Se indlæg|
Mobil Internet
|
|
| Fynboen |
Lagt på d. 28/10-2006 16:36
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 52 |
Hej! Er her nogen som har kendskab/erfaring med mobil internetadgang i Thailand? Jeg har fået at vide flere steder fra, at hele Thailand er dækket enten med GPRS eller EDGE. GPRS er en meget lav hastighed, 30-50 kbit/s. Kan kun bruges til at sende og modtage mails. EDGE er lidt hurtigere, men stadig langsom, omkring 120 kbit/s. Tilslutningskort til pc, usb eller pcmcia, koster dkr. 800-1500 i Thailand, hvor man så får 40 timers internetadgang med i prisen. Minutprisen er 1 bath, og kan købes som et tidskort (net simcard) ligesom et taletidskort til telefon. Nu er en ny teknologi ved at komme frem, HSDPA (High Speed Downlink Packet Access), som har en hastighed af 3.6 Mbps og måske højere. Flere producenter er nu på banen med isenkram som kan køre HSDPA. Har set et på http://www.hacker...echnik.de/ og https://shopmore....ct_id=1967 TDC lancere teknologien i 2007. Har nogen kendskab til om HSDPA bruges i Thailand og yderområderne? /Fynboen |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 28/10-2006 17:31
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
hejsa Nu har jeg brugt GPRS i et par år og jo det er da ikke hurtigt, men virker........ Hvis jeg downloader sker det med ca 6 kb/sec men til mail - chat - internet er det ganske glimrende. Rigtig mange kører nu priser på 400 thb pr mdr.. fast opkobling som jeg bruger koster 1500,- pr mdr selvom deres hjemmeside stadig reklamerer med 999,- Dtac de glemmer lige at fortælle der er diverse gebyrer og skat. Plus de laver fusk med regningerne så man skal være lidt opmærksom.. 12-cal har også GPRS og man køber et betalings kort ligesom til mobil telefonen. så bliver man ikke snydt...... Men jo der sker også en del på det område og der kommer hurtigere forbindelser.. Men det koster. http://www.jabcha...ndex_e.htm le-si Redigeret af d. 28/10-2006 17:48 |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 28/10-2006 18:52
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Jeg har lige haft 1 måneds opkobling (GPRS) hos AIS den gav jeg incl. sim kort 500 thb for. Jeg bruger min mobil telefon som modem. Det virker fint, men er som du siger bestemt ikke hurtigt, sende forbindelsen er for langsom til Voip (bliver hakket i stykker), modtagelsen er noget hurtigere og man kan hører hvad der bliver sagt. Men man kan sidde i "middel of now where" bare der er mobil dækning, og komme på nettet. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 29/10-2006 16:49
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Ok grunden til at mit er dyrt er nok jeg bruger card-reader i computeren og har fast opkobling 24t. timer i døgnet... I princippet er det en mobiltelefon i computeren og kan bruges som sådan... Le-si |
|
|
|
| UncleMac |
Lagt på d. 28/09-2007 17:38
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 3 |
hvordan foregår det helt konkret med opkobling til det mobile internet i thailand? og hva koster det ? og er edge modemmer til en bærbar billigere i thailand end her hjemme ? og kan nogen komme med et par links til udbydere ? på forhånd tak, Mvh UncleMac |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 29/09-2007 08:53
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Hej Du skal have en PCI card i din computer, det har alle bærbare. Til den stationære skal den købes og koster ca 1500 thb. Der efter skal du have en air card den koster ca 10.000 thb. og et sim card, den får du gratis når du bestiller Internet forbindelsen. Dem jeg kender og har brugt er 12cal og Dtac.. Dtac er helt klar den bedste, 12cal er meget langsom og falder ud... Plus meget dyrere at bruge. Dtac.. man kan vælge flere forskellige abonnementer.. fra 99 - til 1500 thb pr mdr. De skriver godt nok 999 thb, men det er snyd for der til kommer service - skat etc etc etc.. 1500 thb pr mdr giver ubegrænset brug. de billigere, skal man passe på med overforbrug, for ellers koster det kassen.. Jeg bruger nu den til 399, men regningen er aldrig under 540,- thb http://www.jabcha.../Q&A_E.htm Nå så lige de har fået en turbo til 1200 pr mdr, men den vil så nok komme til at koste ca 1700,- Le-si |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 














