Se indlæg|
Hvad laver/arbejder jer der bor i thailand?
|
|
| mam |
Lagt på d. 12/12-2004 22:24
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 69 |
Hej, jeg er rigtig nysgerig efter at vide hvad i Dansker, der har bosat sig i thailand arbejder med, i kan vel ikke alle sammen leve af jeres pension eller efterløn? Jeg har lige været en tur i Kina, Vietnam og Thailand, og mødte mange dansker i Kina og Vietnam som arbejdede for danske firmaer, er der også nogen af jer i Thailand der jobber for et dansk firma? Kunne selv godt "drømme" om at flytte et stykke tid til Thailand, men har pt. ingen anelse om hvad jeg skulle lave og hvordan jeg skulle tjene mine penge til at leve for! Håber at nogen har nogle gode ideer: mam ![]() [b][/b] |
|
|
|
| Henrik J |
Lagt på d. 13/12-2004 00:52
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 48 |
Hej Mam jeg har hørt fra anden hånd at udenrigsministeriet udgiver en publikation med en liste over danske virksomheder der har aktiviteter i Thailand. Og at den skulle koste ca. 200 kroner. Måske en mulighed hvis dine kvalifikationer passer til nogle af virksomhederne. Jeg er selv ved at undersøge mulighederne for at starte egen virksomhed i Thailand. Første ide er undersøgt og forkastet ![]() Men den næste....... MVH Henrik Once you go asian, you never go caucasian
|
|
|
|
| mam |
Lagt på d. 13/12-2004 07:21
|
|
Lyder spændende, jeg vil undersøge det hæfte nærmere, og jo mine evner skulle række til lidt af hvert, bortset fra jeg ikke taler Thai, men da jeg har et godt "sprog øre" og har lært andre mystiske sprog efter ½ års ophold i landet, skulle det vil også kunne lade sig gøre med thai? Tænker du på at flytte derned, eller drive forretning fra Østerbro? |
|
|
|
| bahtman |
Lagt på d. 13/12-2004 09:06
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 199 |
jeg har p:aa-l fornemmeren at de fleste af de danskere som opholder sig i thailand i :aa-lrevis har penge med hjemmefra, l:ee-lnnen er ikke noget at r:aa-lbe hurra i thailand![]() der er en hel del fag som er lukket for ikke thaier, ligesom du skal tjener over 50.000 baht pr. mrd ( 7500 kr) man kan naturligvis sp:ee-lrge sig selv hvem der gider at arbejde for s:aa-ldan en l:ee-ln. p:aa-l den anden side kommer man langt for 50.000 baht. ![]() |
|
|
|
| dkjohnt |
Lagt på d. 13/12-2004 17:52
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 273 |
Jeg har haft selvstændig maler og pladeværksted en del år. Har også været ansat som maler i et større bilfirma. Udover det har jeg haft mit eget tourbureau hvor vi tog os af gæster fra Sunny Tour, Albatros, Larsen mm. Jeg har aldrig modtaget penge hjemmefra. Det var jeg ikke gammel nok til.
Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.
"If you havnt been - you havnt live" |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 14/12-2004 17:12
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Jeg arbejder med undervisning og har gjort det i mange aar, Jeg er for tiden ansat ved Royal Thai Army og underviser der i Engelsk. Ved siden af arbejder jeg for en privat sprogskole. Jeg kan samlet tjene ca 85000 B om maaneden for en 25 timers arbejds uge. Hvilket arbejde der er at faa afhaenger af hvilken uddannelse man har, men genneralt er det saadant at uden universitets uddannelse et det meget vanskeligt for ikke at sige umul;igt. Der er dog en del Danske her der driver mindre forretninger her. De fleste dog i konens navn og uden oarbejdstilladelse. Nogle goer det godt og andre mindre godt. En indlaeg sporger hvem der gider arbejde for 50000 B om maaneden som er den lon der forlanges at en udlenning mindst tjener. Well der er millioner af saakaldte dovne Thaier der arbejder for under 10000 B om maaneden. Skatten her er paa 5% og prisen paa mad og toj er langt under hvad den er i Danmark. Vil du vide mere er du velkommen til at skrive til mig paa . Clyde |
|
|
|
| mam |
Lagt på d. 14/12-2004 19:21
|
|
Tak alle for nogen gode svar! Jeg er helt enige om at det ikke skal være for penge skyld, at man vælger at bosætte sig og arbejde i Thailand, men fordi man elsker landet eller som jeg, har en drøm, om at være med til at gøre en forskel. Jeg har det problem at min "gamle" uddannelse er VVS mand, men at jeg de sidste 10 år har levet af at være fagforeningsmand og politiker i det faglige system. mine kompetancer er mange, men uden papir hvilket jo sikkert er et krav hvis man søger arbejde i et andet land. At prøve at få et "job" som politiker eller fagforeningsmand i Thailand er nok helt umuligt!! Har gået med en drøm om at søge Danida midler eller fx. fonde til at starte et projekt i Thailand for at hjælpe befolkningen, men, men, men... Jeg har det store problem pt. at jeg er i et valgt job, (med en rigtig god løn), og at der er forventninger til mig, at jeg i løbet af et par år, nok skal være forbundsformand. Men endnu engang tak for alle jeres svar, og jeg drømmer videre.... ![]() Håber at alle i der er bosat i Thaland nyder det, og engang imellem sender en tanke hjem til os stakler der ikke har modet (eller evnerne) til at drage afsted. Hilsen Max |
|
|
|
| jager |
Lagt på d. 14/12-2004 22:57
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 329 |
du kan da godt bruge din vvs uddannelse i thailand, selv om du har været i blik og rør i 10 år, er du nok ikke bagud i forhold til deres kvaliteter hehe. men du for nok svært ved at tjene nogle penge der nede jager |
|
|
|
| Henrik J |
Lagt på d. 15/12-2004 00:37
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 48 |
Hej Mam Jeg håber at kunne flytte permanent til Thailand om ca. 4-5 år når børnene er blevet store. Og hvis vi kan bringe virksomheden op på et tilstrækkeligt højt niveau. Indtil da kan jeg være i Thailand i 3-4 måneder om året og hun kan være her i DK i ca. 1 måned om året. Jeg har stor fleksibilitet i mit arbejde. Jeg har været i Thailand i 3 måneder i år, og forventer at være der 4 måneder til næste år. Jeg kan senere gå på deltid, hvis/når vores visksomheden begynder at tjene nogle ordentlige penge, og være i Thailand i længere perioder. Jeg vil beholde mit job i DK som sikkerhed så længe som muligt. Jeg har desværre ikke mod til at sætte alt på et brædt. Hvis vores forretningside ikke er god nok eller vi ikke er dygtige nok, så flytter hun til DK og starter på sprogskole.... Vi har ikke lavet nogen arbejdsfordeling endnu, men det er tanken at min kæreste skal drive virksomheden. Men jeg kunne forestille mig at jeg passer hjemmesiden og laver regnskab hvert kvartal. Hun skal primært arbejde med personlig salg. Det er hendes helt stærke side. MVH Henrik Once you go asian, you never go caucasian
|
|
|
|
| mam |
Lagt på d. 16/12-2004 07:42
|
|
Jer der er bosat i Thaliand, spe. i Bangkok, bor i til leje eller har i købt en lejlighed? Og hvordan er priserne på bolig i Bangkok? Jeg har set priserne på lejligheder uden for hovedstaden, og de virker meget rimelige, men jeg kunne forestille at i Bangkok er priserne lige som andre storbyer? |
|
|
|
| bahtman |
Lagt på d. 16/12-2004 08:37
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 199 |
du kan sagtens finde et rums lejligheder til 4000 -5000 baht, idet centrale bangkok, med sikkerhed og det hele, men skal du bo i en lejlighed med pool skal du op i 8000 og op efter, personligt betaler jeg 10.000 baht for min lejlighed i patunam, og det er et rums lejlighed p:aa-l omkring 35m |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 16/12-2004 08:43
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Du kan leje en studio lejlighed for 3500 B og op. Vi du have mere end 1 vaerelse er priserne fra 6000 op. Dog er der ikke mange af de sidste. Down town er det ofte lidt dyrere. Du kan leje et hus for 8-10000 om maaneden og op. Min kone ejer mit hus. Du kan faa en lejlighed fra dag til dag. Normalt 3 mdr forud og en 6 mdr kontragt. De fleste er dog til at tale med. Lej kun i dit eget navn. Clyde |
|
|
|
| thamarai |
Lagt på d. 24/01-2010 20:43
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 387 |
clydehaumann skrev: Du kan leje en studio lejlighed for 3500 B og op. Vi du have mere end 1 vaerelse er priserne fra 6000 op. Dog er der ikke mange af de sidste. Down town er det ofte lidt dyrere. Du kan leje et hus for 8-10000 om maaneden og op. Min kone ejer mit hus. Du kan faa en lejlighed fra dag til dag. Normalt 3 mdr forud og en 6 mdr kontragt. De fleste er dog til at tale med. Lej kun i dit eget navn. Clyde Ejer din kone dit hus, men du råder andre til at leje det i eget navn, så hvorfor lader du din kone eje dit hus - "Min kone ejer mit hus". |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 24/01-2010 23:52
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
thamarai du er da vist gået på jagt i de gamle debatter.
Michael B Kristensen
|
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 25/01-2010 05:41
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
thamarai skrev: clydehaumann skrev: Du kan leje en studio lejlighed for 3500 B og op. Vi du have mere end 1 vaerelse er priserne fra 6000 op. Dog er der ikke mange af de sidste. Down town er det ofte lidt dyrere. Du kan leje et hus for 8-10000 om maaneden og op. Min kone ejer mit hus. Du kan faa en lejlighed fra dag til dag. Normalt 3 mdr forud og en 6 mdr kontragt. De fleste er dog til at tale med. Lej kun i dit eget navn. Clyde Ejer din kone dit hus, men du råder andre til at leje det i eget navn, så hvorfor lader du din kone eje dit hus - "Min kone ejer mit hus". Der er jo andre regler hvis du vil købe dit egen hus, men du kan jo altid leje dit hus i dit navn, og clydehaumann har jo så købt et hus hvor det står i konens navn, du kan finde meget mere i debatforum med regler ved at købe hus. Ubon.
![]() |
|
|
|
| mr tirak |
Lagt på d. 25/01-2010 06:41
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 345 |
Thamarai: Du må have nogle lange dag når du samler op på en 6 år gamel tråd og så med en ligyldig kommentar. Hov nu gjorde jeg det selv :-) Mr tirak Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker
Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje. Blue Top Coffee Shop Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand. Koh Pha Ngan. Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 25/01-2010 06:50
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Thamarai: Hvis du mener emnet skal på banen igen, så kom dog med en ordentlig kommentar, og dette ligegyldige pjat! Hvad har du imod Clyde???? Nu har du kommeteret hvad han skrev for længe side i 5-6 tråde! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.