Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Får besøg af min kærste
|
|
| jet |
Lagt på d. 16/01-2005 11:27
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 24 |
Hej til jer alle Først vil jeg lige sige at dette forum er alletiders,absolut den beste website der findes i dk.Men til mit spørgsmål,jeg forventer at min kærste kommer herop inden for 1mdr så er det at jeg vil høre om det ikke er muligt at mødes med andre i samme situation som mig,alså andre der har besøg fra thailand eller bor sammen med en pige fra thailand.Min pige er her i 3mdr og hun er under 24år så hun kan ikke blive.Ang de indlæg man læser her er de fleste negative der er langt imellem det positive,måske er alle der er gift eller bor sammen med en pige bange for at hun skal komme ud i noget smuds,hvis det er tilfældet er det meget kedeligt,jeg kender selv til det dårlige miljø der findes,men jeg håber da at der er et andet thai miljø i Dk,et seriøst miljø hvor man kan stole på hinanden.Håber på nogle gode indlæg fra jer derude. Ønsker alle et godt nytår Mvh jet |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 16/01-2005 12:08
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 938 |
man kan jo spørge sig selv om hvorfor de fleste indlæg er såkaldte negative måske er det forde der er en god grund til det ?? der er mange gode thai selskaber i dk men de er små og ofte meget lukkede for udefra kommene jeg ved ikke hvorfor men de fleste thaier kan ikke styre at have en stor thai venne kreds men det er min erfaring at hvis konen har en veninde kreds på mere en 5 - 6 stk så er sansynligheden for at hun er ude i noget L.... meget stor jeg tror at de fleste af os her inde udemærket ved hvilkne thai piger i vores område man skal holde sig fra måske vil vi kunne hjælpe jer på vej hvis du skriver hvor du kommer fra ![]() |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 16/01-2005 12:10
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
jet skrev: .Ang de indlæg man læser her er de fleste negative der er langt imellem det positive,måske er alle der er gift eller bor sammen med en pige bange for at hun skal komme ud i noget smuds,hvis det er tilfældet er det meget kedeligt,jeg kender selv til det dårlige miljø der findes,men jeg håber da at der er et andet thai miljø i Dk,et seriøst miljø hvor man kan stole på hinanden.Håber på nogle gode indlæg fra jer derude. Ønsker alle et godt nytår Mvh jet Hej Jet Nu kan jeg jo kun tale for mig selv, nej jeg er ikke bange for at min kone skal komme ud i noget snavs, for så var hun ikke min kone!! Jeg er så heldigt stillet at hun ikke gider beskæftige sig med det miljø, vi har prøvet nogle gange men hun har soteret dem fra hvergang. Jo der er et andet Thai miljø, men det er på privat basis. Når vi møder nye Thai-par lader jeg som regel min kone soterer hvilke hun gerne vil se igen, og nogle af disse udvikler sig så til venskaber. Du har ret i at de fleste indlæg er negative, det har også undret mig, for jeg går ud fra at næsten alle medlemmerne har en relation til Thailand. Nogle har endda boet i Thailand i mange år, og skriver stort set kun negative indlæg. Underligt hvorfor beskæftige sig med noget hvor der er mere negativt end positivt. ![]() ![]() ![]() John
john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 16/01-2005 15:44
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
John skrev: jet skrev: .Ang de indlæg man læser her er de fleste negative der er langt imellem det positive,måske er alle der er gift eller bor sammen med en pige bange for at hun skal komme ud i noget smuds,hvis det er tilfældet er det meget kedeligt,jeg kender selv til det dårlige miljø der findes,men jeg håber da at der er et andet thai miljø i Dk,et seriøst miljø hvor man kan stole på hinanden.Håber på nogle gode indlæg fra jer derude. Ønsker alle et godt nytår Mvh jet Hej Jet Nu kan jeg jo kun tale for mig selv, nej jeg er ikke bange for at min kone skal komme ud i noget snavs, for så var hun ikke min kone!! Jeg er så heldigt stillet at hun ikke gider beskæftige sig med det miljø, vi har prøvet nogle gange men hun har soteret dem fra hvergang. Jo der er et andet Thai miljø, men det er på privat basis. Når vi møder nye Thai-par lader jeg som regel min kone soterer hvilke hun gerne vil se igen, og nogle af disse udvikler sig så til venskaber. Du har ret i at de fleste indlæg er negative, det har også undret mig, for jeg går ud fra at næsten alle medlemmerne har en relation til Thailand. Nogle har endda boet i Thailand i mange år, og skriver stort set kun negative indlæg. Underligt hvorfor beskæftige sig med noget hvor der er mere negativt end positivt. ![]() ![]() ![]() John ![]() For at komme med en lille kommentar til det negative, det er jo ikke Thailand der bliver omtalt negativt, men de eksembler på personer der ikke har forstået, hvad et ægteskab i Danmark indebærer, og der er uhyggelig mange dårlige erfaringer. Men jeg vil gerne give, en lidt anden vinkel på det negative. Jeg har set så mange, hvor det for mig er den Danske halvdel der gør at jeg ikke er interesseret. Et eksempel, hvor vi var i templet i Dragør, at høre en stor voksen mand stå og tale om, hvor højt han elskede Thailand, gav mig brækfornemmelser. Det lignede til forveksling en Amerikansk TV serie. |
|
|
|
| Amagerdreng |
Lagt på d. 16/01-2005 16:44
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 652 |
Lad mig lige kaste en besked her (det er vist nødvendigt) Det er IKKE altid Damen der er den skyldige. Det kunne muligvis være at manden som på et tidspunkt var hendes et og alt pludeslig er gået hen og blevet SOFAMANDEN og ham kender vi sikkert alle. Og hvordan ville vi andre reagerer hvis det gik ud over os ?? Ja nemlig vi ville nok søge en slags venner og en slags trøst i personer der lader til at være venner men i bund og grund måske ikke er det. Jeg håber i forstår hvads jeg mener. Kender et SLEMT tilfælde fra sidste år, hun kom hertil og troede at det var manden i hendes liv, men ak og ve må man sige DET VAR EN SOFAMAND med bajer i den ene hånd og hans venner i den anden. Derfor tog jeg mig lidt af hende (venligt) uden han vidste det (jeg kendte han ikke) og hun blev en lidt anden person, men når alt kom til alt så tog hun hjem lang tid før hendes 6 mdr visa var slut og hvor er hun idag Jeps Thailand men ønler at komme tilbage ja har faktisk tilbudt mig penge for at gifte mig med hende. Livet er ikke altid let for disse damer så lad os alle være venlige og hjælpe hvis der skulle være problemer. Sorry dette lange indlæg men jeg måtte af med det. |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 16/01-2005 17:08
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
jeg har som du og nok mange andre ogsaa undret mig over alle de negative ting der bliver skrevet om Thaier. Ok nu bor jeg ikke i Danmark og kan derfor ikke sige meget om hvordan forholdene er, men jeg kender tthaierne og jeg kender Danskerne og der er vel ikke mere forskellige folk. Alle Thaier er meget sociale. De skal vaere i selskab med andre, dur ikke til at vaere allene. Og Thaier er meget nationale. Thailand et no 1 og alt andet kommer derefter. Kommer du til Danmark og ud i en lille provins by og ikke kender andre end den mand der har bragt dig der er det altsaa for de fleste som at blive isoleret paa en oede o. Mad kan du ikke faa rundt om hjornet. Der er koldt Ja intet er som du kender det Snakke med manden kan de heller ikke da han for det meste ikke taler Thai og hendes Engelsk er ikke alt for godt. Thaier har det med at gemme deres problemer . Man brokker sig ikke. Man tor ikke for hvad nu hvis manden smider en ud? Hvad saa? Problemerne kommer ikke frem for det er for sent Og hvad fanden. Jeg har truffet mange Danske der havde den opfattelse at Thai kvinder var meget underdanige og fandt sig i alt. Sandheden er at kvinder her I Thailand paa mange maader har mere magt i en familie end kvinder i Danmark. De tager sig af familien, okonomien og har ofte det sidste ord i beslutninger. Nu har de pludseligt intet at skulle have sagt. De fleste Thaier forlader kun deres elskede Thailand af en eneste grund og det er at kunne vende tilbage en dag med penge i lommen . og helst saa hurtigt som muligt. Manden vel gerne have sig en kone at hygge sig med derhjemme foran fjernsynet og kaffen. Spil. Ja spil er en Thailandsk folkesygdom som har den samme rod i onsket i at blive hurtig rig som det der faar de fleste Thaier til at gifte sig og rejse vaek. Nu siger jeg ikke at konen ikke elsker dig. Det gor hun sikkert derfor at du har givet hende hvad hun ser som en mulighed for at opfylde sin drom. Problemet er bare at bliver det kun ved drommen forsvinder kerligheden. For at et blandet egteskab skal blive lykkeligt er det nodvendigt at man modes halvvejs og prover at saette sig lidt ind i hvordan den anden taenker og foeler Det vigtigste er dog at forstaa hvordan konen foler det at komme til et land der nok ikke lige er det mest gestfri i verden naar hun kommer fra et af de mest gestfrie selv. Saa istedet for at skrive side op og side ned om hvor daarlige mange Thaier er ville det muligtvis vaere bedre at skrive om hvad der kan goeres for at faa Thaier til at foele sig velkomne og give dem et sunt socialt liv. Der er meget faa Thaier, hvis nogen, der benytter denne meget udmergede sife. Hvorfor. Maaske paa grund af alt det negative der ofte kommer frem. Tag godt imod din kaereste og vis hende den gode side af Danmark. Clyde Ps. Naar jeg skriver DU mener jeg ikke dig, det er ment gennerelt |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 16/01-2005 18:51
|
|
oleskyum skrev: For at komme med en lille kommentar til det negative, det er jo ikke Thailand der bliver omtalt negativt, men de eksembler på personer der ikke har forstået, hvad et ægteskab i Danmark indebærer, og der er uhyggelig mange dårlige erfaringer. Men jeg vil gerne give, en lidt anden vinkel på det negative. Jeg har set så mange, hvor det for mig er den Danske halvdel der gør at jeg ikke er interesseret. Hejsa Nu er det jo som regel ikke Thailand der bliver negativt omtalt, men den kvindelige del af befolkningen. Hvis de ikke har forstået hvad et ægteskab i DK indebærer, så er det da ikke deres skyld, men manden der har ført hende til DK.der ikke har orienteret hende. Og Ole den vinkel med den danske del, har du helt ret i. Så alt i alt så ligger en stor del af fejlene hos os selv, dermed ikke sagt at alt det dårlige der er skrevet om Thaier er forkert. Jeg kan kun tilslutte mig Clydes indlæg. John
john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 16/01-2005 19:51
|
|
en del af fejlende ligger uden tvivl hos den danske del af ægteskabet der bør nok gøres meget mere ud af at forklare thai pigen om hvad vi som danskere forventer af et ægteskab men jeg vil nu stille mig tvivelende til at de forstår det og på den anden side så er det jo gang på gang blevet sagt at thaipigerne er voksne intiligente mennesker så må man vel også forvente at de inden de springer ud i et ægteskab gør lidt for at undersøge hvad et falang ægteskab kræver af dem vi skal som danske mænd der elsker vores koner respektere vores thailandske koners kultur MEN husk hvad kan denne respekt bruges til hvis vores thailandske kone ikke respektere vores danske kultur |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 16/01-2005 22:51
|
|
Hejsa Hvad med at farangen undersøger hvad et Thai ægteskab kræver af ham!! Jeg kender tilfælde hvor der er et fjols der har taget en sød pige til DK i den tro at han kunne holde hende som "slave", når hun så ikke vil makke ret - er det hende der er noget galt med - og så sender han hende bare hjem, og får fat i en ny. John
john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 16/01-2005 23:23
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
John skrev: Hejsa Jeg kender tilfælde hvor der er et fjols der har taget en sød pige til DK i den tro at han kunne holde hende som "slave", når hun så ikke vil makke ret - er det hende der er noget galt med - og så sender han hende bare hjem, og får fat i en ny. John ![]() Hej John, Og så kommer de "10.000kr spørgsmål" undskyld, jeg skulle heller sige de " Kr. 50.000.- for kærlighed" . Hvad sket da ,med bankgarantien ?Jeg håber ikke at han fik lov til at bruge det som en slags "ejerpantebrev" til den næste i rækken. M.v.h., M. Rasmussen
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 17/01-2005 00:40
|
|
Hejsa Det var før bank garantien. Jeg havde ikke lige tænkt i den vinkel, så måske er den da godt for noget. ![]() John
john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| dkjohnt |
Lagt på d. 17/01-2005 02:28
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 273 |
I alle parforhold er der sommetider gnidninger. Men mellem Thaier og Danskere er det mange gange en anden type af gnidninger der skal overvindes. Den store kulturforskel gør jo at vi ikke tænker ens, opfatter og reagerer forskelligt, tager forskellige veje til samme mål osv osv. Jeg tror desværre også at mange har problemer i deres forhold grundet manglende forståelse for hinandens måde at tænke på. Men er man så heldig at begge parter har forståelse for dette, så er vejen da banet for et godt forhold, men der skal sku kæmpes noget hen ad vejen synes jeg. Derfor siger jeg tit til de mænd der ønsker en Thaipige som kone, at "det er altså ikke bare lige" Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.
"If you havnt been - you havnt live" |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 17/01-2005 06:24
|
|
Hejsa Som dkjohnt skriver skal der arbejdes på det. Et parforhold/ ægteskab er noget der kræver forståelse fra begge sider, og noget der skal plejes fra begge sider, hvis man glemmer det er der stor sansynlighed for at det går istykker uanset om det er et dansk- dansk eller et thai - dansk. Så husk at tage blomster med hjem til konen idag. ![]() ![]() ![]() John
john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 17/01-2005 07:01
|
|
John skrev: Hejsa Hvad med at farangen undersøger hvad et Thai ægteskab kræver af ham!! Jeg kender tilfælde hvor der er et fjols der har taget en sød pige til DK i den tro at han kunne holde hende som "slave", når hun så ikke vil makke ret - er det hende der er noget galt med - og så sender han hende bare hjem, og får fat i en ny. John ![]() selvfølgelig skal falangen også sætte sig ind i hvad et thai ægteskab kræver nu kender jeg jo ikke fjolset men hvad havde du tænkt dig skulle han have beholdt hende så de begge kunne leve i et dårligt ægteskab ??? og han har fået en ny?? skal han leve alene forde hans første ægteskab ikke fungerede husk vi har alle forskellige opfattelser af hvordan et ægteskab kører godt der er sikkert også en pige som vil syntes at et liv med ham er godt så lad ham da bare lede efter den rigtige pige. husk der sidder også en masse mænd som syntes de lever i et godt ægteskab selv om de er gift med en thai pige der spiller, lyver og er utro jeg syntes de er fjolser men hvis de syntes det er et godt ægteskab så skal jeg da ikke blande mig i det. |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 17/01-2005 15:03
|
|
surin skrev: John skrev: Hejsa Hvad med at farangen undersøger hvad et Thai ægteskab kræver af ham!! Jeg kender tilfælde hvor der er et fjols der har taget en sød pige til DK i den tro at han kunne holde hende som "slave", når hun så ikke vil makke ret - er det hende der er noget galt med - og så sender han hende bare hjem, og får fat i en ny. John ![]() selvfølgelig skal falangen også sætte sig ind i hvad et thai ægteskab kræver nu kender jeg jo ikke fjolset men hvad havde du tænkt dig skulle han have beholdt hende så de begge kunne leve i et dårligt ægteskab ??? og han har fået en ny?? skal han leve alene forde hans første ægteskab ikke fungerede husk vi har alle forskellige opfattelser af hvordan et ægteskab kører godt der er sikkert også en pige som vil syntes at et liv med ham er godt så lad ham da bare lede efter den rigtige pige. husk der sidder også en masse mænd som syntes de lever i et godt ægteskab selv om de er gift med en thai pige der spiller, lyver og er utro jeg syntes de er fjolser men hvis de syntes det er et godt ægteskab så skal jeg da ikke blande mig i det. Hej Surin Det kan godt være at jeg er naiv. Men syntes du virkelig at det er iorden at han tager en thai her op for at "holde hende som slave", dvs. han sidder bare på sin røv og laver ikke en skid, mens hun farer rundt gør rent i hjemmet, passer en fuldtids stilling, laver mad og går i skole om aftenen, og hvis hun tillader sig at bede ham om noget (feks. vaske tøj) får hun at vide at hvis hun ikke gider så kan hun bare rejse hjem, han kan sagtens finde en anden. Syntes du det er iorden? John
john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 17/01-2005 16:57
|
|
hej john nej jeg syntes ikke det er iorden men jeg vil heller ikke blande mig i det da det er deres liv men lad være med at kalde hende en slave hun er et frit menneske der hvis hun ikke elsker ham eller hvis han ikke behandler hende ordentligt kan forlade han med det samme eller er det måske sådan at han udnytter hende til hushjælp i mens hun udnytter ham til at få en permanet opholdstilladelse?? |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 17/01-2005 17:47
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Slave eller ikke slave? Nu er ordet nok lidt staerkt, men det er nok det mange forhold kommer til at ligne naar man laeser og hoerer hvad nogle mener. Er hun utilfreds kan hun da bare gaa> Well, hvor skal hun gaa hen? Tege hjem er ikke helt saa nemt som det lyder for der er det med at miste ansigt og det er noget af det verste der kan ske for en Thai. Manden har selvfolgeligt det heller ikke alt for nemt for hvordan skal han kunne leve dammen med et andet menneske hvis det hele er ad h...... til. Den eneste losning er tror jeg at laere hinanden rigtigt godt at kende for end man springer ud i det. Er man sammen med Marie fra neste gade og det ikke gaar saa han hun bare tage bussen hjem. Helt saa nemt er det desverre ikke i et blandet egteskab. Der hat vaeret utroligt mange indlaeg om hvad man skal passe paa ved Thailandske kvinder. Jeg efterlyser indlaeg om hvad man kan goere for at fortelle Thaierne om hvordan Danskerne er. Nok en lidt vanskelig opgave. Hvad fortalte du din kone om Danmark for hun kom til Danmark? Hvorfan ser din kone Danmark idag? Ville du lade din datter gifte sig med en Thai? Jvis nej. Hvorfor ikke? Clyde |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 17/01-2005 19:24
|
|
Hejsa Nej efter min mening er der ingen der skal blive i et forhold hvor man ikke har det godt. Nu er det bare, som Clyde skriver, hvor skal hun gå hen!! Hun er rejst meget langt hjemmefra, i de fleste tilfælde for første gang i sit liv, på nogle måske forkerte forudsætninger. Hvis min kone og jeg ikke havde fået det superforhold vi har (vi har været heldige) og hun var rejst tilbage til Thailand, så ville hun på grund af sladder (tabe ansigt) skulle finde et nyt sted at etablere sig, med de omkostninger det nu har både menneskeligt og økonomisk. Det er efterhånden nok almindeligt kendt at jeg tager pigerne i forsvar, selv om nogle af dem platter, spiller osv. Det gør jeg fordi at de efter min mening løber en langt større risiko end manden der invitere hende hertil, hvis det går galt. Når han har sendt hende hjem er det kapitel afsluttet for ham, men for hende vil problemerne først for alvor begynde. Clyde har efter min mening fat i noget af det rigtige, vi lærer ikke hinanden rigtigt at kende før vi gifter os, og vi er heller ikke gode nok til at fortælle vores kommende koner hvad de kan forvente, og hvad vi forventer os, hvis de skal leve i DK. Hvad jeg fortalte min kone før hun kom til DK - alt for lidt. Hvordan min kone ser DK idag - Hun er glad for at være her, og er glad for sit liv. Hun ønsker ikke at vende tilbage til Thailand før hun bliver gammel. Om jeg ville lade min datter gifte sig med en Thai - ja da hvis hun ønsker det, det er op til hende (det kan da ik blive værre end den danske kæreste hun har nu )John
john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| chang |
Lagt på d. 22/01-2005 01:04
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 157 |
clydehaumann skrev: Slave eller ikke slave? Nu er ordet nok lidt staerkt, men det er nok det mange forhold kommer til at ligne naar man laeser og hoerer hvad nogle mener. Er hun utilfreds kan hun da bare gaa> Well, hvor skal hun gaa hen? Tege hjem er ikke helt saa nemt som det lyder for der er det med at miste ansigt og det er noget af det verste der kan ske for en Thai. Manden har selvfolgeligt det heller ikke alt for nemt for hvordan skal han kunne leve dammen med et andet menneske hvis det hele er ad h...... til. Den eneste losning er tror jeg at laere hinanden rigtigt godt at kende for end man springer ud i det. Er man sammen med Marie fra neste gade og det ikke gaar saa han hun bare tage bussen hjem. Helt saa nemt er det desverre ikke i et blandet egteskab. Der hat vaeret utroligt mange indlaeg om hvad man skal passe paa ved Thailandske kvinder. Jeg efterlyser indlaeg om hvad man kan goere for at fortelle Thaierne om hvordan Danskerne er. Nok en lidt vanskelig opgave. Hvad fortalte du din kone om Danmark for hun kom til Danmark? Hvorfan ser din kone Danmark idag? Ville du lade din datter gifte sig med en Thai? Jvis nej. Hvorfor ikke? Clyde man skal ikke være så hurtig med ordet slave selvfølgelig er der nogle mænd der behandler der`s kone sådan og det er sku forkert meget forkert,,,,,, men det er jo sådan at for de fleste dansker når de ser et dansk/thai par tænker de med det samme sådan et svin han udnytter den stakkels lille thai pige. men hun gør jo det af nød ellers skulle hun bare arbejde som luder. og ved i hvad det samme tænker thaierne også når vi går en tur med hvor`s koner i thailand..... ![]() ![]() ![]() jeg er sku ligeglad ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() det der kan gøre mig harm er når nogel af de danske mænd der er gift med en thai, føler sig hævet over andre og er så skide selvsikker og overlegen over for andre thai gifte mænd de kan kun se det gode i deres egen kone og syntes meget hurtig at finde noget der er noget lort ved andres koner. men jeg griner bare invendig for det er sku mange gange dem der bliver taget i røven til sidst (har set det flere gange ) hold kæft hvis jeg havede spillet så skide klog over for andre og så blive holdt for nar bag det hele hville jeg sku skyde mig selv af bare skam ![]() ![]() det er sku lige meget om det er et dansk thai ægteskab eller om det er dansk/dansk eller hvad som helst, kvinder og mænd tænker ikke ens MEN KULTUREN spiller en stor rolle det har jeg selv kunne mærke men det er noget man lære at tilpasse sig begge parter altså. |
|
|
|
| arf |
Lagt på d. 26/01-2005 22:13
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 33 |
Jeg synes Clyde har ret i det med at det ikke altid er pigernes skyld det hele, men i høj grad også manden. Hvis man går ind i et projekt med at gifte sig med et andet menneske, og specielt hvis den anden person har en anden kultur, så må man gøre sig klart hvad dette indebærer, og gøre sig nogle forbedredelser. Man kunne jo fortælle personen om Danmark og dansk kultur og samfundsforhold, og man selv kunne sætte sig ind i den anden persons land og kultur. På den måde ved man hvad man går ind til og hvilke problemer eller konflikter der kan opstå. Jeg er ny her på denne side, og jeg er her af den årsag, at jeg har en veninde i Thailand, som jeg har kendt i snart 2 år, og jeg ønsker at vide mere om hendes land og kultur. Derfor var det bare guld at jeg ved en tilfeldighed faldt over denne side. Jeg har også sagt til hende, at hvis hun har spørgsmål omkring Danmark eller hvis hun vil have at jeg fortæller om DK skal hun endelig sige til, og jeg fortæller gerne frivilligt om mit eget land. Hvis hun en dag vil til Danmark og besøge mig, vil jeg forsøge så godt som muligt at fortælle hende hvad det er hun kommer op til, samt at forbedre mig selv og mine omgivelser på et sådant møde. Uden forberedelser går det let galt, af den simple grund at man ikke ved hvordan man skal forholde sig i forskellige situationer. En anden ting er at nogle udnytter andre, hvilket jeg ikke bryder mig om. Jeg kan ikke tage, at en pige kun tager en mand for pengenes skyld, ligesom en mand kun tager en thaipige for at hun skal varde ham op. Sådan noget er ikke det jeg kalder ægteskab/kæresteforhold. Ægteskab/kæresteforhold mener jeg bygger på tillid, respekt og kærlighed fra begge parter. Med den rigtige indstilling, forberedelse, viden og indsats fra begge sider tror jeg på et forhold nok skal fungere uanset om det er et dansk/dansk forhold eller hvad et dansk/thai forhold. Det er ærgerligt at der er nogle der ikke helt har forstået tingenes alvor, og bare tror det at have et multikulturelt forhold bare er noget man gør, men det er det slet ikke. Det var min lille kommentar. :-) Fortsat god aften til alle. |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.