Se indlæg
 Udskriv debat
Taksin køber Manchester City
tuktuk
hmmmmmm det ser ud til at hans penge ikke allesammen er blevet indefrosset.....

Thailands tidligere premierminister Thaksin Shinawatra bliver ny ejer af Premier League-klubben Manchester City, som har accepteret et købstilbud på 900 millioner kroner.

Shinawatra fremsatte torsdag sit tilbud via sit firma UK Sports Investments, der er dannet med henblik på at købe Premier League-klubben, og Manchester City-ledelsen bekræftede kort efter, at man har indvilget i at sælge.

Shinawatra har i nogen tid været nævnt som mulig køber af klubben, og der er spekuleret i, at han vil hyre den tidligere engelske landstræner Sven-Göran Eriksson som manager.

Thaksin Shinawatra blev i september i fjor afsat som premierminister, da militæret i Thailand tog magten ved et ublodigt kup og styrtede den demokratisk valgte regering. Det skete dengang, fordi man ønskede at afskaffe korruption.

Der er siden blevet rejst tiltale om korruption mod Shinawatra af en komité udpeget af den magtfulde militærjunta i landet, som vil retsforfølge Thaksin Shinawatra og hans hustru i en sag om køb af jord.

Sakset fra Ekstra bladet.... 21/06-07

www.tuktours.dk
Ja kunne han ikke have hjulpet bkfrem i stedet for snøft snøft de er på konkursvej igen for 2. gang siden 1992 sørgeligt.

Sorry jeg kunne bare ikke lade være, ved godt det ikke har noget at gøre med det her. Forsat god dag til alle, selvom det er en sørgens dag i dag snøft snøft. SadSadSadSadSadSad

huratho
Jeg vil da ikke haabe at det er rigtig at Thaksin har koebt Man. City. Jeg har erfaret at Man. Citys supporter i saafald vil boycotte deres kampe. Kan de leve med det?
Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

tuktuk
sad og så Fox-news og BBC world og begge havde historien om at Taksin har købt Manchester City med i deres nyhedsudsedelse, så den er god nok !!

Vi må da håbe at tilskuerne komme alligevel, ellers kan han jo altid give dem 500 Baht til benzinen ligesom han gjorde til sidste valg hernede....Pfft

Prasat har vel allerede meldt sig ind i Manchester Citys supportgruppe for at støtte hans elskede "fætter" Thaksin Smile Smile Smile

www.tuktours.dk
prasat
nope man skifter jo ikke bare lige klub som man skifter kone vel

prasat

huratho
Ja, det er jo frygtelig. Man.City maa virkelig vaere i oekonomisk vanskeligheder.
Det er bekraeftet paa
http://www.thewes...ntID=32115

Hugo
Redigeret af Webmaster d. 22/06-2007 13:13
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

jpo
vad penge kan gøre. er man ikke lidt rystet

http://www.nonsunghomestay.webs.com
jpo
jeg tror ikke på det, det lyder dybt godnat,hvordan sædanne en handel
kan lade sig gøre, når manden står til 10 år i brummen,så lad os nu se hvad der sker efter 10 juli.va siger i andre.

http://www.nonsunghomestay.webs.com
stoney
Jeg tror ikke det ændrer noget efter datoen,penge er magt så skide med moralen bare de får en rig investorer,og det er jo netop Hr Taksin desværre,hvordan han så har tilranet sig sin formue er ligemeget indenfor sport,det er en af grundene til at jeg er modstander af prof.sport.Wink
Pil af med jer,knægte.I tiltrækker fluerne!

oleskyum
Var Taksin ikke en rig mand inden han gik ind i politik ?

tuktuk
Ja gu var han en rig mand inden han kom til magten, men han er sku ikke blevet mindre rig af at sidde som premierminister, og på hvilkes omkostning ????

Nu kan man læse at regeringen vil undersøge han milloner som han har købt Man C. for men jeg tror neppe de finder noget, han er sku god til at slette sine spor også.....

Håber lidt at Man C. går neden om og hjem, og Taksin mister alle sine penge, så kan jo blive risbonde i Esan, dem kunne han jo så gode lide....Grin

www.tuktours.dk
pbludon
Meget er skrevet og sagt om Thaksin..
Han har gjort meget godt for Thailand. Mere end alla andre der har siddet ved magten tilsammen..At manden "glemmer" at betale 20 milliarder i skat.. hahaha ..GrinCool

tuktuk
Nååå ja det kan jo smutte, kender vi ikke det, at man går rundt med nogle penege i lommen men kan ikke huske hvad de skulle bruges til....Wink

Helt sikkert at manden har lavet meget i den tid han har siddet ved magten, sikkert også mere end alle han forgængere, bare synd to trediedele af det af det har været urent trav eller direkte fusk...

www.tuktours.dk
pbludon
Urent trav?
Ja helt rent har det ikke været.. Men fortæl mig hvilken Thai regering har været det? I den tid jeg er kommet i Thailand (87). Er Thaksin den der har gjort mest for de fattige, samt har også prøvet at komme en del lort til livs.
At han så er blevet endnu rigere ved at præmiereminister..jajaja. Thats life in Thailand.Cool

tuktuk
Stil dig selv et spørgsmål....

Hvem har haft mest gavn (tjent mest) af at Taksin har være premmierminister ??

Hvis dit svar er andet end Taksin hører jeg da gerne om det...Smile

www.tuktours.dk
pbludon
Thaksin har da ikke fået større nød af at have været præmiereminister..Men det har de fattige Thaier heller ikke..De forkælede der sidder i BKK, var jo dem der gjorde oprør imod ham. Min egne svigerfamilie samt resten af Esan er da ok tilfreds med ham.
Vil da lige på pege at jeg tror at Mr. Thaksin og hans regering er den mindst korrupte der har siddet der siden jeg startede med at komme i Thailand (1987). Derfor uden har han jo fået en masse investorer til landet, fået økonomien op. Jo har er dygtig, måske også for meget i mange´s øjne..Men jeg ser på hvad han har gjort for den menige Thaiér..

tuktuk
Se der tror jeg aldrig vi bliver enige, jeg tror bare ikke det er gået op for den almindelige thaier, som du kalder dem, hvordan de er blevet ført bag lyset....

Giver dig heller ikke ret med korruptionen, det kan godt være at der er andre regeringer der har været kurrupte, ingen tvivl om det, men de sad sku ikke og tilpassede landets love og systemer efter hvordan de selv kunne blive rigere, det gjorde Taksin....

At bønderne i Esan fik mere for deres afgrøder og udbytter kom jo i høj grad an på at man kunstigt hævede prisen, noget alla det vi gør i EU, og derved skete der en overproduktion, som man nu lider under, da man ikke kan afsætte alt de der bliver produceret...

Jeg snakkede med en svinebonde ved Phranburi for nyligt der sagde at han ikke kunne komme af med sine varer men at han hellere ville leve uden Taksin da han var aktivt med i at forskrue markedet....

Grunden til det nok var de "lærte" lidt højere stående Thailændere der stod forrest i at vælte Taksin er nok deres lidt højere uddanelse, der gjorde udslaget i at de kunne se den skævvridning der skete, det er bare min ydmyg mening...

Nu kan man sågar læse at Taksin aldrig kommer tilbage til Thailand, Gudskelov kunne jeg fristes til at sige...

www.tuktours.dk
pbludon
Ja enige bliver Vi sgu nok ikke..Sådan skal det også være. En ting..Ja Thaksin blev rigere.100% Han
fik mest ud af det.
De andre før i tiden fik sgu også deres del, bare ikke i samme målestok.
Ikke bare deres afgrøder og udbytte. Men generelt havde de fået en nemmere hverdag.
Sondhi, er jo ikke et hak bedre selv,ang. det med penge og skat.Han selv fører da også via Cayman Island som Thaksin. Næ jeg tror at Thaksin har trådt nogen høje herre over deres små fødder, derfor blev det til al den uro.

Webmaster
Til de aktuelle problemer for regeringen Thaksin kan føjes stigende inden- og udenlansk kritik af udviklingen i menneskerettighedssituationen i Thailand samt tiltagende anklager om korruption, nepotisme og magtmisbrug fra oppositionens side.

Dette er at læse i et notat om Finansudvalgets studierejse til Thailand i oktober 2004. Notatet er dateret 4. november 2004.
Altså et officielt dansk notat fra før valget i 2005, hvor Thaksin blev genvalgt.

http://www.folket...118081.PDF

Bare lige et dokument jeg faldt over. Faktisk noget interessant læsning i det.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Spring til debat: