Se indlæg|
Vedrørende at bo i Thailand
|
|
| Lizzano |
Lagt på d. 16/03-2007 17:15
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 6 |
Hej igen allesammen, det gemte jeg første gang jeg var på. Jeg har endnu er spørgsmål. Er der nogen der kan anbefale et omåde hvor der er en del danskere i forvejen. Det er jo nok vigtigt hvis man vil bosætte sig der at der er et socialt liv man forhåbentligt kan blive en del af når man er alene. Tak Lizzano |
|
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 17/03-2007 05:23
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 540 |
Hej "Liz" På fleste af de store feriedestinationer er der masser af herboende danskere, så det er "bare" at vælge hvor i Thailand du gerne vil bo, vi er spedt ud over hele landet !!! I bund og grund, kommer det mere an på hvilket slags liv der tiltaler dig, da hver by er kendt for hver deres ting.. Håber det kan hjælpe dig lidt i din søgen... Martin Kaiser-Nielsen Tuk Tours - Thailand |
|
|
|
| dkjohnt |
Lagt på d. 18/03-2007 20:09
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 273 |
Der er nu også mange Danskere der bosætter sig rundt omkring, langt fra alfavej. Mange har ikke ønske om at være så sociale, hvorfor ved jeg egentlig ikke.
Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.
"If you havnt been - you havnt live" |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 19/03-2007 13:09
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Hvor er det der er saa mange danskere, og hvor mange er mange? |
|
|
|
| Cxxxxsxxr |
Lagt på d. 19/03-2007 20:35
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 181 |
Lizzano skrev: Det er jo nok vigtigt hvis man vil bosætte sig der at der er et socialt liv man forhåbentligt kan blive en del af når man er alene. Lizzano Hmm - den måtte jeg tygge lidt på: "Socialt liv ... når man er alene" - Meningen er sikkert god nok, men du har sprunget et par led over i kæden før de to ting hænger sammen. Bortset fra det - så bør du efter min mening fokusere lidt anderledes. Det er Thailand, du slår dig ned i ... Hvorfor spørger du ikke om hvordan man kan blive del af det sociale liv Thai'er er mestre i. |
|
|
|
| dkjohnt |
Lagt på d. 19/03-2007 21:29
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 273 |
anan Ja, hvor meget er mange, men der er en del "dansker klubber" rundt omkring. I buriram området skulle 37 Danskere have bygget hus. 23 af dem bor her permanent. I Korat skulle 22 Danskere have bygget hus og 13 bor her permanent. Og det er sikkert det samme i mange andre byer væk fra turist områderne. Men det var kun pointen med at ihvertfald en del vælger at leve lidt mere isoleret end andre. Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.
"If you havnt been - you havnt live" |
|
|
|
|
Lagt på d. 19/03-2007 22:53
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
det med et socialt liv sammen med andre, er nok ikke så let imellem danskere , tror mere på at finder man den rigtige pige og bliver accepteret af familien, ikke bare en atm person ,så bliver det meget bedre ,det er rigtig som cyberstar, siger thaierne forstår hvad et socialt liv er vi kunne lære meget af dem om dette |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 20/03-2007 02:51
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
dkjohnnt skrev anan Ja, hvor meget er mange, men der er en del "dansker klubber" rundt omkring. I buriram området skulle 37 Danskere have bygget hus. 23 af dem bor her permanent. I Korat skulle 22 Danskere have bygget hus og 13 bor her permanent. Og det er sikkert det samme i mange andre byer væk fra turist områderne. Men det var kun pointen med at ihvertfald en del vælger at leve lidt mere isoleret end andre. Jeg har før prøvet at efterlyse nogle fra området omkring Buriram her på siden,det er ganske få danskere jeg er kommet i kontakt med heromkring........ Claus |
|
|
|
| Nordstroem |
Lagt på d. 20/03-2007 04:47
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 80 |
Hej, Herude i Bangplee skulle der vist være en del Dansker i Thana City, jeg har ikke selv været derude og kigge efter.. Ellers skulle der vist også være en del inde på Sukhumvit Soi 4, i det der store højhus. Vi er 6 Dansker i Nobel Park, men rander ikke så meget hinanden på dørene da vi få nok af at kigge på hinanden til hverdag på arbejdet hehe Nordstroem |
|
|
|
| dkjohnt |
Lagt på d. 20/03-2007 13:11
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 273 |
Til Claus 31000 Sidste år blev en del Danskere i Buriram området enige om at mødes ved 7eleven i PrakhonChai klokken 16.00 Mandag og Torsdag. Det fungerede fint et stykke tid, men så ebbede det ud. Men af og til dukker der dog nogen op. Nu har Svenskere og Englændere fået samme sted at mødes med hjemlige. Om det er øllerne eller ........ved jeg ikke, men konerne er ihvertfald ikke med. Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.
"If you havnt been - you havnt live" |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 22/03-2007 13:20
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Hej Nordstroem. Hvad er det for noget arbejde i har? |
|
|
|
| Nordstroem |
Lagt på d. 29/03-2007 11:28
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 80 |
Ajarn - Vi formidler billig arbejds kraft fra Burma og Cambodia, hehe nej vi sælger renoverede og nye træbearbejdnings maskiner. vi er en del af junget A/S og der igennem købe vi brugte maskiner få dem herud, splitter dem ad og samler dem igen så de virker. Firmaet hedder scanmach og vi har været på adressen i snart 10 år ![]() Nordström |
|
|
|
| dkjohnt |
Lagt på d. 29/03-2007 20:13
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 273 |
Nordstroem. Det ved du jo godt. Selv om det er ulovligt, så er det billigste at få folk fra Laos til at bygge sit hus. De er overtilfredse med 50 bath om dagen, selv om de slæber hele deres familie med. De banker bare nogle pæle i jorden og smider et sejl over. Så har familien tag over hovedet og så går de ellers bare til den. 30 arbejdere kan virlkelig få et hus op at stå på rekordtid. Det sker overalt i Thailand. Selv regeringen bruger arbejdskraft fra Laos til udbygning af vejnettet. så formidl du bare lidt arbejdskraft...hehe Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.
"If you havnt been - you havnt live" |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 29/03-2007 20:26
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Ja det kunne være godt, Men som udlændinge i Thailand syntes jeg vi i det mindste vi skal holde os til mindste lønnen , som nok bare er vejledende og ikke gøre thaierne mere trætte af os end de er i forvejen nogle steder. Ved godt at det var sagt lidt i sjov de andre "ideer". Jeg byggede nyt hus sidste år og var lige ved at blive godt upopulær da jeg ville hyre et firma der brugte arbejdskraft fra Cambodia..
Michael B Kristensen
|
|
|
|
| HotShot |
Lagt på d. 29/03-2007 22:39
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 27 |
Min rejsebaggrund er som backpacker jorden rundt samt en east to west gennem USA + en masse rejser til alle mulige lande i alt 36. Jeg fatter stadig ikke at nogle ser sig selv som noget specielt og hellere vil bo hvor stilheden gror istedet for at møde nye og spændene mennesker fra alle mulige lande som man måske kan lære noget fra. |
|
|
|
| Nordstroem |
Lagt på d. 30/03-2007 09:54
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 80 |
Det nærmeste vi kommer på at have Burmeser og Laoter er at 90% af vores Thai mandskab er fra Isaan, så den står på moliram dagen lang, og klisterris ![]() Men der ligger en Caltex station på Bangna trad km 10 hvor de alle kommer fra Burma, det har den bedste bilvask til 150 Baht for en pickup jeg har set nogen steder. (Seacon's til 1500 baht er ligeså god, men pokkers dyr, dog er det inklusiv vask af sæder) de har også en restaurant hvor man kan få noget mulje som skulle være Thai men er godt blandet med burmesisk traditioner. Så desværre ikke nogen arbejdsformidling her kender dog en tidligere sælger som havde en au pair pige fra Laos, og fik da arbejds/opholdstilladelse da hun blev ansat LOVLIGT i hans frisør biks (har dog min betænkligheder om man kun blive klippet eller knep*** i den butik hehe)Nordstroem |
|
|
|
|
Lagt på d. 30/03-2007 10:31
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Davser Vander Ja vi er jo alle forskellige Før rejste jeg til italien og spanien 5-6 gange om året Nu er det kun thailand jeg rejser til. Og må indrømme det enetse land som jeg er lidt nysgerrig efter at se er måske filipinerne Men ellers er det kun thailand for mig,det dækker mit ferie behov ![]() bamsen |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 


















kender dog en tidligere sælger som havde en au pair pige fra Laos, og fik da arbejds/opholdstilladelse da hun blev ansat LOVLIGT i hans frisør biks (har dog min betænkligheder om man kun blive klippet eller knep*** i den butik hehe)