Se indlæg
 Udskriv debat
Koerekort i Thailand..
ubon lynge
det var netop det jeg mener at med et thai kørekort er man bedre stillet end med et internationalt når man skal køre i Thailand, Det er rigtig at når Thai;er kommer her skal de aflevere ders Thai kørekort for at få et dansk, men jeg mener ikke vi skal aflever det danske for at få kørekort i Thailand.Wink Hvadså hvis vi dansker kommer hjem med et Thai kørekort kan vi så også bytte det om med en gratis prøve,jeg tænker på hvis man tager til motorcykel der nede, det er jo en del at spare på det,og hvis også noget letter at få, men jeg ved det ikke har kun læst om det her på siden.Wink
Ubon.

Pibe
 
Kun
Top High Class Fashion skrev:
Der er en lov i Thailand der siger man skal have Thai korekort for at have en forsikring der dur der bliver kun problemer hvis man har et uheld

Leo


Mener du dermed: hvis jeg lejer en bil hos f.eks Avis og kører med et internationalt kørekort, så dækker forsikringen ikke hvis jeg har et uheld, selvom Avis i lejekontrakten skriver at jeg har tegnet fuld kasko med en selvriciko på 20.000 bath?

kun
 
Top High Class Fashion
Nej saa dekker AVIS selv men ikke deres forsikring

Leo
Paco Casa Excuslive Handbags


http://thaidanrej...ejser.html
 
http://thaidanrejser.blogspot.com
Suk Rak Ning
ubon lynge skrev:
det var netop det jeg mener at med et thai kørekort er man bedre stillet end med et internationalt når man skal køre i Thailand, Det er rigtig at når Thai;er kommer her skal de aflevere ders Thai kørekort for at få et dansk, men jeg mener ikke vi skal aflever det danske for at få kørekort i Thailand.Wink Hvadså hvis vi dansker kommer hjem med et Thai kørekort kan vi så også bytte det om med en gratis prøve,jeg tænker på hvis man tager til motorcykel der nede, det er jo en del at spare på det,og hvis også noget letter at få, men jeg ved det ikke har kun læst om det her på siden.Wink


Nej du skal ikke aflevere dit Danske koerekort i Thailand, naar du tager et Thailandsk koerekort.

Jeg har baade et Dansk og et Thai kort nu.........

Med venlig hilsen Suk..........Cool
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original
 
oleskyum
Skal vi være enige om, at en turist ikke lovligt kan erhverve kørekort i noget som helst land efter normale regler.

At man så i Thailand kan få det alt efter, hvilket kontor man rammer
endten på grund af uvidenhed eller andet fra personalets side.

I Thailand kører man lovligt, hvis man har det internationale kørekort,
ellers prøv at se i jeres, hvilke lande den dækker.
 
Suk Rak Ning
oleskyum skrev:
Skal vi være enige om, at en turist ikke lovligt kan erhverve kørekort i noget som helst land efter normale regler.

At man så i Thailand kan få det alt efter, hvilket kontor man rammer
endten på grund af uvidenhed eller andet fra personalets side.

I Thailand kører man lovligt, hvis man har det internationale kørekort,
ellers prøv at se i jeres, hvilke lande den dækker.


Er ikke enig med dig at en turist ikke kan erhverve et kort i Thailand paa lovligvis, det forudsaetter selvfoelgelig at man har et Dansk kort eller andet end et turistvisa, samt en adresseattest, som jeg tidligere skrev : Det var ikke henne om hjoernet og nede i kaelderen, og der var ikke penge under bordet.


Suk..............Cool
Redigeret af Suk Rak Ning d. 22/05-2007 19:47
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original
 
prasat
THCF
det er da noget fordrukkent sludder sluder at forsikringen ikke dækker hvis man ikke har thai kørekort, jeg havde da et uheld for 1 måned siden og forsikringen har da dækket alt selv om jeg kun havde dansk og internationalt kørekort. kan så sige at politiet kun var intereseret i det danske tror sku ikke de kan gennemskue det internationale.

prasat
 
oleskyum
Suk skrev:
oleskyum skrev:
Skal vi være enige om, at en turist ikke lovligt kan erhverve kørekort i noget som helst land efter normale regler.

At man så i Thailand kan få det alt efter, hvilket kontor man rammer
endten på grund af uvidenhed eller andet fra personalets side.

I Thailand kører man lovligt, hvis man har det internationale kørekort,
ellers prøv at se i jeres, hvilke lande den dækker.


Er ikke enig med dig at en turist ikke kan erhverve et kort i Thailand paa lovligvis, det forudsaetter selvfoelgelig at man har et Dansk kort eller andet end et turistvisa, samt en adresseattest, som jeg tidligere skrev : Det var ikke henne om hjoernet og nede i kaelderen, og der var ikke penge under bordet.


Suk..............Cool


Jeg tror ganske enkelt, at mange kontorer ikke aner, hvad der skal bruges. Jeg har selv været inde for at forhøre mig om, hvad jeg skulle have for at få kortet.

Der slog de op i en bog for at vise mig hvordan mit visa skulle se ud, så, hvis jeg havde det kunne jeg få det på den måde du skriver.

Men det var 1 års visa, og husker jeg rigtig var det non O.

Men jeg har set andre der har fået det på samme måde som dig derfor tror jeg det nærmest er tilfældigheder i forhold til hvor man bor.
 
Kun
Top High Class Fashion skrev:
Der er en lov i Thailand der siger man skal have Thai korekort for at have en forsikring der dur der bliver kun problemer hvis man har et uheld

Leo


Leo hvor har du hørt det. Har du et link

Kun
 
Top High Class Fashion
Vi har ikke noget link men det passer har lige talt med min advokat som siger det er rigtigt der er en lov som siger for at den ansvars forsikring man skal have paa sin bil / Mc kun dekker hvis man har thai kort

Leo
Paco Casa Excuslive Handbags


http://thaidanrej...ejser.html
 
http://thaidanrejser.blogspot.com
prasat
du må altså have drukket af natpotten Leo, eller også har din advokat trukket sin eksame i en bladautomat, du ville da ikke tro mit forsikringsselskab ville betale hvis de kunne komme uden om det, for der er forsikringsselskaber ens i hele verden.

prasat
 
Thjaa
jeg har ik dansk k0rekort
men jeg fik lavet et thai k0ekort paa en dag
starte med at lave en adrasse attest paa ambasagen 1000 bat
saa til legen 100b og saa paa k0rekort kontotor hvor de skulle se om man var faveblind og om man kunne naa at bramse paa under 1 sikunt og der efter skulle man til teroivpr0ve vor man skulle svare 23 ragti udaf 30 det klaret jeg ik f0ste gang Sad
pyt jeg kunne pr0ve igen 5 minuter efter igen
og da det var klaret skulle man ud paa en lille bane som liner legoland for at vise at man kune styre bil/mortorcykel
og naar det var gjort saa batalet man 105 bat for bil og 55 bat for mortorcyken

og for at faa thai k0rekort skal man have 1 aar visa og der skal minst vare 6 maander tilbage paa det visa
og de skulle ikke slaa op i nogen bog da de hade en som kun tog sig af udlaning og phyy hun kunne englisk som den enste paa dette kontor her i bangkok
Livet er forkort til store problemmer
 
lumbye
med et thaikørekort kan man ofte komme ind i nationalparker mm til thaipriser
 
rinpoche
Det kan man også hvis man taler godt thai Smile
 
Nordstroem
Jeg har kørekort til Bil og lastbil og da jeg var nede og få lavet et Thai kørekort spurgte han om det også skulle være til lastbil, da det krævede at jeg skulle betale mere og skulle have en stak papirer mere med (Pas, arbejdstilladelse mm) men jeg kan huske at de gamle rotter herude har sagt at med Internationalt kørekort kan du godt køre bil, men er du indeblandet i et uheld er det ikke altid nok bare med det internationale kørekort. Jeg har så været ude og handle med en anden Dansker og på vejen hjem kører der en motorcykle ind i bilen (han var pissefuld uden hjelm og kørte i den forkerte side af vejen) og da politiet kom var det internationale kørekort nok, men bare for at være sikker lavede jeg et internationalt kørekort.


http://driving.in...cence.html


Her er den siden jeg har læst omkring hvordan man få et kørekort herude... og som turist kan du godt få lavet et alm kørekort, du skal bare tage en teori prøve på thai og en køreprøve hehe

Nordstroem
 
claus31130
Jeg fik lavet mit kørekort herude på et non o visa gyldigt i 3 mdr , adresse attest , oversættelse af mit dk kørekort (500 bath) , så jeg var ikke oppe til prøve da jeg jo havde kørekort i forvejen...pris oversættelse plus billeder og 150 bath for kortet til bil


Claus
 
http://www.cs-web.in.th/
Suk Rak Ning
lumbye skrev:
med et thaikørekort kan man ofte komme ind i nationalparker mm til thaipriser


Var i Phuket Zoo forleden sammen med nogen gaester fra DK.
Pris for TH 80 ฿
Pris for DK 500 ฿
Pris for mig med TH pap 80 ฿.....Grin

Lige et billede af manden der styrer den tiger man kan faa et foto med......lidt daarlig reklame maaske...........Wink

Suk......Cool

i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/Picture116.jpg
Redigeret af Suk Rak Ning d. 01/06-2007 23:51
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original
 
rud
Har mange gange lejet bil både i Roi-Et og Hua-Hin med et alm. dansk kørekort, har haft en skade som forsikringen dækkede uden problemer.
Rud
 
ubon lynge
Ja SUK det er da hvis ikke en god Reklame for den Phuket Zoo, der hade da hvis været spisetid for den tiger.Grin
Ubon.

Pibe
 
Payanak
Det er da fed reklame...
En enarmet mand med stok...en sand attraktion i sig selv Pfft
Maaske de skulle proeve at fodre dyrene der i Phuket Zoo!
Redigeret af Payanak d. 03/06-2007 12:15
 
Spring til debat: