Se indlæg|
Skræmmende oplevelse!
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 03/12-2007 04:58
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Forleden da var jeg ude og drikke et par øl med min kammerat, min kæreste, og et par af hendes venner. Vi var på diskotek - Da det sluttede, kørte min kæreste i forvejen, til sit hus, og planen var at jeg skulle følge umiddelbart efter - Men som muntre gutter nu er, smuttede jeg og min kammerat lige forbi en karaoke til en øl. Det varede da også hele 5 minutter, og havde lige fået min øl, så ringede min kæreste "Hvor er du?? Er du kørt??" - Endnu 5 minnutter, og en kvart øl senere, ringede hun igen "Jeg låser porten og går i seng nu" - Ja, så må man jo smide øl'en og tage afsted - Som sagt som gjort. Jeg sætter mig ud i bilen, og kører derud af. Hun bor ca. 15km ude af byen i noget der hedder Khao Dao - Turen tager ca. 10-15 minutter. Jeg var ikke meget andet end rundet politistationen, inde fra byen, kommet ud på hovedvejen, før jeg følte at nogen kørte ubehageligt tæt bag på mig. Bedre blev det da ikke, da de måtte blokke bremsen, og jeg kunne høre deres hjul skrige - Lidt ubehageligt, men nå, tænkte ikke videre over det, og afslog det som nogen der havde travlt. Jeg kom længere og længere ud, og samme bil fortsatte lige i røven på mig - Igen, jeg tænkte at de nok bare skulle samme vej. Da vi var kommet over "broen" og ud af centrum, er der kun en stor mørk øde landevej, uden meget trafik og stort set ingen huse. Bilen var stadig bag mig, og begyndte nu at blinke med det lange lys. Jeg begyndte nu at blive lidt små-nervøs, og satte hastigheden op til omkring 120 - De fulgte fortsat - med samme fart - så jeg øgede igen - denne gang til 150 - de var der fortsat. Jeg blev nu lettere bange, da de med korte intervaller blinkede til mig med det lange lys. Da jeg foran længere fremme havde nogle andre biler, sænkede jeg farten. Jeg havde havde ikke meget mere end kommet under de 130, før de overhaler mig. Pheew tænker jeg, de havde bare travlt. Men Nej. De trækker op foran mig, og ham der sidder på passagersædet, trækker hele overkroppen ud af vinduet, og jeg får øjenkontakt med ham. Jeg blev rigtig bange, da jeg så hvad han pegede på mig med - En pistol. Jeg trækker kraftigt til højre, og lige da jeg gør det hører jeg BANG BANG BANG BANG - En række skud affyret Og det er der jeg sætter speederen i bund, og kører de sidste 3-4 km med 200 i timen mod min kærestes hus - Jeg kigger mig i bakspejlet - Heldigvis er vejen bag mig tom.Jeg ankommer til min kærestes hus godt rystet og meget meget chokeret - Hvad fanden var det der lige skete? Jeg tager ikke pis på jer. Dette skete for mig i lørdags - Er der nogen der nogensinde har oplevet en lign. ting? |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 03/12-2007 06:03
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Hejsa luc. Vær du glad for at det gik godt. Ja der er jo ikke så meget andet at sige, for det er desværre bare Thailand, det var det der skete og som du nu også oplevede..... Jeg har jo et par gange fortalt lidt om hvad Thailand desværre også er. Men en side af landet de fleste helst ikke vil vide noget om.. le-si |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 03/12-2007 06:26
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
hej loc jeg tror du skal tænke dig meget grundigt om´. læg hovedet i blød og find ud af hvem der vil dig til livs og hvorfor, dette lyder som et bestillings arbejde. der er en der vil dig noget ondt, jeg sider og tænker på din kæreste, hvorfor rykker hun så kraftigt efter dig flere gange i træk, få fat i hendes telefon og se om der har været opkald i mellem dine 2, hvis der ikke har været det kan du slå hende ud af hovedet. jeg tror ikke på dette bare er tilfeldigt, har du en x eller hvad med forretningspartener. prasat |
|
|
|
|
Lagt på d. 03/12-2007 07:27
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Ja loc Jeg vil sgu give prasat ret, taenk dig om og goer som prasat skriver. Det er da godt nok en ubehaglig oplevelse du har proevet der, det var ogsaa min foerste tanke at det var din kaereste, men haaber det selvfoelgelig ikke. |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 03/12-2007 07:34
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Det lyder som bestilling, som de andre siger. Tænk om du har pisset nogle af eller lign. Men det kan også værer thaier , der bare er det vi kalder rasistiske. Og det er der en del der er. Har selv været oppe at toppes med nogle der mente at faranger stja deres piger.Men det var nok mere at de ikke kunne få del i kagen
Michael B Kristensen
|
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 03/12-2007 07:45
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Hej Kan i huske for nogle år siden, blev en dansker, Basse, skudt i Pattaya. Han kom kørende på sin MCer og lige ud for en bestemt resturant ringede hans tlf., han måtte stoppe for at tage den og fra rest. kom 2 mænd og mejede ham ned. Han var min kammerat. Det var bestillings-arbejde og det er det her også. Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| skoge |
Lagt på d. 03/12-2007 08:39
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 113 |
Føj for satan........uhyggeligt - håber da virkelig, at de har forvekslet dig med en anden person !. Har du kontaktet det lokale politi ? Om ikke andet for at få episoden nedskrevet officielt.![]() |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 03/12-2007 09:24
|
|
Nej - Har endnu ikke kontaktet politiet, men overvejer kraftigt at gøre det. Håber sandelig ikke det var et "bestillings arbejde" - Jeg har mest på fornemmelsen, at det var nogle unge gutter der skulle skræmme en farang. Ellers kunne de jo havde skudt igennem sidevinduet da de kørte op på siden af mig, og så havde de nok heller ikke ladt mig slippe væk. Men nej, det er pisse uhyggeligt sådan noget, men jeg tror bestemt ikke det var min kæreste - Hvad skulle hun dog have af motiv for det? Har heller ikke gjort nogen sure - Rent business-wise - Der er selvfølgelig konkurrenter i byen, men det er mest udlændinge, og tvivler på at de ligefrem ville slå mig ihjel, for at lave lidt flere penge... Håber som sagt _MEGET_ på at det var nogle fulde drenge der kørte spøgen lidt for langt.... |
|
|
|
| phitsanulok |
Lagt på d. 03/12-2007 10:54
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1054 |
Ja det håber jeg sku også loc. Det var en uhyggelig historie! all the best
Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url] Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url] |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 03/12-2007 19:06
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Føj for søren Loc! Nej, det kan jeg roligt skrive under på, at jeg aldrig har oplevet. Godt der ikke skete dig noget, men absolut en overordentlig skræmmende oplevelse. Efter klokken 2 om natten, skal man passe på så at sige alle steder, det viser statistikken også. mvh rinpoche |
|
|
|
| mr tirak |
Lagt på d. 03/12-2007 22:07
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 345 |
Hej Loc. Kedelig historie, godt du slap væk, der kan være mange årsager til din oplevelse. Jo længere man opholder sig i Th, jo større er chancen for at høre om eller selv opleve sådant. Her et par bud fra mig. I var på karoeke bar, det er normalt steder for Thai, fulde Thai mænd bliver meget nemt misundelige, og når de er fulde griber de nemt til våben. Det er ikke sikkert du skal tage det for mere end det er, det kan som du selv skriver godt være nogle der bare ville skræmme/lege med dig (farang) Jeg har mange (Thai) venner mænd, vi går ud sammen, tager på MC træf, tattoo træf og andre ting der dækker fælles interesser, men jeg drikker mig aldrig rigtig fuld sammen med dem, og jeg går hjem/på hotellet før de bliver for fulde, selv om vi er venner og har været det i flere år, jeg ved af erfaring hvad der kan ske, jeg har været oppe og slås fordi en thai var efter min kone, og det kommer der sjældent noget godt ud af, så heller bakke, endnu bedere ikke sætte sig i den sitaution. Der kommer nye til der ikke kender mig og konen, de bliver fulde og misundelige, osv. Vi var til koncert sidste år med en hel flok thai, mig og konen samt en anden lokal englænder, vi var inviteret af min rigtige gode ven Thai Tattoovør (han kalder sig min bror) sådan lidt mafia agtig, ikke rigtig men med rimelig respekt og mange venner. Aftnen skrider frem, alle drikker kraftigt jeg er som sædvaneligt lidt obs på hvad der sker og ser en del blikke, så jeg drikker ingen ting, min kone som aldrig danser eller drikker, bliver sammen med vores naboer (den lokale mekaniker, og deres venner) lidt fulde og danser alt i alt en super aften. Min gode ven (Thai) bliver meget fuld, men er kun venlig og snakker med alle, jeg sidder og kikker på ham på vej op til bandet over dansegulvet jeg ved ikke om han skubber eller det måske er noget gammelt, men pludeselig er der en ældre Thai der rejser sig op og pander ham en, han rammer ikke rigtig men nok til min ven mister balansen og falder, jeg er den eneste ved vores borde som ser dette, jeg rejser mig og løber hen for at hjælpe (min bror) jeg bliver grebet i nakken af min naob mekanikkeren der siger at jeg ikke må blande mig hvis jeg vil leve i morgen. Balladen fortsætter udenfor hvor min ven bliver slået ned med skæftet på en reovlver. Historien ender med at han bliver kørt hjem hvor hans venner binder ham til sengen, for som de siger til mig, han har en maskinpistol og kan ikke klare ydmygelsen ved at få tæsk og ville komme tilbage og skyde omkring sig for at genvinde respekten, derfor var han bundet indtil han blev ædrug. Som rinporche skriver er det ikke sikkert at være de forkerte steder efter kl 02.00. Du skriver at der er lidt konkurance i området, men det mest er farang. Same story, de kender også nogle der måske bare vil hjælpe med få biksen til at gå lidt bedere hvis du smutter. Vi har jo et stort fest område på Koh Pha Ngan, fuldmåne fester osv. der er virkelig mange penge i de fester, derfor er der mange farang der slår sig ned der, og der med problemer som du skriver om, men normalt er det sådan at hvis de vil dig til livs forsvinder du ud i det blå, enten som fiske foder eller myre mad i junglen. Din historie lyder for mig som, noget her og nu, de har set sig ond på dig på baren og er kørt efter, måske en eks til din kæreste ? Måske din forretning går for godt, du har købt for stor bil eller for meget guld til kæresten. Pas på dig selv. Mr Tirak Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker
Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje. Blue Top Coffee Shop Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand. Koh Pha Ngan. Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 03/12-2007 22:50
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Jeg hælder til Tirak's ide med en her og nu situation. Når du skriver karoeke bar, så går jeg ud fra at du mener en hvor der kun kommer Thaier, skete der noget specielt der? Eller måske havde du bare en forkert atityde, ansigt, holdning derinde, hvem ved. Hvis det da ikke er din svenske nabo der er på spil (joke) ![]() take care john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 03/12-2007 23:35
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Ja, der kan være mange forklaringer!! Det vigtigste er at der ikke skete dig noget Loc. Håber at det var en engangs oplevelse , For det lyder uhyggeligt!Alt held og lykke i fremtiden
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Khun Tee |
Lagt på d. 04/12-2007 02:41
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 110 |
Hi LOC. Jeg tror nu ikke at du skal regne med det bare var fulde drenge som ville have lidt sjov, der er mange historier i Thailand om lige netop dette fenomen. Mange udlandinge bekrafter det og mange Thaier bekrafter det ogsa, Thaierne anbefaler selv at du ikke befinder dig pa en ode vej efter morkets frembrud da de kender konsekvensen. Jeg tror narmere at de har holdt oje med jer pa karaokebaren og bestemt at de ville have dine penge, den slags mennesker er fuldstandig lige glad med hvordan de far dem, Sa var du bare ganske mistanksom over for denne adfard og med rette. Hvis du er bange er det bare godt da det skarper dine sanser og opmarksomhed nar du naste gang er i byen, drik aldrig mere end du ved hvad der sker omkring dig.
John Jensen.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 04/12-2007 05:38
|
|
Det var nu ikke en "thai" karaokee bar, det var en turist-karaokee-pub-bar ting, hvor det er begrænset med lokale Thai'er - Men alligevel, jeg er meget hvid og har lyst hår, så jeg er nemt genkendelig. Jeg tvivler mere og mere på, at det har været noget planlagt, jeg hælder personligt mere til teorien nu, at de enten ville skræmme mig, eller stjæle min bil. Korrekt, jeg ville ikke komme i klammeri med sådanne typer, så hellere få de tæsk eller give min bil - Den er forsikret, det er mit liv ikke. Det er anden gang det sker, dog første gang, var det nogle unger på en motorcykel, der ville have min motorcykel. Jeg har bare lært af dette, at man skal holde sig fra de åbne landeveje midt om natten Det er sq farligt - Her i smilets land hvor buddhismen og den rolige livsstil trives - Eller, det er ihvertfald det vi bilder os selv ind.. Føj, jeg havde det dårligt, og har det stadigvæk, når jeg tænker på den episode...
|
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 04/12-2007 06:44
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Jeg kender dig ikke Loc, saa dette er et generalt udsagn; Man skal taenke over hvilken attitude man har til omverdenen og sine medmennesker. At forholde sig 'jai yen' er kodeordet i denne del af verden. Ingen grund til at spille smart i byen ej heller overfor sine naboer eller andre. Slaar man op med en kaereste saa vaer sikker paa at det bliver gjort paa en maade hun ogsaa kan leve med... - - - |
|
|
|
| Draaben |
Lagt på d. 04/12-2007 07:03
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 177 |
Ajarn, dit inlæg var godt skrevet 'jai yen' er kodeordet du har 100% ret Nyd dagen og vejen....Frank Ps. glædelig jul,สุขสันต์คริสต์มาส, Til alle
Beer is proof that God loves us, and want us to be happy. |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 04/12-2007 08:50
|
|
Jeg synes generelt ikke jeg fornærmer folk, mennesker der kender mig, ved også at jeg er en stille og rolig fyr, der ikke har det godt med at gøre andre menensker sure eller kede af det - Og en ting jeg udemærket godt er klar over, er som jeg også har skrevet før, at man ikke skal rode sig ud i skænderier med fremmede thai'er. Har ingen forhold bag mig i Thailand pt. hvor der er "fare på færde" - Selv min ex-kone har jeg da sluttet fred med... I må ikke skræmme mig mere Nu tror jeg bare der er folk der er ude på at slå mig ihjel Det ødelægger min jule-stemning
|
|
|
|
| yeya |
Lagt på d. 04/12-2007 09:18
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Hej Loc. Kedelig og skraemmende historie. Forstaar dog ikke helt din toeven med at gaa til politiet. Nu er det nok lidt sent at goere da det vil vaere meget sparsomme oplysninger du kan give dem. Du skulle nok have valgt at koere hjem og hente din kaereste og saa koere til politiet (det er trods alt det de er her for). Jeg vil haabe at det "bare" var drengestreger, omend meget grove. Pas paa dig selv derude i Thailand og hold lav profil, saa gaar det som regel ogsaa godt. God jul. Hilsen Henrik
Kom og besøg vores nye Thailandske restaurant i Odense.
[url]www.baanjoy.dk[/url |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 04/12-2007 10:59
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
Ja, sommetider kammer temperamentet helt over, specielt når der er alkohol med i billedet. Her er en lille oplevelse fra starten af 70'erne. En hel flybesætning fra Thai, en herboende thailandsk ven og jeg selv havde været med Vikingebådene fra Havnegade til Landskrona og retur for at få noget godt at spise og drikke. Mange fik drukket mere, end de burde, men de skulle heldigvis ikke flyve næste dag. Da vi var kommet retur til Havnegade, fordelte vi os i nogle taxi'er for at køre tilbage til deres hotel, det daværende Sheraton. Da jeg ankom, så jeg kaptajnen i voldsom diskussion med en af taxi-chaufførerne, og hørte fra en af de andre, at det var fordi en af stewardesserne havde kastet op i bilen, og chaufføren ville have ekstra penge til rengøring. Jeg forsøgte at dæmpe kaptajnen lidt ned, men han reagerede med: "Do you want to die too?" Et par af de andre trak mig væk fra ham og sagde, at det var bedst at holde sig lidt på afstand af ham, indtil han var kølet lidt ned. I mellemtiden havde chaufføren set sit snit til at køre derfra - uden ekstra betaling. 5 minutter senere var gassen gået af ballonen, og kaptajnen kom hen til mig og undskyldte for sit heftige temperament. Alt var igen fred og idyl. Peter
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Og det er der jeg sætter speederen i bund, og kører de sidste 3-4 km med 200 i timen mod min kærestes hus - Jeg kigger mig i bakspejlet - Heldigvis er vejen bag mig tom.

Det ødelægger min jule-stemning