Se indlæg|
Journalist
|
|
| Signe |
Lagt på d. 20/06-2007 15:34
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 1 |
Hej alle sammen, Jeg er journalist på Ekstra Bladet og her på avisen, skal vi lave en sommerserie om danskere, der har valgt at bosætte sig i udlandet. Vi følger forskellige danskere i forskellige lande, og ser om der er nogen lighedstegn for den gruppe, der gør, at de har valgt at bosætte sig lige præcis i det land. Vi er blandt andet i Frankrig (følger de rige frankofile danskere med hang til rødvin og store bøffer), i Spanien (danskerne på Costa Del Sol) og så vil vi besøge Thailand og beskrive de danskere, der elsker sol, varme og thaikvinder/mænd Jeg vil gerne besøge nogen af jer og høre, hvorfor det lige blev Thailand, I valgte at bo, og jeg vil gerne høre om jeres liv og kærlighed til landet. Hvis du har lyst til at deltage, så skriv eller ring til mig på eller +4551261313. Jeg tager af sted allerede nu på søndag eller mandag, så jeg håber på hurtig tilbagemelding. Hvis du ikke har lyst til at deltage, kan du måske fortælle om, hvor jeg kan støde ind i en danskerkoloni i Thailand, der har lyst til at fortælle læserne om deres liv? Venlig hilsen, Signe Daugbjerg |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 20/06-2007 15:42
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 461 |
hahah nok en journalist fra ekstrabladet som ham den dumme som var her sidst, LAd være med at tro på en journalist fra ekstrabladet, de skriver kun hvad der passer dem, og ikke hvad i evt skriver, Jeg kender flere inde påekstrabladet og ved hvordan de er,så stol ikke på dem Så nu skal hun derud, og så skriver hun om alle os danskere, som kun tager derud for børnesex, ellers kan hun ikke sælge den avis det skriver de jo altid om sonny |
|
|
|
| bastian |
Lagt på d. 20/06-2007 15:49
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 176 |
det er nemlig rigtigt det er lige som den lorte avis 24 timer der siger de gerne vil høre fra danskrer der har en thai kone ....det næste de så skriver er at danske mænd der er thaigift er pædofile,voldsnarkomaner og syge i hovedet..... det minder mig om at nogle elsker at sutte røv på aviser og en vis dame ....hvad var det nu hun hed?????hahahahahahahahahaha....sucker |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 20/06-2007 18:08
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Hejsa Signe og velkommen til, Jeg håber I får en god tur, og får set nogle af de ting som vi andre er faldet for. Nu bor jeg selv herhjemme i København, men jeg ved at flere her på siden er bosat i Thailand - så håber du får lidt positiv responds på din efterlysning. Glæder mig til at læse det I får skrevet :-) Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 20/06-2007 21:30
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Jeg glæder mig også til at læse den artikel. Jeg må dog konstatere, at jeg overvejende støder på historier fra den negative kant, når jeg læser artikler om Thailand/Danmark i dagspressen. Derfor synes jeg det er relevant at gøre opmærksom på de journalistiske metoder, som Signe tidligere har benyttet sig af. Den omfatter blandt andet anvendelse af skjult kamera/mikrofon, hvilket efter min opfattelse er den laveste og mest ulækkre form for journalistik. Og jeg er også overbevist om, at den ikke indgår i pensum på Journalisthøjskolen. Jeg håber hun har lagt de redskaber på hylden, for jeg synes det kunne være interessant med en god artikel om emnet. |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 21/06-2007 08:35
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Hej alle. Jeg tror at det er mig i skal angribe. Det er mig der for ca. 1 mdr. siden skrev til EB, hvorfor de altid skrev negative ting om Thailand, der er, efter min mening rigtig mange positive ting at skrive om. Jeg skrev b.la. at jeg er af den opfattelse, at det ikke har bladets interesse, men nu ser det jo ud til at der sker noget, saa jeg vil anbefale at i tager godt imod hende, hun skal ihvertfald vaere velkommen her, hvis hun vil besoege Chiang Mai. Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| latour82 |
Lagt på d. 21/06-2007 09:19
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 377 |
Nu bor jeg ikke i Thailand. Men hvis der var nogen der gad og høre om vores normale og vel i egentlig forstand kedelige ægteskab, så er det da fint nok for mig. Det er vel en lidt solstrålehistorie, som er udmøntet i fællesbørn og en velintigreret hustru, men det er næppe synderligt intressant for andre end os selv? Jeg syntes at det er påfaldene at hver gang der er en journalist på banen, så er der larm og uro her i hønsegården. gad vide hvorfor???????????? ![]() ![]() ![]() Niels |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 21/06-2007 10:05
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Hej Latour82 Jeg ved ikke om dit liv er kedelig. Vores er bestemt ikke i naerheden af kedelig. Vi har et lille lejet hus med tilhoerende ca. 3000 kvm. have, som skal passes. Derudover har vi 7 hunde ( en sct. bernard, en hvid golden, 3 cocker, en kinisisk boxer og en lille hund af ubestemmelig race. Vi har ogsaa 10 skildpadder, en beostaer, en hamster og ca. 100 forskellige fisk. Saa du kan nok forstaa at vi har nok at se til. Vores dage er bestemt ikke ens. Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| latour82 |
Lagt på d. 21/06-2007 12:41
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 377 |
Hej Hugo. Det var også i overført betydning at jeg bruger ordet kedelig , vi keder os bestemt ikke.Med 2 livlige piger på 3 og 5 år, vi voksne har begge fuldtidsarbejde, personligt er jeg startet med at træne mig op til at løbe maraton igen, efter 8 års pause på grund af nyforelskedlse og efterfølgende BØRN. Men i Ekstra Blads regi er vores liv sikkert kedeligt, fordi der er ingen lusk, skandaler eller andet der kan skabe overskrifter . Så kedeligt, NEJ afgjort ikke Niels |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 21/06-2007 13:01
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Hej Latour82 Nej livet er bestemt ikke kedelig. Du er begyndt at loebe ingen, det synes jeg er en dejlig ting. Jeg har selv vaeret danmarks-mester paa 1000 og 5000 meter 3 aar i rap. Det var som junior i dag er der traengt for mange cigaretter og for mange Chang ind paa kontoen. Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
|
Lagt på d. 21/06-2007 21:52
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
ja, ja Signe ta du ned til barene i Pattaya og mød danskerne som i plejer derinde fra extrabladet, og så husk at skriv som i plejer, "luder og badebyen Pattaya" og det som folk så siger som en joke skriver i som værende alvor, blandt andet om min gode ven som desværre blev myrdet dernede. da i skrev han var til børn var det lodret løgn noget han sagde i en halvbrandert og som en dårlig joke, i har ikke skrevet andet som lort fra Thailand de sidste 20 år. hvis du nu alligevel tar derned så prøv for en enkelt gangs skyld og skriv noget positivt dernede fra, eksempelvis kan du jo prøve på golfbanen da der er en hel del danskere der spiller golf og fører et sobert liv, men desværre møder i dem ikke i barene hvor jornalisterne plejer at færdes eksempelvis er der danskere i pattaya der med suces har drevet hoteller i over 30 år, dem skriver i aldrig om, men få en dum historie fra klaphatte nede på baren, så er i der jeg har ikke meget tiltro til dit projekt da de fleste forsvinder når du nævner extrabladet, i former historien så den kan sælge jeres lorteblad uanset hvad i bliver fortalt. om det så er joke og fis det gør ingenting bare det sælger TA JER I AGT FOR JORNALISTER FRA EXTRABLADET |
|
|
|
| filihankat |
Lagt på d. 22/06-2007 00:24
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 302 |
Du har ret lung. For Ekstra Bladet er Thailand ikke andet end hor, mord og ildebrand - gerne tilsat lidt narko og et par rockere, så er den hjemme. |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 22/06-2007 00:29
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
En god og sober historie fra TH gaar igennem ekstrabladets journalister og hokus pokus filihankat, saa kom der sq andre boller i suppen, saa op i roeven med EB
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
|
Lagt på d. 23/06-2007 10:19
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Ja suk Se lige den her,det er typisk journalister at skrive noget andet,og man kan ikke anbefale nok at lade være med at snakke med en journalist,da de kun skriver hvad de slev vil. OT, men bemærk lige EB's måde at generere overskrifter på i en artikel som denne: http://ekstrablad...310989.ece Ejeren citeres i overskriften for at have sagt noget. Når man så læser artiklen, så er det ikke ejeren, men ejerens ven, der har sagt det. Det er seriøs, dybdeborende journalistik der vil noget. bamsen |
|
|
|
|
Lagt på d. 23/06-2007 14:53
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hvis ikke journalister brugte skjult kamera. Så var personer som doktor Klam, Rudi Frederiksen og mange andre stadig i fuldt sving med deres svineri. Så for min del, må de gerne forsætte med det. dsd |
|
|
|
|
Lagt på d. 23/06-2007 15:06
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
hvem er doktor klam ?? bamsen |
|
|
|
|
Lagt på d. 23/06-2007 15:10
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
lægen Søren Ventegodt, som Signe Daugbjerg var med til at afsløre
Redigeret af d. 23/06-2007 15:12 |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 12/07-2007 04:29
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
En god og sober historie ville gøre EB godt. Men dem er der stadigvæk ikke så mange af, som der er af de dårlige ![]() Tænk på at der er 120000 mennesker fra DK der rejser til Thailand årligt, af dem er måske 10% gift/alvorligt indvolveret med en thai. 50-70% er sikkert familier med intentioner om en god og hyggelig ferie, men der er stadigvæk mange der oplever Thailand på den måde EB beskriver, og det er det de vi! Der foregår stadigvæk en masse som vi der gerne vil Thailand det godt, ikke er enige i. Jeg mener der er stadigvæk en masse mennesker der ser det som det har ry for, og som rejser derud efter det. Og mange af de familier der sidder på resturanter og hører danskere prale med deres erobringer eller taler ned til deres "pige" sætter det hele i et dårligt lys. Men det er en del af Thailand på godt og ondt, så EB har jo ret når de beskriver den dårlige side af Thailand. Vi der elsker vores koner og Thailand, så det bare hellere beskrevet fra vores side, men det skal vi nok ikke forvente ![]()
Redigeret af jesperfrb d. 12/07-2007 04:37 IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| helosan |
Lagt på d. 12/07-2007 10:23
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 53 |
Jeg må jo nok - desværre give jesperfrb og andre skribenter ret i deres påstande om journalister fra formiddagsbladene hjemme i Dk. Efter at have læst Signes Daugbjerg gribende appel om at få lov til at mødes med herboende for at få en ny vinkel på tahilandhistorierne, var jeg så naiv at jeg skrev en personlig indbydelse til hende på hendes eb-mail. Jeg fortalte om alle de positive ting hun havde mulighed for at få oplysninger om hvis hun opsøgte de rette og undlod de sædvanlige 2 dages besøg på den lokale danskerbar med de lokale danske druksnuder. Og hvad kom der ud af det - IKKE EN HYLENDE BÆ!!!!! Nu vil jeg gerne appellere til alle jer der sidder hjemme om at holde øje med disse avisers skriverier i den nærmeste fremtid og så rapporterer tilbage til os herude. Så kan vi alle i fællesskab derfra tage skridt til hvad vi skal gøre fremover hvis der kommer endnu en gang smuds. Det er sikkert ikke meget, men vi kan da via alle kanaler bede folk om at undlade at købe smudsbladene, så oplagene kan komme yderligere ned. Disse journalister tænker jo ikke på, at de ikke alene ødelægger det for Thaier og Thailand men også for os der seriøst prøver at opbygge gode relationer landene og folkene imellem. Paradokset i alle disse skriverier er, at det eneste de opnår er at skræmme alle interesserede danskere væk fra Thailand, mens alle andre nationer, vore broderfolk i skandinavien incl. valfarter herud i større og større mængder, de investerer sågar mere end danskerne gør i fast bolig i forholdet ca. 1:100. Kun engelske sensationsaviser er mere negative en de danske, og alligevel kommer her flere og flere englændere. Kan det være Janteloven? |
|
|
|
| Nordstroem |
Lagt på d. 13/07-2007 03:11
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 80 |
Det kan være... Men een ting er sikkert, henvender der sig en Journalist ved navnet Bjarne Wildau, så er den god nok han er en seriøs journalist som selv har boet herude i Asien i mange år, og skriver de sande ting, og ikke 2 dage på den lokale bæverding.Desværre tror jeg kun han skriver til aviser i Århus omegnen, men det kan da være vi skal se om han er interesseret i at skrive lidt om vores forum her og de pap journalister som hendvender sig her. Nordstroem |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 





















