Se indlæg
 Udskriv debat
En tur til Cambodja - Koh Kong.
Rasmus
En god bekendt til mig har for nyligt været en tur i Thailand for gud ved hvilken gang. Han ville således prøve noget nyt og spændene, denne gang. Han tog derfor til Trat og videre derfra til Cambodja. Herefter tog han ud på en ø ved navn Koh Kong, ikke langt fra grænsen. Henrivende ø efter hans beskrivelse, (?) her var der alt hvad man skulle have ”behov” for, til priser som ligger langt under dem man er vant til i Thailand. Øl til 1$, dejligt mad til 1½$, en lille hytte til 9$ og ikke mindst selskabsdamer til 10$ pr. dag. Han beskrev ganske indgående og meget malerisk et henrivende sted som kaldes – The Chicken Farm.
Er der nogen her på Weben, som kan delagtiggøre sine erfaringer fra dette tilsyneladende spændene sted ?.
Hilsen Rasmus

dkjohnt
Kender Trat, men ikke stedet du oplyser om.
Lyder da spændende, men priserne er da de samme som i Thailand når først man er væk fra turist områderne.
Thaimænd får dog damer endnu billigere i kauroki barer som jo er deres sted at finde "kærlighed"
Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.

"If you havnt been - you havnt live"

bahtman
cambodia er meget billiger end thailand.
og der er et stor hotelbygge boom fortiden

og der er sikkert mange der vil tage til cambodia, laos og vietnam i :aa-lr

Pescator
Cambodia meget billigere end Thailand?

Det skulle man umiddelbart tro når man sammenligner de lokales indkomstforhold i de 2 lande, men som turist er det nu ikke tilfældet, tværtimod.
Specielt transport indenrigs i Cambodia er dyr i forhold til Thailand og afregnes i dollars.
Mad og drikke er absolut heller ikke billigere uden dog samtidig på nogen måde at kunne siges at være dyr.
Logi ligger på stort set på niveau.
Et par priseksempler:
Et en dags pas til Angkor Wat i Siam Riap er 20 US dollars.
En øl ved de primitiveboder ved disse templer 3 dollars, 1 måltid mad 4 dollars.
Båd fra Siam Riap til Phnom Phen 20 US dollars.

Michael som har været i PP, SR, Battambang, Sihanoukville, Poipet og Pailin.
ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ

falang yao
Rasmus skrev:
The Chicken Farm.Er der nogen her på Weben, som kan delagtiggøre sine erfaringer fra dette tilsyneladende spændene sted ?.
Hilsen Rasmus

Hej Rasmus,
Hvad har du gang I Frown? For at bruge udtrykket fra dit indlæg om "Katoy", du er sandeligt en mand med mange overraskelser Shock. Hvad bliver det næste? .Jeg i min naivitet troede at du var en gift mand som havde "løbet hornene" ad sig. Just asking.
M.v.h., M. Rasmussen Cool
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk

Rasmus
Hej M. Rasmussen /. Alias: falang yao

Ja! Du har ret - jeg er en gift. Oven i købet med en henrivende dejlig kvinde, som jeg elsker meget højt. Hvorvidt om jeg har løbet hornene af mig, kan jeg ikke selv være dommer over. Men som min kone udtrykker det: ”Hjemme er jeg en ansvarsfuld familie far – men i Thailand er jeg som et barn i en slikbutik” Dette yderst fornøjelige ambivalente adfærdsmønster, resultere naturligvis i at jeg bliver holdt i ualmindelig kort snor når vi er i Thailand.Cool

Jeg har ved flere lejligheder påpeget over for min kone; fordi man elsker en kvinde – behøver man ikke at hade alle andre. Hun har tydeligvis – og med rette - ikke forståelse for dette synspunkt.

Hvad angår Cambodja, har vi talt om en dag at tage dertil. Dette skulle være i forbindelse med vores obligatoriske uge ophold på øen Koh Wai, nu hvor vi nu alligevel er på de kanter.
Hilsen Rasmus

PS: om jeg ”sandelig en mand med mange overraskelser” som du udtrykker det! - vil fruen givetvis medgive dig.Pfft

bahtman
jeg var der ogsaa i 2002. en bustur fra khosan road kostede dengang 100 baht og det tog 18 timer at komme til siam reap, hvor ankor wat ligger. jeg tog et 3 dages pas. om det var 20 eller 40 doller kan jeg ikke huske. jeg vekslede dog flere tusinde baht om til de lokal seddeler. som jeg flere gange brugte i div butikker. inde i midten af cambodia var de ikke meget for baht, med de kan vekselses overalt, naar man tager en motorcykeltaxi saa betal altid i de lokale valuter,
tager du en taxi i kbh og betaler i doller er det ogsaa dyrer. det siger vel sig selv.

engod ide er at havde 200-300 doller i 1 doller seddeler og 200 i 5 doller seddeler, og saa 10-20 doller seddeler for resten,

i:ee-lverigt er vietnam ogsaa et dejligt rejsemaal, der er det dog en god ide at flyve fra sted til sted

Pescator
bahtman skrev:
,
tager du en taxi i kbh og betaler i doller er det ogsaa dyrer. det siger vel sig selv.

Den sammenligning synes jeg ikke rigtigt holder ikke vand. Dollar er gangbar mønt alle steder i Cambo og meget eftertragtet, det er den ikke herhjemme. Men lad det nu ligge.

Pudsigt iøvrigt, at du tog bussen fra Khao San for 100 baht i 2002. Gjorde jeg også i december det år, betalte det samme - fuldstændig latterlig billig pris iøvrig for transport i 3 forskellige køretøjer og med en indfødt engelsk-talende Khmer med hele vejen.
Fik iøvrigt forklaringen på den pris af indehaveren af det Guest House hvori vi indlogerede os. Han betalte Khao San folkene 10 dollars per turist, de læssede af foran hans GH.
Det var dæleme den mest anstrengede bustur jeg nogensinde har været på, ikke mindst fra Poipet til Siam Riap, hvor vi holdt en gennemsnitsfart på en 10 km el. deromkring.
Men det hele klappede nu fint, den ros skal de have.

mvh
Michael

bahtman
sidst jeg var over ved khosan for nogle uger siden kostede turen omkring 500 baht, hvilke jo endnu er billigt.
den bus jeg var med over i cambodia gik i stykker under vejs, midt paa en lille tynd bro, men den kom da igang igen.
jeg har h:ee-lrt historier fra ndre rejsene som har v:ae-lret op 24 timer om turen, Grin

Pescator
Rasmus skrev:
. Han beskrev ganske indgående og meget malerisk et henrivende sted som kaldes – The Chicken Farm.
Er der nogen her på Weben, som kan delagtiggøre sine erfaringer fra dette tilsyneladende spændene sted ?.
Hilsen Rasmus

Ja, meget spændende.
Koh Kong er berygtet som en hub for menneskesmugling af børneprostituerede og kvinder der arbejder med sex under tvang og under slavelignende forhold.
Personligt ville jeg under ingen omstændigheder komme i nærheden af den berygtede Chicken Farm og har en meget unuanceret mening om dem der frekventerer dette etablissement.

http://www.uri.ed...mbodia.htm

Michael

Rasmus
Tak for de mange svar! Efter moden overvejelse er jeg kommet til den konklusion, at der nok er bedst at holde sig væk. Det ”forekommer” mig at det ikke er det rette sted hvor man tager sin kone og 6 år datter med.
Hilsen Rasmus

jorn
Hej Rasmus

Hvis gerne vil besoge omraadet og opleve en Oe der, saa skal du tage over til Koh Chang!

Der kan du fint vaere med din familie og oen har det hele uden dog at koebe sex overskygger natte livet.

Jeg har boet der for en laengere periode! og jeg kommer jaevnligt tilbage for at besoege venner og bekendte.

Jorn

Rasmus
Tak for tipet om Koh Chang! - men jeg vil gerne se noget nyt da jeg har været der 6 gange.
Redigeret af Rasmus d. 27/01-2005 22:16

Spring til debat: