Se indlæg|
penge for brud, for 3. gang prøver jeg
|
|
| manse |
Lagt på d. 14/08-2007 09:39
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 723 |
hej hep Det ser bare superhyggeligt ud. Jeg glæder mig nu endnu mere til mit eget nu efter at have set dine billeder. manse |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 14/08-2007 09:48
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Ja min ven han holdte bryllup ligesom dig Hep og det kostede ham ca 70000 bath. Mit kostede noget mere da vi holdte det på et hotel. Men hyggeligt så dit bryllup da ud..
Michael B Kristensen
|
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 14/08-2007 09:50
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Hep...... Kunne vi ikke ogsaa lige faa et billede af dig og din brud....man er vel lidt nysgerig.. ![]() Suk.............
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 14/08-2007 10:25
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
En fejl , arbejder lige på det..
Michael B Kristensen
|
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 14/08-2007 11:35
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Mange vælger at lade et firma stå for arrengementet.. Då Djeen.. det koster 70 / 80 thb pr person..... Normalt er minimum man giver 100 thb pr person, nogen giver så betydelig mere, det kan være familie / andre lidt højere på rangstigen som er inviteret med. Et lidt sjovt system, men egentlig ganske godt, for man sparer op til sin egen fest / begravelse etc.. Derfor skrives det op hvem der har givet hvad, for så skal man helst give det samme når det er deres tur. Manse.. det er desværre ikke bare en oplevelse.. Når du flytter til Thailand engang og lærer at forstå hvad de siger, vil du finde ud af at der nok ikke findes en eneste lille flække i Thailand som ikke har den samme historie. En af mine venner Pii Lek ( Thai ) hun har boet mange år i US og hun sagde på et tidspunkt.. Leif du kan kende dem, men hold dem langt fra din dør, for de er overlevere og vil bruge alle til rådighed stående midler.. Hun har opgivet og har sat huset til salg og købt nyt i Jomtien, som hun siger jeg kan ikke leve med deres evindelige nasseri / tyveri. Hun startede hjemme ved familien med 20 rai og hus. flyttede så 16 km væk, men nu er hun flyttet 200 km væk. Hun har penge... mange... og så forstår familien ikke at de ikke kan sidde på deres flade og drikke LaoKhao og leve højt på at hun har. Så det er ikke bare os faranger det går ud over. Jeg kan kun sige at jeg håber du er en af de heldige, for det modsatte er røvtur der vil noget. Hende jeg har boende lige nu.. Jeg fandt hende på Internet og hun var rimelig til Engelsk og med mit Thai så kunne vi jo ligesom kommunikere..... hmmmmmm ha da jeg mødte hende kunne hun stort set ikke en stavelse Engelsk, se det var hendes lille broder der havde tjattet og sendt email. hun boede i Phetsabun og han sad i BKK.. Fandt jeg ud af en del senere. Vi snakkede lidt om det og hun ville da godt hjem til mig, først var hun på besøg 3 dage og mor var der med den store pegefinger at nu skulle jeg jo huske det kun var 3 dage.. ja ja Lille Lek ville så gerne blive her, men der var jo et lille problem... SinSot...... jeg spurgte hende hvor meget, kun 500.000 og så havde hun en bank gæld på 250.000, altså 750.000 plus så vidste de ikke om jeg var bekendt med at far/mor jo helst skulle have lidt penge hver mdr.. Helt ærlig jeg kom til at sige noget dumt og bad hende finde en [UPASSENDE ORD] som ikke kendte noget til Thailand. Nå den tyggede hun lidt på og hældte vand ud af ørerne, hvor meget jeg kunne / ville betale, til det kunne jeg kun svare .. det samme som en Thai mand ville betale.. ![]() Tænkepause nogle dage, så spurgte hun om jeg ville betale 50.000 hvortil jeg sagde glem det, jeg bor og lever som en Thai. Nå men jeg kørte da på besøg, kusinen eller hva hun nu er.. ( formentlig hendes Dee. ) var der og vi snakkede lidt om det så sagde jeg til sidst.. 10.000 til mor / 10.000 i guld og en lille fest, hvor jeg leverede råvarerne.. Det blev så til at Pimporn flyttede ind, men efter 2 mdr sendte jeg hende sgu hjem til mors nudler igen.. For selvom hun er rimelig højt uddannet anede hun intet om noget som helst. Det var som at få en 10 års barn i huset. Af en eller anden grund blev hun ved med at kontakte mig og d. 2 - 2 i år kom hun så igen.. hæ nå ja det største problem er nok at jeg forstår en del Thai nu og ud af deres daglige telefon kæde møder kan jeg høre lidt om hva der foregår. Hendes Kataoy bror passer stadig hendes Internet annonce og forsøger at finde en farang hvor pengene sidder løse. Men skidt med det hun tager på arbi hver dag og bidrager til de faste udgifter, så jeg mister ikke noget ved det.. Men får hvad jeg vil, når jeg vil. En af hendes veninder ( kusine ) var utrolig heldig, for efter kun 2 mdr på nettet og på ryggen i Pattya fandt hr. kataoy en farang til hende, fra DK.. Og hun var utrolig heldig, for manden var impotent, så hun sklulle ikke engang have sex med ham... Tænk lige lidt over den... Så nej det er langt fra enestående historier når farang bliver snydt og bedraget så det driver......... Og helt ærlig man mister mere og mere respekt for de kære Thaier jo længere tid man opholder sig her ude.. Thailand er på mange måder et dejligt sted på jorden, men for faen Thaier er kolde og kyniske. En af de store fejl ved Thaier er de siger .. phum rak..( jeg elsker ). om alting de aner ikke hvad det vil sige at elske....... Ok nogen lærer det måske når de møder en tosset farang, men mange af os står tilbage med nogle grimme sår........ Der findes selvfølgelig solstråle historier for nogle få lykkes det, men vi er fandme mange som har betalt en grum pris. Le-si |
|
|
|
| polar |
Lagt på d. 14/08-2007 14:30
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 10 |
Hej Manse Du har en PB |
|
|
|
| manse |
Lagt på d. 14/08-2007 15:40
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 723 |
Hej alle sammen Jeg vil gerne have lov til at sige jeg allesammen tak for deltagelse i denne tråd. Det meste har været positivt og jeg siger de fleste af dem der har sendt mig private mails tak, for jeres positive og objektive måde at forklare mig tingene på. Jeg vil ikke sige jeg er blevet klogere, men jeg har da kunne konstatere, at det er et emne der aldrig vil blive udebateret, for vi har alle vores specielle mening om dette. Jeg vil også gerne herigennem have lov til at sige, at nogle af de personlige mails jeg har fået, er af en sådan karaktere, at det nok fremover vil holde mig fra, at blande mig i dette forum, specielt når disse mail kommer fra personer som er med til at administrere denne side, ja som webmaster så rigtigt sagde i sit indlæg i 2005, så var dette forum ved at blive en børnehave for nogle, og hvis de ikke altid fik ret, ja så skulle det hævnes, ja dette kan jeg ikke forstå, men sådan skal det åbenbart være. Jeg vil gerne have lov til at sige alle i andre 99,99% tak for hjælpen. Det har givet mig noget at tænke over. Idet jeg glæder mig enormt til den store begivenhed den 25, og da jeg tager til Thailand i morgen, vil jeg slutte her. Mange hilsener manse |
|
|
|
|
Lagt på d. 14/08-2007 16:05
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Jamen manse jeg vil så ønske dig en rigtig god tur i morgen og held og lykke med dit brullup opfør dig ordenligt ikke ligesom mig hæ hæ ![]() Nej spøj til side jeg ønsker dig selvfølgelig alt godt i fremtiden med din skønne wiv. pøj pøj herfra det mørke jylland. |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 14/08-2007 16:23
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 510 |
Ha' en rigtig god tur Manse og jeg er sikker på at du vil få dig en oplevelse for livet. Det er ærgeligt at du ikke længere vil deltage i dette forum for jeg havde nu glædet mig til at læse lidt om din oplevelser den 25. Rigtigt mange gange tillykke med dit forestående bryllup. Mvh Hep |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 14/08-2007 16:32
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Rigtig god tur Manse, jeg er sikker på at dit bryllup bliver en stor oplevelse, det var det for undertegnede og mange andre herinde. Al mulig held og lykke herfra. Og så håber jeg iøvrigt at du fortsat vil deltage herinde, jeg synes du har en god og positiv indfaldsvinkel, det kan vi bruge meget mere af ![]() mange hilsner rinpoche |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 14/08-2007 22:54
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
manse skrev: specielt når disse mail kommer fra personer som er med til at administrere denne side Hejsa Manse, Først og fremmeste tillykke og held og lykke til Jer begge :-) Jeg håber at I får et godt, hyggeligt og mindeværdigt bryllup - og selvfølgelig et langt og godt liv sammen :-) Jeg har fulgt tråden her, fordi jeg ved at emnet virkelig kan få folk op af stolen, og de gange emnet før har været oppe og vende der har det vist nok hver gang endt i noget som ligner denne tråd. Personligt har jeg intet betalt, og jeg har da på ingen måde noget mod andre betaler og slet ikke når det er på den fremgangsmåde som du forelægger det. Der hvor jeg kan have lidt imod det er der hvor ikke-thaien bliver snydt så vandet driver. Nå nok om det. Er lige kommet hjem fra arbejde og faldt over ovenstående citat. Hmm, det lyder ikke godt og det er hellere ikke meningen at nogle i administrationen skal ligge og skrive til andre medlemmer som admin uden det er allerhøjst nødvendigt, f.eks. i tilfælde af at et medlem har lidt svært ved at opfører sig ordentlig. Nu ved jeg ikke hvad det er for emails som du har modtaget, men du er mere end velkommen til at videresende dem til [mail][/mail] så jeg kan kigge på dem, og tage det derfra. På forhånd mange tak. - Admin - Redigeret af Webmaster d. 14/08-2007 22:55 Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| manse |
Lagt på d. 14/08-2007 23:27
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 723 |
Kære Kim Nu synes jeg ikke vi skal videre i dette her. Jeg ved at jeg selv var ude om dette, da jeg skrev det sidste indlæg i dette forum, men jeg mener faktisk hvert ord af det. Jeg tænkte kort efter dette, at jeg måske var helt ved siden af med den vinkel jeg prøvede at beskrive vedrørende administrationen af denne så udmærkede webside, og fandt ud af ved gennemlæsning af flere tråde, at det hele starter så godt, men kort efter bliver tråden brugt til personlige og andre synspunkter om man kan lide hinanden eller ikke. Jeg er af den overbevisning, at de mennesker der laver en tråd, også skal hjælpes med belysningen af det relevante i denne tråd. Det var egentlig derfor jeg startede denne tråd, for at høre andres meninger. Jeg har fået mange gode og brugbare råd, som jeg måske vil bruge i en positiv retning fremover, men jeg har også som det bedste fået venner og bekendte i min private PB. Det har virkeligt været dejligt, men det jeg ikke kan udstå er, at der er nogle der bruger PB til at retfærdiggøre dem selv, ved mellem ordene, at kalde mig en [UPASSENDE ORD]. Det gider jeg simpelthen ikke finde mig i, og jeg må jo gå ud fra, at når der ud for afsenderen står administratore, ja så er vedkommende med i ledelsesgruppen af denne side. Måske tager jeg fejl, og så beklager jeg naturligvis mine direkte ord vedrørende denne handling. Nå nok om dette. Jeg vil nu tage flyveren i morgen og se frem til den glæde, at blive gift med den for mig verdens dejligste kvinde, med eller uden SOT, men nu er jeg da blevet overbevist om, at jeg selv skal tage den beslutning. Idet jeg håber i alle som har bidraget til denne tråd, må have en rigtig god dag, forbliver jeg med venlig og kammeratlig hilsen manse |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 14/08-2007 23:37
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Ok, det er en PB og ikke en email ? Jeg havde håbet at du kunne og ville videresende omtalte email/PB til mig, men nu er min nysgerrighed vagt og så vil jeg prøve at gennemsøge min sikkerhedskopi af databasen efter beskeden istedet - om det så skal tage mig 6-8 timer at komme gennem alle PB'erne. Eller kan du kort svare mig på om det er en admin der har skrevet til dig privat eller som admin og spare mig for de timer ? Er beskeden underskrevet i henhold med §17 i reglementet ? - Admin - Redigeret af Webmaster d. 14/08-2007 23:40 Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 14/08-2007 23:55
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Jeg har nu testet PB-funktionen på min test-konto, for at finde ud af hvor i alverden der står det er en admin som har sendt en PB. Og jeg kan simpelthen ikke fremprovokere det på andre måder end hvis jeg underskriver selve beskeden som admin. Det eneste der står som afsender er medlemmets eller admin-medlemmets navn - intet er nævnt om brugerstatus. Indtil jeg har fået klarlagt hvad der er galt er PB-funktionen deaktiveret for alle. - Admin - Redigeret af Webmaster d. 15/08-2007 00:03 Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| latour82 |
Lagt på d. 15/08-2007 07:26
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 377 |
Jeg har tit gået og tænkt på hvorfor debatten med Sin sot altid løber af sporet. Den eneste konklusion jeg har nået frem til er sikkert meget provokerende, men sikkert ikke helt forkert. Jeg tror at der sidder nogle derude der ligesom jeg selv er gift med en kvinde der har været gift før, men i modsætning til mig er blevet afkrævet sin sot af deres lille engel .Det betyder så at de skal til at se deres kone i et lidt dårligt lys fordi de allerede fra starten er gået efter pengekassen, ved at forlange nogle penge som de egentlig ikke bør gøre efter Thailandsk tradition. Jeg kan da godt forstå at det ikke er rart .Til Manse som skal giftes nu, god tur og godt bryllup og god fest. da jeg blev gift for 8 år siden blev der ikke holdt nogen større fest hverken herhjemme eller i thailand, det ville konen ikke da hun havde holdt stor fest i forbindelse med hendes første bryllup, da hendes giftemål med Thaimanden endte med vold og had, så ville hun lave alting anderledes end ved første bryllup .Jeg ville ellers gerne have holdt en stor fest, da det var første og med sikkerhed sidste gang at jeg skulle giftes, men sådan skulle det ikke være. Men udover det skal jeg ikke klage, vores ægteskab har da holdt 8 år og fortsætter. Niels |
|
|
|
| manse |
Lagt på d. 15/08-2007 07:43
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 723 |
Kære Niels Tak skal du have. Det var dejligt at læse dette indlæg. Ja jeg bruger lidt tid på nettet fordi jeg har pakket, og nu skal jeg bare vente på, at jeg skal i lufthavnen for at mødes med min nye kone i lufthavnen i Bangkok. Jeg er sikker på det bliver en god fest. Jeg vil gøre alt for at det bliver en succes, så min kone får et minde for livet. Kan du have det godt mvh manse |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 15/08-2007 08:11
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Jeg har en helt klar opfattelse af, hvorfor debatten løber af sporet, når det drejer sig om Sin Sot. Når nogen sammenligner Sin Sot med at købe sin kone, så er det vel noget af det værste man kan få skudt i skoene. Især hvis man netop har den opfattelse at man ikke har købt sin kone, men blot har fulgt den tradition, som er i landet. Der kan være mange argumenter for og i mod, men jeg tror at ovenstående er hovedårsagen og starter. |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 15/08-2007 08:28
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
det er desværre meget korekt det du siger der..Den dækker ihvertifald 75 % af det..
Michael B Kristensen
|
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 15/08-2007 11:06
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Webmaster skrev: Jeg har nu testet PB-funktionen på min test-konto, for at finde ud af hvor i alverden der står det er en admin som har sendt en PB. Og jeg kan simpelthen ikke fremprovokere det på andre måder end hvis jeg underskriver selve beskeden som admin. Det eneste der står som afsender er medlemmets eller admin-medlemmets navn - intet er nævnt om brugerstatus. Indtil jeg har fået klarlagt hvad der er galt er PB-funktionen deaktiveret for alle. - Admin - Seneste nyt i denne tråd: http://www.dansk-...post_43663 Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 



















.