Se indlæg|
Forsikring af ejendom i Thailand
|
|
| Leif |
Lagt på d. 10/01-2005 19:17
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 78 |
ja ja nu er jeg pesimist igen,, men jeg tror ikke Clyde kan finde det..![]() Ifoelge Cnn.com http://edition.cn...al.wealth/ CNN) -- Another half million people joined the ranks of the world's millionaires last year, swelling their numbers to 7.7 million, according to the 2004 World Wealth Report. ... Asia's overall growth rate was 8.4 percent to 2 million, with total wealth of $6.5 trillion. Jo der er mange rige herude, men ikke saa mange... Men det med at ungerne sviner med penge i skole tiden det har han ret i, selv her ude paa landet er det alm. at selv i boernehaven faar de 20 - 40 baht om dagen til slik. . Ok de skal saa bruge 6 baht til middags mad og 3 baht til bussen, men alligevel.. |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 10/01-2005 22:31
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 938 |
Leif skrev: ja ja nu er jeg pesimist igen,, men jeg tror ikke Clyde kan finde det.. ![]() Ifoelge Cnn.com http://edition.cn...al.wealth/ CNN) -- Another half million people joined the ranks of the world's millionaires last year, swelling their numbers to 7.7 million, according to the 2004 World Wealth Report. ... Asia's overall growth rate was 8.4 percent to 2 million, with total wealth of $6.5 trillion. Jo der er mange rige herude, men ikke saa mange... Men det med at ungerne sviner med penge i skole tiden det har han ret i, selv her ude paa landet er det alm. at selv i boernehaven faar de 20 - 40 baht om dagen til slik. . Ok de skal saa bruge 6 baht til middags mad og 3 baht til bussen, men alligevel..nej da leif du er ikke pesimist du er mavesur ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 11/01-2005 05:57
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
Hej Leif. Prøv med Samarin, det skulle hjælpe. ![]() |
|
|
|
| Leif |
Lagt på d. 11/01-2005 07:01
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 78 |
Ja ja det er godt med jer 2 hane kyllinger... ![]() Men hvem har stoerst vom.. maaske I er bare misundelige over at det ikke er jer som sidder her ude i varmen 33 grader og siesta..Ja det er nu bedre end en en graa kold januar dag ![]() ![]() |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 11/01-2005 15:28
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 938 |
Leif skrev: Ja ja det er godt med jer 2 hane kyllinger... ![]() Men hvem har stoerst vom.. maaske I er bare misundelige over at det ikke er jer som sidder her ude i varmen 33 grader og siesta..Ja det er nu bedre end en en graa kold januar dag ![]() ![]() misundelsen kan vi hurtig blive enig om men størrelsen på vomen det må komme an på en prøve næste vi er nede i varmen |
|
|
|
| Pescator |
Lagt på d. 12/01-2005 07:44
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 329 |
Leif skrev: Ja ja det er godt med jer 2 hane kyllinger... ![]() Men hvem har stoerst vom.. maaske I er bare misundelige over at det ikke er jer som sidder her ude i varmen 33 grader og siesta..Ja det er nu bedre end en en graa kold januar dag ![]() ![]() Kold? Vi har lige haft varmerekord 12,4 grader!! Varmeste januars-temperatur i 150 år. ![]() Meeen der er nu alligevel en god bid vej op til dine 33 grader. mvh Michael ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ
|
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 12/01-2005 09:02
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
for det forste har jeg ikke lovet nogen at give et link til nogen web site. De oplysninger jeg har har jeg ikke fra en web site fmen fra et nyhedsbrev jeg bliver tilsendt maanedligt fra verdensbanken. For det andet er det et sporgsmaal om at bruge hovedet. Selvfolgeligt er der ikke 5000000 millionaerer her hvis der regnes med kolde kontanter,men der er det hvis der regnes med de verdier denne gruppe af mennesker sidder paa. Aktier, lord bygninger osv. Mindste lonnen her er ganske rigtigt i BKK 175 B om dagen og mindre jo lengere vaek man kommer fra BKK. Det Thailandske GDP er dog paa 7400$. Det er den kobekraft der er pr indbygger i Thailand. Eller med andre ord det kontante belod der er pe indbygger. Efter hvad jeg kan laese mig til er det ikke de mennesker de fleste paa denne side kender der har disse penge. Det svarer til at en famil;ie paa fire skulle have et raadighedsbelob paa ca 1,2 mill B om aaret hvad langt det stoerste del af befolkninmgen selvfolgeligt ikke har. For en land familie her er det snare omkring 60000 B om aaret pr familie. Det er dog et faktum at pengene findes for det tredie skrev jeg hvad jeg skrev for at slaa hul paa det syn som jeg fornemmer at mange har at man kan leve her for naesten ingen penge. Det kan man selvfolgeligt dersom man bare vil side alene og i en lejlighed og ikke lave andet end spise og drikke sig en flaske billig sprut. Vil man stifte familie og sende sine born i en god skole og have en standard der ligner den man har i vesten ja saa koster det.Selvfolgeligt er det billigt at komme her paa ferie, og selvfolgeligt laerer man ogsaa Thailand og folk her at kende naar man er her paa ferie. Vi der bor her, lever her, arbejder her ved ike noget. Ert sdet ikke saadant Hr. Surin clyde |
|
|
|
| ThaiJens |
Lagt på d. 12/01-2005 12:26
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Jeg siger ikke du tager fejl, men det lyder alligevel godt nok fantastik. Det svare til at hver 12 Thailænder – baby som gammel, har værdier på over 1 mio.$ ??? Kan altså ikke finde noget der skulle underbygger dette.
Definition Hardware: Det er den del af din computer du kan sparke til.
|
|
|
|
| Pescator |
Lagt på d. 12/01-2005 15:16
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 329 |
clydehaumann skrev: for det forste har jeg ikke lovet nogen at give et link til nogen web site. for det tredie skrev jeg hvad jeg skrev for at slaa hul paa det syn som jeg fornemmer at mange har at man kan leve her for naesten ingen penge. Det kan man selvfolgeligt dersom man bare vil side alene og i en lejlighed og ikke lave andet end spise og drikke sig en flaske billig sprut. Vil man stifte familie og sende sine born i en god skole og have en standard der ligner den man har i vesten ja saa koster det.. KLIP clyde Det har du helt ret i, da vores søn kom i den skolesøgende alder, valgte vi at rejse hjem. Havde ikke økonomisk mulighed for at sende ham i en international skole og ville ikke sende ham i en lokal. Vi havde absolut ikke en levestandard der lignede den vi nu har herhjemme, men på den anden side så synes jeg heller ikke man har brug for så meget, når man for det første bor i et tropisk klima og for det andet bor i Thailand, hvor varer og serviceydelser er så billige. De gange vi fx selv har lavet mad kan nok tælles på een hånd. Hvis vi havde boet i Bkk, var det en anden sag. Her ville jeg ikke kunne holde ud at bo "primitivt" i længden. Du har som du selv siger ikke udtalt at henvise til en webside med disse tal. Og jeg har heller ikke en side der kan modbevise det. Så lad os bare lade det ligge ved det. Vi kan da ihvertfald blive enige om at vi er uenige ![]() mvh Michael ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ
|
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 12/01-2005 15:37
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 938 |
jeg har nu aldrig skrevet at du ikke ved noget clyde men meget af det du skriver du ved er forkert |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 12/01-2005 16:08
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
.
Redigeret af MisterM d. 01/02-2005 07:36 |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 12/01-2005 16:21
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 938 |
eller som en anden sagde de er gode nok på bunden der er bare fandens langt der ned![]() nej spøg til side der er selvfølgelig masser af thaier der ikke blanker folk af men det er altså ikke kun i bar områderne at det sker man møder det også tit i overklassen |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 13/01-2005 00:20
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
MisterM skrev: De fleste vil kunne fortælle om ligende ting fra Danmark.... ![]() Tag ind på Halmtorget eller Istedgade eller besøg Wonderbar eller en anden natclub og prøv at finde kærlighed. ![]() Men der findes et andet Thailand. ![]() Nu ved jeg hvorfor jeg aldrig har mødt MisterM i DK, det var nok fordi han færdes i en bydel i KBH som jeg ikke kendte ![]() ![]() M.v.h., M. Rasmussen .P.S. : kunne : mente du KUN eller KUNNE? Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 13/01-2005 06:46
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
.
Redigeret af MisterM d. 01/02-2005 07:37 |
|
|
|
| Pescator |
Lagt på d. 13/01-2005 07:37
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 329 |
MisterM skrev: clydehaumann skrev: Efter hvad jeg kan laese mig til er det ikke de mennesker de fleste paa denne side kender der har disse penge. clyde Jeg vil give Clyde ret. De her på denne side kender ikke Thailand. ![]() Jamen så er det da godt at vi har et orakel her på siden, der lader sin visdoms milde lys skinne ud over os andre uoplyste
ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ
|
|
|
|
| Leif |
Lagt på d. 13/01-2005 07:52
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 78 |
MisterM skrev: quote] Jeg kender heller ikke den bydel men jeg hentede min billet hos Thai Travel. Jeg er lige været i Bangkok ![]() Jeg skulle forny mit visa. Jeg kunne ikke få en flybillet , sovevogn i toget eller en plads i VIP busserne. Da mine bekendte hørte det sagde de hvorfor kører du ikke selv til Bangkok. Her er nøglerne til min bil og det koster ikke noget men du må selv betale benzinen. Jeg synes at det er en tillidserklæring som jeg kun kan være glad for. ![]() ![]() ![]() ![]() Ja ja og vi faar snevejr i morgen.... Kender ikke den bydel, men kun alle de listige steder op... VIP busserne. . Det er de lyseblaa du mener ik.. ?Hvor laenge er det lige du har vaeret herude. Og hvordan bar du dig ad med at finde rundt i Bangkok... Eller glemte du halvdelen af historien... Jeg har selv koert meget herude ogsaa foer jeg flyttede herud, bare det sidste aar har jeg koert 36.000 km men I bangkok, der saetter vi graensen, jeg koerer ind paa Sukhumwit soi 8 da det er naesten lige ved expressway, eller ned til mine venner i Bangbon og saa tager jeg taxa derfra.. Og det er ikke fordi jeg mangler erfaring i at koere bil, for jeg har haft det som hoved erhverv i 26 aar. og koerte mellem 70 / 120.000 km om aaret. Spoerge dig om hvilken rute du tog, det er jo nok spild af tid, for der kommer vel bare en historie som den med Dansk mad som viste sig at vaere en Thai boerne menu... ![]() |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 13/01-2005 09:42
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Jeg har aldrig sagt og det kunne ikke falde mig ind at sige ar folk her paa siden ikke kender Thailand. Det jeg sagde var at mange lader det lyde som om vi der bor her ikke ved noget. Jeg har boet og arbejdet her i nesten 23 aar fast og det giver et lidt andet syn paa Thailand end det tourister eller kort tids besogende faar. Det kommer nok ogsaa lift an paa de kredse man bevaeger sig i, og med dette mener jeg ikke noget nedsettende. Er man ude paa arbejdsmarkedet og taler med folk i ledende stillinger dagligt, som jeg er i et af mine jobs eller taler man med foreldre til unge som jeg gor i et andet af mine jobs ser og hoerer man lidt andet end hvad man faar at hoere paa et besog i en landsby. |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 13/01-2005 11:07
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
.
Redigeret af MisterM d. 01/02-2005 07:38 |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 13/01-2005 11:28
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
clydehaumann skrev: 1)Jeg har aldrig sagt og det kunne ikke falde mig ind at sige ar folk her paa siden ikke kender Thailand. Det jeg sagde var at mange lader det lyde som om vi der bor her ikke ved noget. 2) Det kommer nok ogsaa lift an paa de kredse man bevaeger sig i , og med dette mener jeg ikke noget nedsettende. 3) Er man ude paa arbejdsmarkedet og taler med folk i ledende stillinger dagligt, som jeg er i et af mine jobs eller taler man med foreldre til unge som jeg gor i et andet af mine jobs ser og hoerer man lidt andet end hvad man faar at hoere paa et besog i en landsby. Hej Clyde, 1)Jeg tror (egen mening) at det der fik bægeret til at flyde over var de nedsættende ord fra MisterM , at vi som kun kommer på besøg 1 eller 2 gange om året heller ikke ved en sk... om thai/Thailand. I en anden sammenhænge, beskyldte han os for at være nærige og sådan noget VIL jeg ikke have hængte på mig, bare fordi "klog"(det bliver man aldrig) af skade og erfaringer, vil jeg ikke accepterer at blive taget ved næsen, bare fordi jeg er Farang. Jeg mener ikke at være "kinaow" og vil ikke være til for mine penge.2)NETOP Clyde, du ser den ene side af Thailand, vi ser den anden og nogle ser bagsiden (ikke køn men den er der). 3)Dem vil jeg ikke høre på, for megen til falskhed og hykleri skal man lede længe efter. Jeg foretrækker at lytte til en gammel mand fra landsbyen end til en "velpoleret" fra hovedstaden. Jeg kan ikke foredrage de mange "arrivister" (nye rige) som glemmer deres rødder. Fx. for 7 år siden var vi på besøg hos svigeforældre, og da vi talte om måske at bygge eller købe et hus, arrangerede svigefar et møde med en entreprenør, som han kendte(troede han) og som inviterede os (kone, svigeforældre og undertegnede) til middag i hans hus. Vi fik en velkomst drink og så begyndt "værten" at vise mig sin samling af R & R plader, sine fine møbler (dyre, men forskelige style arter), sit ægteguld Rollex ur,konen skulle vise alle sine sko og tasker som hun havde købt på deres rejser rundt om i verden.Det, der fik bægeret til at flyde over var at under middagen talte "værten" kun til mig,og JEG fik tilbudt Whiskey(Chivas Rigal)og ægte cigar (jeg var jo en POTENTIEL køber),svigefar fik ikke engang tilbudt en "mekong" .Konen derimod talte både til min kone og svigemor(måske fordi de havde været barndoms venninder, skal være usagt). Er det sådan en omgangs kreds du ønsker jeg skal have,så siger jeg NEJ TAK, "entrepenøren" startede som skrothandler (ikke nedsættende), så blev han leverandør af byggemateriel, for så at selv købe jord og bygge hus og blev reddet på stregen fra konkurs og ruin under krisen, takkede være herboende familie medlemmer som pumpede penge i hans foretning . Han forstod ikke hvorfor jeg afslog hans tilbud om at forsætte aftenen/natten på en karaoke klub.Vi blev aldrig inviteret igen .M.v.h., M. Rasmussen
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| Pescator |
Lagt på d. 13/01-2005 12:28
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 329 |
clydehaumann skrev: Jeg har aldrig sagt og det kunne ikke falde mig ind at sige ar folk her paa siden ikke kender Thailand. Det jeg sagde var at mange lader det lyde som om vi der bor her ikke ved noget.. Hej Clyde, Beklager hvis du fik opfattelsen af at det var dig min orakel-bemærkning var møntet på. Det var det ingenlunde. Jeg kunne da iøvrigt heller ikke finde på at hævde, at de der har boet og arbejdet i Thailand i en årrække ikke ved noget om forholdene. Det er jo i sig selv et tåbeligt postulat. I skulle jo absolut være de nærmeste til det ![]() Cheers Michael ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ
|
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 












. Ok de skal saa bruge 6 baht til middags mad og 3 baht til bussen, men alligevel..









