Foto- og video-albummene indeholder billeder og videoer af interesse for brugerne på Thailand
Portalen. Fotoalbummet er på hele 4248 billeder, blandt andet med billeder fra begivenheder
og arrangementer.
Thailand Portalen anvender cookies til at huske dine indstillinger. [Læs nærmere omkring sidens cookies].
Klik venligst på Accepter Cookies for at acceptere sidens cookies.
Min kæreste og jeg er begge midt i tyverne. Sidste år var vi i Thailand i 3 uger, hvor vi både var i Bangkok, Chiang Mai, Phuket og Phi Phi Øerne. Det var en fantastisk tur, og vejret var stort set med os hele tiden. Vi var afsted i juli mdr.
I år vil vi nok afsted d. 14 aug og hjem d. 30 aug. Hvor skal man så tage hen? Kho Samui? hvis ja, hvor på Kho samui? vi ønsker dejlig strand men også lidt fest og farver.
Håber på lidt info omkring vejret, hoteller, hvor man oplever hvad osv.
Har jeg opfattet det rigtigt, at med hensyn til at undgå regn i Thailand i aug, så er Samui bedre end Phuket?
Som sagt var vi afsted sidte år i midten af juli. Her tilbragte vi en uges tid på Phuket, og var overhovedet ikke generet at regnen. Der kom ca. en bye på ca. 30 min om dagen. Er det det samme eller mindre på Samui?
For flere år siden var jeg på Koh Samui i August, hvor der også regnede en halv time dagligt. Man håbede faktisk på en byge eller to mere dengang.
Men ellers så tror jeg, at man i overalt i Thailand kan komme ud for, at det regner en hel uge i træk i den mindst regnfulde periode. Og omvendt kan opleve en uge uden regn, når det burde regne allermest.
Personligt synes jeg Thailand topper, når jeg sidder på en overdækket terasse med udsigt og regnen pisker ned, mens jeg har en kølig pilsner inden for rækkevidde.
Samui vil være bedre end Phuket side i start af regnvejr sæason i Thailand (som er Jun-Okt). Chaweng beach er meget turisti, jeg vil nok anbefale at du finde et sted som ligger i begynnelse eller end af Chaweng, eller bor på en mindre strand.
Hvor i Thailand er der mest sol, hygge og strand hvis man tager afsted fredag d. 1 juni.
Vi skal allerede retur til Danmark d. 11 juni, så i år bliver det en ren afslapningsferie, med fokus på dejlig thai-mad, strand og sol.
Hører meget gerne gode råd til, hvor i synes, at man skal tage hen i Thailand.
Jeg er selv mest til Kabri eller Samui, da jeg ikke har været der før. Ønsker også meget gerne forslag til "billige" hotteller som nærmest ligger på selve stranden.
Jeg vil også gerne vide lidt omkring dykkermulighederne på f.eks. Samui?