Se indlæg|
Valuta
|
|
| Hawk |
Lagt på d. 19/07-2007 16:51
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 12 |
Er der nogen der ved hvad der sker med den kære Baht. Kursen nærmer sig nu 18 (19/07=17,98). Så længe jeg kan huske tilbage har kursen ikke været så høj. En del betydning har det jo. Vekslede man f.eks. 10.000 kr. til Thb i starten af året ville man få 62.735 Thb, I dag vil man få 55.617, altså en forskel på 7.118 Thb. Det kan da mærkes. Håber snart den falder lidt igen. Det vil være ret surt at skulle bruge en omregningsfaktor på 5 i stedet for 6. |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 19/07-2007 17:16
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Det varer nok længe før du kommer til at bruge en omregningsfaktor på 5, den er da stadig 6. Nu ved jeg ikke hvor du har kigget kurser, men for 10.000 kr. d.d. får du i: Forex: 60.200 thb Kasikorn ved overførsel: 61.800 thb Midt i marts var thb stærkere end den er nu, men det kører jo lidt op og ned. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Hawk |
Lagt på d. 19/07-2007 17:35
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 12 |
Jeg har kigget på Nationalbankens officielle kurs, som i dag er 17,98. Jeg har lige kigget på Forex som du nævner. Synes det er imponerende at de så kan sælge til 16.61. Men det brokker jeg mig da bestemt ikke over..:-) |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 19/07-2007 17:45
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
ha ha hvis det er et stort beløb du skal have vekslet, så veksler jeg gerne for dig til kurs 17,50 ![]()
Redigeret af John d. 19/07-2007 17:45 john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Cxxxxsxxr |
Lagt på d. 19/07-2007 20:22
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 181 |
Inspirerende debat. Jeg tror godt jeg kan matche John's tilbud med op til adskillige satangs per krone, men jeg skal lige have tjekket detaljerne med lommeregneren. Jeg sidder i den situation at alle mine indtægter kommer som THB, og nu er så vidt at der er overskud til at fylde lidt på den danske reserve konto. Der burde ligesom være basis for en yderst favorabel vekselkurs, hvis vekslingen foregik ved at kronerne blev sat ind på min danske konto og baht'erne blev udleveret ved min Chiang Mai'ske disk. |
|
|
|
| Cxxxxsxxr |
Lagt på d. 19/07-2007 20:43
|
Hawk skrev: Er der nogen der ved hvad der sker med den kære Baht... Svaret er: "Nej, det er der ingen der ved". Eksperterne strides, men de fleste halv- eller helstuderede er enige om at THB's styrke er i modstrid med hvad de lærte på universitetet. Der sker ting og sager ude på valuta markederne for tiden - dollaren er på røven og Zen og Yuan, ved man heller ikke hvad der sker med ... De rigtig kloge valuta-eksperter er dem, der indrømmer at de ikke ved hvor verdensøkonomien er på vej henad i disse år. |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 19/07-2007 20:53
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
Cyberstar skrev: Hawk skrev: Er der nogen der ved hvad der sker med den kære Baht... Svaret er: "Nej, det er der ingen der ved". Eksperterne strides, men de fleste halv- eller helstuderede er enige om at THB's styrke er i modstrid med hvad de lærte på universitetet. Der sker ting og sager ude på valuta markederne for tiden - dollaren er på røven og Zen og Yuan, ved man heller ikke hvad der sker med ... De rigtig kloge valuta-eksperter er dem, der indrømmer at de ikke ved hvor verdensøkonomien er på vej henad i disse år. et yderst vel kvalficeret svar, ( selv ikke thor pedersen `` dk finansminister kunne svare sådan )
quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| Vagn B |
Lagt på d. 20/07-2007 08:15
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 54 |
DKK mod THB: [img]http://www.x-rates.com/d/DKK/THB/graph120.png[/img] is not a valid Image. Enkelttrinnene ses nedenfor: USD mod THB: [img]http://www.x-rates.com/d/USD/THB/graph120.png[/img] is not a valid Image. EUR mod USD: [img]http://www.x-rates.com/d/EUR/USD/graph120.png[/img] is not a valid Image. DKK mod EUR: [img]http://www.x-rates.com/d/DKK/EUR/graph120.png[/img] is not a valid Image. (Kopi fra eget indlæg 25.01.07) |
|
|
|
| hejken |
Lagt på d. 20/07-2007 10:07
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 5 |
Hejsa lige et spørgsmål nu denne tråd er fremme. Jeg skal til patong i september, sidst jeg var afsted ( marts ) havde jeg vekslet dk til us dollar, men fik at vide at det bedst kan betale sig med euro, er det rigtigt ? |
|
|
|
|
Lagt på d. 20/07-2007 11:02
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Davser Jeg ved ikke om det bedre kan betale sig Men hvorfor bruger du ikke bare danske kroner Så er du fri for at veksle 2 gange ?? Nu vil jeg ikke sige noget om visakort, fordi du spurgte om noget andet. ![]() Ej heller om at overføre penge til thaikonto ![]() bamsen Redigeret af d. 20/07-2007 11:04 |
|
|
|
| Cxxxxsxxr |
Lagt på d. 20/07-2007 21:31
|
hejken skrev: Hejsa lige et spørgsmål nu denne tråd er fremme. Jeg skal til patong i september, sidst jeg var afsted ( marts ) havde jeg vekslet dk til us dollar, men fik at vide at det bedst kan betale sig med euro, er det rigtigt ? Tjaeh, du er allerede handicappet ved at tage sydpå fra lufthavnen ... Jeg har heller ikke lige styr på hvad den næstbedste måde at få flest baht for sine kroner, er, men den bedste måde er at henvende sig hos Steen i Chiang Mai (cafe.cyberstarasia.com). Har man selv en dansk bankkonto, som kan håndteres via internettet - og iøvrigt kommer på de kanter - er man sikker på at gå glip af en god handel, hvis man ikke tjekker ham ud |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 21/07-2007 00:12
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Det ligne en reklame![]() ![]() Men hvordan sikre man sig lige overfor "steen", Jeg spørger kun, ingen anklager, men han tjener vel også på det her?? IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Cxxxxsxxr |
Lagt på d. 21/07-2007 07:09
|
jesperfrb skrev: Men hvordan sikre man sig lige overfor "steen", Jeg spørger kun, ingen anklager, men han tjener vel også på det her?? Sund skepsis er godt at have, men pointen er at ingen tjener på det (ikke engang bankerne) - men begge parter sparer kursskæringen (forskel mellem købs- og salgskurs). Nu er der altså ikke tale om de store summer. Som jeg skrev i et tidligere indlæg, har jeg brug for at veksle (ærligt tjente) baht til kroner, men for indeværende er årsbehovet altså ikke større end at det kan dækkes af 1-2 gennemsnitssturisters ferie-lommepenge. Hvordan sikrer man sig overfor mig? --- Nemt nok, man holder sig bare væk. Hvis man tropper op, osende af mistænksomhed, får man højst sandsynligt at vide at jeg har fået mit kronebehov dækket for det næste år. Besparelsen vil ikke være den ubehagelige følelse værd for nogen af parterne. Den kløgtige ville regne ud at jeg er for nem at finde og har for meget at miste til at ville sætte det over styr ved at snyde læsere/medlemmer af et online forum som dette for deres lommepenge. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.