Se indlæg
 Udskriv debat
Hjemve
huratho
Jeg sidder lige nu og lytter til Bamses Venner og Peter Belli, det var da jeg var omkring 15 aar. Lige nu sidder jeg og har en frygtelig hjemve, har i ogsaa sommetider det?
Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

Jov jeg har også hjemve, men det dælme til at komme til thailand GrinGrinGrin

Må da indrømme når jeg tager hjem fra thailand har jeg overhovedet ikke hjemve. men ok det måske også fordi jeg som regel er afsted om vinteren og skal hjem til kulden og den kedelige juletid SadSadSad

Men lige nu glæder jeg mig som en sindsyg for om ca 10 uger daffer mig og dbf. afsted. hæ hæ (Og i får ingen oversættelse af dbf kun den dbf hæ hæ)GrinGrinGrin

John
dbf er det ikke = Den Bleg Fede ? Grin
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Nej John men tæt på GrinGrinGrin Men ok nu du siger det kunne det også være det hæ hæ. Og John du får det at se næste weekend, så vil du garanteret give mig ret GrinGrinGrin

stoney
John er jsh71 ikke sammen med en lady fra Thailand,du må ikke tro at det er en Dansk kvinde ,men en gennemsnitlig Dansk kvinde,der passer Den Blege FedeGrinGrinGrin undskyld Danske damer.GrinGrin
Pil af med jer,knægte.I tiltrækker fluerne!

huratho
Nu mentet jeg ikke denne link som en joke, men jeg har altsaa hjemve naar jeg hoerer Bamses Venner og Peter Belli.
Hugo

kanut
Hjemve ? hvad er det ?
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE Cheers MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE Pibe

ebeth
Hej Hugo
Selvfølgelig kan man få hjemve, men så sluk anlægget, gå dig en tur i haven og tænk på hvor godt du har det hvor du er nu Wink

Draaben
Jeg har aldrig haft hjemve, da jeg boede i Danmark.
men når jeg er på tur, savner jeg mit hjem og kone i Chiang Mai.
Underlig følse.
Hygge Frank

Beer is proof that God loves us, and want us to be happy.

xxxx
For mig er hjemme der hvor min seng står, jeg har masser af Dansk musik her ude og det får mig ikke til at længes efter Danmark.
Jeg har det nok lidt ligesom Frank, det er rart nok at komme ud, men jeg vil også gerne hjem igen.. Om thailand så lige var det rigtige valg. det er så en hel anden sag, mange ting kunne være meget bedre her ude, men ingen tvang mig til det og ingen har tilbudt at købe mig ud, så indtil videre bliver jeg her.

Le-si

tomu
Jeg kan godt forstår, at du sommetider har hjemve. Hvis du fosøger at fokusere på de positive ting i dit liv lige nu, så er jeg sikker på at længsel efter DK ikke er så slemt. Hjemve viser dog at du stadigvæk har en plads til DK i dit hjerte.

huratho
For mig var det altsaa formeget, har lige koebt en billet til DK.
Hugo

huratho
Jeg har boet her i 13 aar og ALDRIG haft det saadan foer. Jeg har afbestilt min billet ( -10% ), jeg kan simpelthen ikke tage til DK nu.
Hugo

Nordstroem
Hej Huratho,

Jeg har også hjemve en gang imellem, det er nu mest når det regner og rusker samt ved juletid (Sne er nu godt en gang imellem) men igen, nu har jeg været her i 2 år, kun været i DK een gang på 1 uge, så det med større hjemve kommer nok senerer hvis det kommer... Jeg er nu temmelig glad for Thailand sådanne generalt og hvis jeg vil se lidt "dansk" natur eller høre Dansk musik, så er der jo Netradio, og en billet til Korea om vinteren koster ikke så meget og så kan jeg få min sne der Smile

Men så sagt så er hjemve noget skrammel, man kan gå helt op i limningen over at man vil hjem til sit hjemland, min tidligere chef fik det cirka hver 3 år, så skulle han død og pine hjem til DK og se noget efterår. Andre jeg kender har været udenlands dansker siden start 80'erne og har aldrig savnet Danmark...

Nu er jeg så flyttet til Hua Hin (Eller imorgen er jeg) og så kan min hjemve da blivet stillet med mad fra Jailhouse, mine olsenbande film og den landlige stemming som hersker i Hua Hin uden for turist sæsonnen.

Nordstroem

Suk Rak Ning
Hej Hugo....

Hjemve, det har jeg saamaend ogsaa sommetider og jeg har dog kun vaeret her i ca. 3 aar.

Musik kan goere meget ved ens foelser, men saa maa man jo begynde, at veje og maale...............Naar jeg har hjemve og vejer, ja saa er den Thailandske vaegtskaal trods alt tungere end den Danske.

Saa op med humoeret igen og taenk paa, hvor dejligt der er her i TH, jeg har proevet at feriere i DK, dagen efter jeg landede i DK, ja saa savnede jeg daelme TH igen............men ak ak, det er ikke altid saa let, som folk tror..............men i det store hele har vi det da godt.....ikke' ?

Med venlig hilsen Suk...................Wink
Redigeret af Suk Rak Ning d. 17/08-2007 15:39

Suk Rak Ning
Hej Hugo igen igen..........

Her er et af mine gamle indlaeg

Lagt på d. 01-02-2006 07:12

Så gik der et ½ år og det er tid at vende tilbage til DK for mig, det er jo med blandede følelser.

Jeg vil savne min lille Ning
Jeg vil savne min lille hund
jeg vil savne kakelakkerne
Jeg vil savne larmen og mylderet i Bkk
Jeg vil savne lyden af alt det råben der er i de Thailandske tv-serier
Jeg vil savne Søndagsskolen
Jeg vil savne gadekøkkenet
Jeg vil savne Beer Chang
Jeg vil savne Sang Som
Jeg vil savne synet af alle de smukke piger
Jeg vil savne udflugterne
Jeg vil savne talard
Jeg vil savne sol og varme
Jeg vil savne min Phatlom
Jeg vil savne den Thailandske nationalsang i tv
Jeg vil savne den lyserøde bar
OSV ------------------------------------------>

JA KÆRE THAILAND, JEG VIL SAVNE DIG, MEN VI SES IGEN OM EN MD.

Med venlig hilsen Suk......................
Redigeret af Suk Rak Ning d. 18/08-2007 05:45

Payanak
En eller anden smart stodder har engang sagt;
'man har hjemme der hvor man har sit hjerte'

MortenDue
Jo, har haft hjemve mens jeg var i Thailand. Jeg savnede rugbrød og leverpostej - savnede min mor og min kæreste....... Men mit ophold for 6 år siden var også kun på 7 mdr. og jeg kun 26 år..... Meget har ændret sig......
Men jeg vil med stor sandsynlighed få tilbagefald i stor stil NÅR jeg engang slår min bærbare fast til bordet i Thailand.......
Jeg er dog analytisk anlagt... så jeg tænker mig ud af det, ser på solen og de grønne marker..... tænker på efterårsstorm i DK, en kedelig bustur med sure mennesker på vej til arbejde......
Chance favours the prepared mind

www.mjdue.dk
xxxxxx
hvad er hjemve

ubon lynge
Hjemve er bestemt ikke sjovt og da ikke hvis du er alene og ikke kan gå ud og tale med nogle, de gange jeg har været i thailand i mere ind 8 uger så begynder jeg da også at tænke på det her hjemme,men nok ikke på samme måde som dig huratho. Jeg kan kun nikke ja til de ting du gør som købe billet også afbestille den igenWink Jeg håber da for dig du finder ud af det og finder nogle at snakke med så du kan få dine tanker og din hjemve lidt på afstand igen. Kunne du ikke lave et eller andet der nede, gå nogle ture tage ud og se noget bare det at få lidt frisk luft og se på fugle eller andet sjovt, bare så tankerne kommer væk lidt, måske du finder ud af hvor godt og dejligt der er i den thailandske natur, for den har meget at byde på af gode oplevelser, Håber virkelig du finder ud af et eller andet Hugo.Wink

Ubon.

Pibe

Spring til debat: