Se indlæg
 Udskriv debat
hvor skal man bo på Ko Phang?
kammersjuk
Jeg tager til Ko Phang d. 1 juni sammen med min kæreste, men jeg ved ikke helt, hvor vi skal bo.
Vi skal til full moon party, men vil ikke bo i al den larm. Søger en dejlig strand, men ikke alt for øde. Vi vil gerne bo nærmest på stranden.
Håber på nogle gode anbefalinger.
tak.

rinpoche
Uden at træde for meget i stavemåden, mener du så Koh Phangan?
Du får 900.000 hits på yahoo hvis du søger på den stavemåde Smile

kammersjuk
ja, det er Koh Phangan jeg mener, og ja der er mange hits på f.eks. google, men jeg vil gerne høre om anbefalinger på resorts, hvor andre har boet og har syntes, at det var rigtig godt.

mr tirak
hej kammersjuk.

Jeg bor på denne dejlige ø og anbefaler gerne et sted at bo.

godt set at i ikke vil bo i larmen i Had Rinn, men jeg må vide lidt mere, hvor længe skal i være her, hvad er budgetet, og hvilke fasiliteter vil i have.
der findes alt lige fra mit gamle resort, Munchies Bungalows, backpacker sted, billigt og hyggeligt med mange unge mensker med resturant i strandkanten, op til hig end resorts med alt hvad du kan drømme om.

hvis nogle skal være på øén mere end en uge anbefaler jeg normalt at man bare finder et sted den første nat og så brugen dag 2 til at finde drømmestedet, det er altid svært at anbefale et sted der passer netop (dig).

Men bare spørg løs.
Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker

Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje.

Blue Top Coffee Shop
Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand.
Koh Pha Ngan.
Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak

WWW.thebeachhouse.asia
kammersjuk
Jeg takker for hjælpen. Her kommer lidt mere info.

Vi er et kærestepar på 25 år :-)

Vi lander i BKK kl 6 om morgen fredag d. 1 juni. Vi vil gerne opleve fullmoon party, men vil som sagt ikke bo i al den larm. Det kan vi godt nå ik?

Da det er en meget impulsiv rejse skal vi hjem allerede d. 10 juni om aftenen. (flyver d. 11 juni kl 1.30 om "natten"Wink.

Førs havde vi tænkt os at være nogle dage på koh phangan, og så tage til koh samui, men efter at have læst lidt mere, så kan det godt ende med, at vi bliver hele perioden på koh phangan.

Vi var i Thailand sidste år, hvor vi tilbragte den sidste uge på Phi Phi øerne. Her brugte vi meget tid på at snorkle, så hvis det kan lade sig gøre, må det gerne være muligt at snorkle direkte fra stranden ved hotellet. Hvis prisen er ok, kunne vi samtidig godt finde på at bestille et prøvedyk (vi har aldrig dykket før), så en anbefaling til et godt sted til det, vil gøre os lykkelige.

Med hensyn til hotellet, så er vi ikke interesseret i vild luxus. Vi kræver dog A/C, eget bad og varmt vand. Ellers er det vigtigste selve omgivelserne. Alså at stranden er god, at det ikke ligger fuldstændig øde, så det næsten er umuligt at komme rundt på øen. Da vi boede på Phi Phi øerne boede vi ekstremt øde, og kunne kun komme rundt ved at bestille en lokal long tail båd, hvilket var temmelig dyrt, hvis man ville noget om aftenen.
Budgettet ligger på 200-300 kr. pr. overnatning.

Jeg takker igen for hjælpen.

roald
Hvornår finder disse full moon party sted på KO PHA NGAN ( jeg har hørt ) at det kun er nogle gange og ikke hver uge, og at det skulle finde sted midt i måneden.

kammersjuk du er i th fra 1.juni-10.juni er du overhovedet sikker på der er moon party i det tidsrum

rinpoche
De finder ikke overraskende sted hver fuldmåne, og det er i sagens natur een gang om måneden som fuldmånen falder.

Full Moon Party Schedule 2007 Koh Phangan:

IMPORTANT! We are not the organizers of the event. Some of the dates below might be incorrect. Dates might change if there is a Buddhist holiday at Full Moon Parties.

Friday 1 June, 2007
Friday 29 June, 2007
Tuesday 31 July, 2007
Tuesday 28 August, 2007
Wednesday 26 September, 2007
Friday 26 October, 2007
Saturday 24 November, 2007
Monday 25 December, 2007 (Christmas Party)
Monday 31 December, 2007 (New Year Party)

http://fullmoonpa...dules.html

mr tirak
undskyld, men som navnet på festen (Full Moon) siger, er det hver 28 dag, dagen for full moon, dog nogle gange rykke en dag pga. budda dage. lige for tiden i starten af måneden ca. D 1-2.
Så kammersjuk skal til fest den dag han ankommer i juni er det nemlig D 1. det er fullmåne, men så er der tid til tømmermænd og han kan nå at få en halfmoon fest med i junglen
se på nettet.
www.kohphanang.com
Men der er måne fester hver 7 dag, dog kun full moon i Haad Rinn,
Jungel party er de 2 half moon og på stranden ved Baan Tai half moon, så er der shiva moon osv, du kan altid finde en fest på Koh Pha Ngan.
Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker

Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje.

Blue Top Coffee Shop
Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand.
Koh Pha Ngan.
Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak

WWW.thebeachhouse.asia
kammersjuk
Ja fullmoon party er d. 1 juni - jeg går ud fra at det er fra nattens og månens frembrud d. 1 juni og så frem til næste morgen d. 2. juni?

Jeg forsøger som sagt at finde ud, hvor på koh phangan vi skal booke de første overnatninger. I mit tidligere svar, kan i se, hvad vi søger.

Takker for hjælpen.

roald
faldt lige over en rejsedagbog fra en turist på ko pha ngan.

http://www.tureng...ategory=35

Redigeret af roald d. 14/05-2007 19:18

lindy
Sarkasme, ok rinpoche, men , som thailandsexpert, ved du jo godt hvor full moon party bliver afholdt, så hvorfor sådan en meningsløs kommentar til et seriøst spørgsmål? Jeg har kun været på Kho Phangan, en gang, her i december, og der boede vi på sandy bay, og dykkede med nogle virkelig prof. og flinke mennesker fra noget som hedder HAAD YAO DIVERS, Sandy bay ligger på vest siden som er den eneste side med rigtigt koral rev, lige uden for stranden,Der er 2-3 dykker shop,s på stranden, og masser af mulighed for et prøvedyk.Da i kommer uden for season er der ingen grund til at booke noget hjemmefra, det er så nemt, der er ALTID et ledigt værelse, som opfylder jeres krav, til rådighed. Men skal i deltage i full moon party, samme dag som i ankommer fra danmark, vil jeg da anbefale en enkel overnatning i Haad-rrin, måske to, så meget larm er der heller ikke i Haad-rin, hvis man finder en bongalow lidt væk fra alfavej, jeg vil faktisk tro at Haad-rin er det sted hvor jeres aldersgruppe vil finde det bedst. Men god strand og dykning så er det Haad Yao Divers, at Sandy Beach.

V,H,Lindt

rinpoche
Du er vist nem at støde, det var absolut ikke ment som sarkasme, jeg tror du bevidst overså min smiley?
Jeg henledte opmærksomheden på at øen navn staves på en måde der vil give den oprindelige debattør al mulig lejlighed til at finde oplysninger om øen, hvorimod hans stavemåde kun vil afføde forvirring og mangel på forståelse.
Iøvrigt er der en lang række øer i thailand samt iøvrigt også steder på fastlandet fx. railay hvor der fejres allehånde udgaver af full moon party, selvom det ingen af disse steder bliver ligeså outreret som på phangan.
Og din anbefaling er baseret på det eneste sted du har været på ud af de 100+ steder der findes på phangan.
Jeg har kun boet 2 steder på phangan og derfor føler jeg mig ikke kvalificeret til at anbefale noget ejheller anstille sammenligninger.
Det er en guidebog på biblioteket meget bedre til.

Spring til debat: