Se indlæg
 Udskriv debat
Giftes i Thailand ophold i Danmark
makenalo
Hej.
Jeg påtænker at gifte mig med min Thailandske kæreste til næste sommer i Thailand. Nu kunne jeg så godt tænke mig at vide om jeg efter hjemkomsten til Danmark kan søge opholdstilladelse til min kone og hendes 14 årige søn med det samme og om det koster noget, eller jeg skal søge familiesammenføring og om det koster noget. Så vidt jeg kan se på disse debat sider er der stor uenighed om det kan betale sig at gøre det ene eller det andet. Jeg er ikke ligefrem rig, så det bliver lidt svært hvis jeg skal stille bankgaranti for både min kommende kone og hendes søn.V. h John

Hep
makenalo skrev:
Hej.
Jeg påtænker at gifte mig med min Thailandske kæreste til næste sommer i Thailand. Nu kunne jeg så godt tænke mig at vide om jeg efter hjemkomsten til Danmark kan søge opholdstilladelse til min kone og hendes 14 årige søn med det samme og om det koster noget, eller jeg skal søge familiesammenføring og om det koster noget. Så vidt jeg kan se på disse debat sider er der stor uenighed om det kan betale sig at gøre det ene eller det andet. Jeg er ikke ligefrem rig, så det bliver lidt svært hvis jeg skal stille bankgaranti for både min kommende kone og hendes søn.V. h John

Familiesammenføring og opholdstilladelse er reelt det samme. Man søger familiesammenføring og får en opholdstilladelse.

Om man søger FS til konen først og derefter barnet spiller ingen rolle når det drejer sig om bankgarantien - børn bliver "koblet" op på moderens opholdstilladelse og bankgaranti så man skal altså ikke stille 2 separate garantier.

En anden ting - hendes søn på 14 år.. Det kan godt være at det bliver et problem at få ham med til Danmark. US er lidt skrappe på det område. Tidligere hed reglen at hvis barnet var over 12 år kunne det som udgangspunkt ikke familiesammenføres - nu har de dog slækket lidt på reglerne men jeg ved ikke hvor grænsen går. En ting er dog sikkert - det bliver ikke nemmere jo ældre han bliver.

jpo
hej.makenalo
ja nemt er det ikke, men håber da det vil gå godt for dig.
en dreng på 14 år uha-uha.
havde selv konens søn på 14-15 år boende hos hos,
det første år gik det meget godt, men efterhånden da han fik venner og især kærester,skete der ting og sager, så dette skal du være klar over, men det kan jo være det er en sød og fornuftig dreng,
men der er jo stor forskel på at bo i thailand og danmark.
men alt lykke og held herfra.
Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url]

http://www.nonsunghomestay.webs.com
Henrik N B
Hej John

Tillykke med, at du har mødt kærligheden i Thailand. Når I har fået de officielle papirer på, at I er blevet gift, skal hun ansøge om familiesammenføring hos de Thailandske myndigheder og du skal søge hos Udlændingeservice. Når du så er blevet godkendt kommer der et brev om, at du skal stille en bankgaranti og når det brev kommer er det lige op over, at opholdstilladelsen kommer.

Jeg tror dog det er meget hurtigere hvis I bliver gift på Københavns rådhus og så går til Udlændingeservice og afleverer papirerne, så har I allerede de korrekte og oversatte papirer, hvis altså hun kan komme til Danmark uden at du skal stille en bankgaranti ;-) . Så kan I jo bare holde et Buddhistbryllup i Thailand, som for mange thaier er det rigtige bryllup.

Når du stiller en bankgaranti (anfordringsgaranti) betyder det jo ikke, at du skal eje 56.000 kr som du skal sætte ind på en lukket konto. Det betyder blot, at din bank, over for din kommune, garanterer, at hvis noget skulle gå galt med din nye familie, kan kommunen få dækket det beløb fra din bank. Først når dette sker, bliver det et reelt banklån for dig. Min bank tager for eksempel 1% (560kr) pr. år for min bankgaranti.

Hvis din økonomi er så dårlig, at din bank ikke engang er villig til at garantere dig 56.000 kr, synes jeg da ikke det er forsvarligt at hente mor og barn til Danmark. Tænk på at de opgiver alt, for et nyt liv, som de tror og håber bliver bedre og lykkeligere.

Hvis din økonomi er så dårlig, hvordan vil du så betale for tøj, transport og mad til to ekstra personer. Jeg tror ikke ligefrem at det er billigt at have en teenager på 14 år boende, haha. Det må nogen her kunne tale med om :-)

Husk også på, at bankgarantien ikke er nogen garanti for dig, at I kan få hjælp hvis I mangler penge. Det er udelukkende kommunens sikkerhed for at få de penge kradset ind igen som de giver i forbindelse med for eksempel kontanthjælp til din kone, hvis du pludselig ikke selv kan forsørge. MEN MEN MEN, hvis der nogensinde bliver brugt af denne bankgaranti, er det jo fordi du er uegnet til at forsørge og dermed inddrages hendes opholdstilladelse.

Så selvom man har en bankgaranti kan man reelt aldrig få brug for den uden at en ægtefælle bliver sendt lige lukt tilbage til Thailand.
Redigeret af Henrik N B d. 18/10-2007 18:24
MVH
Henrik

*Lykken er hverken gods eller guld, men den ligner,
for den som er fattig græder og den som har røven fuld går og griner.
Lykken er ikke til salg, men umulig at få hvis du er flad,
så hvis lykken hverken er gods eller guld så følges de oftest ad*

kylling
Hej Henrik
Siden hvornår skal hun søge hos de Thailanske myndigheder?

jpo
hej john, hvad med at starte med et turist visum til din kæreste,
og så se hvordan det går.
Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url]

http://www.nonsunghomestay.webs.com
Henrik N B
Fejl :-), men nu kan jeg ikke rette det, mærkeligt.

Jeg mente bare, at hun skal søge fra Thailand, men det er selvfølgelig hos den danske ambassade og ikke de thailandske myndigheder.

MVH
Henrik

*Lykken er hverken gods eller guld, men den ligner,
for den som er fattig græder og den som har røven fuld går og griner.
Lykken er ikke til salg, men umulig at få hvis du er flad,
så hvis lykken hverken er gods eller guld så følges de oftest ad*

Spring til debat: