Se indlæg|
Kan det lade sig gøre ......
|
|
| Ib Thomsen |
Lagt på d. 07/06-2007 21:50
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 16 |
Hejsa Min thailandske kæreste er nu på besøg hos mig for 3. gang. Vi går med tanker om at gifte os. Jeg går pt. sygemeldt og er kommet på kontakthjælp som er min eneste indkomst lige nu. Mit spørgsmål er så: Kan man overhovedet gifte sig hvis man er sygemeldt og dette er min eneste indtægt ? Er der ellers nogle love eller regler der forhindre os i at blive gift ? Håber i kan hjælpe mig. Kan ikke rigtig finde svar nogle steder på nettet. Mvh. Ib |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 07/06-2007 22:01
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
Hvis du har fået udbetalt noget kontanthjælp kan i ikke lave familiesammenføring før du har arbejdet 1 år uden offentlig hjælp. Men ingen forbyder jer at blive gift. Men hun må så rejse tilbage. Der findes så Sverige/Tyskland løsningen, hvis du kommer i arbejde eller på pension. |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 08/06-2007 00:17
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Hej Ib. Som Ole skriver er der ingen regler der kan forbyde at gifte jer ![]() ![]() Men som han også skriver er der absolut ingen mulighed for familiesammenføring. ![]() ![]() ![]() Mden udover at give Ole ret, og gentage ham er det begrænset af hjælp jeg kan give, da reglerne er meget klare på det punkt. IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 08/06-2007 00:21
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Krav til den person, der bor i Danmark Den person, der bor i Danmark, skal: være dansk eller nordisk statsborger eller være flygtning eller have beskyttelsesstatus i Danmark eller have haft tidsubegrænset (permanent) opholdstilladelse her i landet i mere end de sidste 3 år Desuden gælder det, at den person, der bor i Danmark: skal bo fast her i landet skal råde over sin egen bolig af rimelig størrelse; det såkaldte boligkrav skal kunne forsørge sin udenlandske ægtefælle eller registrerede partner. Normalt vil dette krav være opfyldt, hvis han eller hun ikke har fået offentlig hjælp efter integrationsloven eller efter lov om aktiv socialpolitik i en periode på ét år forud for afgørelsen om ægtefællesammenføring skal stille økonomisk sikkerhed for 56.567 kr. til dækning af eventuelle, fremtidige offentlige udgifter til hjælp til ægtefællen/partneren i en periode på 10 år inden afgørelsen ikke må være dømt for vold mv. mod en tidligere ægtefælle eller samlever Boligkrav Den person, som bor i Danmark, skal normalt kunne dokumentere, at han eller hun råder over egen bolig af rimelig størrelse. At råde over egen bolig betyder, at personen i Danmark skal have en bolig, som han eller hun er ejer, lejer, andels-, anpartshaver eller lignende af. Er der tale om en lejebolig, skal lejemålet være tidsubegrænset eller være på mindst 3 år fra den dato, hvor ansøgningen bliver indgivet. Fremleje af en bolig opfylder ikke boligkravet. Boligen skal have en rimelig størrelse. Det vil sige, at når familiesammenføringen er gennemført: må der højst bo 2 personer pr. beboelsesrum i boligen eller skal boligens areal være på mindst 20 m2 pr. person Sakset fra us hjemmeside MVH Jesper IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Chatten |
Lagt på d. 08/06-2007 09:29
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 127 |
hvad nu hvis han har et barn? ændrer det ikke på det hele? eller er det mig som har misforstået alting |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 08/06-2007 12:37
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Jeg tror ikke på at det ændre forsørger kravet, men kun garantistilleskravet. Så vidt jeg ved kan man ikke blive FS på overførselsindkomst![]() ![]() Og det er der vist mange der syntes er meget godt ![]() ![]()
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Ib Thomsen |
Lagt på d. 16/06-2007 22:49
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 16 |
Hej igen. Grunden til at jeg går sygemeldt er at jeg i 2004 var udsat for et groft overfald, Siden da har jeg fået sygedagpenge man da man max kan få udbetalt sygedagpenge i 52 uger, er jeg automatisk overgået til at få kontanthjælp. Jeg går nu og venter på at jeg skal arbejdsprøves hos REVA. Har læst et andet sted at det skulle kunne lade sig gøre hvis man har formue stående i banken, men hvor meget skal den være på ? Hvis ens formue er stor nok, kan det så lade sig gøre at blive gift selvom jeg stadig er på kontanthjælp ? Hilsen Ib |
|
|
|
| Chatten |
Lagt på d. 16/06-2007 22:53
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 127 |
Hvis i gifter jer i danmark er der ingen problemer, selvom du har 0 kr på kontoen. gifter i jer i thailand er det noget andet, der skal du bevise at du kan forsørge hende Mvh Lasse |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 16/06-2007 23:28
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
Jeg kunne ikke engang få lov til at tage min dansktalende kone som jeg har været gift med i 7 år, med til Danmark, hvis jeg skulle være på overførsels indkomst og det efter sygdom og arbejdsprøvning m.m. Så jeg kan kun sige spørg i US, så er du sikker. Og jeg tvivler på, at man i Danmark kan få nogle særrettigheder ved at vise en stor bankbog frem. heldigvis. |
|
|
|
| Bussaba |
Lagt på d. 17/06-2007 00:41
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 15 |
Der var vist noget om at hvis man tjener over 450.000 kroner kan man få visum til sin kære uden problemer, men de er vistnok ved at lukke for det også, efter det kom frem (desværre). |
|
|
|
| laodenmark |
Lagt på d. 17/06-2007 00:51
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 405 |
De 450.000 kr. mener jeg er/var noget som den der søger ophold/arbejdstilladelse skal tjene iflg. ansættelses aftale. Altså sådan at højt uddannede udlændinge kan sluses ind. Ligesom der ligeledes er nævnt nogle helt specifikke arbejdsområder hvor der er mangel på arbejdskraft i danmark |
|
|
|
| Bussaba |
Lagt på d. 17/06-2007 01:08
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 15 |
Højtuddannede kan altid sluses ind, hvis de har en kontrakt med et dansk firma, akkurat ligesom dansker kan arbejde i Thailand under samme vilkår. Jeg mener nu debatten gik på at man kunne få sin udenlandske kone eller mand til Danmark hvis man tjente over 450.000 kroner, hvorimod folk der tjener mindre ikke kunne. Fair eller ej? Hvad synes i? |
|
|
|
| neonthai |
Lagt på d. 20/06-2007 16:36
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 48 |
Her vil jeg da godt lige komme med nogle ting angående FS Man kan stille en økonomisk garanti på mindst 3 måder... Enten sender man lønsedler/Årsopgørelse med ansøgningen man skal som minimum tjene det samme som 2 personer kan få i det der hedder lov om aktiv socialpolitik. I 2006 var dette beløb 4675kr pr person pr måned Man har så også den mulighed sætte et beløb ind på en konto som svarer til 3 års indtægt af de ovenfor nævnte beløb Det betyder at hvis man har 336.600 kr man kan sætte ind på en bankkonto og som altid er til rådighed i de 7år behøver man ikke at sku vise lønsedler og arbejdskontrakt... Man kan så også kombinere de 2 ting så man evt tjente de 4675kr om måneden og deponerede halvdelen af de 336.600 kr. denne fordeling kan variere så selv en lille deponering af penge kan formindske lønindtægts kravet.... Som en anden skrev så skal man dog vente med at søge om FS indtil der er gået ét år siden man evt har fået kontathjælp eller anden indtægt under det der kaldes "lov om aktiv socialpolitik" Så dagpenge er ok og hindrer ikke en ansøgning..... Så jeg mener dem som skriver at man ikke kan smide et stort beløb og så få opholdstilladelse er fejl på den her.. Selvfølgelig skal alle de andre regler overholdes så som bolig, tilknytning krav osv, |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 20/06-2007 17:21
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
neonthai skrev: Her vil jeg da godt lige komme med nogle ting angående FS Man kan stille en økonomisk garanti på mindst 3 måder... Enten sender man lønsedler/Årsopgørelse med ansøgningen man skal som minimum tjene det samme som 2 personer kan få i det der hedder lov om aktiv socialpolitik. I 2006 var dette beløb 4675kr pr person pr måned Man har så også den mulighed sætte et beløb ind på en konto som svarer til 3 års indtægt af de ovenfor nævnte beløb Det betyder at hvis man har 336.600 kr man kan sætte ind på en bankkonto og som altid er til rådighed i de 7år behøver man ikke at sku vise lønsedler og arbejdskontrakt... Man kan så også kombinere de 2 ting så man evt tjente de 4675kr om måneden og deponerede halvdelen af de 336.600 kr. denne fordeling kan variere så selv en lille deponering af penge kan formindske lønindtægts kravet.... Som en anden skrev så skal man dog vente med at søge om FS indtil der er gået ét år siden man evt har fået kontathjælp eller anden indtægt under det der kaldes "lov om aktiv socialpolitik" Så dagpenge er ok og hindrer ikke en ansøgning..... Så jeg mener dem som skriver at man ikke kan smide et stort beløb og så få opholdstilladelse er fejl på den her.. Selvfølgelig skal alle de andre regler overholdes så som bolig, tilknytning krav osv, Som jeg læser det du skriver kan man altså købe opholdstilladelse ? Men jeg tvivler på det kan lade sig gøre, at f.eks. tage et lån i huset og så sætte dem ind på en konto så er opholdstilladelsen hjemme, så er Danmark jo nærmest blevet korupt eller hvad ? |
|
|
|
| neonthai |
Lagt på d. 20/06-2007 23:51
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 48 |
Som jeg skrev skal man jo stadig overholde allle de andre ting Jeg har infoen fra UDS selv og har også set parragraferne men kan ikke lige finde siden . I princippet kan udlstyrelsen / Danmark være ligeglade om du tjener pengene ved arbejde eller at der står en konto som dækker 3års lønne Du kan jo så også sige at man kan have et arbejde og vise lønsedler og når man så har fået ophold til konen kan man sige op og så kan man evt ikke længere forsørge sin kone.. Man kan da godt sige at dem med penge har en fordel men at kalde det korrupt kan jeg ikke se det sku være... Hvad er det korrupte i at man garanterer med kontanter frem for at vise man har et job hvor man tjener det man skal.. Hvis jeg var UDLS ville jeg da foretrække at have de 3 års løn på en bankkonto som sikkerhed fremfor et job som kan ændre sig hurtigt.. |
|
|
|
|
Lagt på d. 21/06-2007 00:57
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Ib Thomsen skrev: Hej igen. ? Hvis ens formue er stor nok, kan det så lade sig gøre at blive gift selvom jeg stadig er på kontanthjælp ? Hilsen Ib der findes grænser for hvormeget du må have i kontanter når du få bistand, har du over 56000 skal du bruge dine penge først før du kan søge kommunen om hjælp igen, sjovt nok det samme beløb som man skal have i banken for at lave fs, en konthanthjælp er ok til at blive gift for i thailand. jeg håber for dig at du kommer vidre, du kan nemlig ikke leve i dk eller thailand med din kærste/kone så længe du er på konthanthjælp. |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 21/06-2007 08:58
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Jeg er gift paa raadhuset her i Chiang Mai. Det jeg vil spoerge om er: Er det eagteskab fuldt legalt i DK, isaafald kan jeg vel tage min kone med paa ferie i DK uden at stille med sikkerhed, eller hvad. Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
|
Lagt på d. 21/06-2007 11:36
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
huratho skrev: Jeg er gift paa raadhuset her i Chiang Mai. Det jeg vil spoerge om er: Er det eagteskab fuldt legalt i DK, isaafald kan jeg vel tage min kone med paa ferie i DK uden at stille med sikkerhed, eller hvad. Hugo naturligvis. for overhovedet at blive gift på et ampur, har du allerade lavet en masse papirarbejde, så bryllupskontoret i din kommune ved at du har søgt om at blive gift, og måske har du allerade fortalt dem at i er blevet gift,, har du fået oversat og stemplet din attest, kan du jo vedlægge den i den andsøgning. så jo god rejse. ![]() |
|
|
|
| Novicen |
Lagt på d. 21/06-2007 12:02
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 143 |
Hej Huratho bkk har allerede svaret på spørgsmålet: Når I er blevet gift på amphur i Thailand er I lovformeligt gift - I Thailand. Jeres thailandske vielsesattester skal også "en tur omkring den danske ambassade" i Bangkok. Her får I så en engelsksproget udgave, som bliver stemplet af ambassaden. Når det er sket, er jeres ægteskab samtidig blevet godkendt af den danske stat, og 100% gyldigt i Danmark. Om det er en fordel eller ej? Jeg gjorde selv det, da jeg rejste hjem efter vores eget bryllup, at jeg gik til min hjemkommunes folkeregister med den "danske vielsesattest". Her blev min kone så opført i folkeregistret som boende i Thailand, men gift med mig. Det tog 7 måneder at blive familiesammenførte... Inden da, bad jeg om et ferievisum til min kone for 3 måneder. Det fik hun efter 2 dage! Om det har noget med folkeregistret at gøre aner jeg ikke? ![]() Garanti? Det kan du spørge om på ambassaden eller i Udlændingeservice. En ferietur er jo slet ikke det samme som en egentlig familiesammenføring. Held og lykke med det alt sammen! Novicen Redigeret af Novicen d. 21/06-2007 12:05 Hvis dit liv var en film - Gad du så selv at se den i biografen?
|
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 


















