Se indlæg|
Priser i thailand
|
|
| huratho |
Lagt på d. 28/07-2007 16:24
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Jeg tror du har ret, Renefriis, men det kommer jo helt an paa om man er fastboende eller " bare " turist. Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| mattidk |
Lagt på d. 24/09-2007 15:08
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 256 |
[b] Thaier tjener ca 1200 til 1800 kr om måneden som ufaglært, noget lavere som mark arbejder på landet. ![]() de fleste alminelig konto arbejde tjener måske lidt mere 1800 kr - 3000 kr, kommer an på taler vi om offenlige eller privata sektor. For faglært som f.x. ingeniør tjener 3-5000 kr plus bonus, de fleste læge/tandlæge tjener rigtigt godt mindst 15-20.000 kr eller flykaptain kan få op i omega af 3-40.000 kr så meget forskels det kan være i Thailand. |
|
|
|
| HHH |
Lagt på d. 26/09-2007 20:26
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 10 |
Så hvis man budgetterer med lige godt 14.000 dkr per uge til en familie på 3 (mor, far og 1-årig) i 5 uger, er det skudt helt vildt over målet? Vi har tænkt os at foretage vores livs rejse her i december, og vi har budgetteret med 100.000 dkr. Flybilletter kommer til at stå os i 30.000 (kunne ikke få plads på economy og måtte tage premium class), og det giver os lige omkring 70.000 dkr til mad, hotel og lommepenge. Vi skal bo hos min far i Surin imellem jul og nytår, men ellers skal vi nyde livet og bare leve i luksus. Er det for voldsomt? Det er første gang vi skal til Thailand, men jeg har haft tilknytning til landet siden '91 da min far blev gift med en Thai. Han bor dernede nu og mener at det er rigtig dyrt at bo på Ko Samui osv. Han grinede bare da jeg sagde 70.000 kr... Jeg kan tale lidt thai, har hørt at det gør en forskel når man skal prutte om priser osv...? - HHH Redigeret af HHH d. 26/09-2007 20:27 |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 26/09-2007 22:02
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
hhh-hahaha I kommer vist ikke til at mangle noget.... Det kunnne man squ' da leve fint for i Danmark.... |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 27/09-2007 04:15
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Ja i må nok påregne at have penge med hjem ![]() |
|
|
|
| ZxY |
Lagt på d. 27/09-2007 09:09
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 98 |
Det er meget individuelt hvor meget man bruger, og mange ting man skal ta i betragtning, før man kan estimere ens budget. Jeg har været afsted med min X kæreste, der brugte vi omkring 8.000 Kr på 14 dage. Jeg synes bestemt ikke vi sparede, og min X fik power-shoppet til den helt store medalje.. Når jeg er med mine venner bruger jeg omkring 30 - 35.000 Kr på en måned, med nattelivet som den KLART største udgift. ![]() Har en ven der var 9 måneder afsted for ca 7 år siden. Han brugte 11.000 Kr !!! ![]() Så det kan gøres meget billigt, men man kan også få skudt virkelig mange penge af. Med 70.000 Kr, burde i dog være mere end godt dækket ind. Mvh, Redigeret af ZxY d. 27/09-2007 09:12 |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/09-2007 11:53
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
uha ja da Der skal vist ikke mangle noget men som familie tror jeg i skal stramme jer and for at bruge alle de penge Men velkommen til dig HHH. jeg tror jeg ved hvem du er ![]() efter en samtale jeg havde den anden dag. jeg kan godt forstå din far grinede da i fortalte han at vi tænkte på,om i kunne nøjes med det beløb,jeg kan slet ikke sige så stort et tal men ha en rigtig god tur derud bamsen |
|
|
|
| Truntepige |
Lagt på d. 27/09-2007 16:20
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 3 |
Hmmm Bamsen kender du svigerfar? Jeg bliver lige lidt nysgerrig ;-) Nå men ja det er jo rart med sådan et forum herinde så vi kan få nogle svar på alle vores spørgsmål når de lige indfinder sig. Vi kan jo snart ikke spørge svigerfar mere. Men vi glææææææder os meget til at komme afsted. |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/09-2007 16:23
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Truntepige skrev: Hmmm Bamsen kender du svigerfar? Jeg bliver lige lidt nysgerrig ;-) Nå men ja det er jo rart med sådan et forum herinde så vi kan få nogle svar på alle vores spørgsmål når de lige indfinder sig. Vi kan jo snart ikke spørge svigerfar mere. Men vi glææææææder os meget til at komme afsted. Davs trunte Nej jeg mener jeg snakkede med din mand , ude på hans arbejde men jeg kan jo tage fejl. ![]() bamsen |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 27/09-2007 16:31
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Jo, mener nu nok I kan klare jer for 70000 kr, Koh Samui er nu ikke så dyr endda!! Det kan i mange tilfælde betale sig at booke hoteller på internettet, enten her på siden eller på: [url]www.sawadee.com[/url] Sidste år skulle mine forældre lige bruge en nat mere på det hotel jeg havde booket på nettet. Net pris 1650 bath, på hotellet: 2550 bath ![]() Når vi er på Samui, bor vi altid i Lamai: Lamai inn 99 http://www.sawade.../lamaiinn/ Godt hotel, og ok pris! ![]() ![]() Rigtig god tur til jer
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Henrik N B |
Lagt på d. 27/09-2007 19:50
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 69 |
555 Man kan bo i Thailand i et år inklusive lille lejlighed, mad og nyt tøj, transport og biografture for 70.000 kr 555 Var i Thailand med min ekskæreste i 14 dage, den vilde luksus, udflugter, resort og de bedste restauranter, vi brugte 20.000 kr. eks fly Var i Thailand alene i 3 uger , normalt hotel, lokalt mad og lidt restauranter (ofte 2 personer), nyt tøj med hjem, 2 huller hos tandlægen , jeg brugte 8.000 kr. eks flyHenrik MVH
Henrik *Lykken er hverken gods eller guld, men den ligner, for den som er fattig græder og den som har røven fuld går og griner. Lykken er ikke til salg, men umulig at få hvis du er flad, så hvis lykken hverken er gods eller guld så følges de oftest ad* |
|
|
|
| Truntepige |
Lagt på d. 27/09-2007 19:58
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 3 |
bamsen skrev: Truntepige skrev: Hmmm Bamsen kender du svigerfar? Jeg bliver lige lidt nysgerrig ;-) Nå men ja det er jo rart med sådan et forum herinde så vi kan få nogle svar på alle vores spørgsmål når de lige indfinder sig. Vi kan jo snart ikke spørge svigerfar mere. Men vi glææææææder os meget til at komme afsted. Davs trunte Nej jeg mener jeg snakkede med din mand , ude på hans arbejde men jeg kan jo tage fejl. ![]() bamsen Nåre så det er dig han har talt med! Ja det har været meget nyttigt for os at han har talt med dig! Han nævner tit jamen det talte jeg med en kunde om ude på arbejdet. Men det er jo bare skønno, at du også er herinde så. Mange tak! også til jer andre det er sgu rart med gode råd fra kendere, især når man som jeg er lidt nervøs over at skulle så langt væk med vores datter, men jeg glæææææder mig jo så det skal nok gå og med jer herinde i baghånden så er alt jo på plads ;-) |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 28/09-2007 00:47
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Takker for tilliden, jeg tror de fleste af os gør vores bedste for at give et ordentlig/reellt svar... Men du må komme tilbage, hvis der er noget vi ikke har fået afklaret ![]() ![]() Men når din mand har bamse som personlig rådgiver, så er der mange penge at spare, der kommer vi andre til at trække det korte strå ![]() ![]()
Redigeret af jesperfrb d. 28/09-2007 00:49 IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| HHH |
Lagt på d. 28/09-2007 10:54
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 10 |
Hej Jesper, Nu har jeg kigget længe på din signatur, og jeg ved godt hvad en farang (udtales det ikke "falang"??) men jeg aner ikke hvad puchai er... Jeg er sindssygt nysgerrig, kan du ikke oplyse mig? - HHH |
|
|
|
| ZxY |
Lagt på d. 28/09-2007 14:09
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 98 |
Puchai = mand / fyr (deromkring) Thai'erne er lidt problemer med bogstavet R - det blir udtalt som L Skulle engang mødes med en af mine venner på et diskotek i Pattaya. Hans kæreste sagde at vi skulle på Maline (som jeg troede var opkaldt efter en pige eller lign.) Efter at ha ledt et godt stykke tid fandt jeg et disko som hed MaRine. Spurgte hende om hun ikke kunne ha fortalt mig det rigtige navn. Den unge dame kiggede underligt på mig og sagde.. Jamen det er jo ikke min skyld at du ikke kan stave til diskotekets navn. Nå ja, sådan er der jo så meget ![]() mvh, |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 



















, jeg brugte 8.000 kr. eks fly