Se indlæg
 Udskriv debat
Re:flyselskaber
swaddii
Mojner!
Er der nogen herinde der ved om mn må tage en kuffert med forskellige knive til køkken og spise med,kufferten er med alle mulige knve og gafler samt skeer,bruge det som bagage med thai airways,eller skal man kontakte dem først?Wink
Mvh Sirorat og Falang
Cheersen gang Isaan altid Isaan
 
jesperfrb
Ja, selvfølige må man det, den skal bare chekes ind som bagage, den går ikke som håndbagageWinkWinkWink
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!


Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage
 
swaddii
Hej Jesperfrb!
jeg siger tak for svaret ,man vidste jo ikke med alle de nye sikkerhedsbestemmelserWink
Cheersen gang Isaan altid Isaan
 
Saske
hehe jo så længe det ikke er hånd bagage havde selv en masse sjove knive til køkkenet med hjem sidste gang.. og det var med swiss air.. Smile
สนใจแก่คนอื่น ๆ ตามที่คุณต้องการให้พวกเขาทำแก่ท่าน
 
prasat
for et par år siden var vi på dukkertur i egypten, og vores instruktør havde i sin kuffert ca 8 dykkerknive som blev tjekket ind med bagagen.
da vi skulle om bord på flyet i københavn stod politiet pænt og ventede ved gaten.
de havde konfiskeret hans knive og sigtede ham for våbenloven da knivene var for lange, de var iskolde overfor at han havde et dykkerselskab og knivene var til vores brug.

prasat
 
John
De fleste dykker knive kommer pga. deres størrelse ind under våbenloven, men er lovlige at bruge til dykning.

Han blev sigtet, men spørgsmåler er: blev han dømt?

Vi medbragte sidste år et sæt med bestik og køkkenknive i kufferten, uden at have orienteret nogen, og uden problemer af nogen art.
john@dansk-thai.dk
 
http://www.j-s.dk/hus
jc
Er verden ikke forunderlig. Man får frataget stort set alt i sikkerhedskontrollen og når man kommer om bord på Premium Economy eller Business hos Thai (og sikkert også hos andre selskaber), er det første de gør, at udlevere et sæt knive og glas, som begge dele let kan benyttes som våben.

Er der nogen, som kan forklare mig logikken?

mvh jc
Boet i Bangkok 1980-1983.
 
quickmouse
jc skrev:
Er verden ikke forunderlig. Man får frataget stort set alt i sikkerhedskontrollen og når man kommer om bord på Premium Economy eller Business hos Thai (og sikkert også hos andre selskaber), er det første de gør, at udlevere et sæt knive og glas, som begge dele let kan benyttes som våben.

Er der nogen, som kan forklare mig logikken?

mvh jc


næ men det er der jo nok heller ikke nogen officel myndighed der vil gøre, det hele bunder jo nok i at usa ( mr.bush ) vil prøve alt i denne verden for at komme til at bestemme alt hva´ der har med luftfart at gøre, og det er så ligemeget om det er logisk eller ej. bare big brother får lov til at bestemme.
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<
 
swaddii
Mojner igenWink!
jeg har måske formuleret mig forkert ,sooory,men det med knive det er fra danmark til thailand,er det det samme regler?Frown
Cheersen gang Isaan altid Isaan
 
jesperfrb
Ja, du må godt have køkkenknive og bestik, og andre knive i din ind checkede bagage, bare de også overholder våbenlovgivningenWinkWink
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!


Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage
 
rinpoche
quickmouse skrev:

næ men det er der jo nok heller ikke nogen officel myndighed der vil gøre, det hele bunder jo nok i at usa ( mr.bush ) vil prøve alt i denne verden for at komme til at bestemme alt hva´ der har med luftfart at gøre, og det er så ligemeget om det er logisk eller ej. bare big brother får lov til at bestemme.


Jeg tror du skal slappe lidt af hvad dit US/Bush-had angår, der er fælles fodslag over det meste af verden hvad disse regler angår.
Det har ikke spor at gøre med hvem som vil bestemme hvad, men om at myndigheder verden over efter bedste evne vil sørge for at bla. DU ikke ender som passagererne endte i 11. september episoden.
 
jesperfrb
Ja, kan kun give rinpoche ret. Væske reglerne er feks indført af EU, efter et attentat forsøg i London! Sko reglerne er også af EU afstammning, så Bush skal ikke have skylden for alt!
Kan nu ikke lide ham selv, men had er for stort et ord, syntes bare han virker meget dumShock
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!


Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage
 
skoge
Sidste år fik min datter på 14 år konfiskeret en lille bitte sysaks/brodersaks som lå i hendes penalhus i hendes rygsæk. Jeg anslår den til at ha´ været 5 cm (max) inkl. håndtag og spids.
Vi var på vej til Gran Canaria fra Billund Lufthavn og havde da slet ikke fantasi til at forestille os, at vi var i færd med at begå en terroist ligende adfærd....
Det var pinligt ! - stort opbud af lufthavnspersonale og på afstand et par politifolk ! Retfærdigvis (ironi) fik vi tilbudt, at såfremt vi ville betale 30 kr. i porto samt udfylde en kuvert med navn og adresse så ville de sende brodersaksen til vores hjemadresse. Vi takkede nej tak og den er så formentlig røget ned i nærmeste skraldespand.
Cool
Redigeret af skoge d. 10/09-2007 14:17
 
http://www.skoge.dk
ben
Saadan en rigtig lille terrorist, din datter! Wink

Skaal!
 
jesperfrb
Det vel egentlig ligegyldig hvor stoe saksen er!! Den må ikke medbringes i håndbagagen, det gælder også den populærer " 3 i 1" til negle! også negle file må ikke medbringes!!!

Det er loven, over hold den eller få problemerWinkWink

Vi kan intet gøre ved den, det er vedtaget af EU, så lev med detCoolCool

IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!


Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage
 
jesperfrb
Og husk så lige, ingen væsker eller andet i håndbagagen, det kunne jo være at "colgate" var fyldt medWink sprængstof
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!


Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage
 
Davs
Ja de er latterlige derudei lufthavnen
Man kan købe flere flasker sprut
Og bare smadre dem så har man de bedste knive
Og det er helt lovligt at købe dem
Så det de foretager sig derude, er latterligt
bamsen
 
Spring til debat: