Se indlæg|
Fly-kunder skal betale for bagage.
|
|
| Santhumpon |
Lagt på d. 09/05-2007 19:42
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 227 |
Hej Har fundet dette på TV 3 TekstTV. [img]http://www.familien-santhumpon-jensen.dk/140-01.gif[/img] is not a valid Image. Gad vide hvornår de andre flyselskaber melder sig med samme ide. mvh Torben |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 09/05-2007 19:50
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Er begyndt. har det det ved andre flyselskaber. har flere gange skulle betale for hver ting jeg chekker ind. Michael B Kristensen
|
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 10/05-2007 05:38
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Ja så betaler man for det man har med, hvilket er rimeligt efter min mening. Men mon ikke det også er en skjult prisstigning - jeg er sikker på at den gennemsnitlige samlede billetpris vil stige...![]() Jeg håber ikke de indfører det samme for passagerer. I så fald der skæres ned på de blå colaer... ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 10/05-2007 06:26
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
uha de 80 kilo som vi skal ha med hjem idag ville saa blive dyre bamsen |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 10/05-2007 08:08
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
bamsen skrev: uha de 80 kilo som vi skal ha med hjem idag ville saa blive dyre bamsen Har i "kun" 80 kg med når i tager hjem.....jeg syntes sgu det er værre retur dernedefra.......der kan vi ikke nøjes med 80kgs... ;-) Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| jc |
Lagt på d. 10/05-2007 08:47
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 597 |
Er problemet så stort for dette website, da Sterling ikke flyver på Thailand? mvh jc Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 10/05-2007 09:11
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Nu er det ikke kun Sterling der vil begynde , andre er begyndt. Men på langdistance turene er der ikke nogle der er begyndt . men mon ikke at det også kommer på et tidspunkt.
Michael B Kristensen
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 10/05-2007 10:07
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Flypriser bliver da mere og mere uoverskuelige. Brændstoftillæg, lufthavnsskatter, bagage, mad og drikke og hvad ved jeg. Det begynder snart at ligne mobil-markedet når man skal sammenligne priser ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 10/05-2007 10:20
|
|
Hej rinpoche Apropo mad og drikke som du skriver, se nu har jeg lige købt og betalt billet med sas. Så er det jeg kom i tanke om skal man selv betale for mad og drikkevare hos dem, og hvis ja er det så ikke oblikatorisk at man har krav på et gratis måltid på de lange distancer? ![]() |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 10/05-2007 12:52
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 510 |
jsh71 skrev: Hej rinpoche Apropo mad og drikke som du skriver, se nu har jeg lige købt og betalt billet med sas. Så er det jeg kom i tanke om skal man selv betale for mad og drikkevare hos dem, og hvis ja er det så ikke oblikatorisk at man har krav på et gratis måltid på de lange distancer? ![]() Mad og drikke på langruter hos SAS er gratis. Man får dog kun 1 alkoholisk drik til maden (øl eller vin) og derefter koster alkohol penge. Alt softdrinks (sodavand, vand og lignende) er gratis under hele turen. Og nej - man har ikke krav på at få et gratis måltid under en lang flyvetid - det er op til flyselskabet om de ønsker at servere gratis mad eller ej. rinpoche skrev: Flypriser bliver da mere og mere uoverskuelige. Brændstoftillæg, lufthavnsskatter, bagage, mad og drikke og hvad ved jeg. Det begynder snart at ligne mobil-markedet når man skal sammenligne priser ![]() Helt enig, men det er desværre "forbrugerne" der styrer udviklingen. Forbrugerstyrelser, konkurrencenævn, EU regulativer etc. bestemmer efterhånden mere om hvordan at et flyselskab skal vise deres priser end selskabet selv gør. Men man skal snart være en knivskarp forbruger for at find rundt i den jungle efterhånden… Desværre er de normale ruteflyselskaber nødt til at vise deres priser på samme måde som lavprisselskaberne (altså vise basisprisen), da de ellers vil fremstå som uforholdsmæssigt dyre. Jeg har altid moret mig over sammenligningerne i aviserne – man tager typisk den billigste pris fra f.eks Ryanair og sammenligner med den dyreste Business Class pris fra f.eks SAS eller Lufthansa. København - London retur med Ryanair 327,25 kr København – London retur med SAS 91.475,75 kr Jeg tror nu ikke at mange ruteflyselskaber hopper med på vognen omkring betaling for bagage, men de fleste af lavprisselskaberne vil sikkert følge trop. Ryanair har allerede et lignende koncept hvor man betaler hvis man har baggage at checke-in – det er dog lige nu baseret på antal stykker bagage og ikke på vægten. Jeg læste at Ryanair ville tilbyde flyvninger til USA snart hvor prisen starter ved $99. Det skal nok blive et interessant regnestykke når man flyver med dem så. Ryanair flybillet København – New York = € 99 Skatter og lufthavnsafgifter = € 149 Benzintillæg = € 70 Bagage (1 styk af €15) = € 15 Leje af sikkerhedsbælte = € 10 Mad = € 35 Drikkevarer (2 softdrinks, 1 øl, 1 glas vin) = € 40 Toiletgebyr (2 gange småt – 1 gang stort) = $ 35 Elektricitet til læselampe (124 minutter af € 0,09) = € 11.16 Servicegebyr for brug af knap til at kalde på stewardesser (3 gange af €3.50) = € 10.50 Total € 474,76 Ryanair flybillet New York – København = € 99 Skatter og lufthavnsafgifter = € 119 Benzintillæg = € 70 Bagage (3 stykker af €15) = € 45 Leje af sikkerhedsbælte = € 10 Mad = € 35 Drikkevarer (3 softdrinks, 2 øl) = € 47 Toiletgebyr (1 gange småt – 4 gange stort) = $ 75 (kunden klagede over at det var maden på flyet der havde givet dårlig mave, men den går ikke) Elektricitet til læselampe (57 minutter af € 0,09) = € 5.13 Servicegebyr for brug af knap til at kalde på stewardesser (2 gange af €3.50) = € 7 I alt € 512,13 Modregninger: Kompensation (i henhold til EU regulativet) for forsinkelse i New York på 3 timer = € 0.00 Madbillet til mad og drikkevarer (i henhold til EU regulativet) ved forsinkelser over 1 time = € 0.00 Tak fordi du fløj med Ryanair ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 10/05-2007 13:40
|
|
Takker hep Troede faktisk man selv skulle betale for alt drikkevare på nær det man fik til maden, men ok så jeg jo fri for at smugle noget op for jeg drikker ikke alkohol når jeg flyver ikke så meget i hvert fald. |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 10/05-2007 14:34
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 510 |
jsh71 skrev: Takker hep Troede faktisk man selv skulle betale for alt drikkevare på nær det man fik til maden, men ok så jeg jo fri for at smugle noget op for jeg drikker ikke alkohol når jeg flyver ikke så meget i hvert fald. Nej det er stadigvæk inkluderet i prisen så det er okay. Fra www.sas.dk Economy På dagflyvninger serverer vi cocktails og kolde snacks før middagen, ligesom du kan bede om en drink til maden*. Vi serverer en tre-retters menu bestående af en salat, et varmt måltid, frisk brød og dessert. The og kaffe serveres med cognac og likør. Kabinepersonalet vil komme rundt og tilbyde vand og snacks, og du er altid velkommen til at bede om juice, vand, snacks og sandwiches – afhængig af flyvetiden. Inden landing serveres der morgenmad på natflyvninger, og et afkølet måltid på dagflyvninger. Alkoholiske drikke på Economy Alkoholiske drikke kan købes om bord interkontinentale flyvninger. Ikke-alkoholiske drikke serveres stadig under hele flyveturen, og du vil kunne vælge en alkoholisk drink til maden* * gælder ikke champagne |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.