Se indlæg|
Køb en grillbar
|
|
| Riverkwai |
Lagt på d. 03/07-2007 14:57
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 75 |
jeg kender kim patong grill personligt.meget flink man.men men jeg laver aldrig foretning med manden.venskab en ting foretning en anden ting.![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 03/07-2007 15:27
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
fandt endnu et af deres website. Sjovt nok så anbefaler Morten Jager, Kristian som en dyktig forretningsmand på den første webside http://www.thaisu...out_us.htm |
|
|
|
| Cxxxxsxxr |
Lagt på d. 03/07-2007 18:07
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 181 |
Dygtig forretningsmand?! Dygtige forretningsmænd hugger ikke 20,000 kr fra potentielle guldfisk, der måske kan lokkes til at betale 100,000 kr for eneretten til at bruge røde duge i Hua Hin ![]() |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 03/07-2007 18:47
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
deepseadivers skrev: fandt endnu et af deres website. Sjovt nok så anbefaler Morten Jager, Kristian som en dyktig forretningsmand på den første webside http://www.thaisu...out_us.htm her er platuglen også : http://www.no1vis... en meget ihærdig, (s)platenheimer.
quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 04/07-2007 17:33
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 438 |
Cyberstar; rigtig god analyse der. ![]() Francise ideen er god nok naar man koeber et etableret brand name der er vel kendt og beskyttet (Macdonalds, Subway, 7-11 o.lign.). Det er lidt svaerere at forsvare at betale penge for "Kims Grillbar Patong" (eller hvad den nu hedder). ![]() Man faar dog ogsaa oplaering/haandholdning hvilket godt kan goere forskellen paa success eller fallitfor en begynder - specielt i Thailand! Jeg har spist hos Kim og maden er fin nok syntes jeg. Personlit har jeg en politik der hedder at jeg foretraekker at holde mig paa KUNDEsiden af baren! ![]() Cyberstar's Dansk Grill Bar Patong aabner dog nok snart, og allerede 800.000 Baht foran konkurrenterne! ![]() Skaal! |
|
|
|
| Kong Hans |
Lagt på d. 04/07-2007 19:57
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Vi har spist hos ham |
|
|
|
| Kong Hans |
Lagt på d. 04/07-2007 20:00
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Han får ikke sine varer fra leverandør, men får dumme danskere til at tage pølser og div. med ned i kufferten til ham, så de har været undervejs i 12-´14 timer i en kuffert velbekommen |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 05/07-2007 01:39
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
Jeg hae også spist hos Kim det var udemærket,men nu er det jo ikke den store kogekunst vi taler om. Han er god til det han gør så lade ham bare gøre det. Jeg tale med jan fra valhalla, han var rimilig sober den dag, Han fortale mig at det Kim fortæller om hans tilknytning til steff-houlberg er ikke kendt hverken i DK eler TH. ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| ideaman |
Lagt på d. 05/07-2007 12:19
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 82 |
Hej alle! Tak for alle de "venlige" ord om min person og om mine forretninger i Thailand! Lad mig først lige rydde nogle misforståelser af vejen! Mit navn er Kristian Olsen. Jeg har intet personligt forhold til Kim Kristiansen som driver og ejer Grill House Denmark i Patong, Phuket. Jeg er simpelthen bare hans business broker! Det kom sig af, at jeg boede 4 år i Phuket og jævnligt spiste hos ham. Så kontaktede jeg ham og spurgte, om han havde lyst til at sælge afdelinger af sin biks til andre interesserede Skandinaver. For jeg synes personligt hans pølser og jævne danske mad var det bedste jeg har spist i mine 9 år i Thailand. Det mener jeg stadig! Han fortalte mig at han havde prøvet at få sådan et projekt igang gennem 18 mdr. men uden held. Så vi skrev kontrakt og jeg fik 12 måneders eneret på at sælge hans afdelinger. Vi kalder dem ikke franchiser, fordi det kræver for meget papirarbejde og gebyrer, så vi kalder dem afdelinger..eller branches....og køberne blir deres egne og skal ikke betale royalties til Kim. Eneste betingelse, er at de køber varer fra ham til 4 mdr. af gangen. Det er faktisk for at begge partner sparer penge. Der er nogle indlæg om at det er svindel og humbug....og jeg kaldes personligt for en plattenslager....rar læsning....men jeg forstår ikke dem der siger sådan, for de kender mig ikke, og ved ikke hvad jeg er for en fyr, vel? Jeg vil gå alle indlæggende igennem og kommentere dem, og så håber jeg at folk får en anden opfattelse....men jeg tvivler, misundelse er en grim ting! Tal dårligt om andre danskere der har success, fordi du så får det bedre selv, ikke? Personligt er jeg kold overfor personlige "angreb" men når min forretning og mine forretningsmetoder bliver stillet i skudlinien, så må jeg jo "forsvare" mig, ikke sandt?
Redigeret af ideaman d. 05/07-2007 12:20 |
|
|
|
| ideaman |
Lagt på d. 05/07-2007 12:24
|
deepseadivers skrev: http://www.ideaco...ll_bar.htm Det lyder næsten for godt til at være sandt, og jeg ville ikke lægge så mange penge for at blive pølsemand, Jeg tror det er et fin lille scam. Hej, deepseadivers, Tak fordi du via mit eget forum inviterede mig til at deltage i denne sjove diskusion ![]() Så du mener personligt at det er et scam? Det er du velkommen til, men kunne du ikke præcisere grunden til at det sku være et scam?? |
|
|
|
| ideaman |
Lagt på d. 05/07-2007 12:27
|
Earthrush skrev: Måske men hvem ved Jeg ville nu aldrig købe noget på den måde "På den måde"....hva er det for en måde du mener?? |
|
|
|
| ideaman |
Lagt på d. 05/07-2007 12:28
|
Berg skrev: Det er jo Kims Grill Bar i Patong ![]() Nemlig, Grill House Denmark! Ejet og drevet af Kim Kristiansen! |
|
|
|
| ideaman |
Lagt på d. 05/07-2007 12:31
|
Lomme skrev: Flot omsætning....synes ellers altid han klager ![]() (lige før man skulle overveje det bare for at få visa'et) Ja, flot omsætning! Men læg mærke til at net profitten er 60% af omsætningen....det er da endnu flottere! Men den er også beliggende på Bangla Road (eller rettere en soi i tilknytning)...så der er ingen garanti for at en afdeling i f.eks. Krabi vil have samme omsætning....men det er dog bevis på, at forretningen kører godt, og at der er belæg for at en afdeling andre steder vil have gode muligheder! |
|
|
|
| ideaman |
Lagt på d. 05/07-2007 12:36
|
pbludon skrev: Eneret..jaja . Man kan sgu nemt blive snydt er min mening. Hvis man ville kunne man da selv få kontakt til en grossere i DK og starte op i Thailand. Kender ikke personen bag, men tror sgu ikke på den.. Jeg er enig, kan du få en kontrakt med Steff Houlberg eller andre pølse leverandører, så kan du så nemt som ingenting starte din egen grill bar! Så hvorfor er der ikke andre der gør det?? Svaret er simpelt: Ingen af pølse leverandørerne vil acceptere mindre orderer end 1 container. Og det er altså flere tons pølser! Kan du finde et sted at opbevare dem uden de rådner, så er det da godt. Men ellers så hænger du på rådne pølser som ikke kan sælges! Du kan også, som Kim har gjort, finde et shippingfirma som er villig til at sælge mindre partier, og så er det dig frit for at starte op selv! Men det er bare ikke så let som det lyder. |
|
|
|
| ideaman |
Lagt på d. 05/07-2007 12:39
|
lung skrev: 12mill om året i omsætning... det er 34000 bath om dagen i gennemsnit. !!! så skal den altså ligge et super godt sted ellers lader det sig ikke gøre iøvrigt kan enhver jo bare starte sin egen forretning. og spare de 8ooooo bath jeg tror den bedste forretning er at sælge projektet, hvis ellers nogen bider på. Ja, forretningen ligger jo også meget godt i Patong! Se iøvrigt mit indlæg om hvorfor det ikke er så nemt bare at starte for sig selv....og spare de 800,000 baht! |
|
|
|
| ideaman |
Lagt på d. 05/07-2007 12:43
|
Wilfred skrev: 4 måneders varer ad gangen, som du køber af ejeren det skal ejeren vel ikke bestemme man kan da selv bestille hjem uden overpriser Det er op til Kim at bestemme, da det er hans forretning. Der er ingen der tvinger folk til at købe en afdeling af ham ![]() Han tjener ikke noget på at købe flere varer hjem fra DK, tværtimod sparer ALLE hans afdelinger penge, for jo mere han køber, jo billigere er det! Og så skal man ikke glemme, at når der er et vist antal afdelinger, så kan det BETALE sig at handle direkte med f.eks. Danish Crown...og dermed spare yderligere penge!! Som det er nu, køber han via en speditør....det gør tingene en del dyrere, men han behøver således ikke at købe tonsvis af pølser som han yderligere skal betale store summer for at få opbevaret i Thailand. |
|
|
|
| ideaman |
Lagt på d. 05/07-2007 12:45
|
oleskyum skrev: Ja efter hjemmesiden at dømme er de leveringsdygtige i alt, dog nok mest plat og løgne. En forvokset pølsevogn med den omsætning i Thailand kræver da mindst 20 ansatte Thaier. ![]() Alt andet med spisesteder bliver lukket eller solgt, så det er sku som en gevinst i lotteriet at finde den pølsevogn. Hvorpå bygger din påstand om at jeg er en plattenslager og løgner??? |
|
|
|
| ideaman |
Lagt på d. 05/07-2007 12:47
|
bastian skrev: hahahahahahahahaha jeg har været på mange dansker resturanter i thailand de er sku altid tomme eller med meget få gæster.......man skal være godt dum eller ligeglad for sine penge for at falde for det Jeg kan høre på dig du aldrig har været hos Grill House Denmark! Så ville du forstå hvorfor Kim har så stor en omsætning!! |
|
|
|
| ideaman |
Lagt på d. 05/07-2007 12:51
|
jesperfrb skrev: Vil hellere ikke anbefalde det, lyder som alt andet forgøglet forretning. Kan hellere ikke lige se hvordan man skal kunne omsætte for 12000000 bath om året. Så sulten er scandinaver jo hellere ikke ![]() ![]() Men hvis det er sandt, så send mig besked, når en eller andet nu har prøvet det og kan fremvise regnskaber ![]() ![]() ![]() Håber ikke du taler som du har forstand!? Grill House Denmark er åben fra morgen til 4 nat.....og riftigt mange af hans kunder er tyskere, amerikanere og australere....ja, hele kloden er dækket....det er ikke KUN skandinavere der kan lide dansk mad! Jeg har sågar set japanere, som kom for at spise hans danske "sushi"....rå fisk, og det er jo marinerede sild jeg taler om ![]() |
|
|
|
| ideaman |
Lagt på d. 05/07-2007 12:56
|
tuktuk skrev: *Hold jer laaaaaaangt væk fra ham !!!! jeg har stiftet belkendtskab med ejeren, og han lyver stærkere end en hest kan rende og han stjal ret mange af mine penge, gudskelov skaffede en thailandsk domstol en del af dem tilbage, men han er lige så uærlig som Taksin !!!! Lad ham stege i sit eget fedt hvis i spørger mig.... Har i øvrigt tjekket med Steff houlberg som han siger der forsyner ham, de kender ham ikke, gad vide hvor han får sine produkter fra ?? Nå, er du også her? Du må virkeligt have et horn i siden på Kim Kristiansen. Du har tidligere emailet mig fra en eller anden hotmail konto med et falsk navn, og du ville ikke præsentere dig selv. Istedet kalder du mig en svindler og min kone en luder, bare fordi jeg har Kims forretning på min hjemmeside!! Jeg ved ikke hvad der er mellem dig og Kim, og jeg er komplet ligeglad, det er ikke mit bord. Men når du sviner mig og min kone til, blot for at få afløb fra dit raseri over Kim, så bliver det fanme personligt! Kim fortæller mig at du bliver kaldt Store Karsten, og at du har boet i 10 år i Thailand. Så skulle man jo tro du havde andet at give dig til end at bagtale andre?? Men der er vel en grund til at du gør det! Det skal jeg ikke kommentere yderligere! ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.