Se indlæg
 Udskriv debat
Penge !
Suk Rak Ning
Go'dag.

Er der nogen der ved hvordan man sender 100 tusinde kroner til TH uden at staten blander sig, kan jeg faa dem overfoert paa mit visakort eller er det bedre paa enten konens eller min TH-konto............eller ?

Mvh. Suk....................Cool
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

yeya
Jeg mener at det er noget med at Skat checker udlandsoverførsler over 30.000 kroner (du må ikke hænge mig op på det!).

Jeg ville nok foretrække at hente pengene BH. Men det er jo også et problem i tolden. Men man behøver jo ikke at have dem til at ligge sammen (og det er jo "kun" 100 sedler).

Eller del pengene op i mindre portioner og overfør dem til forskellige kontoer og fra forskellige kontoer....

Håber du finder ud af det. Ellers skal jeg tage dem med til dig, jeg kommer til Phuket den 4. juni......... hehePfft
Vi kunne i øvrigt godt mødes til en bajer hvis du har lyst..

Hilsen HenrikSmile

http://www.baanjoy.dk
paulsenp
Hej Suk,

Jeg har gjort det ved en ganske almindelig netbank-overførsel.

Hvis du har meldt flytning til Thailand, er der ingen problemer overhovedet. Du kan flytte alle de penge du vil. Det eneste der sker ved større beløb er, at overførslen registreres af Nationalbanken.

Og så er der selvfølgelig Big Brother, som man kan se i denne lille besked fra Danske Bank:

"Vær opmærksom på, at der kan blive givet oplysninger videre til myndighederne i USA, når du overfører penge til udlandet."
Peter

Torbusa
Hej suk.

Din bank kan overfoere op til dkr. 200.000,- til thaibankkonto uden problemer,men husk de skal overfoeres i danske kroner,en betydeligt bedre kurs og sig at modtager betaler omkostninger i modtagerlandet,ellers tager de sig godt betalt for det.

tm.

dkjohnt
Staten får da ikke noget at vide hvis du sender dem med Western Union. Du kan skrive et hvilket som helst navn som afsender. Det er bare dyrere tror jeg, men har ikke taksterne.
Med Western Union kan du sende til næsten alle posthuse, visse banker og Western Union kontorer i Thailand.
Overførslen tager vist kun 10 min.
Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.

"If you havnt been - you havnt live"

Saendaeng
Western union er meget dyrt og kursen er ikke saerlig god. Du vil nok betale i omegen af 6000 kr for at sende 100000 kr til thailand og maaske dyrer endnu. Du kan sende op til 200000 kr via banken,. uden at det vil betyde noget for dig med hensyn til skattefar i Danmark
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
elmajo
Ved en ganske almindelig bankoverførsel på 130.000kr til konto på Phuket, havde jeg ingen problemer; men rigtigt hvad torbusa siger, få dem sendt i d.kr og modtager betaler, staten skulle ikke kunne blande sig i, var hvad bankrådgiveren sagde til min forespørgsel

www.elmajo.dk
Cxxxxsxxr
Suk skrev:
... 100 tusinde kroner til TH uden at staten blander sig, kan jeg faa dem overfoert paa mit visakort eller er det bedre paa enten konens eller min TH-konto ...

Som sagt ovenfor kan du overføre op til 200.000 DKR i et hug før staten skal så meget som orienteres ...

Til gengæld er det ikke helt ligegyldigt til hvor og hvordan pengene overføres, set fra den officielle TH-side... Vel, hvis pengene bare er lommepenge du skal have brændt af på en Fars Fede Ferie ka' ATM'er og kone kontoer være godt nok, men hvis du har langtidshensigter med inde i billedet --- så sørg for at overføre pengene til en TH-konto i DIT navn ... At kunne fremvise fotokopier af bankbøger med vægtige overførsler fra udlandet er guld værd overfor alle hel og halvoffentlige instanser i Thailand.

skytte
Med Western Union kan der overføres max 50000dk/2300dk
Henrik

Nuk
GrinHej SUK !
Ja, vi kender jo hinanden..........glemmer aldrig da vi legede i sne.
Jeg har ikke et svar til dig, for jeg har aldrig prøvet.
Mit problem er at finde de 100000 kr. Sad
Men hvis du nu sætter pengene ind på Belle's konto, så ka' du få lidt af gangen..........hvis han ikke ringer til Leasy Grin
Det er kun komplette idioter der aldrig skifter mening

Suk Rak Ning
Tak for svar...det er saamaend min soede soester der syntes at jeg skal have lidt penge saa jeg kan koebe en ny bil, saa hun vil nu sende 150.000 danske kroner til mig, ja jeg er heldig!!!!

Med venlig hilsen Suk............Cool
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

Zombie
Hej suk

Hver af dine forældre må forære dig 55.300 kr. om året det må din søster også eller = 165900 kr.

Er det kun din søster der forære dig 150000 kr skal der betales 15 % i skat (gaveafgift).

Din søster må gerne give dig et rentefrit lån hvor i aftaler et årligt afdrag på 50.000 kr i 3 år. Når afdraget skal betales kan hun så komme i gave humør og forære dig de 50.000 kr. Der skal laves en låne kontrakt til denne model, den kan i selv skrive.Cool

roald
pas på -- pas på

der er nye regler pr. 1 januar 2007 jeg var på posthuset og overføre 3500 kr. til thailand i dag ,og damen krævede at se legitimation i form af kørekort. Og ganske rigtig på skranken lå en lille folder med de nye regler.

der står følgende i den lille folder :

Ny EU- regulering kræver legitimation.

Fra 1, januar 2007 skal alle banker . sparekasser og posthuse kræve legitimation, når en kunde kontant betaler en regning, der er over 7.400 kroner (1000 euro ) . Det sker for at bekæmpe hvidvask og terror. På den måde kan de ansvarlige myndigheder sikre sig oplysninger om indbetaleren , når der overføres penge elektronisk.

MEDBRING LEGITIMATION.

Du skal som hovedregel vise legitimation , hvis den enkelte betaling er over 7.400 kroner ( 1.000 euro ) Dette gælder, uanset om betalingen virker mistænkelig eller ej. Husk derfor eksempelvis dit pas eller kørekort.

For betalinger under 7.000 kroner kan du blive bedt om at give oplysninger om navn, adresse og enten kontonummer, cpr-nummer eller andet identifikationsnummer . Dette gælder også beløb til velgørende organisationer.

Hvis du ikke kan vise legitimation eller give de nødvendige oplysninger, kan du risikere, at ekspeditionen ikke kan gennemføres.

Der kan dog være undtagelser, hvor der ikke kræves legitimation. Eksempelvis ved betaling til et ministerium, en kommune, en region, politi eller Skat. Hvis du betaler med Dankort eller andet betalingskort, skal du som regel heller ikke vise legitimation .

DERFOR SKAL DU BESVARE SPØRSMÅL

Med EU-reguleringen bidrager Danmark til den internatinale kamp mod hvidvask af penge og finansiering af terrorisme. Loven pålægger, at banker og sparekasser og andre virksomheder, der gennemfører pengeoverførsler at være opmærksomme på aktiviteter, der kan have tilknytning til hvidvask eller finansiering af terrorisme.

Læs mere om EU-reguleringen på [url]www.finansraadet.dk[/url]

Thjaa
faa dem sent over Western Union saa har du ikke et problem
Livet er forkort til store problemmer

Spring til debat: