Se indlæg|
Kan jeg arbejde som fys i thailand
|
|
| romeren |
Lagt på d. 10/08-2007 17:05
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 37 |
Jeg er uddannet fysioterapeut og vil gerne prøve at arbejde som fysioterapeut i Thailand. Jeg har været inde på et hospital i phuket og sprørge om det er muligt at arbejde indenfor mit fag i Thailand. Hende jeg snakkede med påstod at det ikke er muligt at arbejde som fysioterapeut i Thailand. Er det rigtigt ? Jeg har ikke henvendt mig til ambassade eller lignende, ville lige høre om der er nogen her på forummet som ved noget om det. På forhånd mange tak Romeren |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 11/08-2007 01:50
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Det lyder meget sansyndligt, da fysioterapi er noget en hel masse thailaændere har udd i. Og du må ikke tage arbejde fra thaier som loven forskriver. Det er kun specialjob og lederjob du kan få job som i Thailand. Men hvis du kan få nogle til at skrive at du konsulent eller ligende, så kan mange ting lade sig gøre..
Michael B Kristensen
|
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 11/08-2007 03:35
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Hvis hun opraetter sit eget firma og soeger arbejds-tilladelse som saadan, skulle der vel ingen problemer vaere i det. Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 11/08-2007 06:39
|
|
Hun skal stadig have dem hun arbejder for skrive at det er konsulent arbejde el lign. arbejdstilladelsen skal også lyde på at det er en slags konsulent el supervisor, da det er et almindeligt arbejde i Thailand. Også er der jo en hel del massøere eller hvad de nu kalder sig hernede..
Michael B Kristensen
|
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 11/08-2007 07:04
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Sjovt at i automatisk antager at det er en kvinde Der er også mange danske mænd der er uddannede fysioterapeuter
|
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 11/08-2007 07:58
|
|
Sorry det er en fejl. Det skal ikke ske mere..
Michael B Kristensen
|
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 11/08-2007 08:24
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Det var godt Saendaeng, det skulle jo noedigt gaa dig som ham her![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 11/08-2007 11:42
|
|
Ja det er ikke nemt at værer betjent i TH mere, lyserødt armbånd når man har kvajet sig. Det skulle de gører ved de danske politikere, men så vil alle sammen have det på![]() ![]()
Michael B Kristensen
|
|
|
|
| romeren |
Lagt på d. 11/08-2007 11:47
|
Jeg er faktisk en mand, hvor mange ville lige kalde sig romeren, hvis de var en kvinde.![]() Jeg ser ikke den store interesse i at starte eget firma, jeg tor ikke det er muligt at leve af egen virksomhed, hvem skulle komme og blive behandlet ? Der er jo også nærmest på hver hjørne massage til næsten ingen penge. Jeg er som så mange andre blevet forelsket i thailand og kunne godt tænke mig at arbejde/bo i thailand for en længere periode. Havde håbet at det var muligt at arbejde på et af de store hospitaler, de har en stor standard og her kommer også mange europæer. Men umiddelbart ser det ikke ud til at være lovligt. Jeg kunne jo åbne min egen massage biks, men det interesserer mig ikke at stå dagen lang og massere og 1 time for 200 bath, det bliver man ikke rig af. Det mest morsomme er at jeg via min udd som fys, rent faktisk kan arbejde som Engelsk lærer, men det er jo helt uden for mit fag, men da jeg har en bachelore grad, så kan det rent faktisk lade sig gøre... Men jeg er meget misundelig på jer, som bor og lever i thailand, nu hvor den danske vinter snart kommer....... ![]()
Redigeret af romeren d. 11/08-2007 11:49 |
|
|
|
| Berg |
Lagt på d. 11/08-2007 13:39
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 347 |
romeren skrev: Men jeg er meget misundelig på jer, som bor og lever i thailand, nu hvor den danske vinter snart kommer....... ![]() ![]() Hvorfor gør du så ikke som mig selv og så mange andre? arbejder i Danmark sommeren over og spare penge sammen, og så lever i thailand i vinteren ![]() Det er sq lækkert og så får man det bedste fra begge lande uden at få for meget hjemve.
Never argue with an idiot, they drag you down to their level, and beat you by experience |
|
|
|
| romeren |
Lagt på d. 11/08-2007 14:03
|
Nu er der ikke løsarbejde som fysioterapeut i dk, der findes godt nok vikariater, men så står du uden job efter endt vikariat. Desuden tjener du ikke så meget som fys, at du kan ligge meget til side hver måned. Så hver forår skulle jeg så lynhurtigt finde et nyt job......ikke sådan lige til. Jeg kan jo heller ikke beholde min dagpengeret, så en noget risikabel løsning. Det går måske for sygeplejesker og faglærte, da der er meget stor mangel på dem. Ellers havde jeg gjort det.............. ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Der er også mange danske mænd der er uddannede fysioterapeuter