Se indlæg
 Udskriv debat
Hjælp VISA
Bacher
Hej med jer alle,
Jeg er ligesom mange andre blevet forelsket i en Thai, og vil gerne have hende op op besøg, jeg har prøvet at forstå reglerne for at få VISA, jeg skal ned til hende sammen med min datter i uge 41 og 42, og vil i den anldning søge VISA til hende i Bangkok,

Kan i hjælpe mig med Hvordan og hvilke papir jeg skal have med til ambasaden, syntes det er lidt indviklet ar finde rundt i alle de regler og indlæg der er her.

Mv
Bacher

yeya
Hej Bacher.
Tillykke med kaerligheden.
Jeg mener at du skal have en skriftlig invitation med til hende. Om det er nok er jeg faktisk ikke helt klar over. Men jeg ved at der er nogle regler naar i engang kommer til det med en opholdstilladelse naar I evt. bliver gift. Saa vil US se helt bort fra garanti, krav om passende bolig og tilknytningskrav da du har en datter i Danmark.
Har selv faldet ind under disse regler. Smile

Haaber at nogen andre kan hjaelpe med det med visa.
Held og lykke

Henrik

http://www.baanjoy.dk
jesperfrb
Du skal sådan set ikke have noget med til Bkk, du skal udfylde de papiere som US sender til dig i DK. Men der skal bestilles tid for samtale på den danske ambassade i Bkk, og der kan nemt være mere end en måndes ventetid, bare for at komme til samtaleShockShock

Og jo en skriftlig invitation er en god ideWinkWink
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Locturian
Fremgangsmåde:

1) Du skriver hende en skriftlig invitation hvori du inviterer hende og lover at tage dig af hende, og betale for alle udgifter forbundet med hendes ophold.

2) Denne invitation tager hun med til ambassaden i Bangkok hvor hun beder om et visum til Danmark. Flybillet og forsikring skal være bestilt og betalt INDEN hun tager afsted, da visummet så vil gælde til disse datoer. Mener ikke det er muligt at få et visum uden først at have billetten (Ret mig hvis jeg tager fejl). NB: forsikringen er meget meget vigtig, uden den intet visum! Og det skal være en forsikring der dækker det meste, så en billig rejseforsikring dutter ikke. De fleste bruger normalt "BUPA" og denne koster omtrent 3500 BAHT.

3) Efter hun har ansøgt vil du efter ca. 7-14 dage modtage af spørgeskema fra Udlændinge Service (US) hvor i de spørger til begrundelse for hendes ophold, jeres relation (gift, kæreste, ven), samt spørgsmål til dig selv.

Dette skema returneres til US

3.1) - Udlændinge service vil højest sansynligt bede om en garanti pålydende 51.000 DKK som en garanti mod at hun ikke "stikker af" når hun er kommet til landet. Denne skal stilles som en "bank garanti" af din bank, og er i grove træk bare et stykke papir fra banken der fortæller at du er god for pengene, og at banken kan rive dem fra din konto, så fremt der opstår problemer i forbindelse med hendes ophold. Det er nemlig således, at rejser hun ikke hjem inden for visummets gyldighed, kan US tage disse penge i forbindelse med de omkostninger der er ved at sende hende hjem igen.

Et kontoudtog, kontanter eller andre værdier gælder ikke, det er KUN en "Bank garanti" der gælder. Banken ved hvad det er, og kan lave en til dig. Alt efter hvilken bank du har, vil det koste et gebyr hver 3 måned, typisk 2-300kr.

4) Efter 4-6 uger vil hun modtage en opringning fra ambassaden i Bangkok der vil fortælle hende om hendes visum er godkendt eller afvist. Er det godkendt, må hun igen på ambassaden og afhente dette visum.

NB: Du får ikke selv svar, det er kun hende der får beskeden.

Jeg er ikke klar over, om jeg er 100% korrekt længere i ovenstående, men det er sådan jeg har båret mig ad de 3 gange min ex-kone var i Danmark. Held og lykke med det Smile
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...

http://www.huahin-online.com
Henrik N B
Hej Bacher

Da jeg søgte visum til Tee, fik jeg tilsendt alle de relevante dokumenter fra ambassaden i Bangkok. Skriv en besked til mig med din mail og jeg vil sende hele "pakken" til dig. Der står alle informationer om, hvad I skal bruge og hvad man skal gøre og alle skemaer er lige til at printe ud!!!

Der er kommet nye regler i januar 2007 og det foregår nu således:

1. Din kæreste bestiller en tid hos ambassaden mindst en måned i forvejen(hun SKAL møde personligt op) . Husk at der kan gå op til 2 måneder fra hun har besøgt ambassaden og til hun kan afhente sit visum. Det vil sige, at I skal kontakte ambassaden min.3 måneder inden hun skal til Danmark.

2. Udfyld hver især alle skemaer. Udover det almindelige skema skal du udfylde en invitation og det er bedst hvis hun kan vedlægge et brev fra sin arbejdsgiver, hvor der står hvad hun får i løn at hun er i arbejde og har fået lov til at holde ferie i den og den periode. Det er også bedst at fremvise en bankudskrift på, at man har minimum 40.000 bath på sin konto. Så går alt meget hurtigere.

3. Nu tager hun på ambassaden og afleverer alle papirerne. Hvis alt er i orden, sender ambassaden en mail til Udenrigsministeriet, som eventuelt kontakter dig vedrørende en bankgaranti. Hermed syltes sagen indtil de modtager denne garanti retur fra din bank. Hvis din kæreste har et godt job og penge i banken er det ikke sikkert at de kræver en sådan garanti. Det kan tage 6-8 uger at behandle sagen.

4. Nu skal du i mellemtiden bestille en "incoming health insurrance" forsikring (sygeforsikring) til hende for den periode hun er her. Jeg bestilte hos Gouda. Policen får du på mail og hvis hun kan printe den ud kan du maile den til din kæreste, ellers skal du selv sende den med posten. Du behøver ikke betale før et par uger inden hun kommer. Reserver også flybillet men betal ikke endnu.

5. Når Udenrigsministeriet har givet tilladelse til visum, sender de en mail til ambassaden i Bangkok, som udfærdiger visumet og kontakter din kæreste. Nu kan hun hente det i Bangkok inden for 1 uges tid. Hun skal medbringe forsikringspolicen og en betalt flybillet som selvfølgelig skal være en retur ;-)

Det kan være en lang og besværlig vej, men det lykkes jo som regel, bare man starter i god tid.

Hvis du har andre spørgsmål så skriv endelig til mig og hvis nogle af jer andre gerne vil have ambassadens dokumentpakke med alt, vedrørende ansøgning til turistvisum inklusive huskelister og forklaringer, så skriv jeres mail og jeg sender...

MVH
Henrik Nootraihong Brønsted
(ja, jeg har lige fået mit nye thai navn i dag, hurra, selvom det blev lidt langt hehe)

MVH
Henrik

*Lykken er hverken gods eller guld, men den ligner,
for den som er fattig græder og den som har røven fuld går og griner.
Lykken er ikke til salg, men umulig at få hvis du er flad,
så hvis lykken hverken er gods eller guld så følges de oftest ad*

jpo
det er da udlængeservice.
Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url]

http://www.nonsunghomestay.webs.com
Hej - fuldstændig korrekt beskrivelse. Alt efter hvor grundigt papirerne er udfyldt kan det dog gå en del hurtigere. Tro det eller ej, men min forlovede fik visum 1 uge efter jeg havde returneret spørgeskemaet fra udlændinge service. FLOT.

Nu er hun så kommet hertil og vi har det SUPER og har besluttet os for at blive gift, hvilket vi kan da hendes visum er givet uden garanti krav (havde 112000 Bht på kontoen - det hjælper gevaldigt vil jeg tro), men nu er det så sådan, at for at man kan blive gidt skal pigen have en erklæring fra sit Ampur (kommune kontor) som fortæller om hendes civilstand. Denne skal oversættes til engelsk og skal derefter "legaliseres" af to uafhængige Thailandske myndigheder for at berigtige at dokumentet er ægte! En sådan legalisering skal gå gennem dem danske ambassade i BKK.

Nu er det imidlertid sådan, at man på ambassaden eller i udlændinge service kan give afslag på ansøgning om visum, hvis man har "mistanke" om at en person kunne finde på at tage ophold i DK og tjaaaa hvad mon de tænker, hvis man på forhånd beder om at få legaliseret et dokument fra pigen der fortæller hun er ugift og aldrig tidligere har været gift? Jeg ved det ikke men gætter på et afslag.

Min forlovede havde dokumentet med hertil, og vi har idag sendt det med kurer til ambassaden for at få det legaliseret, hvilket kan tage mellem 2 uger og 3 måneder. Går ud fra, at hvis vi taler om BKK går det hurtigere, end hvis pigen kommer fra en udkants provins, men det bliver spændende at se. Bare vi får det retur senest 3 uger før d. 6/12 er vi glade, for så kan vi blive gift og søge familie sammenføring inden hendes visum udløber og så må hun blive her da en sådan ansøgning har opsættende virkning på hendes turist visum.

jesperfrb
Hej Leif!
Jeg har endnu ikke hørt om afslag men den begrundelse!!
Tror også de ville stå med en meget dårlig sag!
Men tillykke med det hele og held og lykke fremoverWinkWink

Henrik N B
Om man skal have en masse dokumenter for at blive gift kommer an på kirken og kommunen. Vi blev gift på Københavns rådhus og det eneste de skulle have, var en ansøgning som er underskrevet af begge samt kopi af pas og opholdstilladelse. Jeg afleverede disse, bestilte tid 30 dage før og vupti, så var vi gift mens Tee var her på ferie!

Ved visumansøgningen fortalte jeg ambassaden i Bkk, at vi ville giftes eller registreres om I vil og vi skrev i ansøgningen at vi var kærester. Svaret fra ambassaden var, at det havde de ikke noget problem med, men at fordi det var første gang Tee skulle have visum og fordi der jo var en "risiko" for at han blev i Danmark, skulle det hele gennem møllen i udlændingeservice. Men fordi han havde et brev med fra sit arbejde om at han kun havde ferie i 14 dage, tænk, så udfærdigede de visumet med det samme (1 uge). Men nu hjælper det jo også at arbejde på Thailands dyreste hotel, I ved, high level jobs går de jo MEGET op i derovre haha.
MVH
Henrik

Jeg fik forklaret at der er tale om forholdsvis nye regler, og hvis man kigger på netop oplysninger fra Københavns Rådhus på ambassadens hjemmeside fremgår det hvad der idag kræves der, nemlig BÅDE det legaliserede civilstatus brev fra Ampur OG original dåbsattest, samt dokumentation for legalt ophold i form af visum.

Men fra tolken som oversatte Ampur brevet fra Thai til dansk efter kommunens krav, sagde der var forskel fra kommune til kommune om man hang sig i denne detalje eller ej.

Skive kommune er særdeles tunge i røven og de er ikke til hverken at hugge eller stikke i, så her er der ingen vej udenom. Rettede iøvrigt henvendelse til en anden kommune og svaret var det samme, og man oplyste i samme omgang, at der var strammet meget op på reglerne for nylig.

Men lad os nu se - det går nok altsammen om ikke før så senere. SmileSmile

Bacher
Hej med jer.

Tusinf tak for al den hjælp jeg har fået her, nu håber jeg bare at det lykkes for os...

quickmouse
her er en invitiation som kan udfyldes via nettet / wordpad

http://www.ambban...ronisk.doc

http://www.nyidan...

quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

Henrik N B
Det må være nogle MEGET nye regler hehehe, vi blev gift den 10 september 2007 på Københavns Rådhus, og som sagt kopi af pas med visum er nok, så bare kig forbi bryllupskontoret og bestil en tid eller ring til dem og send papirerne, hvis det ikke er sæson for bryllupper kan det nok gøres inden for 3 uger !! :-)

Og Københavns Rådhus er jo en fantastisk flot gammel historisk bygning, bryllupssalen er værd at opleve, og giftefogeden og vidnerne bærer originale kåber og det er meget fornemt alt sammen. En oplevelse værd!!! Det er selvfølgelig lidt besværligt for jyderne at slæbe hele familien med til København... (PS Jeg er også jyde og stolt af det, er bare kommet lidt langt væk hjemmefra)
Redigeret af Henrik N B d. 29/09-2007 19:52
MVH
Henrik

vakse_vigo
Hejsa.!!!!

Jeg ved ikke lige om det er det rigtige forum, men det er en fortsættelse af tråden.

Jeg har lige et spørgsmål, som der måske en der kunne svare på.
Jeg blev gift i juni (her i dk.), med i øvrigt jordens dejligste Thai-pigeGrin, på daværende tidspunkt var hun her på et turistvisum. Uden garantistille.
Vi søgte ret hurtigt om familiesammenføring, vi fik at vide at der kunne gå op til 7mdr. før der kom en afgørelse, surt, men hvis det er sådan reglerne er, så er det det.

Hun fik et processuelt opholdstilladelse mens vi vendte på en afgørelse, så det gik jo nok.
Hun har nu fået sin opholdstilladelse, der gik kun 2½ mdr.

Så kommer mit spørgsmål, der er ikke nogen der har bedt om garantistille enu, værken udlændingeservice eller kommune, er det en forglemmelse, nye regler eller kommer det bare først senere…?
Jeg har den opfattelse at den altid skulle stilles, når der gives opholdstilladelse.Shock
Nu vil jeg jo ikke lige ringe til udlændingeservice og spørge om der ikke noget de har glemt…Wink

Er der nogen der kender til dette..?

VAKSE_VIGO

quickmouse
vakse_vigo skrev:
Hejsa.!!!!

Jeg ved ikke lige om det er det rigtige forum, men det er en fortsættelse af tråden.

Jeg har lige et spørgsmål, som der måske en der kunne svare på.
Jeg blev gift i juni (her i dk.), med i øvrigt jordens dejligste Thai-pigeGrin, på daværende tidspunkt var hun her på et turistvisum. Uden garantistille.
Vi søgte ret hurtigt om familiesammenføring, vi fik at vide at der kunne gå op til 7mdr. før der kom en afgørelse, surt, men hvis det er sådan reglerne er, så er det det.

Hun fik et processuelt opholdstilladelse mens vi vendte på en afgørelse, så det gik jo nok.
Hun har nu fået sin opholdstilladelse, der gik kun 2½ mdr.

Så kommer mit spørgsmål, der er ikke nogen der har bedt om garantistille enu, værken udlændingeservice eller kommune, er det en forglemmelse, nye regler eller kommer det bare først senere…?
Jeg har den opfattelse at den altid skulle stilles, når der gives opholdstilladelse.Shock
Nu vil jeg jo ikke lige ringe til udlændingeservice og spørge om der ikke noget de har glemt…Wink

Er der nogen der kender til dette..?

VAKSE_VIGO

hmmm. lyder mærkligt det må da bero på en fejl, men så længe den går så er det vel okay Grin de plejer da ellers at være ret hurtig med at forlange den garanti.
Redigeret af quickmouse d. 30/09-2007 19:35
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

jesperfrb
Kan kun give QM ret, dette må skyldes en fejl/forglemmelse, men det er jo på ingen måde dit problemWinkWink
Bare papierne/stemplerne i passet er der, ser jeg ingen problemCoolCool

Stort Tillykke, samt må det gå jer godtGrinGrinGrin
Redigeret af jesperfrb d. 01/10-2007 00:22

Bacher
Hej Igen,

Kærsten og jeg har fået tid på ambasaden den 18 okt, ved i om det er "tilladt" at gå med til samtalen for jeg og min datter er på besøg hos kærsten , eller er det "kun" hende.

Vi har besluttet at gifte os i Danmark, hvis hun får VISA, er det en fordel for os at nævne dette på ambasaden, eller har i nogen erfaringer med dette.

mv
Bacher

bimmelim
Jeg tror ikke du skal nævne at i gerne vil giftes.
Men at gå med derhen er nok en ok idé da de så kan se jer sammen.
Når i sender jeres papirer så husk at vedlægge billeder af jer sammen da dette hjælper rigtig meget og at sagsbehandlingen går hurtigere i DK.
Det var hvad jeg fik at vide da jeg sendte mine papirer ind til US.

www.kgi.dk
driverjohn
Locturian skrev:
Fremgangsmåde:

1) Du skriver hende en skriftlig invitation hvori du inviterer hende og lover at tage dig af hende, og betale for alle udgifter forbundet med hendes ophold.

2) Denne invitation tager hun med til ambassaden i Bangkok hvor hun beder om et visum til Danmark. Flybillet og forsikring skal være bestilt og betalt INDEN hun tager afsted, da visummet så vil gælde til disse datoer. Mener ikke det er muligt at få et visum uden først at have billetten (Ret mig hvis jeg tager fejl). NB: forsikringen er meget meget vigtig, uden den intet visum! Og det skal være en forsikring der dækker det meste, så en billig rejseforsikring dutter ikke. De fleste bruger normalt "BUPA" og denne koster omtrent 3500 BAHT.

3) Efter hun har ansøgt vil du efter ca. 7-14 dage modtage af spørgeskema fra Udlændinge Service (US) hvor i de spørger til begrundelse for hendes ophold, jeres relation (gift, kæreste, ven), samt spørgsmål til dig selv.

Dette skema returneres til US

3.1) - Udlændinge service vil højest sansynligt bede om en garanti pålydende 51.000 DKK som en garanti mod at hun ikke "stikker af" når hun er kommet til landet. Denne skal stilles som en "bank garanti" af din bank, og er i grove træk bare et stykke papir fra banken der fortæller at du er god for pengene, og at banken kan rive dem fra din konto, så fremt der opstår problemer i forbindelse med hendes ophold. Det er nemlig således, at rejser hun ikke hjem inden for visummets gyldighed, kan US tage disse penge i forbindelse med de omkostninger der er ved at sende hende hjem igen.

Et kontoudtog, kontanter eller andre værdier gælder ikke, det er KUN en "Bank garanti" der gælder. Banken ved hvad det er, og kan lave en til dig. Alt efter hvilken bank du har, vil det koste et gebyr hver 3 måned, typisk 2-300kr.

4) Efter 4-6 uger vil hun modtage en opringning fra ambassaden i Bangkok der vil fortælle hende om hendes visum er godkendt eller afvist. Er det godkendt, må hun igen på ambassaden og afhente dette visum.

NB: Du får ikke selv svar, det er kun hende der får beskeden.

Jeg er ikke klar over, om jeg er 100% korrekt længere i ovenstående, men det er sådan jeg har båret mig ad de 3 gange min ex-kone var i Danmark. Held og lykke med det Smile

taleofdk
leifkr skrev:
Jeg fik forklaret at der er tale om forholdsvis nye regler, og hvis man kigger på netop oplysninger fra Københavns Rådhus på ambassadens hjemmeside fremgår det hvad der idag kræves der, nemlig BÅDE det legaliserede civilstatus brev fra Ampur OG original dåbsattest, samt dokumentation for legalt ophold i form af visum.

Men fra tolken som oversatte Ampur brevet fra Thai til dansk efter kommunens krav, sagde der var forskel fra kommune til kommune om man hang sig i denne detalje eller ej.

Skive kommune er særdeles tunge i røven og de er ikke til hverken at hugge eller stikke i, så her er der ingen vej udenom. Rettede iøvrigt henvendelse til en anden kommune og svaret var det samme, og man oplyste i samme omgang, at der var strammet meget op på reglerne for nylig.

Men lad os nu se - det går nok altsammen om ikke før så senere. SmileSmile

Jeg forstår ikke lige den der med original dåbsattest ?

Det er vel dig der skal stille med den eller hvad ?
Redigeret af taleofdk d. 01/01-2008 15:39
It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com

www.holidaysinsiam.com
Spring til debat: