Se indlæg|
Rejse til Thailand - Alene? - Hjælp
|
|
| JWOLFF |
Lagt på d. 03/12-2007 14:28
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 37 |
Hej Allesammen. Jeg har nu fået oprettet en profil her på siden efter at ha studeret forummet godt og grundigt, og det ser ud til at der er en del erfarne Thai rejsende her på siden. Jeg overvejer at tage en last minut billet til thailand her den 6 december - Alene - til phuket. Derfor vil jeg lige høre om der er nogle der har nogle gode råd? Jeg har aldrig været i Thailand før, og jeg har aldrig rejst alene. Er der noget jeg skal være opmærksom på? Jeg regner med kun at købe flybilletten, og så ellers bare finde ud af hvor jeg skal sove når jeg ankommer. Nogle gode råd mht overnatning? Satser lidt på at tage et paddy open water dykker kursus, nogle gode råde mht det? Håber på mange gode svar Med venlig Jule hilsen Jan Wolff ![]() |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 03/12-2007 15:38
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Proev at kigge her, maaske det er noget for dig, kender flere Danskere som benytter LM.![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| kaersner |
Lagt på d. 03/12-2007 16:05
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Hej Jan. Du kan jo prøve at se denne her hjemmeside, www.jipsguesthous... har selv boet der, og de er flinke, manden er Dansk og konen Thai måske kan du bruge det. Hilsen Gunnar |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 03/12-2007 16:24
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
tag nu advance open water når du er igang prasat |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 03/12-2007 16:38
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
[url]www.jipsguesthouse.com[/url]
Redigeret af d. 05/12-2007 02:48 Ubon.
![]() |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 03/12-2007 16:40
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
Hvorfor virker det ikke i dag så man kan gøre det aktivt, har prøvet som jeg altid gør men det vil ikke. ![]()
Ubon.
![]() |
|
|
|
| phitsanulok |
Lagt på d. 03/12-2007 17:07
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1054 |
[url]www.jipsguesthouse.com[/url]
Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url] Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url] |
|
|
|
| JWOLFF |
Lagt på d. 04/12-2007 11:39
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 37 |
Tak for svarene, jeg kan sige at jeg rejser til phuket - patong beach - den 6 december, glæder mig meget.
Redigeret af JWOLFF d. 04/12-2007 11:40 |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 04/12-2007 13:42
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Mht. dykkerkurset saa soerg for at du IKKE dykker direkte fra stranden. Der er intet at se. Tag ud med en baad istedet for, det faar du mere ud af. Bo i Patong...det gjorde jeg i mere end 2 aar ![]() |
|
|
|
| JWOLFF |
Lagt på d. 04/12-2007 16:01
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 37 |
Jeg håber det er fedt Ajarn kan du anbefale en dykkerskole så? |
|
|
|
| mattidk |
Lagt på d. 05/12-2007 00:07
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 256 |
similan/surin island eller Phi Phi område er de gode dykke steder... men jeg kan sagtens finde ud af det når du er der i phuket... Den by er mere og mindre, kun farang der bor og lever der ![]() |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 05/12-2007 05:34
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Der findes efter sigende omkring 100 dykkerskoler/firmaer paa Phuket. Men hvilken du skal vaelge er svaert at svare paa. Priserne svinger ikke det store men det goer oplevelsen. Jeg er selv 'Rescue Diver' og har taget to af kurserne med 'Calypso Divers' [url]www.calypsophuket.com[/url] Men proev at google paa God fornoejelse ![]() |
|
|
|
| JWOLFF |
Lagt på d. 05/12-2007 10:37
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 37 |
@Ajarn 'Calypso Divers' ligger jo ved Kata Beach, er det ikke langt at rejse for det? ved ikke hvor langt der er fra patong til Kata Beach. Det ser rigtig godt ud ellers![]() |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 05/12-2007 13:03
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Der er ca. 15 km fra Patong til Kata. Du vil blive afhentet i Patong i deres bil. Men uanset hvilken dykkerskole du vaelger saa vil der vaere lidt transport, da naesten alle dykkerbaadende afgaar fra den anden side af oen. |
|
|
|
| JWOLFF |
Lagt på d. 05/12-2007 13:56
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 37 |
Hej Ajarn, tusind tak for hjælpen. Tror jeg vælger dem så, da det virker som om de har godt styr på det. God jul ![]() |
|
|
|
| MissU |
Lagt på d. 02/02-2008 10:22
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 1 |
Hej Jan.. Må jeg høre lidt om hvordan du klarede turen. Jeg står og skal afsted i 6 uger medio '08.. Kan bruge ALT hjælp.. Bolig, Spec. ture. Ja, ALT. På forhånd tak. Mogens Hej alle sammen...
Jeg er sprit ny her på siden/forum..MEGET mere Info kommer til. Håber jeg med tiden finder min udkårne, og rejser gerne "syd på" hvis ikke hun findes i Danevang (DK). Vi ses naturligvis ;-) , Hyg jer så længe. Mogens Aalborg |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 



















Ajarn kan du anbefale en dykkerskole så?

