Se indlæg|
At gifte sig i Thailand
|
|
| madsj |
Lagt på d. 13/01-2005 14:23
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 10 |
Aloha, aloha Nu regner vi med at gifte os her i Thailand... og så vælter spørgsmålene jo rundt i ens tanker: 1) Er det at blive gift i Thailand juridsk gyldigt ifht. bl.a. familiesammenføring? 2) Er der mon nogen der ved hvilke papirer man skal bruge for at blive gift hernede? Tak igen, Mads |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 13/01-2005 15:49
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 938 |
ja det er gyldigt at blive gift i thailand husk det skal være på amphor da et alm. thai bryllup i landsbyen ikke er gyldigt. du skal bruge en godkendt civilstands attest og dit pas og vist nok også den sidste løn seddel for at blive gift i thailand |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 13/01-2005 16:13
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Hej. Gaa ind paa ambassadens web side, der kan du faa alle oplysninger du har brug for. Clyde |
|
|
|
| Leif |
Lagt på d. 13/01-2005 18:18
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 78 |
clydehaumann skrev: Hej. Gaa ind paa ambassadens web side, der kan du faa alle oplysninger du har brug for. Clyde Surin din grimme mand, paastaa Clyde ikke ved noget ![]() Bryllup og registrering er 2 seperate ting herude.. Mange registrerer ikke deres bryllup og er rent juridisk egentlig bare samboende.. Man kan gaa ind og faa en vielses attest paa alle Amphur. Der kraeves godtnok 2 vidner, men det klares som regelen af 2 ansatte mod et mindre beloeb til kaffekassen.. ![]() |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 13/01-2005 21:22
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 938 |
ok jeg bøjer mig i støvet for clyder der er noget han ved lidt om![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| madsj |
Lagt på d. 14/01-2005 10:24
|
Så vil jeg lige spille hjælpeløs og spørge hvordan man får fat i en "gyldig civilstandsattest"? Tak igen, det er squ jer herinde der får en til håbe hele gedemarkedet med familiesammenføring, etc. måske lykkeds trods alt. Mads |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 14/01-2005 11:38
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
http://www.ambban...u/Consular Prov med denne side. Der faar du alle oplysninger du har brug for. Ogsaa hvor du faar alle de papirer du skal bruge. Clyde Redigeret af Webmaster d. 14/01-2005 14:52 |
|
|
|
| Novicen |
Lagt på d. 14/01-2005 16:17
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 143 |
Hej madsj Jeg er selv lige blevet gift i Thailand... På ambassaden i Bangkok skulle jeg vise følgende papirer: -En original ægteskabsattest. (Kan bestilles fra din danske kommune) -En kopi af mit pas -Min sidste lønseddel -Danske skilsmissepapirer (har været gift i Danmark) Mine papirer blev oversat til thai og engelsk. Prisen var ca. 5.000 thb. Disse oversættelser skal viderebringes (af jer selv) til det thailandske udenrigsministerium. Husk også din kærestes personlige papirer! Når papirerne er legaliseret i udenrigsministeriet, kan I gå på amphur og blive gift. I skal ikke bestille tid, men kan bare møde op. Vi blev gift i Rayong. Vi blev ikke bedt om, at betale en klink! Et thailandsk par, som også skulle giftes indvilligede i, at være vidner. Det var manden, som blot overværede, at papirerne blev skrevet. Det samme gjorde min kones søster. Så skrev de, og vi under... Hvorefter min kone og jeg fik en thailandsk vielsesattest, hver. Min kone har nu været på DK-ambassaden i Bangkok. Her er vielsesattesten blevet oversat og legaliseret. Da hun samtidig søgte om opholdstilladelse, blev vielsesattesten ikke, automatisk sendt med ansøgningen til Danmark... Så SPØRG ALT HVAD DU KAN på ambassaden!!! De er vældig flinke, men "ikke så gode" til, at informere om sagerne. Du kan også få en vejledning - på dansk - på ambassaden. Et A4-ark... Håber du kan bruge dette? Mange hilsner - Og held og lykke! Novicen |
|
|
|
| bahtman |
Lagt på d. 15/01-2005 10:08
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 199 |
Novicen forteller fint her hvad du skal g:ee-lre -En original ægteskabsattest. er et attest du skal udfylde sammen med din kone, i skal bla skriver uder begge to, ligesom din komunne skal havde en kopi af hendes pas eller anden id med vores bogstaver p:aa-l. det tager ca. 2 uger for din komune at udfylde attesten. som kan downloades fra de flestes komuners internets adresser. bla fra [url]www.aarhus.dk[/url] hvis din kone befinder sig i thailand kan du jo evt underskrive for hende, men har du tid er det naturligvis bedre at sende hendes papire en tur til thailand, s:aa-l hun kan underskrive selv. befinder du dig allerade i thailand, kan din komune sende attesten ud til din adresse i thailand. attesten er gratis i dk. ligesom det heller ikke koster noget at blive gift i thailand, selvom de sikkert vil be dig om at give nogle penge til et godt form:aa-ll p:aa-l ampuret ![]() |
|
|
|
| madsj |
Lagt på d. 20/01-2005 04:29
|
Aloha igen og tak for den fremragende hjælp. Er en ægteskabsattest det samme som en ægteskabserklæring? http://www.kbhbas...aering.pdf Og hvordan medsender man de 500,- kr til Danmark? De skal vel ikke vedlægges kontant? ![]() Mads Redigeret af madsj d. 21/01-2005 07:50 |
|
|
|
| bahtman |
Lagt på d. 31/01-2005 11:43
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 199 |
[quote]madsj skrev: Aloha igen og tak for den fremragende hjælp. Er en ægteskabsattest det samme som en ægteskabserklæring? ja den har vist 3-4 forskellige navne, husk at sende alle fire sider til din kommune, ogs:aa-l den sidste hvor der st:aa-lr om reglerne. de 500 kr er ikke n:ee-ldvendigt hvis du har en adresse i dk, kun hvis du er :ae-lgte udlandsdansker og afmeldt fra folkeregisteret. du vil modtage dine papire ca. 4 uger efter du har sendt dem fra thailand held og lykke ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

paastaa Clyde ikke ved noget