Se indlæg|
Kone til Danmark
|
|
| Thongthai |
Lagt på d. 20/03-2007 17:37
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 430 |
For at gøre det helt klart så skal man da ikke betale garanti ved fs Vel? |
|
|
|
| rene1 |
Lagt på d. 20/03-2007 17:43
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 13 |
nej ikke hvis i er gift , min kom for 6 mrd siden |
|
|
|
| Stampe |
Lagt på d. 20/03-2007 19:26
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 305 |
HVIS Fs STÅR FOR FAMILIE SAMMENFØRING Så skal du betale garanti med mindre at du har mindreårige børn/barn fra tidliger forhold. ![]() Hilsen Stampe |
|
|
|
| MortenDue |
Lagt på d. 20/03-2007 20:24
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 194 |
Man skal ikke BETALE garanti, men stille garanti. Det nemmeste er at gøre det gennem banken, som sender garantien til kommunen. Banken tager et gebyr for dette - ikke renter. Man skal selvfølgelig være god for pengene over for banken. Men eftersom garantien kun er ca. 55K er alm. indtægt, friværdi i bolig/bil som regel acceptabelt. Man behøver således ikke være i besiddelse af 55K i kolde kontanter. Og man skal stille garanti ved FS (som udgangspunkt) for at det offentlige ikke skal hænge på udgifter: Såsom juridisk bistand ved skilsmisse og efterfølgende billet ud af DK, udbetaling af økonomisk bistand (kontanthjælp eller sygedagpenge). Garantien stilles for 7 år. Chance favours the prepared mind
|
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 20/03-2007 21:29
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
MortenDue skrev: Man skal ikke BETALE garanti, men stille garanti. Det nemmeste er at gøre det gennem banken, som sender garantien til kommunen. Banken tager et gebyr for dette - ikke renter. Man skal selvfølgelig være god for pengene over for banken. Men eftersom garantien kun er ca. 55K er alm. indtægt, friværdi i bolig/bil som regel acceptabelt. Man behøver således ikke være i besiddelse af 55K i kolde kontanter. Og man skal stille garanti ved FS (som udgangspunkt) for at det offentlige ikke skal hænge på udgifter: Såsom juridisk bistand ved skilsmisse og efterfølgende billet ud af DK, udbetaling af økonomisk bistand (kontanthjælp eller sygedagpenge). Garantien stilles for 7 år. jyske bank tager for tiden et provisions gebyr som pt er 1,75 % dog højest 2,5 % , ( pr. kvartal ) så derfor skiftede jeg til sparekassen kronjylland der er det gratis. quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| dkjohnt |
Lagt på d. 20/03-2007 23:44
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 273 |
Sikke en sindsyg lov at man som Dansker med stort D, skal stå i kø med en Afrikaner med 4 børn der aldrig har været her, men som også søger opholdstilladelse fordi hendes mand er her allerede. I et hvert andet land i verden kommer landets egne borgere i første række, men i lille Danmark - er det forbudt at forskelsbehandle. Så derfor lever der nu tusinder af Danskere i Sverige og Flensborg der ikke kan få opholdtilladelse til deres koner. Det er skammeligt. Tænk at man som Dansker skal betale sikkerhedsgaranti for man har tilladt sig at finde en kone fra udlandet. Jeg glemmer aldrig at jeg selv fik afslag på familiesammenføring, med den begrundelse at vi - grundet mine mange år i Thailand -sammenlagt har mere tilknytning til Thailand. Hvor rart tror du det er at få sådan en besked efter at have ventet 2 år i Danmark på svar. Min kone, som jeg havde været gift med i 9 år havde arbejde ventende, og min 5 årige søn kunne nu kun tale Dansk efter 2 år i børnehave, hvor kommunen satte en extra pædagog ind for at lære ham Dansk hurtigt. Men retur - det kom vi - og alt det vi havde afviklet måtte bygges op igen. Så jeg er meget negativ over for den måde udlændingestyrelsen behandler Danskere på. Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.
"If you havnt been - you havnt live" |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 21/03-2007 04:32
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
Er meget enig med dig dkjohnt, men det er nu politikerne der skal skydes på, men loven som den er nu har meget stor opbakning i befolkningen. Der er nogle der på grund af muslimforskrækkelse ikke kan se noget galt i, at alle andre bliver behandlet dårligt. Men er du fanatisk islamist med Svensk statsborgerskab og lige har fået dig en 18 årig kone fra det tidligere hjemland, ( som jo stadig er hjemland da Sverige har dobbelt statsborgerskab ) så kan de flytte til Danmark og påberåbe sig EU reglen. Det kræver bare en bolig og indtægt over 2 gange starthjælp. Og her får den unge frue så et 5 års opholdsbevis i Danmark. Som en af brugerne på ÆUG skriver, vi har vores Pakistanske hjælp, så op i røven med den danske lovgivning, vi bruger bare EU reglen. Så jeg mener Danske politikere burde se på lovgivningen om statsborgerskab. Hvorfor skal næsten alle udlændinge der kommer til Danmark blive statsborgere ? jeg ser ingen grund til, at der skal skiftes statsborgerskab. Når jeg f.eks. ser på mennesker i Thaikredse der lever i Danmark er det jo heller ikke lige det Danske der er fremhærskende og kirken går vi aldrig i, men templet er ikke noget problem, vi skal jo tage hensyn til deres kultur også i Danmark. Derfor ingen statsborgerskab til Thaier der ikke konverterer til den kristne tro. Og kom så bare med tævene, Redigeret af oleskyum d. 21/03-2007 04:35 |
|
|
|
| Torbusa |
Lagt på d. 21/03-2007 05:33
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 101 |
Derfor skal Thaier konvertere til kristendommen. Hvorfor skal de det ?de er jo ateister og det er ikke forbudt at vaere ateist i Dk. tm |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 21/03-2007 05:51
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
Torbusa skrev: Derfor skal Thaier konvertere til kristendommen. Hvorfor skal de det ?de er jo ateister og det er ikke forbudt at vaere ateist i Dk. tm Religion i Thailand er overvejende Bhudisme, hvilket ikke har noget med ateisme at gøre. Men nu er der jo religionsfrihed i Danmark. Men statsreligionen er kristendommen og Danmark er opbygget på de kristne værdier. ( eller noget lignende ) så derfor må nye statsborgere vel skulle blive så Danske som muligt ? så hjælper det jo ikke noget, at de er bhudister, muslimer, hinduister eller anden religion når Danmark som stat er opbygget på kristne værdier. Men var det virkeligt det eneste ved indlæget der berørte dig. |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 21/03-2007 06:16
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
Og efter, at være blevet den lykkelige ejer af et Dansk statsborgerskab givet af folketinget, så skal man ikke føle sig for sikker. http://nyhederne....5.html?rss Tænk engang først dummer politikerne sig med deres ukritiske tildeling af statsborgerskab, og derefter skal retssystemet rette op på deres fejl. Men hvor er grænsen, skal man virkelig kunne tage et statsborgerskab ? hvorfor ikke bare straffe en lovovertrædelse, for det må jo være ligegyldig om du er født Dansk eller ej, det ses jo tydeligt på dkjohnts indlæg. Men her vil Danmark gøre en person statsløs, for jeg går ud fra han som alle andre skulle fraskrive sig sit tidligere statsborgerskab. På mig virker det som om politikerne ikke tager det Danske statsborgerskab særlig alvorligt, så ikke underligt at udlændingeservice har samme mening. |
|
|
|
| yeya |
Lagt på d. 21/03-2007 06:47
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Så kørte den helt af sporet. Danbusk skrev: For at gøre det helt klart så skal man da ikke betale garanti ved fs Vel? |
|
|
|
| Thongthai |
Lagt på d. 21/03-2007 06:50
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 430 |
Jeg blev gift i thailand sidste år, da papirene var iorden søgte vi visa og opholdstilladelse på min kone.Ingen har krævet nogen garanti. De sagde på ambasaden at man ikke betaler garanti når man er gift. Er der nogle der kan bekræfte dette. |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 21/03-2007 07:24
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
danbusk skrev: Jeg blev gift i thailand sidste år, da papirene var iorden søgte vi visa og opholdstilladelse på min kone.Ingen har krævet nogen garanti. De sagde på ambasaden at man ikke betaler garanti når man er gift. Er der nogle der kan bekræfte dette. Du skal stille bankgaranti, men har du særbørn o.s.v. er du fritaget, men ellers er det en bankgaranti på lige godt 56.000 som kommunen har som garanti, hvis i skulle søge om kommunalt hjælp ( bistand ) Men som udgangspunkt ved turist visa stilles der garanti for kærester og thai familie Ved F/S stilles garanti men hvis man er gift og konen bor i Thailand, skal man ikke stille garanti for besøg af hende. |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 21/03-2007 07:30
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
MortenDue skrev: Og man skal stille garanti ved FS (som udgangspunkt) for at det offentlige ikke skal hænge på udgifter: Såsom juridisk bistand ved skilsmisse og efterfølgende billet ud af DK, udbetaling af økonomisk bistand (kontanthjælp eller sygedagpenge). Garantien stilles for 7 år. Hej Morten for lige at rette en fejl så er det fuldt legalt, at modtage sygedagpenge selv for udlændinge. |
|
|
|
| MortenDue |
Lagt på d. 21/03-2007 12:06
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 194 |
Selvfølgelig må udlændinge modtage sygedagpenge, eftersom de har optjent denne ydelse ved at arbejde og være medlem af en a-kasse. MEN?????? Eftersom at sygedagpenge er en kommunal ydelse (udbetalt af a-kassen!!) og det er kommunen som har kontrolpligten (som kan varetages af a-kassen), stiller jeg spørgsmåltegn ved om ikke kommunen kunne finde på netop at tage garantien ved udbetaling af sygedagpenge inden for de 7 år?????? Jeg ved det ikke.......... anyone???? Chance favours the prepared mind
|
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 21/03-2007 12:59
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
Morten er det nu blevet nødvendig, at være medlem af en a-kasse for at få sygedagpenge ? Men da sygedagpenge ikke går under Lov om Aktiv Socialpolitik, så kan man selvfølgelig modtage sygedagpenge og kommunen kan ikke gøre krav på noget som helst. |
|
|
|
| dkjohnt |
Lagt på d. 21/03-2007 15:25
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 273 |
Man skal ikke være medlem a nogen a-kasse for at få sygedagpenge. Min bror har modtaget sygedagpenge de sidste 6 mdr nu, og har aldrig været medlem af hverken fagforening eller a-kasse. Der tages fra en hel anden kasse Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.
"If you havnt been - you havnt live" |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 















