Se indlæg|
onward ticket regulation
|
|
| Pescator |
Lagt på d. 20/12-2004 07:47
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 329 |
Principielt har Thailand en "onward ticket regulation". Dvs. man skal - stadig i princippet - kunne forevise enten en billet hjem igen eller billet videre ud af landet, hvis man indrejser på turistvisum. Og grunden til at jeg skriver i princippet, er at jeg aldrig selv er bedt om at forevise en sådan og ejheller er mine bekendte. Nogle her der har været udsat herfor? mvh Michael ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ
|
|
|
|
| bahtman |
Lagt på d. 20/12-2004 08:29
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 199 |
hvis du ikke har visum skal du have retur billet, men der er vist ingen der tjekker, k:ee-lb evt en retur hos det russiske selskab, for det koster stort set det samme som en enket hos andre. p:aa-l den anden side kan du frit rejse over landegr:ae-lnsen uden nogen flybillleter, du skal dog min havde 10.000 eller hvad der svare til det. men det er vist kun personer som rejser over gr:ae-lnsen hver eneste mrd som bliver tjekket for penge |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 20/12-2004 16:06
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Det er saadant at det er luftfarts selskabet der har pligt til at undersoge om den rejsende har retur billet eller en videregaaende billet. Jeg rejste for flere aar siden fra Danmark og herud paa en enkelt billet ( SAS ) og blev bedt om at vise bevise jeg havde visa til Thailand. Lader flyselskabet dig rejse alligervel er de ansvarlige for den videre transport.. Det er yderst sjellent at myndighederne her beder om at se retur billet, men det sker. Clyde. |
|
|
|
| bahtman |
Lagt på d. 23/12-2004 08:23
|
luftfatselskaber kan f:aa-l store b:ee-lder hvis de bliver opdaget i at fragte passagere unden returbillet til lande hvor det kreves. krevet om returbillet kan folk som tager deres thaipige med til danmark, sikkert snakke med om. |
|
|
|
| commandertorp |
Lagt på d. 05/01-2005 10:03
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 121 |
Jeg har lige talt med den Thailandske ambassade og har fået at vide at man har "opjusteret" kravene for indrejse. dvs. de skulle være begyndt at håndhæve forskelligr regler som man tidligere har set stort på. efter hvad man fortalte mig er flg. regler blevet opjusteret. Onward ticket reglation (billet ud af Thailand) finances ( mindst 20000,- Baht i kontanter eller tilsvarende i fremmed valuta ) Invitation rule ( hvis du vil have Visum til mere end 30 dage SKAL der foreligge invitation fra fastboende Thai med fast arbejde ) er der nogen der ved mere om dette ? - jeg har fået alle disse ting i orden, men vil da gerne høre næmere om andres erfaring !?!
Commandertorp
Hjem er det sted man sætter sin kuffert ! OK det ser ud til at det er Thailand denne gang ![]() |
|
|
|
| commandertorp |
Lagt på d. 06/01-2005 15:31
|
|
har booket flight hos AirAsia for at jave billet ud af thailand, hvis man skulle blive tjekket ! for 2700,- baht incl. lufthavns tax tur retur Bangkok - singapore det var da lige til at overkomme
Commandertorp
Hjem er det sted man sætter sin kuffert ! OK det ser ud til at det er Thailand denne gang ![]() |
|
|
|
| bahtman |
Lagt på d. 07/01-2005 06:09
|
du blir ikke tjekket, men singapoor er en dejlig by, og bestemt et bes:ee-lg v:ae-lrd. naar du flyver tilbage fra singapoor til bangkok, vil du staar uden en billet ud af landet igen ![]() men du blir ikke tjekket. i 2004 fl:ee-lj jeg ind til bangkok 3 gange uden at havde en billet ud af byen igen, og der var ingen der tjekkede noget. ligesom jeg tog endagesture til cambodia yderligere 3 gange. nu er jeg p:aa-l marry visa. hvad er grunden til at du vil rejse til thailand uden en retur, hvis du vil opholde dig langtid i thailand bliver du n:ee-ldtil at faa det rigtige visum ![]() |
|
|
|
| commandertorp |
Lagt på d. 07/01-2005 11:02
|
|
helbred og generelt træt af Europa såmænd !! ![]() og jeg har fået et 3 mn. visa, men da jeg ikke kan/må arbejde er det vist temmeligt svært at få varende opholdstilladelse ? i hvert tilfælde hvis man spørger ambassaden i Danmark!?! Men jeg håber da at få det på et tidspunkt. da jeg ingen planer har om at returnere til westen med mindre jeg er absolut tvunget til det.
Commandertorp
|
|
|
| bahtman |
Lagt på d. 10/01-2005 08:57
|
jeg g:aa-lr udfra at der ogs:aa-l venter en s:ee-ld pige dernede, det er vist grunden til at de fleste rejser. et arbejde i thailand... ja ok. ![]() den nemmeste m:aa-lde at f:aa-l visa er ved at v:ae-lre gift. du skal overf:ee-lre 400.000 baht fra en udlanskkonto pr. :aa-lr. som du s:aa-l skal leve af il:ee-lbet af :aa-lret, det efterf:ee-llgendne :aa-lr skal du s:aa-l overf:ee-lre 400.000 igen. efter nogle :aa-lr ( mindst 3, men formenlige mere) kan du s:ee-lge om permentopholdtilladelse. kik evt forbi [url]www.thaivisa.com[/url] der kan du finde svar p:aa-l alle dine visaproblemer. det nemmeste er at lave visarun hver 30 dag. hvilke 1000 vis af turister har gjordt i :aa-lrevis ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.