Se indlæg|
At overføre penge til Thailand
|
|
| km |
Lagt på d. 26/06-2007 09:25
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 69 |
Hej. Min kone vil gerne sende en del af sine hårdtjente penge til Thailand. Jeg plejede at gøre det via Skandiabanken, men på det sidste er deres kurs blevet elendig (de siger selv at det er deres samarbejspartnere skyld?!). Ved nogen af jer hvordan man kan gøre det billigst, og med bedst kurs (har selv et godt øje til Forex). På forhånd mange tak |
|
|
|
| Torbusa |
Lagt på d. 26/06-2007 09:44
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 101 |
Hvis I skal overføre penge til Thailand,er det bedst at have en bankkonto i en Thaibank,I skal så overføre pengene i dkr.fra jeres danske bank,må endelig ikke veksles til bath,og I skal sige at modtager i Thailand betaler omkostninger i Thailand,ellers tager banken sig godt betalt for dette. På denne måde får I en meget bedre kurs for de dkr. tm |
|
|
|
| samee |
Lagt på d. 26/06-2007 11:17
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 298 |
Hm jeg har amagerbanken og uanset om det er baht eller kroner eller beløb jeg sender tager banken 60,- Jeg har også prøvet at sætte x i at jeg betaler ALLE udgifter i forbindelse med overførslen men det viser sig at hendes bank tager et beløb HVER gang uanset hvilken måde jeg vælger at sende penge og beløbet de tager er aldrig det samme, har prøvet at undersøge hvorfor det ikke er det samme de opkræver hvergang (jeg sender det samme beløb hver gang og det er sku umuligt at regne ud hvad hun modtager) ….. forgæves. ![]() Dertil kan jeg fortælle at når jeg sender i kroner så får jeg mere ud af det.
It’s deep how you can be so shallow |
|
|
|
|
Lagt på d. 26/06-2007 13:51
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Der var en tråd i februar måned der hed OVERFØRSEL, find denne tråd og læs alle indlæggene, så er problemet belyst grundigt for Jer.![]() |
|
|
|
| jpo |
Lagt på d. 26/06-2007 13:56
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 797 |
ja det er rigtigt som torbusa siger. vi har selv konto i thailand siam bank, og ligeledes har vi netbank,det er gratis når man har en konto i siam bank,og ja send danske penge, vi sender til den samme konto hver gang, det giver noget mere, prøv at se på forex hvad du får for 1000 kr og se så hvad du har fået i thailand, jeg giver 30 kr for at sende penge i arbejdernes bank, har du net bank i din bank herhjemme, er det meget nemt, jeg bruger økolomi overførsel, der går ca 5 dage før pengene er på kontoen i thailand. Redigeret af jpo d. 26/06-2007 14:06 |
|
|
|
| kandt43 |
Lagt på d. 26/06-2007 18:43
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 4 |
km skrev: Hej. Min kone vil gerne sende en del af sine hårdtjente penge til Thailand. Jeg plejede at gøre det via Skandiabanken, men på det sidste er deres kurs blevet elendig (de siger selv at det er deres samarbejspartnere skyld?!). Ved nogen af jer hvordan man kan gøre det billigst, og med bedst kurs (har selv et godt øje til Forex). På forhånd mange tak Problemet er hos Skandiabanken som kun overfører i THB, derved scorer både de og deres partner kassen, selvom de siger at det "ikke koster noget at overføre til udenlandske banker". Brug en anden bank når du skal overfører, selvom det koster lidt! |
|
|
|
| km |
Lagt på d. 02/09-2007 10:22
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 69 |
Jeg fulgte jeres gode råd, og bad Jyske Bank om at overføre danske penge til Thailand - det kunne ikke gøres via netbanken - 2 dage senere får jeg et brev om at de har sendt nogle thai baths til Thailand - og det til en elendig kurs - Vi mister 10% ag vores penge på det - De påstår at de altid gør det på den måde, og jeg svarer at da de ikke informerer om det, så skal jeg have erstatning. Selvfølgeligt brokker jeg mig, og efter 2 timers samtaler med hele afd. (først påstår de de kun har gjordt som jeg har bedt dem om), får jeg lovning om at få alle mine penge tilbage, om 2 eller 3 dage. Det vidste sig at være rimelig besværlig, men heldigvis var vi i mellemtiden rejst til Thailand, og så tog det kun 2 uger. Jeg havde før afrejsen købt bathene hos Forex til en meget bedre kurs. Nu leder jeg efter en netbank som kan overføre [b]danske kroner billigt og hurtigt til Thailand |
|
|
|
| jpo |
Lagt på d. 02/09-2007 10:38
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 797 |
ja skift bank hvor du kan overføre fra net bank, og send danske penge hvor modtager betaler, og få så en konto i thailand, vi har siam bank hvor net bank er gratis Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url] |
|
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 02/09-2007 10:48
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 540 |
Hvorfor tager du ikke bare danske kroner med til Thailand, her får du pt. ca. 6100 Baht for 1000 danske kroner, hvis det er sådan at du vil komme her tit, går du ind i Bangkok, medbringer dit pas, og operetter en konto hernede, her kan du så overføre via en hvilken som helst netbank i danske kroner hvor de bliver omvekslet i banken hernede til Baht, det giver en kurs på ca. 6150 Baht pr. 1000 kr for tiden..... jeg finder tit at Forex og andre pengeinstitutter ligger under den aktuelle dagskurs i Thailand på dagen, ikke tit den anden vej rundt så i langt de fleste tilfælde vil du tjene lidt på at gøre det den vej rundt |
|
|
|
| km |
Lagt på d. 02/09-2007 12:21
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 69 |
Hej tuktuk. Det var også planen. Min kone har en konto derned, og jeg ville gerne overføre danske kroner til kontoen (og få en god kurs). Og det har jeg gjordt men en anden bank. Men hos Jyske netbank (fra Jyske Bank) kan man IKKE overføre penge til udlandet. Det skulle min rådgiver selv gøre. Kvajepanden "glemte" bare at informere mig at de kun sendte thai penge til Thailand - og det stod hellere ikke på deres hjemmeside..... Derfor fik jeg alle mine penge tilbage, for de kunne godt se at de havde kvajet sig - og så måtte de selv ædde tabet...... Og nu skifter jeg netbank. |
|
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 02/09-2007 13:13
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 540 |
lyder som en fornuftig ide, men husk, at når du overfører pengene til thailand ikke at overføre i thaibaht, men i danske kroner, mange netbanker giver valgmuligheden, men vælg danske kroner, de giver somregel bedre kurs hernede når de veksler om..... Jeg ved godt jeg gentager dig, men tro mig der er MANGE der overser det og brokker sig efetrfølgende, jeg får sendt mange penge ned hvert år fra kunder, og de undre sig over den forskel der kan være.... Redigeret af tuktuk d. 02/09-2007 13:16 |
|
|
|
| jpo |
Lagt på d. 02/09-2007 21:16
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 797 |
var det ikke det jeg skrev. men nogle gange er det sku lidt svært, men det virker som om hvis man sender fast, til den samme konto i thailand, og har en del penge for man en god kurs, alt handler om penge. har du kan du få, har du ingen kan du gå, eller va. vi ser efter kursen i danmark på thai baht, og når den er høj, sender vi penge. hvis vi har nogle ha-ha Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url] |
|
|
|
| Kalasi |
Lagt på d. 05/09-2007 16:51
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 355 |
d.03.-09. overførte jeg via Danske Netbank til Bangkok Bank. Det koster 20 kr. - uanset beløb. I Dag, 2 døgn senere er pengene gået ind på kontoen i Thailand. Aner ikke, hvad BKKB har taget i gebyr, men jeg fik 6,1875 baht pr. Kr. Kalasi |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 















