Se indlæg
 Udskriv debat
Råd søges !!!
PRAYID
Hej,

Det er sjældent jeg må melde pas, men i denne sag er jeg handlingslammet.
Min kone og jeg har eller har haft et venne par hvoraf hustruen kommer fra thailand. Det hele startede med at hustruen gik fra sin danske mand pga. hun påstod han havde en anden pige, det er så det, men hun ville gerne have at vi hjalp hende til thailand fordi hun påstod hun ikke kan læse og lignende, det gjorde vi så, hjalp hende med at bestille billet og hæve penge og gav hende husly til hun skulle til thailand, hun tog så til thailand hvor hun så siden overtog eller stjal det hus,bil,motorcykel,smykker og lignende som hendes tidligere mand havde købt,-han kunne intet gøre idet at det hele stod i hendes navn.- vi hørte ikke noget fra hverken hende eller ham i 4 mdr. Men så i går ringer hun til min kone og siger hun kommer til danmark 15 oktober og at vi skal hjælpe hende med at gå til kommunen.Hun har ingen addresse i danrmark og kan derfor ikke modtage kontanthjælp, hun forventer hun kan få sin addresse hos os eller min kones søster, men jeg har sagt nej !! Skal jeg holde fast på mit nej ? egentligt er jeg ikke i tvivl men mit problem er at min kone har et godt hjerte og vil hjælpe alle mennesker, det har jeg også lidt selv men i denne situation er jeg lidt i tvivl idet hun end ikke har ringet i 4 mdr. og heller ikke forvarslet hendes ankomst og tillige regner med at vi kommer springende og hjælper hende.Jeg er ikke et minut i tvivl om at det kun drejer sig om penge og at det er derfor hun kommer til danmark igen, det må så være hvad det være vil, men jeg syntes ikke at hverken jeg eller min kone skylder hende noget og derfor kun udnytter os groft,hun har ikke andre veninder eller familie i danmark og har heller ikke spurgt til sin tidligere mand.Jeg er 99 % overbevidst om at jeg vil afvise hende når hun kommer, men hvad siger i ?????
Vi har ringet til hende og sagt hun skal vente med at komme til hun har et sted at bo men det vil hun ikke...hvad siger i, skal vi hjælpe ????

MVH. Klaus & Prayid
Smil og verden smiler til dig..

yeya
Hej Klaus og Prayid.

Det er jo en lidt svaer situation, men naar alt kommer til alt ville jeg nok ogsaa holde mig vaek. Hun maa vel ligesom have en grund til at komme til Danmark. Det lader ikke til at det er for at besoege Jer.

Saa jeg ville nok goere som du i forvejen naesten har besluttet, at afvise hende, da hun sandsynligvis kun udnytter Jer for at komme hertil.

Haaber I finder ud af det.

MVH Henrik

http://www.baanjoy.dk
jpo
alt lige jeg ville nok også holde mig væk, det lyder ikke som en god pige, min kone har også prøvet at hjælpe en pige for mange år siden,hun boede hos os, en morgen var hun væk, ligeledes sønnens julegave, 1000 kr, det gir ikke andet end bøvl,men jeg forstår dig godt,man har et godt hjerte, og vil gerne hjælpe.
Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url]

http://www.nonsunghomestay.webs.com
Hej Klaus

Du kender den om at række folk en lillefinger, også æder de hele armen!

Men du spurte om hvad vores forskellige meninger er, og mit svar ville være, at hun kan sq klare sig selv.

Cuz she a B….

dsd

Hej klaus

Ja jeg ville også droppe hende eller også kunne du sige du vil have penge af hende, så tror jeg ikke hun vil alligevel måske

ubon lynge
Hejsa Klaus.

Ja jeg vil nu også sige at du/i skal holde jer væk fra hende, det kan meget nemt give jer en del problemer, Hun skal jo som sagt leve af en eller anden indtægt, så gør det som jsh71 skriver, og hun vil jo nok også få nogle venner som kommer til at gå rundt i jeres hus også.
Jeg vil ikke selv være med til at have hende til at bo her. Wink
Jeg ønsker jer Held og Lykke Klaus Wink
Ubon.

Pibe

bimmelim
Jeg ville nu heller ikke hjælpe hende.
Også held & lykke herfra.

www.kgi.dk
jesperfrb
Når man gifter sig med en Thai og køber ting i Thailand, må man ligesom forvente at hun overtager tingene ved et brud!

Det fremgår heller ikke af historien, om hun har taget/forlangt noget af det de eventuelt havde her i DK, så om hun har stjålet tingene i Thailand, og er en b.... skal jeg lade være usagt, før jeg kender mere til historien!

Men spørgsmålet går vel også mere på om i skal hjælpe!
Hvad skal hun I DK??
Er det for at få skillsmisse eller hvad?
Hvor gode venner er hun og din kone ?

Har før selv hjulpet piger i situationer der lignede, dog kendte jeg næsten hele historien de gange, og hvor jeg viste hvor min sympati lå!
Men den historie ligner lidt at hun udnytter jeres gode hjerte, så vil da helt klart støtte at du siger nej til hende, jeg tror heller ikke hun har noget at leve af i DK, og hun får ikke bare lige kontant hjælp på kommunen. Så I kommer nok også til at betale hendes kost osv.

Men igen, er det svar, uden at jeg kender hele historien!
Hvad var mandens version??Wink
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

PRAYID
Hej igen...

Tak for jeres råd !! Nu er jeg ihvertfald ikke i tvivl, det bliver ikke os der hjælper hende,selvom jeg godt kan se at min kone syntes det er synd, men som sagt hun har et godt hjerte og kan ikke altid se når folk udnytter hende.
"Jesperfrb" Ja jeg er godt klar over at det er hende der vil overtage hus og lignende i tilfælde af brud, men det er måden hun har gjort det på, hun sagde intet til os om det inden hun rejste og at det var derfor hun ville til thailand igen, hun er også blevet skilt mens hun var i thailand og har heller ikke sagt noget til manden, hun rejste under påskud at hun ville ud og slappe af og så komme tilbage og så hører vi ikke noget i 4 mdr.Yder mere er hun godt klar over at hus og lignende var hans livsdrøm og skulle nu til at nyde tilværelsen i thailand.
Min kone og jeg har kendt dem begge gennem ca. 4 år og har set hindanden jævnligt når de har været i Danmark....
Smil og verden smiler til dig..

ebeth
"It is nice to be important, but more important to be nice!!!!!!"
Jesper du er altså god til at tænke før du skriver.

jesperfrb
Hej Elsebeth!

Jeg prøver bare at hjælpe mennesker på den bedst mulige måde!!
Jeg er på ingen måde alviden, men har dog prøvet en del, i mit til nu korte livWinkWink
Knus
Jesper
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Spring til debat: