Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Motorcykel og papirer
|
|
| jpo |
Lagt på d. 22/12-2007 04:21
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 797 |
har lige faaet thai korekort til motorcykel i udon thani, det er som le-si skriver, og man faar det med det samme, jeg betalte ca 1100 baht for det hele
Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url] |
|
|
|
| xxxxxx |
Lagt på d. 22/12-2007 07:28
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 281 |
man kan godt kobe en mortorcykel/bil uden at have et korekort 1 du gaar paa imigresion og faar et bevis paa hvor du bor 2 du gaar paa mortor kontor faar lavet bogen i dit navn pris 180 bath skat paa mortor cykel for et arr caa 100 bath thai korerkort lege atest pris ca 150 bath afgift til staten ca 200 bath du afleger prove bestaar du og det goor alle faar du et korekort gelder for et arr |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 22/12-2007 10:36
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
[quote]yindee skrev: man kan godt kobe en mortorcykel/bil uden at have et korekort 1 du gaar paa imigresion og faar et bevis paa hvor du bor 2 du gaar paa mortor kontor faar lavet bogen i dit navn pris 180 bath skat paa mortor cykel for et arr caa 100 bath thai korerkort lege atest pris ca 150 bath afgift til staten ca 200 bath du afleger prove bestaar du og det goor alle faar du et korekort gelder for et arr [/quot Hvadså når det kørekort kun gælder i et år, skal man så op til ny prøve.
Ubon.
![]() |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 22/12-2007 13:08
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Hej Et thai-kørekort, får man på følgende måde. 1) Man skal have reteierment ( formentlig stavet forkert ) 2) Man går på imegration og får et stykke papir på ens adresse her i Thailand. 3) Man finder en læge, for at få en erklæring på at man er rask, pris THB 30.00 4) Man opsøger køreskolen. Udfylder nogle papirer. 5) man skal til en reaktions-prøve 6) man SKAL deltage i teori-undervisning, for farang 2 timer. 7) en skriftelig prøve, som alle består. 8) en praktisk prøve, på en lukket bane. 9) du står med dit kørekort i hånden. Det første kørekort, som bliver udstedt er gyldigt i et år. Derefter henvender du dig til skolen og får udstedt et ny, gældende i 5 år. Herefter kan du så, mod betaling, få udstedt et international kørekort. Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 22/12-2007 15:12
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Traad om Thai - pap.... http://www.dansk-...ad_id=3511 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| canis lupus |
Lagt på d. 22/12-2007 15:18
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 20 |
nå.... så kan jeg altså godt hænge med skuffen igen... det er fandmer ikke nemt at blive klog på Thailand. Nedladende bemærkninger om mennesker som er uvidende, og derfor måske bliver snydt, dem kan jeg egentlig godt undvære. Jeg bryder mig ikke om at blive kaldet for idiot..... Såå... "h" og andre med lignende behov. Er det ikke mulig at oprette et emne helt for jer selv, hvor I kan få afløb for det behov. Redigeret af canis lupus d. 22/12-2007 15:21 |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 22/12-2007 20:17
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
så er det da ikke sådan lige til at få et thai kørekort.
Ubon.
![]() |
|
|
|
| on og kent |
Lagt på d. 22/12-2007 23:30
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 185 |
hvordan er det med dansk kørekort. virker det til man er 60. suk invester nu ikke i en for stor maskine husk Saturday, January 26, 2030 . RIP. håber ikke at det er sandt da jeg vil savne dig og dine indput meget ![]() ,kent |
|
|
|
| xxxxxx |
Lagt på d. 23/12-2007 03:04
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 281 |
til Ubon Lynge det tager ca 2 dage at faa et thai korekort gaa paa det lokale mortor kontor tal lidt thai til dem smil be om at de vil hjelpe dig jeg selv har veret paa dirv. kontorer i tidens lob har altid faaet masser af hjelp og har faktis aldrig betalt exstra men har altid faaet smil og masser af hjelp og saagar en lille frek aftale man kommer langt med lidt thai og masser af smil |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 23/12-2007 04:52
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Hej Yindee Hvorfor skal det tage 2 dage. Da jeg tog kørekort, startede min kone, kl. 08.00 med at køre til en læge med mit pas. Udfra passet kunne lægen så se at jeg var rask, kunne høre på begge øre og se med begge øjne. THB 30.00 Kl. 09.00 var jeg på køreskolen. Kl. 11.30 var jeg THB 110.00 fattigere ( kørekort til bil og MC ) Det var det. Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| mr tirak |
Lagt på d. 23/12-2007 09:41
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 345 |
Hey alle. For mig kostede det 1200 bath at om registrere betale og skat, dertil ca 500 for fuld forsikring et aar. for min VFR 400. De beloeb der er spurgt paa 35-50.000. er rent snyd. og hvad skal man med et Thai koerekort hvis man ikke bor her fast, jeg bor her 6-8 maaneder om aaret og faar et internationalt derhjemme for 75 om aaret. Jeg har bil og flere mc her, er stoppet flere gange uden problemer. Mr Tirak Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker
Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje. Blue Top Coffee Shop Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand. Koh Pha Ngan. Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak |
|
|
|
| Kalasi |
Lagt på d. 23/12-2007 11:21
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 355 |
75,- om året for internationalt kørekort er rent snyd. Jeg giver kun 25,- ![]() Priser på 35.000 + er for NY-registrering. kalasi |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 23/12-2007 13:10
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Hold da op hvor er der mange regler i thailand.. Og åbenbart forskellige fra provins til provins. Men jo det er huleme dyrt at lære her ude, hvis man selv skal hele lortet igennem. ![]() |
|
|
|
| canis lupus |
Lagt på d. 26/12-2007 02:04
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 20 |
Ok.... Jeg vil jo ikke snydes... Så hvis I, der mener at det er lovligt og gyldigt dokument, vil beskrive kommandogangen på at få registreret min cykel, endten i mit navn eller min kærestes navn. Uden at skulle betale, det der i dette tilfælde svarer til 50% af cyklens handelsværdi, for omregistrering. Så ville jeg kunne betragte oplysningerne som en hjælp jeg kan bruge til noget. Indtil viderere er jeg ikke blevet den mindste smule klogere end jeg var til at starte med. Thailand er et land hvor regler og love ændrer sig, alt efter hvilket kontor man træder ind på...... det behøver man kun, at have været turist i thailand een gang for at vide. Jeg vil altså gerne vide: Kan jeg registrere min motorcykel i chiang mai eller phuket, men have den stående i hua hin. Kan jeg selv gøre det, eller skal det være sælgeren der står for det, (altså en motorcykel forhandler). Og hvis jeg kan det, hvordan gør jeg det så rent praktisk. Hvilke faldgruber er der, kan jeg risikere problemer hvis jeg kommer ind på et kontor og siger nej tak til at gennemføre papirarbejdet der, (hvis jeg mener prisen er for høj). Hvor lang tid tager det at udforme papirene. etc. |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 26/12-2007 08:36
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
mr tirak du skriver og hvad skal man med et Thai koerekort hvis man ikke bor her fast, jeg bor her 6-8 maaneder om aaret og faar et internationalt derhjemme for 75 om aaret. Jeg har bil og flere mc her, er stoppet flere gange uden problemer. Jeg har prøvet at blive stoppet med det kørekort og hvor de ikke kun læse en pind af det, det er åbenbart ikke alle der kan læse, heller ikke politiet. Nu kun jeg godt tænke mig bare høre om et thaikørekort,da jeg godt kunne tænke mig at have et, det gør det lidt nemmere når ikke politiet i de små byer kan læse eng. ps. det er kun 25 kr jeg giver for int kørekort
Ubon.
![]() |
|
|
|
| canis lupus |
Lagt på d. 26/12-2007 09:38
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 20 |
Nej det er rigtig.... hverken læse eller for den sags skyld ved hvordan et international kørekort ser ud. Sidst jeg var i Hua Hin blev vi standset på lejede motosai. Da jeg afleverede mit danske kørekort, forlangte politiet at se international kørekort.... jeg pejede på eu flaget og sagde "international" og så var de tilfredse. Cyklerne var lejede i Chiangmai og havde ikke plader.... men hvad ved jeg om plader, når udlejer siger "no promprem". 2 X 500 bath og to flasker whiskey senere, forsvandt problemet med de manglende plader da også igen, også selvom de lige havde konstateret at cyklerne i det hele taget var illegale, da numrene på det lille klistermærke på siden og stelnumrene ikke passede sammen. Men nu måtte vi gerne køre i Hua Hin, uden plader....!!!! ![]() |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 



















