Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Motorcykel og papirer
|
|
| canis lupus |
Lagt på d. 20/12-2007 12:23
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 20 |
Jeg har netop fået "foræret" en kawasaki 900 ninja i hua hin...!!! det i sig selv er jo intet mindre end fantastisk og i første omgang var jeg bare glad og imponeret. Nu er det så, at det begynder at koste penge.... og så har jeg jo hørt rigelig, til at alarmklokkerne begynder at bimle. Min kæreste, som jeg er meget glad for har fået motorcyklen af en bekendt amerikaner, som desværre skal dø, pga. en kræfsvulst i hjernen. I første omgang var det meningen, at jeg skulle købe en honda vfr, for 50.000 baht, men den kunne amerikaneren imidlertid ikke få tilbage, af sin forhenværende svigerfar, i hvis navn cyklen er købt. så køber han.... som nu er en hun... en ninja fra 99 til 110.000 baht. Herefter kontakter de mig og fortæller mig at nu har de købt denne og at den bare står der til mig, når jeg kommer i april, for til den tid regner amerikaneren med, ikke at være her længere. Nu skal der så laves en.... "book motosai".... direkte oversat en "bog motorcykel". Er der nogen der ved hvad en "book motosai" er og hvad det koster, for en motorcykel af den størrelse. Min kæreste, kan ikke forklare det, da hendes engelske ordforråd ikke er stort nok, og jeg kan trods alt ikke lide at stille for mange kritiske spørgsmål til en person som lige har foræret mig en motorcykel. Til at starte med skulle det have kostet 35.000 baht men nu er prisen 55.000 baht. Kan det passe...? Jeg synes jo nok, at det er rimelig mange penge, for papirer på en motosai til en pris a 110.000. Og jeg har ikke kendt min kæreste længe nok til at, jeg helt tør stole på, at dette ikke er starten på endnu en af de mange historier der findes, om naive mænd, der bliver "drained for the juice". |
|
|
|
| canis lupus |
Lagt på d. 20/12-2007 12:27
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 20 |
Så kommer der lige en mere...... Jeg har hørt, at man kan købe motorcykler og forsikre disse i eget navn, hvis man tager et thai kørekort. Nogen som ved, hvad det koster og om det kan tages på rimelig kort tid. Og det kunne være spændende, om der var nogen som havde kendskab til proceduren på dette i hua hin. |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 20/12-2007 12:48
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Ja.. hvad skal man sige. velkommen til thailand. land off smile, when farang have big ATM. tabian Lod. bil /traktor / mc etc etc/ ejer bevis Det er en bog som følger motorkøretøjet det kan godt være det koster lidt håndører at få den omregistreret. Jeg kan ikke huske det koster, men vi taler om 100 thb eller noget i den størelses orden. ![]() |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 20/12-2007 14:41
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Alle motorcykler paa over 150cc er ulovlige. Man kan godt faa dem registreret alligevel...til den rette pris. Underligt men sandt. Velkommen til Thailand! |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 20/12-2007 15:08
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Ajarn skrev: Alle motorcykler paa over 150cc er ulovlige. Man kan godt faa dem registreret alligevel...til den rette pris. Underligt men sandt. Velkommen til Thailand! Det vidste jeg da godt nok ikke. Vil gi' mig selv en stor Harley naar jeg fylder 50....gu' ved hvad det koster at registrere saadan en kar'l..........
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 20/12-2007 15:11
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Hej Suk. En harley koster mere end din Honda City. Nok det dobbelte ![]() Skaal og god Jul! |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 20/12-2007 15:36
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
Det der med 150 cc lyder helt urealistikt - at det ikke skulle være lovligt. Her på hotellet kommer der i lavsæsonen et "party" på omkring 10 Harley'er hver uge - og det ser vældigt lovligt ud , med personforsikring og alt. Du kan både eje, bil, MC og knallert i Thailand - i dit eget navn. Bare vis dit danske kørekort For at få Thai kørekort er der lidt mere procedurer bl.a. business visum og i visse provinser også work permit. Hvis kvinden påstår at du skal registrere maskinen i hendes eller nogen af familiens navn - tja , så er hun af den slags ! Golddigger
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| canis lupus |
Lagt på d. 20/12-2007 16:36
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 20 |
Det vil sige, at jeg kan eje motorcyklen i mit navn, forsikre motorcyklen, mig selv og ansvar, i mit navn, uden at skulle tage Thai kørekort....? Og vil det så også sige at en sådan forsikring dækker....? |
|
|
|
| ost22 |
Lagt på d. 20/12-2007 16:54
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 45 |
Det er noget sluder. Det der er om cykler over 150 cc, er at de ikke laves i Thailand. Det betyder at de er pålagt en stor told. |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 20/12-2007 18:29
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
Jeg kan da heller ikke forstå det ikke er lovligt over 150 cc, min svoger som er 100% thai har 4 motorcykler alle over 1000cc og han har aldrig haft problemer med at få plader på dem, ej heller forsikring. De er på 1000 cc , 1100 cc og 2 på 1200 cc og der er plader på dem alle. ![]() canis lupus Held og Lykke med den dejlige maskine, håber du får det i orden så du kan komme ud og køre. Jeg køre selv Yamaha dragstar 1200 cc som er købt i svogers navn.
Ubon.
![]() |
|
|
|
| roald |
Lagt på d. 20/12-2007 18:44
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 873 |
ubon lynge Hvad koster sådan en Yamaha dragster 1200 cc? Hvordan er prisniveau i forhold til dk |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 20/12-2007 19:34
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Ajarn skrev: Hej Suk. En harley koster mere end din Honda City. Nok det dobbelte ![]() Skaal og god Jul! Hej Ajarn. Har jo 5 Aar til at spare op. God jul og godt nytaar til dig..
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 20/12-2007 20:15
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
roald Den jeg købte er så brugt og 5 år da jeg fik den og nu er den 7 år, men den gang kostede den 285.000 bath men fik han ned i 235.000 bath. Jeg ved ikke hvad den vil koste her hjemme nu men meget mere vil jeg tro. Jeg ved ikke om det var for meget jeg gav men der er alt i udstyr og meget crom og læder tasker også var den med ny lak dyb sort.
Ubon.
![]() |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 21/12-2007 01:44
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
canis lupus skrev: Det vil sige, at jeg kan eje motorcyklen i mit navn, forsikre motorcyklen, mig selv og ansvar, i mit navn, uden at skulle tage Thai kørekort....? Og vil det så også sige at en sådan forsikring dækker....? Ja men man skal have en adresse attest eller Tabian bahn ( den gule adresse bog ) og minimum 3 måneders Non O visa. men det er nemt at få thai køre kort bare man har et international.. Læge erklæring købes udenfor eller i en nærliggende kiost etc der skal muligvis aflægges prøve i syn / reaktion evne. |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 21/12-2007 03:03
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Mc´er over 150 skulle være ulovlige i thailand??? Tjaa, man skal høre meget, hvorfor skulle de være ulovlige?? Ved godt at 400 cc er en stor mc i Thailand, men ser da tit større!! Og jo, ikke det store problem at have hverken bil eller mc i eget navn i Thailand, internationalt kørekort, og en adresse, så er den hjemme!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Kalasi |
Lagt på d. 21/12-2007 05:40
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 355 |
Til at starte med skulle det have kostet 35.000 baht men nu er prisen 55.000 baht. Kan det passe...? Ja, det kan godt passe. Jeg har hørt lignende - og højere - priser for at få LOVLIG nummerplade på. Kalasi |
|
|
|
| canis lupus |
Lagt på d. 21/12-2007 14:48
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 20 |
Ok.... Jeg er glad for at høre, at det kan passe, med prisen. De første svar der kom, fik mig squ til at hænge lidt med skuffen... ![]() Jeg er jo lidt glad for det lille menneske der, så det ville have været noget lort hvis ikke det passede. Og hun har da heldigvis heller aldrig nægtet mig, at den kunne stå i mit navn. Nu er det jo en foræring, og hvis hun bliver træt af mig og vil sælge den, har jeg jo kun tabt det som det koster at lave "book motosai" og dem vil jeg da ikke ærge mig over... dem skulle jeg jo alligevel have givet til en udlejer hvis ikke jeg havde fået den her. |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 21/12-2007 17:21
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Hallo vi snakker om en brugt motorcykel fra 99 så har den jo en Tabian Lod og der skal bare indføres et nyt navn i bogen.. Ja medmindre da der aldrig har været plader på den i de 8 år, ikke sandsynlig vil jeg mene. Og så er de nævnte priser helt ude i junglen. Da jeg solgte min brugte Mitsu megacab, slog vi halv skade med forhandleren 1000,- thb til hver. Og lur mig om ikke mine 1000,- dækkede det hele og lidt til, det skulle i hvert fald ikke forbavse mig.. ![]() |
|
|
|
| h |
Lagt på d. 21/12-2007 19:27
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 368 |
Dem der vil snydes bliver det osse |
|
|
|
| savasava |
Lagt på d. 22/12-2007 02:01
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 114 |
Jeg har lige fået bil registreret i mit navn, bilen fik også nye nummerplader, bilen er fra april 2006, jeg betalte 3000 bath.
Redigeret af savasava d. 22/12-2007 02:17 |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 




















