Se indlæg
 Udskriv debat
Hvorfor bor i i Thailand?
stine
Hejsa...
Jeg og familien flytter som sagt til Thailand den 6.september 2007, pga. min mands buissness og fordi han ELSKER Thailand.....jeg holder også af landet, og er spændt på hvordan det bliver at bosætte sig der.

Jeg er lidt nysgerrig for hvorfor andre vælger at bosætte sig så langt væk fra Danmark, er det kærligheden? job? eller den anderledes stemning, kultur der findes der?

Savner i ikke jeres liv/venner/familie i Danmark og sikkerheden, som man jo tager alt for givet når man bor her..

VH Stine

Saske
Hmm det er vel Pga kulturen, maden, hyggen, og man føler sig som en milionær der nede Wink også self alle de dejlige pigerPfft

det sku et dejligt land!
สนใจแก่คนอื่น ๆ ตามที่คุณต้องการให้พวกเขาทำแก่ท่าน

god tur, hvad skal du selv lave dernede

huratho
Hej Stine
Jo, jeg savner DK meget, men jeg ved, hvis jeg flytter tilbage, saa skal jeg paa piller igen. Jeg er voldsomt plaget med slidgigt og da jeg flyttede herud var jeg fri for piller. I DK fik jeg 36 piller om dagen, herude 0, min danske laege siger det er p.g.a. temp. og luftfugtigheden, men det vil vaere LOEGN at sige at jeg ikke savner DK gu goer jeg det.
Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

Saske
jaah! der er sku ikke så meget ved sommer lige nu i danmark!! REGN REGN og atter regn! det fanme ikke til at arbejde i det her vejr!

HADER danmark!! Angry
สนใจแก่คนอื่น ๆ ตามที่คุณต้องการให้พวกเขาทำแก่ท่าน

jpo
jo selvføgelig vil man savne danmark, men efterhånden synes jeg alting er blevet dyrer,

http://www.nonsunghomestay.webs.com
Nikolaj Gregersen
Jeg er flyttet hertil for at arbejde som frivillig. Jeg var i praktik på en skole for fattige børn, som en del af min pædagoguddannelse. Nu har jeg fået job på skolen, og har solgt alt hvad jeg ejede derhjemme.

Nu har jeg kun været her i 9 måneder, men jeg savner ikke DK, røde pølser eller Dansktoppen.

Håber du kommer til at nyde det.

MVH

Nikolaj Gregersen

www.nikolajgregersen.blogspot.com
stine
Jeg tror bestemt jeg kommer til at nyde det, det er faktisk mere samvittigheden over for familien, som jeg kæmper med.... de føler jo at jeg forlader familien og tager deres børnebørn med, Sadhar en søn på 3år og en pige på 3 måneder.... Kan nu godt se det fra deres side, når man tænker på det lortevejr vi har i DKGrin

Jeg skal gå hjemme i BK indtil jeg har fundet ud af, hvad jeg gør med mine børn, vi har ingen som betaler for daycare, og internationale daycare er ret dyre!!!! Ellers håber jeg at finde et job, jeg er pædagog og også social og sundheds assistent, så der er flere muligheder. Tror desværre bare, at det er ret svært at finde et godt lønnet job i BK inden for den sektor, og jeg har ikke lyst til at arbejde 50 timer om ugen for 10.000-15.000 bath, det var lønnen på den skole hvor jeg var tidligere - alt for usselt for så stort et stykke arbejde!!

Tænker på at åbne min egen børnehave, med dansk pædagogik, men nu må vi se, først skal vi lige dernedGrin

Suk Rak Ning
Nikolaj Gregersen skrev:
Jeg er flyttet hertil for at arbejde som frivillig. Jeg var i praktik på en skole for fattige børn, som en del af min pædagoguddannelse. Nu har jeg fået job på skolen, og har solgt alt hvad jeg ejede derhjemme.

Nu har jeg kun været her i 9 måneder, men jeg savner ikke DK, røde pølser eller Dansktoppen.

Håber du kommer til at nyde det.

MVH

Nikolaj Gregersen

Vent min ven, selvfoelgelig stikker det lidt i hjertet sommetider, men det gaar som regel over efter et par dage.

Der var en der skrev engang, at DK er blevet en gammel og sur kaelling, saa derforWink
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

ebeth
-Når Katy Bødker forurener luften på P1... får jeg virkelig udlængsel....mit skib gik ned men skæbnen var mig nådig .... hvad man ikke lukker ind i ørerne fordi man har lukket for tidligt op for radioavisen.... Hjælp jeg vil hjeeem til Thailand og varmen og bjergrisene og chilien og edderkopperne og slangerne og skolopenderne og myggene og ...... det kan også gå den anden vej Grin

Nikolaj Gregersen
Det kan da godt være at jeg vil komme til at savne DK, men hvorfor er du i Thailand, Suk? Og dig, ebeth?

www.nikolajgregersen.blogspot.com
mgj
Jammen hvorfor bor jeg dog ikke i Thailand Sad Simpelthen fordi jeg ikke kan finde arbejde (og løn man kan leve af) dernede.

Hvis jeg fik valget, ville jeg flytte imorgen!!!! Danmark er blevet et dyrt forbudsland at leve i, samt jeg synes at mentaliteten bliver kun dårligere. Synes gennerelt at folk bliver mere og mere egoistiske og sure, samt man møder ikke megen venlighed og glade ansigter!!!!

Jeg har før arbejdet og boet i udlandet, men hensynet til min mor som er syg og mine børn fra tidligere ægteskab, gør at vi bor i DK p.t. men så snart muligheden forligger, rykker vi til Thailand!!!!

M.v.h.

Martin
Nogen gange er det bedst at betragte det hele i sikker afstand

jpo
lige mine ord mgj.

http://www.nonsunghomestay.webs.com
latour82
Pakkede også gerne sammen heroppe i det åh så dejlige Danmark .

Men mangel på indtægt i Thailand, 2 børn som snart skal starte i skole og også gerne skulle have en god uddannelse også, gør jo at vi desværre er mere eller mindre stavnsbundet til dette lille intolerante, fremmedfjenske land.

Jeg skulle gerne tage væk også af helbredsmæssige grunde, jeg har dårligt blodomløb og nedsat lungefunktion, så når det bliver koldt, så kan man sætte et skilt på mig "ude af drift" jeg har ikke bare det der ligner problemer med nogle af de desværre selvskabte skavanker så snart jeg er nede i det lune klima i Thailand.

Men ansvaret for familien vejer jo tungt.

Men helt sikkert vil jeg hverken savne frikadeller og Pia KjærsgaardSad
Niels

mgj skrev:
Jammen hvorfor bor jeg dog ikke i Thailand Sad Simpelthen fordi jeg ikke kan finde arbejde (og løn man kan leve af) dernede.

Hvis jeg fik valget, ville jeg flytte imorgen!!!! Danmark er blevet et dyrt forbudsland at leve i, samt jeg synes at mentaliteten bliver kun dårligere. Synes gennerelt at folk bliver mere og mere egoistiske og sure, samt man møder ikke megen venlighed og glade ansigter!!!!

Jeg har før arbejdet og boet i udlandet, men hensynet til min mor som er syg og mine børn fra tidligere ægteskab, gør at vi bor i DK p.t. men så snart muligheden forligger, rykker vi til Thailand!!!!

M.v.h.

Martin

*Davser Mgj

Ja jeg ser du kommer i chaiyaophum
Og jeg ved at ebbe, senere i oktober åbner
En dansk restaunt igen deroppe,
Jeg skal hen og hilse på ham i oktober
Det var bare sådan lidt,fordi hvis man bor lidt deroppe
så er der en dansker man kan hilse på
bamsen

huratho
Du kan sagtens selv lave frikadeller herude, det goer jeg tit, fordi jeg bliver bedt om det af mine tailandske naboer, de er helt vilde med frikadeller.
M.h.t. nedsat lungefunktion, saa mener jeg ikke Thailand er det bedste sted p.g.a. hoej luftfugtighed, men derimod Oestrig.
Hugo

latour82
Hej Hugo.

Hvis det ikke er for meget udenfor emmnet?
Så vil jeg sige at du har sikkert ret med hensyn til den nedsatte lungefunktion, den betyder heller ikke så meget i dagligdagen, men jeg har svært ved at få vejret når det er koldt , og mine lunger kan ikke optage så meget ilt, hvilket betyder at jeg har svært ved at komme i ordentlig kondition, selvom jeg løber 4 dage om ugen imellem 7 og 15km.

Der hvor det Thailandske klima er suverænt for mig, det er med blodcirkulationen, jeg har altid problemer med de såkaldte hvide fingre om vinteren og får sår bare jeg går ud og vasker hænder, det kan sikkert klares med en ultrafed creme, men jeg gider ikke at smøre hænderne ind i creme 25 gange om dagen.
Det generer også på et andet punkt som jeg dog ikke vil komme ind på herWink men altså kun om vinteren

Niels

huratho
Hej
Ja, saa er det jo bestemt ikke Ostrig, du skal besoege. Jeg kan fortaelle dig, jeg var rejseleder i Oestriig i 12 aar, og jeg fik at vide af min laege at det var rigtig godt for personer med astma. Derfor mit indlaeg.
Hugo

mgj
bamsen skrev:

*Davser Mgj

bamsen

Hej Bamse Grin

Det er da rart at der findes lidt andet end familien at besøge, hvor er det henne? så vil jeg da slå et slag forbi næste gang vi er på landet, hvis det ikke er for langt fra landsbyen!!!

Hvis vi render på hinanden, så giver jeg da gerne en kold Cool

Hilsen

Martin
Nogen gange er det bedst at betragte det hele i sikker afstand

mgj skrev:
bamsen skrev:

*Davser Mgj

bamsen

Hej Bamse Grin

Det er da rart at der findes lidt andet end familien at besøge, hvor er det henne? så vil jeg da slå et slag forbi næste gang vi er på landet, hvis det ikke er for langt fra landsbyen!!!

Hvis vi render på hinanden, så giver jeg da gerne en kold Cool

Hilsen

Martin

Ja
jeg ved sgutte hvad det hedder
Jeg kommer ind med de taxi/bus fra landsbyen
og så går jeg dehen
Men du får lige hans tlf.nr der ude
De skal over tage butikken pr.01/10
det er 0810716358
Det er ebbe,dejlig hyggelig mand at sidde og snakke med
bamsen