Se indlæg
 Udskriv debat
Thailand først gang
ghj
Hej jeg skal til Korat den 22 juni og besøge svigerfamillien, og det er først gang jeg skal til Thailand, jeg kunne godt tænke mig at leje en bil i korat , da kones mor bor lidt ude på landet!!! (Bua yai )
men er der nogle der ved hvor at man kan leje en bil i korat, og hvad det koster??
det skulle gerne være en 4 hjuls trækker
MVH

Haue

Locturian
Hvis det er første gang du er i Thailand, ville jeg nok fraråde at springe ud i at køre bil hernede... Det er liiiidt anderledes end hvad man kender fra DK - Ok, jeg kender ikke dine tidligere erfaringer med bil-kørsel uden for europa, men hey, jeg er STADIG ikke tryg ved at køre bil hernede, så jeg holder mig til min trofaste knallert. Har præseret at bakke en knallert ned, ved at køre galt fordi der løb en hun over vejen... - Begge ting i en pickup... Ja, det er lidt anderledes end dk Smile

Men hvis du abosolut VIL leje og køre en bil hernede, så er der vist et par stykker herinde der har kendskab til egnen...
Redigeret af Locturian d. 02/05-2007 15:55
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...

http://www.huahin-online.com
John
Det er et temprement spørgsmål, men hvis du er en rutineret billist skulle der ikke være nogen problemer, ingen gang med venstrekørsel.

Hold dig til de internationale udlejningsselskaber, se evt. deres hjemmesider, husk at tjekke forsikringen.

God fornøjelse
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
rinpoche
Er helt enig med John.
For det første er du normalt dækket af din rejseforsikring når du kører bil i Thailand og den kaskoforsikring du kan få på leje af bil, hvilket du ikke er på motorcykel.
For det andet er du ikke en blød bilist som motorcyklister er.
For det 3. er Korat og ikke mindst omegnen ikke ligefrem Bangkok, hvor trafikken kan være heftig.

Kender ikke specifikt prisen i Korat,men jeg plejer at betale ca. 1000 baht om dagen for korte lejemål.
Mange steder udlejer de Suzuki Caribbean, der godt nok har 4-hjulstræk, men den ville jeg fravælge. Den har elendige køreegenskaber, optræk og stabilitet.

Min kollega er lige vendt hjem fra sin første tur til Thailand, lejede bil i bkk og kørte til Chiang Mai og derefter helt ned til Phuket, Samui inden han vendte retur til BKK.
Det forløb uden problemer....øh, lige indtil han lod thai kæresten køre, og det selvom hun havde et thai kørekort som hun havde betalt samfulde 400 baht for Grin

ghj
hej, jeg har stor erfaring med at køre bil herhjem, arbejder som servicemontør for STILL, og køre ca 60000 km på et år,

jeg har da også tænkt mig lige at se trafikken an der nede før jeg kaster mig ud i at leje en bil,
men jeg synes ikke jeg kan finde biludlejenings firma som ligger i korat på internettet

Haue

dkjohnt
Der er altså ved at blive strammet ganske meget op omkring kørekort i Thailand.
Så hvis du ikke har et Internationalt kørekort der dækker, så pas på.
Ikke at jeg tror du bliver stoppet, men hvis du bliver, kan politiet godt give en anseelig bøde, netop fordi du er en "rig" farang. Jeg tror også en del betjente simpelthen går efter "farang bag rattet" biler, fordi mange ikke har egnet kørekort.

Tiden hvor man bare kunne fremvise et Dansk sygesikringskort og sige det gælder i hele verden som kørekort, er forbi..ha
Men alligevel synes jeg der skal holdes meget mere øje når man kører hernede. Især store modkørende lastbiler har det med at trække ud i overhalingsbanen selv om man kommer kørende imod dem i samme vognbane. Og her tvinges man simpelthen ind i vigesporet. Det er dog mest udtalt når man kører om natten, men man kan ikke som i Danmark bare tro at hvis man holder sig på den rigtige side af striberne så sker der ikke noget. Der SKAL holdes øje hele tiden.

Ellers kan jeg fortælle at jeg selv fik et Thailandsk kørekort for nogle år siden. Da jeg ikke kunne forstå Thai skrift, og derfor ikke vidste i hvilke rubrikker jeg skulle sætte de forskellige kryds, ja - så var damen så behjælpelig at markere med et lille kryds i de rigtige rubrikker. De er så flinke, ja de er....... Det kostede 500 baht, men det er nok ikke ligeså nemt idag.
Redigeret af dkjohnt d. 03/05-2007 21:46
Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.

"If you havnt been - you havnt live"

claus31130
.....Jeg har i mange år bare vist mit almindelig gammeldags folde kørekort med 100 bath indeni , det har virket......men er du indblandet i en ulykke,gælder et alm. dansk kørekort ikke i thailand, der skal du have et internationalt kørekort...nu kører jeg selv på et thai kørekort....så er der ikke nogen problemer med forsikring....

Claus

http://www.cs-web.in.th/
John
Jeg blev i april for første gang stoppet af politiet i Isaan. 2 gange måtte jeg vise mit kørekort (det internationale), ingen problemer.
Men hvad skal de stakkels betjente også gøre, andet end at leverer det tilbage, de kunne ikke læse det, det er godt nok skrevet på mange sprog, men ikke Thai.Grin
john@dansk-thai.dk

prasat
da jeg havde mit trafik uheld i april, var politiet kun intereseret i det danske kørekort, det internationale kunne de slet ikke finde ud af at læse, så det fik jeg tilbage igen, det danske blev kopieret og var konfiskeret i en dag, ind til vi havde haft møde på politistationen og skylden var placeret og bøden betalt. jeg kunne først få mit kørekort da modparten havde betalt , og har havde ikke penge men politiet var da behjælpelig med at køre ham hjem og hente sit atm og komme tilbage med ham igen, så hav både et internationalt og det danske med derned.

og john hvorfor blev du stoppet??

prasat

rinpoche
Jeg blev også stoppet for 2 år siden på Phuket i en bil.
Okay, jeg havde ikke selen på da de vinkede mig ind ved et police check point. De udskrev bøden og bad mig gå over at betale ved kontoret som for en gangs skyld lå lige ved siden af.
Så kiggede jeg på bødeforlægget, jeg var blevet bonget for ikke alene at køre uden sele, men også uden gyldigt kørekort og min lejede bil var ikke forsikret?? Hvad Faen?? Begge ting var iorden.
Gik tilbage til politimanden der havde skrevet sedlen og spurgte hvorfor i herrens navn jeg skulle bonges for at køre uden gyldigt kørekort og forsikring.
Først blev han lidt paf over at jeg kunne læse hvad han skrev, men så sagde han, det er ligemeget, samme bøde, 400 baht.
Tror de har kvoter de skal leve op til. Grin

John
Prasat

Det var i Nong Khai provinsen ved disse check point de laver i forbindelse med bla. Song Kran.

Tror de er lidt om sig efter de mange bus ulykker og at det kom frem i lyset at mange bilister ikke har erhvervet kørekort.

Så også politi tjekke/ stoppe motorcyklister i mange byer i Isaan, for kørekort og hjelm.

Positiv effekt gennem de sidste år, er der kommet flerer og flerer der bruger hjelm, kender flere voksne Thaier der nu har taget kørekort til motorcykel, det er for dyrt at skulle betale hele tiden.Cool
john@dansk-thai.dk

Payanak
rinpoche

Jeg laeste engang i Phuketgazette at politiet faar en del af kagen af de boeder de skriver ud. Kan desvaerre ikke huske noejagtigt hvor meget det er, men jeg blev dengang forbloeffet over stoerrelsen af andelen de faar, og ligeledes beloebet de skraber ind om maaneden.
Politiet paa Phuket lever sabai sabai.

Nordstroem
Jeg fik Thai kørekort her i Januar. Det kostede 105 baht de 5 baht er papir og stemple afgift. Jeg gik ned på kørekort kontoret med mit internationale kørekort, læge erklæring og en stak kopier af pas og arbejds tilladelse, og efter en prøve om jeg kunne se forskel på rød, gul og grøn og kende forskel på en bremse og en speeder, så havde jeg et kørekort.

Det første man får er kun gyldigt i 1 år, så skal man ned igen og lave et nyt, men der skal man kun have et nyt billede og 505 baht med.

Kravet for at få et thai kørekort på denne måde er at man kan bevise at man har opholdt sig i Thailand i over 3 mdr.

Syntes heller ikke at trafikken i Bangkok er særlig sjov, men man vender sig til det Smile i starten var jeg kun passager i en bil og det var ikke rart, først er det den forkerte side af vejen der bliver kørt i, og så er der ikke en eneste der kigger i sit bagspejl... og "Jeg har blinket i 0.23 sec så du må vige" politikken skal man også lige vende sig til.. samt de modkørende biler, motorcykler og de mange lastbiler hvor deres dæk springer som knald perler, det er noget af et knald det giver nå sådanne et dæk ryger.

Nordstroem

Spring til debat: