Se indlæg
 Udskriv debat
Rejse til Thailand - Alene? - Hjælp
JWOLFF
Hej Allesammen.

Jeg har nu fået oprettet en profil her på siden efter at ha studeret forummet godt og grundigt, og det ser ud til at der er en del erfarne Thai rejsende her på siden.

Jeg overvejer at tage en last minut billet til thailand her den 6 december - Alene - til phuket. Derfor vil jeg lige høre om der er nogle der har nogle gode råd? Jeg har aldrig været i Thailand før, og jeg har aldrig rejst alene. Er der noget jeg skal være opmærksom på?

Jeg regner med kun at købe flybilletten, og så ellers bare finde ud af hvor jeg skal sove når jeg ankommer. Nogle gode råd mht overnatning?

Satser lidt på at tage et paddy open water dykker kursus, nogle gode råde mht det?

Håber på mange gode svar

Med venlig Jule hilsen

Jan Wolff Cool

Suk Rak Ning
Proev at kigge her, maaske det er noget for dig, kender flere Danskere som benytter LM.

i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

kaersner
Hej Jan.
Du kan jo prøve at se denne her hjemmeside, www.jipsguesthous... har selv boet der, og de er flinke, manden er Dansk og konen Thai måske kan du bruge det. Hilsen Gunnar

prasat
tag nu advance open water når du er igang

prasat

ubon lynge
[url]www.jipsguesthouse.com[/url]
Redigeret af d. 05/12-2007 02:48
Ubon.

Pibe

ubon lynge
Hvorfor virker det ikke i dag så man kan gøre det aktivt, har prøvet som jeg altid gør men det vil ikke. AngryAngry
Ubon.

Pibe

phitsanulok
[url]www.jipsguesthouse.com[/url]
Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url]
Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url]

www.shirtfreak.dk
JWOLFF
Tak for svarene, jeg kan sige at jeg rejser til phuket - patong beach - den 6 december, glæder mig meget.Cool
Redigeret af JWOLFF d. 04/12-2007 11:40

Payanak
Mht. dykkerkurset saa soerg for at du IKKE dykker direkte fra stranden.
Der er intet at se.
Tag ud med en baad istedet for, det faar du mere ud af.

Bo i Patong...det gjorde jeg i mere end 2 aar Cool

JWOLFF
Jeg håber det er fedt Smile Ajarn kan du anbefale en dykkerskole så?

mattidk
similan/surin island eller Phi Phi område er de gode dykke steder...
men jeg kan sagtens finde ud af det når du er der i phuket...

Den by er mere og mindre, kun farang der bor og lever der Grin

Payanak
Der findes efter sigende omkring 100 dykkerskoler/firmaer paa Phuket.
Men hvilken du skal vaelge er svaert at svare paa.
Priserne svinger ikke det store men det goer oplevelsen.
Jeg er selv 'Rescue Diver' og har taget to af kurserne med 'Calypso Divers' [url]www.calypsophuket.com[/url]
Men proev at google paa Google Search diving phuket eller andet tilsvarende.

God fornoejelse Smile

JWOLFF
@Ajarn 'Calypso Divers' ligger jo ved Kata Beach, er det ikke langt at rejse for det? ved ikke hvor langt der er fra patong til Kata Beach. Det ser rigtig godt ud ellersPfft

Payanak
Der er ca. 15 km fra Patong til Kata.
Du vil blive afhentet i Patong i deres bil.
Men uanset hvilken dykkerskole du vaelger saa vil der vaere lidt transport, da naesten alle dykkerbaadende afgaar fra den anden side af oen.

JWOLFF
Hej Ajarn, tusind tak for hjælpen. Tror jeg vælger dem så, da det virker som om de har godt styr på det. God jul Grin

MissU
Hej Jan..

Må jeg høre lidt om hvordan du klarede turen. Jeg står og skal afsted i 6 uger medio '08.. Kan bruge ALT hjælp.. Bolig, Spec. ture. Ja, ALT.

På forhånd tak.
Mogens
Hej alle sammen...

Jeg er sprit ny her på siden/forum..MEGET mere Info kommer til.
Håber jeg med tiden finder min udkårne, og rejser gerne "syd på" hvis ikke hun findes i Danevang (DK).

Vi ses naturligvis ;-) , Hyg jer så længe.

Mogens
Aalborg

Spring til debat: