Se indlæg
 Udskriv debat
Køb en grillbar
Dark-ling
Ganske sjov tråd denne der er frit slag på alle hylderne for platugler og andet godtfolk som finder vejen forbi Shock
Dark-ling

paulsenp
ideaman skrev:
Til paulsenp:

...
Og jeg låner heller aldrig penge af venner,familie eller samarbejdspartnere....det er bare et princip jeg har....

Fornuftigt princip! Man kunne jo let gå hen og skabe sig uvenner, hvis ikke løfterne bliver opfyldt.

Normalt svarer afkastet af ens investering til hvor stor risiko man løber. Men jeg er ikke Ide Konsulent for ingenting! Hvis du læste mit andet indlæg, så ville du vide, at for at få investorer til sådan en type off-plan projekter så nytter det ikke at være fedtet, eller begærlig som nogle foretrækker at kalde mig Grin Man bruger en større gulerod og fuld sikkerhed for pengene. Det er noget potentialle investorer kan tage at føle på! Men nogen misforstår det og tænker, DET er sgu for godt til at være sandt, så det må være fup og svindel....men dem om det!

Som sagt, der er billigere måder at låne på, hvis projektet er så godt, som det fremstilles.

Ja, sælge den jord investor har leaset af min kone. Naturligvis med min kones underskrift! Alene på de 3 år vil jorden være 3 gange så meget værd eller mere!

Naturligvis med din kones underskrift. Grin
Jorden vil stige 200% eller mere på 3 årShock Er det bare ren ønsketænkning, eller er det baseret på f.eks. historiske data?

Er det gået helt hen over hovedet på dig at der var en Grin bagved min kommentar om fattigrøve? Iøvrigt var det en anden der begyndte at sige, at der ikke fandtes folk med den slags penge jeg var ude efter her på forummet. Min udtalelse skal ses på baggrung af dette, hvilket du ville forstå hvis du havde læst mit indlæg bedre igennem! Eller måske var det mig der udtrykte mig forkert? Så beklager jeg!

Du skrev det i en kommentar stilet til mig, og sådan en Grin kan tolkes på flere måder. Men pyt, den slags tager jeg mig ikke så nær.

[Det glæder mig at du har 8 millioner i madrassen som du så kan hygge dig med på dine gamle dage! Grin

Nu behøver penge jo ikke nødvendigvis at ligge under madrassen, for at man kan have hurtig adgang til dem.
Peter

paulsenp
ideaman skrev:
paulsenp skrev:
Hej prasat,

....
Det er da muligt, at jeg tager fejl, jeg tror det bare ikke.

Ja, du tager fejl.
Når man har en arkitekt som også er en god ven, så spiller pengene ikke nogen rolle, før projektet fløjtes igang!
Risikoen er så blot, at jorden er solgt til anden side, før man rent faktisk får fundet investoren.....det er sket for mig een gang....Sad

Nu var det prasat's indlæg jeg svarede på, men lad os bare tage Jer begge med. Ingen af Jer har nævnt, at det var "ham min gode ven - arkitekten", der skulle sættes på opgaven. I omtaler bare "en arkitekt".
Peter

paulsenp
Hej ideaman,

Nu en lidt anden drejning på tråden her.

En af mine gode venner, bosiddende i Thailand, er netop nu på besøg her i Danmark. Jeg har snakket med ham om tråden her, dit projekt, samt mine betænkeligheder ved det. Han er en meget aktiv investor, og selv om han også tvivler, bl.a. pga det meget høje afkast, vil han gerne undersøge det lidt nærmere.

Jeg har nævnt for ham, at du nu har kontrakt med Lars Lang (thaiestate), og at du og han vil omtale hinanden på hver Jeres hjemmesider. Nu vil jeg så bare høre, om det er i orden, hvis min ven henvender sig til Lars Lang for en kommentar.
Peter

ideaman
le-si skrev:
Hejsa Ideaman.
Som jeg ser det hjælper du ikke dig selv ret meget med at begynde at kalde folk fattigrøve etc etc. Det giver nok tvært i mod ved til bålet om at du er ude på at narre penge fra godtroende faranger.
Om Lars Lang forærer billetter væk, njae gør han det ?, det skulle ikke undre mig ret meget om det er ejendoms mægler firmaet han er konsulent for som gør det....
Men det er da ok hvis nogen får en god ide, men man må da også forvente det får nogle kommentarer med på vejen når det ser urealistisk ud.
Le-si

Det med fattigrøvene var altså ment som en joke hvilket du ville kunne regne ud ved at se humørikonet Grin

Lars Lang er ikke konsulent for et ejendomsmæglerfirma...han ejer selv firmaet! Eller delejer om du vil, han er partner!

Ja, det er klart man får mange kommentarer når et projekt ser for godt ud til at være sandt, men er det ikke lige i overkanten at kalde mig en svindler og løgner og ydermere kalde mine investorer for Brothers In Crime? Det er ikke kommentarer, men ren personforfølgelse...men efter at have læst rigtigt mange indlæg her, så er det jo normen på DTW....så det undrer mig skam ikke, at mange brugere helt har droppet dette forum! Jeg fik sågar en PM fra en tidligere bruger, der fortalte mig, at han var blevet så hamrende træt at dette, at han opgav at komme med flere indlæg...og han roste mig faktisk for at give svar på tiltale...og kalde mine indlæg for "forfriskende" he he Smile

ideaman
ben skrev:
Hejsa! Lad os nu holde en ordentlig tone. Smile

Afkastet ser flot ud - men er naturligvis kun et estimat saa enhver potential koeber laver selvfoelgelig sin egen due diligence/vurdering.

Dette er ikke kritik, blot kommentarer og et par spm Wink :

Saa investor koeber jord leaset af Ideamans kone... Gaar ud fra 30 aars lease. (fornyelse med yderligere 30 aar kan ikke garanteres legalt som vi ved).

Interessant set-up, meeen, noget risikofyldt? Hvad hvis der sker noget med din kone? Eller i skilles i vrede og hun beslutter at tage alt og odelaegge alt for "koeber"(lease tager)?

Koeber(lease tager) vil saa ogsaa have det svaerere naar oensker at saelge senere og der kun er 25, 20, 15 aar tilbage paa leasen ik? Vaerdien FALDER vel saa oftest(da mindre tid at benytte boligen i).

Hvori bestaar garantien du naevner? Et brev der siger at din kone har "laant" 8M Baht og betaler retur med renters rente?

Skaal!

Hej ben,

Ja vi må hellere prøve at holde en bedre tone Wink

Og ja igen...due dilligence er købers eller investors opgave! Hvis man bliver snydt i en forretning eller investering så har man kun sig selv at takke for det. En business brokers opgave er ikke at lave due dilligence for køberen, ellers ville det blive alt, alt for meget arbejde for en broker, og resultatet ville så enten være at der ikke var nogen der gad være brokere, eller at priserne ville blive urimeligt høje!

Loven foreskriver at man maximalt kan lease jord i Thailand i 30 år. Men det er lovligt f.eks. at indføje i leasing kontrakten, at efter 30 år vil leasen overgå til ens kone eller ens søn, eller en anden man gerne ser overtage leasen, en form for "arv"....det er der rigtigt mange der gør...og det virker!

Hvis min kone forlader mig så kan hun stadig ikke gøre noget der kan skade leasetager....hun har underskrevet en kontrakt, og den hænger hun på hvorend i Thailand hun opholder sig!
Hvis hun dør, så har vi et testamente hvor hendes ejendele overgår til vores søn, som så står som ejer af den jord der er leaset ud. Og han hænger så på leasingaftalen med investoren.

Hvis leasetager, investor ønsker at sælge leasen efter f.eks. 15 år, så får den nye leasetager en 30 års lease, så det forringer på ingen måde værdien af aftalen.

Men alt dette er jo kun hvis tingene skulle gå helt galt og vi slet ingen ejendomme eller lejligheder får solgt....hvilket jeg finder helt usandsynligt, og det samme gør mine nuværende investorer, ellers ville de jo ikke have smidt pengene min vej, vel?

Garantien .... jeg vil helst ikke komme for meget ind på det her, fordi det er min egen ide, og ingen i hele Thailand har lavet noget tilsvarende....jeg giver derfor ikke mine hemmeligheder ud, og slet ikke på et forum hvor alle kan læse dem....og dermed kopiere dem...jeg har allerede sagt alt for meget, så hvis den rette person læser dette, så kan vedkommende nemt og bekvemt gå mig i bedene.... jeg sælger faktisk denne ide på IdeaCon, og hvem vil betale for den, hvis de kan læse det hele her? Wink

ideaman
Til paulsenp (Peter):

Jorden her i Sichon Beach stiger helt ufatteligt...og det vil den fortsætte med, akkurat som det var tilfældet i andre nye områder, som er blevet opdaget i de senere år, som f.eks. Ao Nang, ved Krabi, som for 5 år siden knapt var på landkortet!
Jeg har tal der kan underbygge mine påstande, så det er altså ikke bare vilde fantasier eller drømme.
Sidste år kostede 1 rai beachfront 600.000 baht. I dag 1 år efter er priserne fra 1.200.000 til 2.000.000 baht. Det er en stigning indenfor et år på mellem 200% og 333%....og hvis Sichon følger trenden som Ao Nang og Koh Chang...som begge er nye turist områder, samt trenden på Koh Samui, som er vores nabo, så vil jorden her stige med minimum 100 til 200% per år de næste 3 til 5 år, for derefter at finde et mere "normalt" leje som vil være mellem 15 og 30% per år.

Et andet eksempel er Phuket. Jeg var der første gang for 12 år siden, der kunne jeg have købt 1 rai beachfront for 300,000 baht...idag sælges den samme plot for 30 millioner! Det er en stigning på 10.000% !! Shock

På Koh Samui kunne du for 10 år siden købe beahfront fra 200.000 baht. Idag koster de minimum 25 millioner per rai.

Ao Nang...for 5 år siden der kunne du have købt 1 rai for 500,000 i dag er prisen minimum 7 millioner. Det er en stigning på 1.400% på bare 5 år! Og det var faktisk i starten af dette år...lige nu i skrivende stund tror jeg at prisen nærmer sig de 10 millioner!

Du er velkommen til at kontakte Lars Lang fra ThaiEstate.dk
Men han er i Thailand stadigvæk, jeg regner med han kommer til DK indefor de næste 2 uger.
Han har set lokaliteterne her og han var fuld af lovord om området....og kunne helt klart se mulighederne!
Vi underskrev ikke en decideret kontrakt, men vi gav hinanden håndslag på ægte Jysk krejlermaner! Grin Vi synes begge vi havde indgået en god aftale. Når Lars Lang er vel ankommet til DK så vil han sætte vores første projekt på sin side og begynde at udarbejde brochurer. Han er ligeledes interesseret i vores andet projekt hvor vi har alle tegninger og sådan klart i slutningen af denne måned, hvor jeg så sætter det på min website og sender Lars Lang materialet.
Han var også fuld af lovord om de 2 rai jord vi har udset os til lejlighedskomplekset, og sagde direkte at DET var netop hvad hans kunder kunne lide!

Så lad bare din ven kontakte Lars, det er OK med mig!

Og jeg regner da så bestemt med at du holder os orienteret her på siden, ikke?

ideaman skriver:

Et andet eksempel er Phuket. Jeg var der første gang for 12 år siden, der kunne jeg have købt 1 rai beachfront for 300,000 baht...idag sælges den samme plot for 30 millioner! Det er en stigning på 10.000% !!

sikke da noget vrøvl, ikke engang for 20 år siden kunne du købe til de penge

Lars Lang-Danmark
Jeg er af mit netvaerk hernede, blevet oplyst om mit navn og firma er blevet omtalt i dette forum, og vil derfor kort komme med en kommentar:
Hvad Ideaman har skrevet her i forumet maa staa for hans egen regning.
Jeg har skrevet direkte til ham, og oplyst om at alt form for kontakt til mig er ophoert.
Jeg har "kun" moedt ham en gang for ca. to uger siden via noget netvaerk hernede, og ikke mere.
Med positive hilsner fra Kamala Beach, Phuket.
Lars Lang
"Gå igang med det mulige, istedet for at tale om det umulige"

http://www.youtube.com/watch?v=CHtVBN--AoU&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=LfeHkg3jooA&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=LfeHkg3jooA&feature=related

http://www.thaiestate.dk
Dark-ling
ideaman skrev:
Til paulsenp (Peter):
Han har set lokaliteterne her og han var fuld af lovord om området....og kunne helt klart se mulighederne!
Vi underskrev ikke en decideret kontrakt, men vi gav hinanden håndslag på ægte Jysk krejlermaner! Grin Vi synes begge vi havde indgået en god aftale.

Jeg skal lige love for at Lars Lang er fuld af lovord omkring ideamans projekter særligt når man læser hans sidste indlæg

Lars Lang-Danmark skrev:
Jeg er af mit netvaerk hernede, blevet oplyst om mit navn og firma er blevet omtalt i dette forum, og vil derfor kort komme med en kommentar:
Hvad Ideaman har skrevet her i forumet maa staa for hans egen regning.
Jeg har skrevet direkte til ham, og oplyst om at alt form for kontakt til mig er ophoert.
Jeg har "kun" moedt ham en gang for ca. to uger siden via noget netvaerk hernede, og ikke mere.
Lars Lang

Her undsiger han sig ideaman totalt og har frabedt sig alt kontakt dem imellem han vil helt sikkert ikke have sit gode navn svinet grundigt til blandt mulige huskøber i thailand af ideaman
Ideaman er igen fanget i at have et anstrengt forhold til sandheden
Dark-ling

paulsenp
Tjaaa, det var vel så det.

Synd egentlig, for gode idéer er der vel altid brug for.

Tak til Lars Lang for en klar udmelding.
Peter

da egentligt utroligt at Lars Lang ikke vil bruge den eneste ide konsulent som findes i Thailand eller er det bare mig som ikke forstår noget af det hele ...Grin

Ironi kan være anvendt....Cool

det ser ud til at IDEAMANS kvota vedrørende troværdehed er opbrugt

venligst lindytv

Saendaeng
Den er ikke så god denne her for ideaman, han finder nok nogle fjolser et andet sted..For her hopper vi sgu ikke på den..Wink
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
Cxxxxsxxr
paulsenp skrev:
Tjaaa, det var vel så det.
Synd egentlig, for gode idéer er der vel altid brug for.

Jamen, hvor er de henne - de gode ideer?

At kalde sig ideconsulent i Thailand er nyt (ifølge google). men det ændrer ikke på at man er den 37,012'te forretningskonsulent, der tilbyder assistance til nybegyndere. Det er nyt at beregne sig 5-600,000 Baht for konsulententbistanden - men hvor god er den ide når man er totalt ukendt og enhver, der shopper bare lidt, kan finde den samme hjælp for under 100,000 kr hos velkendte, højt anerkendte udbydere?

Det er nyt at tilbyde investering ved at give en pengeløs ejendoms spekulant penge til at hans kone kan købe sig jord i sit ejet navn, men hvor god er den ide når det ikke skorter på konkurrenter, der i det mindste har haft penge til i forvejen at kunne sætte sig på grunden.

jpo
ideman her og ideman der, det lugter langt væk af plat,
ja undskyld det mener jeg bare.
men selvføgelig den mere kloge nare den mindre kloge.
nå alt lige.
forsat god sommer.

http://www.nonsunghomestay.webs.com
citat :

Idemand :

Du er velkommen til at kontakte Lars Lang fra ThaiEstate.dk
Men han er i Thailand stadigvæk, jeg regner med han kommer til DK indefor de næste 2 uger.Han har set lokaliteterne her og han var fuld af lovord om området....og kunne helt klart se mulighederne!
Vi underskrev ikke en decideret kontrakt, men vi gav hinanden håndslag på ægte Jysk krejlermaner! Vi synes begge vi havde indgået en god aftale. Når Lars Lang er vel ankommet til DK så vil han sætte vores første projekt på sin side og begynde at udarbejde brochurer. Han er ligeledes interesseret i vores andet projekt hvor vi har alle tegninger og sådan klart i slutningen af denne måned, hvor jeg så sætter det på min website og sender Lars Lang materialet.

Sammenholdt med denne :

Lars Lang-Danmark skrev:

Jeg har skrevet direkte til ham, og oplyst om at alt form for kontakt til mig er ophoert.Jeg har "kun" moedt ham en gang for ca. to uger siden via noget netvaerk hernede, og ikke mere.
Lars Lang

hmm med mindre at det er en falsk Lars Lang som deltager her i forummet så tror jeg da at Lars og den eneste idekonsulent i thailand lever i hver sin verden Grin

Nå men hvem ved måske verden bare er misundelig på vores ide konsulent men jeg venter alligevel lidt med at slå til på det storartede tilbud... Cool
Redigeret af d. 08/08-2007 12:50

Hr. Ideaman, da nu jeg er så skeptisk, ikke alene omkring dig og dine projekter men i det hele taget, så har jeg da nogle spørgsmål som jeg beder dig om at besvare, så ikke bare jeg, men alle andre kan få ro i sjælen omkring hvem du er og hvor sund din virksomhed egentlig er.
Først må jeg sige at jeg er dybt imponeret. Jeg har fra forskellig side blevet fortalt at du er døvsstum, men alligevel så har du en formuleringsevne her på sitet som er en sprogprofessor værdig til lykke med det. det er squ flot når daglig komunikation iflg. mine kilder foregår med en blok mellem de personer der deltager omkring dit bord og du benytter dig af mundaflæsning.
Det der imponerer mig "næsten" allermest er din rørende historie om din kamp mod advokater og politi og dommere her i Thailand. Imponerende at du med dit handicap er i stand til at formulere dig så alle kan forstå dig (vi ved jo alle her hvor mange Thaier der taler og læser perfekt engelsk) så du "kun" får et rødt stempel i dit pas.
Se nu er det sådan, at alt det jeg har lært her i Thailand omkring manglende work-permit, fortæller at hvis man bliver snuppet, så for man gankse rigtigt et stempel og så er man BLACKLISTET for ever. Alligevel formår du at være tilbage efter kun 4 dage og søge work-permit påny. Hvordan kom du igennem Emigration med stempel????
Kunne de ikke huske dig efter kun 4 dage??? Eller havde du hat og blå briller på????
IMPONERENDE!!!!!
Nu er der helt sikkert mange faranger, danske som fra andre lande, der meget gerne vil kende den fidus, (nu håber jeg ikke at den også koster 800.000 Baht), for alle de "fattigrøve" som sidder i deres hjemlande og længes tilbage vil helt sikkert gerne kunne søge igen på lige vilkår med dig. Var det Hans Majestæt Kongen der benåede dig? Så må jeg sige endnu engang IMPONERENDE, hvis du har fået ham overtalt på 4 dage hjemme fra og så som døvsstum.
Eller er sandheden den, at du har sneget dig over grænsen og nu lever illegalt og bruger plattenslageriet til at overleve på????
Nu håber jeg, og sikkert mange andre på, at du har mod og mandshjerte til at komme frem med den hele og fulde sandhed, så vi alle kan klappe i vore små hænder og sige: "Vauh, sikke en landsmand, det er sådan en som ham dronningen omtaler i sin nytårstale"
Med venlige hilsener fra Skeptikeren

Dark-ling
Det er dog helt utroligt mange som pludselig ser tingene i et noget andet lys efter Lars Lang har givet sin version af sagen om ideaman
[url]www.bricksite.com/Darkling[/url]
[mail]dark-ling@hotmail.com[/mail]

jesperfrb
Ja. Det var så et svar fra Lars Lang, der modsiger alle hans planer og garrantier....

Gad vide om vi hører fra "ideamann" igen???
Men mon ikke vi gør, han er jo ikke sådan lige at slå udWinkWink
Redigeret af jesperfrb d. 08/08-2007 16:33
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Spring til debat: