Se indlæg
 Udskriv debat
Modem-opkobling i Thailand
Eismark
Er der nogen der kender til et internet-link hvor man kan købe Thailansk Internet/Modem tid og betale med kreditkort. , online?

Sidste år købte jeg en Internetpakke i 7-eleven på Koh Samui til 199 bath for 13 timers opkoblingstid. Hvilket jo er billigt nok i sig selv, men inden det kom til at virke fra mit hotelværelse havde jeg brugt 350 bath til at ringe til Hotline i Bangkok på grund af problemer med passwordet.
Derefter virkede det fint, det kostede 10 bath at ringe ud fra hotelværelset, uanset hvor længe man var online. Det eneste problem var at jeg ikke havde kontrol med hvor megen af tiden jeg havde brugt.

Vi rejser til Bangkok/Jomtien om en uge, og er der i en måned, så jeg er nødt til internetadgang, så jeg ville godt have bestilt internetforbindelsen herhjemmefra hvor jeg kører på ADSL, så det hele er klart når vi er fremme. Er der nogle der har et link?
 
clydehaumann
jeg tror ikke du vil kunne faa en ADSL linie her i Thailand for kun en maaned, men det er ikke noget jeg ved med sikkerhed. Jeg kan dog sige med sikkerhed at du kan faa en, hvad vi kalder 1222 adgang for ca 350 B for 30 dage. Det er en almindelig Dail up adgang. Telefon regningen kommer selvfolgeligt oven i. Du kan prove at sporge paa http;//www. pacific. net.th muligvis kan de hjelpe dig
Clyde
 
http://thaidanishservice.com
Eismark
Hej Clyde

Tak for hjælpen. Det er et rigtigt godt link du kom med her:
Only 349 baht !!
Unlimited access for 30 days after first login
Unlimited session time
Nationwide service with TOT assigned number
Dial in numbers: 1222
E-mail support

Det er jo rørende billigt at få ubegrænset adgang i en måned for 52,- kr.
Det tilbageværende spørgsmål er så om de hoteller jeg skal bo på (Ambassador Tower i Bangkok og Pinnacle i Jomtien) har telefonopkobling gennem TOT (telephone organization of thailand), som det skal være for at kunne ringe op til X-Treme 1222.
 
MisterM
.
Redigeret af MisterM d. 31/01-2005 03:58
 
Eismark
hej MisterM

Man kan ikke tage sin ADSL-forbindelse med sig nogle steder idet den rent fysisk er en installation der er oprettet på et helt specifikt sted og ikke kan flyttes. Den kan lukkes/afmeldes og man kan oprette en ny et andet sted, men det kan ikke lade sig gøre at flytte den med sig.
Hvis man har et ethernetkort i sin notebook (enten trådløst eller med kabel) kan man tilslutte den alle steder hvor der er en ethernet-hub (et netværk) der er i forbindelse med internettet, og det er uanset om de bruger modem, ADSL, sattelit eller andet udstyr for at komme på internettet.
Det er altså ikke din ADSL-forbindelse du bruger, men derimod netcafeens netværk.

Det jeg er ude efter er en dail up forbindelse så jeg kan bruge min notebook med det indbyggede modem direkte fra mit hotelværelse, og det jeg søger er et link til en Thailansk internetudbyder hvor jeg kan betale for oprettelsen via internettet.

Med venlig hilsen og tak Eismark
 
MisterM
,
Redigeret af MisterM d. 31/01-2005 03:57
 
Eismark
Kære MisterM, vil du dermed mene at du bruger af din konto hos Cybercity og ikke skal betale for at logge på i diverse internetcafeer. Det tvivler jeg meget på at de vil være med til. Du vil komme til at betale nøjagtigt det samme som alle andre der logger på internettet på en netcafe uanset hvilken forbindelse du har hjemme hos dig selv i Danmark. Tror du virkelig at en fremmed internetcafe vil yde dig rabat bare fordi du har en konto hos Cybercity. Nej den holder ikke.
Udenfor dit hjem med bredbåndsforbindelse er du ikke bedre stillet end andre der ikke har nogen internetforbindelse overhovedet. Det enneste du kan bruge fra eksembelvis Cybercity er din email-adresse og en evt. hjemmeside, og du kommer til at betale lige så meget på netcafeen som alle andre der ikke har internetforbindelse hjemme.

Men så når du nu mener at der er mange ting jeg ikke forstår ved internettet, så skylder jeg (når du nu tilsyneladende ved så meget om mig) at fortælle dig at jeg har arbejdet med computere og netværk i over 27 år, og at jeg har været netværkskunsulent de sidste 10 år, og at jeg har været modem-bruger fra da de alleførste modem kun kørte 300 Baud, og at jeg var blandt de første der var på internettet i Danmark.

Men stadig er det ikke hvad jeg søger, jeg har brug for en modem-dail up forbindelse jeg kan bruge på mit hotelværelse helt uafhængigt af netcafeernes og hotellets datastues åbningstid.

Godt ord igen, venlig hilsen Bent
 
MisterM
.
Redigeret af MisterM d. 30/01-2005 16:46
 
jens
Her er en liste over internetudbydere i Thailand
http://www.phuket...viders.htm

Ellers lyder dette fornuftigt
http://www.asiaac...a1222.html

MVH
jensSmileSmileSmileSmileSmile
 
Eismark
Hej Jens
Asian Access virkede. Jeg har fået oprettet en 1222 adgang med 30 dages ubegrændset forbrug for 280 Bath.
Så er det bare spørgsmålet om de hoteller jeg kommer til at bo på bruger TOT eller TT&T som operatør (der jo er nødvendigt for at kunne ringe 1222).

KhopKhun Khrab til alle
Eismark
GrinCoolPfftGrin
 
Eismark
Hej og tak til alle.

Jeg har over internettet hjemme fra Danmark købt en 1222-30 opkobling som giver mig access i 30 dage med ubegrændset forbrug
gennem Asian Access, og det virker helt perfekt.
Ud over de 280 bath (42,10 kr.) for de 30 dages forbrug, som jeg har betalt over internettet, koster det kun 10 bath for hver
gang jeg logger på internettet for at ringe ud fra hotellet.
I realiteten behøver man kun at logge på internettet en enkelt gang i løbet af sit ophold på hotellet, men strømafbrydelser
mm. bevirker at det skal gøres ind i mellem.

Tak til alle der har hjulpet med ideer til at jeg har fået denne fantaski gode låsning op at stå.

jeg taler nu gratis med familie og venner over internettet gennem Skype og MSN-messenger, og det kører bare perfekt.
42,10 kr. for en internetopkobling i en hel måned, biligere kan det vel ikke gøres.

OK så skal jeg jo også lige huske at nævne IP-telefoni:
med mit hjemmetelefonnummer fra Danmark kan jeg ringe til alle i Danmark her fra Thailand for kun 7 øre i minnuttet (plus opkaldsafgift 20 øre), og samtidig kan man modtage opkald (når computeren er online) fuldstændig som når man er på hjemme i Danmark.

Med venlig hilsen
og stor tak
Eismark

NB.: Hvis andre har brug for et par telefoni-ideer så spørg
 
John
Hej Eismark

Hvem bruger du som udbyder for IP telefoni - er det Telefin?

John Grin
john@dansk-thai.dk
 
http://www.j-s.dk/hus
jc
Jeg har også IP-telefon, som er tilsluttet til netværkets router, så kan den benyttes uden at PCen er tændt. Er der nogen, som har erfaring med at det samme gør sig gældende, hvis man stikker den i en router i Thailand?

På hotelværelser som har bredbåndsstik, er der nogen, som har erfaring med at man kan koble IP-telefonen i dette stik og ringe lavpris?
Boet i Bangkok 1980-1983.
 
John
Hej jc

Det er jo netop det der er ideen - du sætter bare din IP telefon eller adapter i netværksstikket uanset hvor i verden du er, så har du dit danske telefon nr. og som Eismark skriver så kan du ringe til DK for lokal takst 7 øre pr. min.

John Grin
john@dansk-thai.dk
 
http://www.j-s.dk/hus
jc
Hej John,

Tak for svaret. Det glæder jeg mig til at teste af til sommer.
Boet i Bangkok 1980-1983.
 
Eismark
Ja nu gror træerne jo heller ikke ind i himlen (som man jo siger), og strømafbrydelser i Thailand er jo heller ikke ualmindelige. Nu var jeg lige ude for at telefonlinien ud fra hotellet har været ude af drift i over et døgn, om der har været gravet et kabel over eller hvad årsagen har været er der ingen der ved, men nu virker det igen, men ikke særligt godt endnu.

Til John:
Ja jeg bruger Telefin til min IP-telefoni, men det virker ganske elendigt hjemmefra. Derfor har jeg været ret imponeret over den gode kvalitet jeg har oplevet her ude fra Thailand.

Til jc og John:
IP-telefonen eller IP-adapteren skal være tilsluttet en internetforbindelse for at kunne virke (du kan ikke bare tilslutte udstyret til et almindeligt telefonstik).
En Ip-telefon skal tilsluttes direkte til et bredbåndsmodem (ADSL-modem), hvorimod IP-adapter (som også skal tilsluttes et ADSL-modem) gør det muligt at bruge de "gammaldags" analog-telefoner til IP-telefoni.
Hvis man vil bruge sin IP-telefon eller sin IP-adapter kræver det at man har adgang til en internetforbindelse, og normalt siges det at minimumshastigheden skal være 128 Kbit.

Jeg har installeret en "software-telefon" på min bærbare computer (og har fin og klar tale igennem de 52 Kbit som er den hastighed jeg har til rådighed her fra Thailand pt.). Med den kan jeg bruge mit IP-telefonnummer hjemmefra fuldstændig som om jeg var i Danmark. Det kræver dog en modemopkobling, som jeg har skrevet om i de ovenstående indlæg.

Så jc: Hvis du vil bruge din IP-telefon i udlandet (Thailand) er du nød til at gå på en net-cafe eller et andet sted hvor der internetadgang. Du kan ikke bare sætte den i et telefonstik på dit hotelværelse.

Angående "software-telefoner" som installeres på den bærbare computere, så er der en mængde af programmer der er gratis at downloade og installere på computeren (og det behøver for øvrigt ikke kun at være til brug på den bærbare pc. De virker lige så fint på den stationære), så kan jeg lige nævne de 3 programmer som jeg har gode erfaring med:
Firefly
JPphone
X-lite

Med venlig hilsen
Eismark
 
John


Til John:
Ja jeg bruger Telefin til min IP-telefoni, men det virker ganske elendigt hjemmefra. Derfor har jeg været ret imponeret over den gode kvalitet jeg har oplevet her ude fra Thailand.


Jeg bruger selv Telefin, jeg har ikke den samme oplevelse af at det fungerer dårligt her i DK. Jeg har en analog telefon og en IP adapter det virker upåklageligt og har gjort det i de 6 måneder jeg har haft det.

John Grin
john@dansk-thai.dk
 
http://www.j-s.dk/hus
Eismark
Hej John
Det glæder mig meget at din Telefin virker upåklageligt, så er der vel også håb for at min Telefin kan komme til at virke.

Jeg har haft Telefin fra august 2004. Den første måned afprøvede jeg Telefin med et telefonnummer fra Telefin inden jeg ville overføre mit TDC nummer til dem. Gennem Telefin købte Grandstream ATA-486 telefonadapteren, som skulle tilsluttes ADSL-modemet (jeg har webspeed 256/128), men det virkede ikke gennem ADSL-modemet, så jeg har været nød til at tilslutte adapteren til min router i stedet, og det virkede udmærket. Jeg kunne have helt op til 7 analog telefoner tilsluttet adapteren samtidigt, og nummervisningen virkede også.
Men efter jeg fik mit TDC-telefonnummer overført til Telefin har der kun været problemer.
Nummervisningen er forsvundet fra en telefon som i starten kunne vise nummer, og samtalerne er for det meste af så dårlig kvalitet, med afsnuppede ord og sætninger, at det næsten er umuligt at føre en samtale.
Deres support er ikke så nem at bruge idet man ikke kan ringe til dem men kun skrive.
Af de forslag de ellers er fremkommet med indtil nu er der intet der har hjulpet.
Så jeg er efterhånden så træt af deres support at jeg rent faktisk har opgivet at skrive til dem.
Deres ellers fantastiske gode nye tiltag med telefonsvareren har jeg heller ikke kunne bruge fordi jeg rent faktisk ikke har kunne høre hvad der blev sagt når jeg ringede til den.
Men stor er min forbavselse for her ude fra Tahiland virker den også helt perfekt. Så det ender jo med at jeg må blive i Thailand for at få glæde af mit Telefin abbonement.
Og læg lige mærke til at her i Thailand har jeg kun en 52Kbps modemforbindelse, så det skulle slet ikke kunne køre her, for Telefin siger at det skal minimun køre 128Kbps for at det kunne virke.

Med venlig hilsen
Eismark
 
Spring til debat: