Se indlæg|
Så er der gode nyheder fra thailand
|
|
|
Lagt på d. 01/04-2007 01:12
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Så er der gode nyheder fra thailand, TAT (The Tourism Authority of Thailand) Oplyser hertil morgen at udlændinge fra EU og en række andre vestlige lande, nu kan få permanent opholdtilladelse i thailand, hvis de blot viser at de har en indkomst på mindst 400.000 baht om året. Efter at visa reglerne blev strammet i slutningen af sidste år, har TAT fundet ud af en stor procent del af turisterne i thailand, er folk som opholder sig i landet i mange måneder af gangen. Det er frygten for at de turister nu skal bosætte sig i nabolandene, som har fået TAT til at ændre visareglerne. Så allerede fra midten af den måned vi nu er gået ind i, skulle det kunne lade sig gøre at møde op på sin lokale ambassade og få stemplet et permanent opholdtilladelse i passet, som til at starte med vil gælde 10 år. Det nye visa giver en muligheder for at rejse ind og ud af thailand ligeså mange gange man har løst til, man skal dog minimum rejse ind/opholde sig i thailand en dag om året, man kan dog sagtes blive der 365 dage, hvis det er det man har løst til. Visa stemplet, kommer til at koste ca. 100 us doller. Thai Airways har allerede meldt ud, af de vil forærer 5000 one way billetter til Bangkok væk, til de første 5000 personer i hvert land, i deres rutenet som tager imod tilbudet, om det nye 10 års visa. |
|
|
|
|
Lagt på d. 01/04-2007 04:07
|
|
vil det sige at hvis man går på den danske ambasade her i bangkok , så skulle man kunne få det stempel i passet mod fremvisning af skattekort og betaling ? eller skal man hjem først |
|
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 01/04-2007 05:51
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 540 |
Hvis det er rigtigt er det meget gode nyheder !!! HAr du evt. et link hvor man kan læse mere ???? Det er jo trods alt 1 april !!!
Redigeret af tuktuk d. 01/04-2007 05:52 |
|
|
|
|
Lagt på d. 01/04-2007 08:16
|
|
Jeppe, Jeppe. En Dansk myndighed har aldrig kunnet give visum til et fremmed land. Det er Den Thailandske Ambassade i Danmark ( Hirtshals og Hellerup ), samt Immigration i Thailand ( Bangkok, Jomtien, soi 5 og Phuket) |
|
|
|
| pon04 |
Lagt på d. 01/04-2007 08:32
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 33 |
jeg tror det er aprilsnar , |
|
|
|
| Santhumpon |
Lagt på d. 01/04-2007 10:20
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 227 |
Så længe der ikke er kommet et link eller anden henvisning til nyheden i denne tråd. Tror jeg også det er en joke eller aprilsnar. mvh Torben. Redigeret af Santhumpon d. 01/04-2007 10:21 |
|
|
|
| larsen99 |
Lagt på d. 01/04-2007 10:31
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 372 |
pon04 skrev: Ja, i dag skal man nok lige tage lidt lidt på det hele jeg tror det er aprilsnar , ![]() |
|
|
|
| Earthrush |
Lagt på d. 01/04-2007 10:48
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 257 |
Det kan kun være en aprilsnar , men se den fra den anden side. Hvis det passer er det da godt for dem der vil bo i thailand
ARRIVE
RAISE HELL LEAVE |
|
|
|
| Jesse James |
Lagt på d. 01/04-2007 10:56
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 166 |
Det må være en Aprilsnar.
Hr Olsson
|
|
|
|
| Cxxxxsxxr |
Lagt på d. 01/04-2007 11:03
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 181 |
Desværre er det ikke turistkontoret der lave visa- og immigrationslovene, men godt forsøgt. |
|
|
|
|
Lagt på d. 01/04-2007 14:24
|
|
jeg har nu fundet nogle links hvor man kan læse vidre http://www.histor...medier.htm http://da.wikiped...ske_medier hvis man ikke gider at læse kan man hører det her: http://www.forbry... i ønskes alle en god første april. |
|
|
|
|
Lagt på d. 01/04-2007 15:37
|
|
lidt ondsindet spøg |
|
|
|
| stoney |
Lagt på d. 01/04-2007 18:16
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 182 |
Jeg skal have en enkelt billet,ja en god joke lidt sjov har vi da lov at have,selv herinde.![]()
Pil af med jer,knægte.I tiltrækker fluerne!
|
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 01/04-2007 18:41
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Studsede først over, at det var TAT der kunne godkende det, næst at det er et RET stort spring i forhold til at alle de nuværende regler, men jeg faldt af der hvor Thai skulle give afkald på 10 fyldte jumbojets x (antal) lande - Ville jo betyde et millardtab for dem ![]() Lidt ond spøg, man sad helt og fik blandede følelser
|
|
|
|
| jpo |
Lagt på d. 01/04-2007 18:41
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 797 |
en syg joke |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 02/04-2007 02:28
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Hej Bkk Jeg syntes den var helt iorden, bare din måde at formulere den på fik mange til st gå iden ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Happy songkran ![]() ![]() ![]() ![]()
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
|
Lagt på d. 02/04-2007 17:54
|
|
godt at se i alle sammen have lidt humor ![]() og jeg finder ihverflad ikke på sådan noget igen til næste år. næ næ nej ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.