Se indlæg|
Besøg i 3 mdr
|
|
| jet |
Lagt på d. 17/01-2005 21:09
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 24 |
Hej Jeg håber snart at få besøg af min kærste i 3 mdr,så er mit spørgsmål kan hun deltage i et eller andet evt.Kursus,skole eller ligende et eller andet da jeg arbejder 9 timer om dagen. mvh jet |
|
|
|
| Stampe |
Lagt på d. 18/01-2005 06:05
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 305 |
Som udgangspunkt kan hun ikke modtage undervisning - deltage i kursus da hun ikke har Dansk cpr. nummer. Da de fleste kursus udbyder modtager offentligt støtte Nogen former for kursus hvor der er 100% egenbetaling kan hun godt deltage i/på, men det var vel ikke det du mente. alternativ er at lære hende at tage i templet ( nu ved jeg ikke hvor du kommer fra i landet ) men i nogen templer er der undervisning i dansk ( ved at Templet i Dragør har undervisning om søndagen) min kone var meget glad for at gå derude inden hun skulle starte på skole i offentligt regi. din kone har da også mulighed for at finde nogen veninder der altså i templet, ( min kone har da fundet et par veninder der ude ) men det er ikke alle pigerne der er godt selskab, med lidt sund fornuft kan hun godt finde nogen veninder derude. håber at i finder ud af det ![]() ![]()
Redigeret af Stampe d. 18/01-2005 06:07 ![]() Hilsen Stampe |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 18/01-2005 06:49
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 938 |
der er gratis dansk undervisning i kbh så det er da en mulighed der findes også dansk kursus på pc men pas på med thai venninerne hvis du ikke har erfaring med herboende thai piger der er rigtig meget dårligt selskab og hvis hun ikke er stærk så vil de nemt kunne lokke hende ud i noget. Hvis du har mulighed for at sætte en parabol op kan du for 2000 kr give hende thai-tv (husk et bolig selskab kan ikke nægte dig at sætte en parabol op) |
|
|
|
| Buggymann |
Lagt på d. 18/01-2005 09:13
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 185 |
Hej....... Du må nok se i øjene at det bliver 3 lange måneder for hende hvis du ikke har mulighed for at tage noget ferie. ![]() ![]() ![]() TÆNK: hvis du var i et andet land og ikke forstod et kuk af hvad de siger og du skulle underholde dig selv 8-10 timer om dagen. du kunne måske få den føelse at det nok ikke lige var noget for dig ![]() ![]() Jeg vil foreslå dig at du gør meget ud af at vise hende rundt der hvor i bor så hun hurtigt kan prøve at handle selv og evt komme rund via bus. ( jeg ved det fra min egen kone da hun kom til Danmark ) ![]() ![]() Men som der er blevet forslået med Thai tv kan jeg kun sige at det er en meget god ide og at de 2000 kr er givet godt ud. du må dog påregne at det bliver svært at få dansk tv at se. hun kikker ind i flimmer kassen "meget" ![]() ![]() ![]() Jeg købte et tv mere og satte op i sove værelset, så er der noget hun VIL se om aften på Thai så må/kan hun går derop og se det. jeg kan ikke for det er FORBUDT at ryge i soveværelset ![]() ![]() ![]() Men det køre fint, de går jo også meget tideligt i seng hvis de skal op på arbejde næste dag kl 04.00 (som min kone) Men i det store hele SÅ gør meget ud af at tage dig af hende du skal tænke på at lige nu har hun kun dig at støtte sig til og at vi er i vinter perioden som er kold og mørk og kedelig. ![]() ![]() Kun et par gode råd fra mig ![]() ![]() ![]() Mvh Parkpean just love Thailand. The land off budda...
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.