Se indlæg|
Re:flyselskaber
|
|
| swaddii |
Lagt på d. 08/09-2007 20:27
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 258 |
Mojner! Er der nogen herinde der ved om mn må tage en kuffert med forskellige knive til køkken og spise med,kufferten er med alle mulige knve og gafler samt skeer,bruge det som bagage med thai airways,eller skal man kontakte dem først? ![]() Mvh Sirorat og Falang en gang Isaan altid Isaan |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 08/09-2007 20:31
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Ja, selvfølige må man det, den skal bare chekes ind som bagage, den går ikke som håndbagage![]() ![]()
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| swaddii |
Lagt på d. 09/09-2007 00:40
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 258 |
Hej Jesperfrb! jeg siger tak for svaret ,man vidste jo ikke med alle de nye sikkerhedsbestemmelser
en gang Isaan altid Isaan |
|
|
|
| Saske |
Lagt på d. 09/09-2007 02:22
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 13 |
hehe jo så længe det ikke er hånd bagage havde selv en masse sjove knive til køkkenet med hjem sidste gang.. og det var med swiss air..
สนใจแก่คนอื่น ๆ ตามที่คุณต้องการให้พวกเขาทำแก่ท่าน
|
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 09/09-2007 07:59
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
for et par år siden var vi på dukkertur i egypten, og vores instruktør havde i sin kuffert ca 8 dykkerknive som blev tjekket ind med bagagen. da vi skulle om bord på flyet i københavn stod politiet pænt og ventede ved gaten. de havde konfiskeret hans knive og sigtede ham for våbenloven da knivene var for lange, de var iskolde overfor at han havde et dykkerselskab og knivene var til vores brug. prasat |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 09/09-2007 10:46
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
De fleste dykker knive kommer pga. deres størrelse ind under våbenloven, men er lovlige at bruge til dykning. Han blev sigtet, men spørgsmåler er: blev han dømt? Vi medbragte sidste år et sæt med bestik og køkkenknive i kufferten, uden at have orienteret nogen, og uden problemer af nogen art. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| jc |
Lagt på d. 09/09-2007 13:57
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 597 |
Er verden ikke forunderlig. Man får frataget stort set alt i sikkerhedskontrollen og når man kommer om bord på Premium Economy eller Business hos Thai (og sikkert også hos andre selskaber), er det første de gør, at udlevere et sæt knive og glas, som begge dele let kan benyttes som våben. Er der nogen, som kan forklare mig logikken? mvh jc Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 09/09-2007 16:33
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
jc skrev: Er verden ikke forunderlig. Man får frataget stort set alt i sikkerhedskontrollen og når man kommer om bord på Premium Economy eller Business hos Thai (og sikkert også hos andre selskaber), er det første de gør, at udlevere et sæt knive og glas, som begge dele let kan benyttes som våben. Er der nogen, som kan forklare mig logikken? mvh jc næ men det er der jo nok heller ikke nogen officel myndighed der vil gøre, det hele bunder jo nok i at usa ( mr.bush ) vil prøve alt i denne verden for at komme til at bestemme alt hva´ der har med luftfart at gøre, og det er så ligemeget om det er logisk eller ej. bare big brother får lov til at bestemme. quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| swaddii |
Lagt på d. 09/09-2007 19:39
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 258 |
Mojner igen !jeg har måske formuleret mig forkert ,sooory,men det med knive det er fra danmark til thailand,er det det samme regler?
en gang Isaan altid Isaan |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 09/09-2007 20:25
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Ja, du må godt have køkkenknive og bestik, og andre knive i din ind checkede bagage, bare de også overholder våbenlovgivningen![]()
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 09/09-2007 21:48
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
quickmouse skrev: næ men det er der jo nok heller ikke nogen officel myndighed der vil gøre, det hele bunder jo nok i at usa ( mr.bush ) vil prøve alt i denne verden for at komme til at bestemme alt hva´ der har med luftfart at gøre, og det er så ligemeget om det er logisk eller ej. bare big brother får lov til at bestemme. Jeg tror du skal slappe lidt af hvad dit US/Bush-had angår, der er fælles fodslag over det meste af verden hvad disse regler angår. Det har ikke spor at gøre med hvem som vil bestemme hvad, men om at myndigheder verden over efter bedste evne vil sørge for at bla. DU ikke ender som passagererne endte i 11. september episoden. |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 10/09-2007 02:03
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Ja, kan kun give rinpoche ret. Væske reglerne er feks indført af EU, efter et attentat forsøg i London! Sko reglerne er også af EU afstammning, så Bush skal ikke have skylden for alt! Kan nu ikke lide ham selv, men had er for stort et ord, syntes bare han virker meget dum
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| skoge |
Lagt på d. 10/09-2007 14:15
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 113 |
Sidste år fik min datter på 14 år konfiskeret en lille bitte sysaks/brodersaks som lå i hendes penalhus i hendes rygsæk. Jeg anslår den til at ha´ været 5 cm (max) inkl. håndtag og spids. Vi var på vej til Gran Canaria fra Billund Lufthavn og havde da slet ikke fantasi til at forestille os, at vi var i færd med at begå en terroist ligende adfærd.... Det var pinligt ! - stort opbud af lufthavnspersonale og på afstand et par politifolk ! Retfærdigvis (ironi) fik vi tilbudt, at såfremt vi ville betale 30 kr. i porto samt udfylde en kuvert med navn og adresse så ville de sende brodersaksen til vores hjemadresse. Vi takkede nej tak og den er så formentlig røget ned i nærmeste skraldespand.
Redigeret af skoge d. 10/09-2007 14:17 |
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 10/09-2007 19:51
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 438 |
Saadan en rigtig lille terrorist, din datter! ![]() Skaal! |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 11/09-2007 02:12
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Det vel egentlig ligegyldig hvor stoe saksen er!! Den må ikke medbringes i håndbagagen, det gælder også den populærer " 3 i 1" til negle! også negle file må ikke medbringes!!! Det er loven, over hold den eller få problemer ![]() ![]() Vi kan intet gøre ved den, det er vedtaget af EU, så lev med det ![]() ![]() IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 11/09-2007 02:13
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Og husk så lige, ingen væsker eller andet i håndbagagen, det kunne jo være at "colgate" var fyldt med sprængstof
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
|
Lagt på d. 11/09-2007 10:19
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Davs Ja de er latterlige derudei lufthavnen Man kan købe flere flasker sprut Og bare smadre dem så har man de bedste knive Og det er helt lovligt at købe dem Så det de foretager sig derude, er latterligt bamsen |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 
















