Se indlæg
 Udskriv debat
davs angående visa igen igen
Davs
Her kommer lige et spørgsmål,som jeg har fået stillet.
af en medlem her på dtw
jeg håber at nogen her,
kan hjælpe med det.uden at være for negativ.

min bror han har en kæreste i Thailand,
igennem 18 måneder, som han
selvfølgelig gerne vil have herop.
Han har ikke haft en ordentlig indtægt før nu.
Så det er udelukket at vise en ordentlig årsopgørelse.
Kan han hans kæreste få et visum, ??
kun på de lønsedler som har får nu.??
Jeg ved at når han enten søger visa, eller opholdstilladelse skal papierne være i orden.

Ang visa hvad ville du gåre i hans sted.
Planen er at søge visa om et par måneder, hvis de siger nej tager
han derned og gifter sig for derefter at søge visa.
kan du hjælpe mig basse.

Så jeg håber at nogen ved mere om det end mig
bamsen
Redigeret af d. 26/03-2007 14:38

Saendaeng
Det vil værer bedre hvis han var gift med hende i forvejen, da han så ikke skal stille garenti for hendes visa her, altså hvis det kun er turistvisa. Jeg er ikke helt sikker på ang han indtægt. Men han må ikke have modtaget penge fra staten de sidste 12 mdr og ikke skylde i skat , dvs over 50000 kr.
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
Earthrush
Gift vil det sige hvis i er gift i thailand skal du ikke betale garenti
ARRIVE
RAISE HELL
LEAVE

Chatten
Hej bamse

Da kea fik visa skulle hun bare den seneste lønseddel fra mig da hun hentede det, så var alt i orden

Lasse

oleskyum
Earthrush skrev:
Gift vil det sige hvis i er gift i thailand skal du ikke betale garenti

Ja man stiller ikke visagaranti for ægtefælle. Men stadig garanti, hvis der så søges F/S under opholdet.

tak laze
Det var sådan lidt det vi var inde på
så hun kunne komme herop og se landet,
og så giftes senere.
Det var faktist næsten det samme svar jeg gav fyren
Så han bliver sikkert glad nu.
så jeg skal sige tak for hjælpen
bamsen

Ki Nuk
Hej Gutter....

Nu vil jeg nødigt kaste grus i maskineriet, men mig bekendt skal pigen; såfremt de IKKE er gift, kunne fremvise sin bankbog med et indestående, der svarer til 2-300 kr. pr. dag, hun skal være i landet.
I kan selv lave regnestykket. Frown

Hvis de er gift, er det "kun" ca. 30.000 thb for 90 dage. Min kone var på ambassaden i mandags, og fik visa udstedt, på baggrund af bankbog, sygeforsikring etc.

mvh... Ki Nuk Cool

Davser Ki Nuk
Ok ja det er jo altid rart at vide,
de løber jo op på en 90 dages visa.det er immer væk
ca 20000 kr
bamsen

michael a
Det med bankbog er rigtigt, vi maatte ogsaa vise hendes bankbog i nov 2006, selvom jeg daekker hendes ophold, men bankbogen, pengene kan jo gaa ind den ene dag og ud den anden dag, saa hvorfor de vil se den, er jo kun for at gore det mere surt for os dansker, husk at ringe ind og bestille tid paa amb. naa i skal have lavet visa.og hvis jeg moder Pia faar hun et spark i roven.

kylling
Nej bamse så mange penge forlanger de trodsalt ikke men normalt 40000 - 50000 tbh, hvis det er veninde el. kæreste.
Men hvor det står skrevet er mig stadig en gåde.

Chatten
Ang tidsbestilling på ambassaden. Jeg kan varmt anbefale at skive en email og bede om en tid til jeres kone/kæreste. Det skulle efter sigende være meget svært at komme igennem på deres telefon i den tid de har åbent for visa henvendelser. Jeg skrev en email og fik alle dokumenter vedhæftet Smile samt en tid i næste uge til konen

jesperfrb
hej

Burde være gammel i gårde angående visa, men har stadigvæk en datter i Thailand, hun vil ikke bo i DK, hun vil gerne herop på turistvisa til oktober( den lange ferie i TH), hun bor 700 km fra ambassaden er 15 år, så det må jeg rejse ud og ordne i forvejen. Men jeg kan jo ikke lige være i Th i uanede mængder af tid.

Kontakter jeg ambassaden på email fra dk,(på dansk eller engelsk?) og skal jeg der ud 2 gange?? For jeg ved jeg skal der ud 1, når hun skal på ambasseden og enten hente visa eller aflevere billeder, eller det skulle man førShock
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Hep
jesperfrb skrev:
hej

Burde være gammel i gårde angående visa, men har stadigvæk en datter i Thailand, hun vil ikke bo i DK, hun vil gerne herop på turistvisa til oktober( den lange ferie i TH), hun bor 700 km fra ambassaden er 15 år, så det må jeg rejse ud og ordne i forvejen. Men jeg kan jo ikke lige være i Th i uanede mængder af tid.

Kontakter jeg ambassaden på email fra dk,(på dansk eller engelsk?) og skal jeg der ud 2 gange?? For jeg ved jeg skal der ud 1, når hun skal på ambasseden og enten hente visa eller aflevere billeder, eller det skulle man førShock

Hun skal personligt indlevere ansøgningen og hun skal naturligvis også personligt afhente visumet når det kommer.

Har du ikke en anden voksen der kan tage med hende på ambassaden? Du kan sagtens ordne alt papirarbejdet hjemmefra og så sende det til Thailand, men det kræver selvfølgelig at du har en der kan tage med din datter på ambassaden. Du behøver ikke være med på ambassaden så længe der er en anden myndig person med.

Vi har lige ordnet en FS sag med min kones søn (4 år) over telefon og email med ambassaden. Min kones søster tog ham med på ambassaden i går og indleverede ansøgningen og det var der ingen problemer i.

Vi har udfyldt alle papirer og ansøgningskemaer i Danmark og sendt dem med anbefalet post til Thailand.

Kontakt ambassaden per email først (på dansk naturligvis) og tag en snak med dem.

Spring til debat: