Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
søg familiesamføring
|
|
| Tumut |
Lagt på d. 04/04-2007 17:35
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 283 |
nu kan det godt være jeg spørger dumt,hvorfor er der så mange der ikke har søgt familiesamføring til deres kone og barn samtidig. jeg har fået af vide af us at man skal søge samtidig, hvad er det dårlige og gode ved det |
|
|
|
| MortenDue |
Lagt på d. 16/04-2007 08:46
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 194 |
Størstedelen af dem som i dette forum søger FS med børn, er ikke forælder til disse børn....... Så som jeg ser det: Ved FS med udenlandsk ægtefælle til DK er der som oftest en stor kulturomvæltning. Den tilkomne ægtefælle vil have en fordel ved at komme til Danmark i forvejen - nå at opnå en del integration UDEN at skulle have sine børn at tage sig af samtidig. Som forælder får man så en forståelse over nogen af de problemer børnene kan få når de kommer. Desuden er der økonomien i det: Der står i reglerne at FORÆLDEREN skal kunne forsørge barn/børn. Det kan man ikke hvis man ikke har et arbejde. Så med mindre man har adopteret ægtefælles barn/børn FØR man søger FS, har FS-forælders indtægt (og integration) i Danmark en betydning. Søger man FS med kone og børn samtidig er kravet således også en langt højere indtægt: X gange starthjælp. Hygge, Morten, som bliver far om 2 mdr......... Chance favours the prepared mind
|
|
|
|
|
Lagt på d. 16/04-2007 21:00
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
du skal have 1500 kr ekstra pr måned pr. barn. du skal ikke have en hel starthjælp |
|
|
|
| michael a |
Lagt på d. 17/04-2007 05:51
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 70 |
Svar til Tumut Der er ingen dumme sporsmaal, hvis der var blev DTW kedelig, ( hvorfor er der så mange der ikke har søgt familiesamføring til deres kone og barn samtidig.) det vil jeg prove at svare paa, for Thaierne er det som oftest en stor kulturomvæltning. at komme til denmark. som Morten rigtigt siger, saarligt for dem hvor forholdet er helt nyt og ikke har rejst til dk. paa visabesog forst. Derfor bliver deres born trygt hos pigens foraaldre, og de sender saa penge hjem til pigens foraaldre, som er meget vigtigt, det er ikke noget stort belob, mindre en bornehaveplads i dk. og saa senere naa der er mere ro paa, og mand og kone foler sig klar, taanker man paa at faa bornene hjem til denmark. Det bedste var nok hvis man skal til dk og blive, at besoge dk forst, nogle gange gaar det meget staarkt med at komme til dk. naa folk er nyforelsket. MVH Michael a, far om 3 mdr |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 17/04-2007 09:09
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 510 |
For vores vedkommende var det en beslutning som bundede i at vi mente at det ville være bedst at min kone først havde opholdt og vænnet sig lidt til Danmark inden hendes søn kom. Hun havde godt nok været her på visum først, men det var vigtigt at hun kom ind i rutinen med danskundervisning, samt fik en ide om hvordan det var at leve i Danmark først. De økonomiske krav er som BKK skriver meget lave så det bør ikke være det der afholder folk for at søge samtidigt. Vi har nu søgt FS til hendes søn (afleverede skema 2 den 12/04) så nu venter vi bare på at de får behandlet sagen. |
|
|
|
|
Lagt på d. 17/04-2007 21:50
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
er barnet/børene over 12 år gives der ikke visa, det er ihverfald ikke nemt |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 18/04-2007 00:40
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Hej bkk, det du siger er nyt for mig, kender flere der har fået børn hertil fra 15 år og op, selv en på 18 år![]() Jeg håber selv at få datteren på 15 år herop til efteråret, dog kun på ferie ![]() Mhs til at søge FS-samtidige for børnene, kan jeg varmt anbefale at søge senere, for forholdet og moderens skyld. Har set flere eksempler på at det er for meget for moderen at tage danskundervisning, vænne sig til den store kultur forskel, og passe børn samtidigt. En god opskrift til at moderen giver op ![]() ![]() Eller manden for dens sags skyld, har jeg dog ikke set endnu, men hørt om. Kunne også forstille mig at det er en stor opgave for ham også, ved fra mig selv at det ikke altid er nemt at blive "far" til et Thailansk barn i DK.
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| ChristianR |
Lagt på d. 18/04-2007 05:03
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 9 |
[quote]MortenDue skrev: Desuden er der økonomien i det: Der står i reglerne at FORÆLDEREN skal kunne forsørge barn/børn. Det kan man ikke hvis man ikke har et arbejde. Så med mindre man har adopteret ægtefælles barn/børn FØR man søger FS, har FS-forælders indtægt (og integration) i Danmark en betydning. Ovenstående citat... betyder det at selvom jeg kan forsørge min kone og hendes to børn ved en familiesammenføring, så betyder det intet da hun skal kunne forsørge dem her i Danmark selv ?? Mvh./Christian |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 18/04-2007 05:54
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
tumtum skrev: [quote]MortenDue skrev: Desuden er der økonomien i det: Der står i reglerne at FORÆLDEREN skal kunne forsørge barn/børn. Det kan man ikke hvis man ikke har et arbejde. Så med mindre man har adopteret ægtefælles barn/børn FØR man søger FS, har FS-forælders indtægt (og integration) i Danmark en betydning. Ovenstående citat... betyder det at selvom jeg kan forsørge min kone og hendes to børn ved en familiesammenføring, så betyder det intet da hun skal kunne forsørge dem her i Danmark selv ?? Mvh./Christian Først nej selvfølgelig er det husstanden der skal kunne forsørge sig selv i de næste 7 år. Men noget jeg savner er, hvad siger den Thailandske fader ? for det er ikke bare lige at tage børn ud af Thailand. Hvor mange har ikke betalt den Thailandske fader er pose penge for at afgive forældreretten ? ellers kan man næsten godt glemme at tage børn ud af Thailand. At faderen skal give sit samtykke er i mine øjne meget naturligt. Og som Mickael skriver er der ingen dumme spørgsmål, men svarene skal man sørge for er helt rigtige ellers kan folk jo brænde røven noget så grusomt. Så jeg vil opfordre alle til, hvis man ikke er 100 % sikker så fortælle hvor svaret kan findes, for de fleste svar ligger på nettet, hvis det ikke er noget specielt. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 18/04-2007 08:10
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
jesperfrb skrev: Har set flere eksempler på at det er for meget for moderen at tage danskundervisning, vænne sig til den store kultur forskel, og passe børn samtidigt. En god opskrift til at moderen giver op ![]() ![]() Ja, det lyder da godt nok i mine ører ikke særligt uoverkommeligt. 5-6 timers danskundervisning, børnene går vel i institution/skole/dagpleje i dagtimerne. Umiddelbart kunne man formode, at en god opskrift til at moderen også giver op, er at børnene er efterladt 10.000 km væk, selvom man ser en del thaidamer det ikke ser ud til at afficere. |
|
|
|
| ChristianR |
Lagt på d. 18/04-2007 08:29
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 9 |
Takker for svarene. Ole.... I mit tilfælde er der ikke noget problem med børnenes Far. Har har fraskrevet sig alle rettigheder ved skilsmissen. Nå nu venter vi bare på at det bliver Maj og så komme igang med hvad der sikkert bliver et langt sejt træk. (FS). Vi påregner at tage børnene med tilbage til juni på et turistvisum. Det er da ikke noget problem... eller hvad ?? Mvh./Christian |
|
|
|
|
Lagt på d. 18/04-2007 23:10
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
bkk skrev: er barnet/børene over 12 år gives der ikke visa, det er ihverfald ikke nemt hov ja, jeg mente familiesammenføring., naturligvis gives der visaer. ![]() er barent over 15 er jeg helt sikker på der ikke kan gives familiesammenføring, men jeg menere faktisk grænsen allerade går ved 12 år. |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 18/04-2007 23:24
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
saxet fra ny i Danmark. Børn under 15 år Mindreårige udlændinge, hvis forældre bor fast i Danmark, kan få opholdstilladelse her i landet, når en række betingelser er opfyldt. Barnet skal være under 15 år, når ansøgningen indgives. Endvidere skal den forælder, som bor i Danmark, (eller dennes ægtefælle) enten være dansk eller nordisk statsborger, have opholdstilladelse som flygtning eller med beskyttelsesstatus i Danmark, have tidsubegrænset (permanent) opholdstilladelse i Danmark eller have opholdstilladelse i Danmark med henblik på varigt ophold. Endvidere er der krav om følgende: Barnet skal efter familiesammenføringen bo hos forælderen/forældrene Barnet må ikke have stiftet selvstændig familie, fx ved ægteskab eller fast samlivsforhold Den forælder, der bor i Danmark, eller dennes ægtefælle eller partner må ikke i en periode på 10 år inden afgørelsen være dømt for overgreb mod mindreårige børn Hensyn til barnets tarv Herudover kan der i visse tilfælde blive lagt særlig vægt på: Om den forælder, der bor i Danmark, råder over en bolig af rimelig størrelse Om den forælder, der bor i Danmark, kan forsørge barnet Barnets mulighed for at blive integreret i Danmark Bemærk, at udlændinge, som er EU/EØS-statsborgere, og som opholder sig i Danmark efter EU-reglerne om fri bevægelighed, er omfattet af særlige regler for familiesammenføring. Find flere informationer her. |
|
|
|
| jpo |
Lagt på d. 29/04-2007 19:36
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 797 |
en mor vil have sit barn op til danmark barnet er 15 år, moren er skilt men er selvstændig. er der nogle der kunne skrive hvad hun gør, hvad for nogle papirer hun skal bruge, eller hvad er den bedste måde for hende. på forhånd tak for jeres altid gode svar. mvh jpo dans.thai-hjemmeside er bare kanon. |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 30/04-2007 06:49
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
Personlig mener jeg det bliver meget svært, barnet den unge kan jo ikke have haft meget samkvem med moderen i mange år, så derfor tror jeg det bliver næsten umulig. Efter reglen som nævnt ovenover er trådt i kraft, er det jo som om danmark regner 15 årige som voksne undtagen ved F/S da er man først voksen som 24 årig. Så desværre ikke noget opløftende svar, men jeg forstår til gengæld heller ikke de moderlige følelser der pludselig kommer op i forældrerne til børn i Thailand. Hvorfor er det ikke sket for længst ? |
|
|
|
| jpo |
Lagt på d. 30/04-2007 09:32
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 797 |
ja jeg giver dig ret, jeg forstår det heller ikke, men på hvad baggrund tror du de vil give afslag, min kone fik hendes søn op til danmark i 1996, kan ikke lige huske sønnens alder, men han var vist nok mere end 15 år, vi fik det ordnet i vores ferie dengang, der var ikke nogle problemer,nu er det ikke noget af vores familie, men nogle sønnen kender, så jeg har lovet ham at undersøge det. mvh jpo |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 30/04-2007 11:27
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 510 |
jpo skrev: ja jeg giver dig ret, jeg forstår det heller ikke, men på hvad baggrund tror du de vil give afslag, min kone fik hendes søn op til danmark i 1996, kan ikke lige huske sønnens alder, men han var vist nok mere end 15 år, vi fik det ordnet i vores ferie dengang, der var ikke nogle problemer,nu er det ikke noget af vores familie, men nogle sønnen kender, så jeg har lovet ham at undersøge det. mvh jpo Udlændingeservice vil højst sandsynligt give afslag grundet lovgivningen. Udlændingeloven har også været revideret/ændret adskillige gange siden 1996 så det er ikke længere de samme vilkår som er gældende. I følge US gælder følgende for familiesammenføring med børn Mindreårige udlændinge, hvis forældre bor fast i Danmark, kan få opholdstilladelse her i landet, når en række betingelser er opfyldt. Barnet skal være under 15 år, når ansøgningen indgives. Endvidere skal den forælder, som bor i Danmark, (eller dennes ægtefælle) enten være dansk eller nordisk statsborger, have opholdstilladelse som flygtning eller med beskyttelsesstatus i Danmark, have tidsubegrænset (permanent) opholdstilladelse i Danmark eller have opholdstilladelse i Danmark med henblik på varigt ophold. I bekendtgørelsen af Udlændingeloven står der følgende: § 9. Der kan efter ansøgning gives opholdstilladelse til 1) en udlænding over 24 år, som samlever på fælles bopæl i ægteskab eller i fast samlivsforhold af længere varighed med en i Danmark fastboende person over 24 år, der a) har dansk indfødsret, b ) har statsborgerskab i et af de andre nordiske lande, c) har opholdstilladelse efter §§ 7 eller 8 eller d) har haft tidsubegrænset opholdstilladelse her i landet i mere end de sidste 3 år, 2) et ugift mindreårigt barn under 15 år af en i Danmark fastboende person eller dennes ægtefælle, når barnet bor hos forældremyndighedens indehaver og ikke gennem fast samlivsforhold har stiftet selvstændig familie, og når den i Danmark fastboende person a) har dansk indfødsret, b ) har statsborgerskab i et af de andre nordiske lande, c) har opholdstilladelse efter §§ 7 eller 8 eller d) har tidsubegrænset opholdstilladelse eller opholdstilladelse med mulighed for varigt ophold, Derudover står der følgende i Udlændingeloven §9 stk 13 Stk. 13. Opholdstilladelse efter stk. 1, nr. 2, kan i tilfælde, hvor ansøgeren og en af ansøgerens forældre er bosiddende i hjemlandet eller et andet land, kun gives, såfremt ansøgeren har eller har mulighed for at opnå en sådan tilknytning til Danmark, at der er grundlag for en vellykket integration her i landet. Dette gælder dog ikke, hvis ansøgningen indgives senest 2 år efter, at den herboende person opfylder betingelserne i stk. 1, nr. 2, eller hvis ganske særlige grunde, herunder hensynet til familiens enhed, taler derimod. Altså - den danske lovgivning giver som udgangspunkt ikke mulighed for at blive familiesammenført med børn der er fyldt 15 år. Derfor er det i praksis umuligt for hende at få sit "barn" herop. Derudover siger §9 stk 13 at opholdstilladelse kun gives hvis ansøgeren har mulighed for at opnå en vellykket integration i Danmark. Jeg tvivler på at de vil anse en 15 årig til at kunne opnå en vellykket integration. Her er et eksempel på en 10 årig de har givet afslag da de ikke mener at ansøgeren kan opnå en vellykket integration i Danmark http://www.berlin...aid=889144 Havde man indgivet ansøgning før barnet fyldte 15 år havde der været en lillle mulighed for at det kunne lade sig gøre, men nu hvor barnet er over 15 år, falder det uden for lovgivningen. |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 01/05-2007 08:39
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
Hvis myndighederne, heriblandt Østre Landsret, som nævnt i artiklen i Berlingske Tidende, ikke mener, at der gode chancer for vellykket integration af en 10-årig, giver det anledning til nogle overvejelser. Jeg går f.eks. ud fra, at de fleste danskere, der bringer deres udenlandske ægtefæller til Danmark, håber og tror på en vellykket integration. Men hvis myndighederne mener, at en 10-årig er for gammel, må de vel så åbne for barnebrude. Eller hva' ![]() De må have en snørklet tankegang for at komme frem til den slags afgørelser. Peter
|
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 01/05-2007 11:00
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 510 |
paulsenp skrev: Hvis myndighederne, heriblandt Østre Landsret, som nævnt i artiklen i Berlingske Tidende, ikke mener, at der gode chancer for vellykket integration af en 10-årig, giver det anledning til nogle overvejelser. Jeg går f.eks. ud fra, at de fleste danskere, der bringer deres udenlandske ægtefæller til Danmark, håber og tror på en vellykket integration. Men hvis myndighederne mener, at en 10-årig er for gammel, må de vel så åbne for barnebrude. Eller hva' ![]() De må have en snørklet tankegang for at komme frem til den slags afgørelser. Jeg kan kun være enig med dig Paulsen.. |
|
|
|
| Tumut |
Lagt på d. 05/12-2007 19:07
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 283 |
jeg forstår bare ikke ambassaden , der siger det helt klart er bedst at søge samtidig, er der ikke nogle der har nogle positive historier om at få dem begge op samtidig |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 














( hvorfor er der så mange der ikke har søgt familiesamføring til deres kone og barn samtidig.) det vil jeg prove at svare paa, for Thaierne er det som oftest en stor kulturomvæltning. at komme til denmark. som Morten rigtigt siger, saarligt for dem hvor forholdet er helt nyt og ikke har rejst til dk. paa visabesog forst. Derfor bliver deres born trygt hos pigens foraaldre, og de sender saa penge hjem til pigens foraaldre, som er meget vigtigt, det er ikke noget stort belob, mindre en bornehaveplads i dk. og saa senere naa der er mere ro paa, og mand og kone foler sig klar, taanker man paa at faa bornene hjem til denmark. Det bedste var nok hvis man skal til dk og blive, at besoge dk forst, nogle gange gaar det meget staarkt med at komme til dk. naa folk er nyforelsket. MVH Michael a, far om 3 mdr



