Se indlæg
 Udskriv debat
Rubiner mm
sonny50
Hej med jer. Er nyt medlem, som hygger sig vældigt her på siden. Har været i Thailand et par gange om året de sidste par år, og hænger lige som jer andre på landet.
Gennem nye venner i Thailand- handikappet hollænder gift med en dejlig thaikone, og hendes familie-har han fortalt, når de er på ferie i Chaing Mai køber han smagrader, rubiner safier til ingen penge. Er der nogle af jer der kender noget til området, der skulle være både officelle og også et område i udkanten af skoven hvor gamle koner sidder med få steen som de sælger meget billigt

www.sonnysmcside.dk
phitsanulok
du lyder spændende :-D gamle koner med små steen, men det kan jo godt være sandt Grin
Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url]
Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url]

www.shirtfreak.dk
Boes
Jeg synes du kun skal give dig ind på det område hvis du forstår dig på hel- og halv ædelstene. Meget kan vise sig at være farvet glas !!!!
Men rigtigt en af verdens største ædelstens- og smykkebutiker ligger i Chiang Mai. MEGET imponerende.
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

ebeth
Hvis man er gemmolog kan det da godt være at man kan finde sten i Nordthailand .... men jeg ville ALDRIG som amatør prøve at købe løse sten op og slet ikke af små gamle damer i vejsiden. ChiangMai har en stor smykkeindustri og der er også mange forretninger/guldsmede... der er også meget bras(s) Wink

h
de kan ganske rigtigt købes billigt i asien. men husk udover at skulle lære gemmologi og købe nødvendigt udstyr spectrometer osv. til test af stenene så skal du også kunne afsætte dem, problemet ligger så i at de aftagere som findes her ikke bare sidder og venter på turister bringer dem ædelstene til de smykker de producerer og videresælger de tager selv ud til asisen og køber ind og det til væsentlig billigere priser end du kan få ( mængde rabat)

men hvis du selv vil producere og sælge som grosist så er der penge at tjene (hvis man altså har råd til at investere)

sonny50
Ja det kan da godt være jeg skal til at lege den lille kemiker før jeg slår mig ned som "sten" samlerCool

www.sonnysmcside.dk
jesperfrb
Jeg ville ihvertfald lære en masse om dette, før jeg gik igang! Men held og lykke, og velkommen på siden herGrinGrin
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

rinpoche
sonny50 skrev:
har han fortalt, når de er på ferie i Chaing Mai køber han smagrader, rubiner safier til ingen penge.

Det er vist lnoget(og her er jeg diplomatisk) af en vandrehistorie.
Der var nok en gang hvor man kunne købe guld og ædle stene af de indfødte for en håndfuld dadler og en sang.
Det er imidlertid mange århundrede år siden, og ikke engang da.
Når noget lyder for godt til at være sandt, så er det nok........ fill in the blanks.

Hvis jeg var dig, ville jeg være overordentlig betænkelig ved at følge din bekendtes "anbefalinger". Bullshit barometeret er helt oppe og ved at sprænge kviksølvet.

mvh
rinpoche

ebeth
Rinpoche... nu skræmmer du ham jo Cool Beryler findes både i Burma og Thailand, men jeg ville nok stadig ikke turde købe løse sten, heller ikke i MaeSot eller MaeSamLaep.
vh og g'nat
Redigeret af ebeth d. 10/12-2007 01:45

Spring til debat: