Se indlæg|
TIGERTEMPEL RIVER KWAI
|
|
| SIAMCON |
Lagt på d. 17/12-2007 21:44
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 184 |
HEJSA JEG KOM HJEM DEN 11 DECEMBER EFTER 3 SKØNNE UGER RUNDT OMKRING I THAILAND. Bla var jeg med mine venner fra Letland - ude ved river kwai igen - om aftenen så vi Lysshow over River Kwai broen. det var flot og kan virkeligt anbefales. der bliver opført et " angreb" af RAF - med lyden ab fly,samt skud,bomber osv. vi så det hele fra restauranten nær floden - sammen med ca. et par tusind andre - storslået og flot. Vi var sammen med danskere,englændere,thai og Russere fra - Letland. Vi har filmet det hele på DVD. Dernæst var vi ude ved TigerTemplet. Jeg blev meget skuffet.. det nærmer sig usmageligt optrækkeri og dyrplageri - tigeren var lænkede i korte lænker. og om natten var de alt for små bure - det var helt tydeligt at de var bedøvede - ellers kan man ikke trække en 200 kilo tung tiger i halen.. og jeg syntes ike de blev behandlet pænt- men desværre er vestlige turister ligeså hjerteløse og egoistiske som alle andre og tænker ike på dyrenes ve og vel.. danskere er ingen undtagelse.. Jeg gik selv derfra inden " opvisningen" var færdig. Jeg kan ikke anbefale det og tager aldrig derud igen. De såkaldte "munke" - er ikke rigtige munke har jeg fået at vide- af thaier-- men bare nogle kyniske platugler klædt som munke. Det er usmageligt ligesom meget af det dyrplageri man ser i Thailand. |
|
|
|
| phitsanulok |
Lagt på d. 18/12-2007 10:00
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1054 |
![]() ![]() Film fra River Kwai: http://www.youtub...BGFuDVmR9E http://www.youtub...nVZQYnK1xs Film fra området: http://www.youtub...Benui-OO90 Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url] Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url] |
|
|
|
| yeya |
Lagt på d. 18/12-2007 10:18
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Jeg er helt enig i din kritik af Tiger templet. Det er EN stor turistfaelde. Jeg vil ikke anbefale det til nogen. Kom og besøg vores nye Thailandske restaurant i Odense.
[url]www.baanjoy.dk[/url |
|
|
|
| phitsanulok |
Lagt på d. 18/12-2007 10:47
|
|
Der er andre som ser ud til at elske det: http://www.tigert... Templets hjemmeside: http://www.tigert.../index.php Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url] Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url] |
|
|
|
| phitsanulok |
Lagt på d. 18/12-2007 10:50
|
|
Der er andre som ser ud til at elske det: http://www.tigert... MEN det var msåke før alle turisterne for alvor kom?? :-) Templets hjemmeside: http://www.tigert.../index.php ![]() Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
|
|
|
| ridderlykke |
Lagt på d. 23/12-2007 05:41
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 3 |
Jeg kan kun være enig omkring Tiger Tempel. Havde det dårligt efter at have været der, det var et turistcirkus og det var os der var cirkusdyrene... Skal dog tilføjes at jeg mødte en fastboende dansker der sagde at hvis man kom på andre tidspunkter var det helt anderledes, var der om formidagen... |
|
|
|
| kiml |
Lagt på d. 23/12-2007 08:30
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 686 |
jeg var der i september efter at have set et program på animal planet og tænkte det vil jeg se, men efter 20 min. gik jeg hvad tænker de på det er normalt et seriøst program men de har hatft skyklapper på da de optog der ude. der er et klip hvor en afde såkaldte munke siger thank you animal planet, men han mener thank you for the money ad ad |
|
|
|
| jc |
Lagt på d. 23/12-2007 09:01
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 597 |
På jeres indlæg virker det som om at Tiger templet er blevet en pengemaskine med halvbedøvede dyr. Da vi var der for 4 år siden var det helt anderledes end det I nu beskriver. Vi var kun 7 turister den eftermiddag. Fik en lang snak med den gamle munk omkring dyrerne og fik lov at gå en længere tur med en 11 måneder gammel han-tiger i snor. Ikke i "stenbruddet" men rundt i parken. De ældre dyr var heller ikke bedøvede, men var ret aktive. Der var et par stykker, som vi slet ikke kunne komme i nærhden af. mvh jc Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 23/12-2007 09:20
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Havde ogsaa en positiv oplevelse for 2-3 aar siden. Men der er jo akut pengemangel ifoelge udsendelsen paa A P. Det er trist at de ikke kan faa det til at loebe rundt.... ![]() Man kan laese tidligere indlaeg om Tigertemplet her : http://www.dansk-...ad_id=3893 Redigeret af Suk Rak Ning d. 23/12-2007 09:23 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Jake |
Lagt på d. 01/01-2008 23:31
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 380 |
Jeg har lige været der og tigerne er ikke bedøvede - det er helt naturligt, at de er døsige; de sover nemlig 20 timer i døgnet. Det gør alle kattedyr. Hvis man bedøvede eller dopede dem, ville man risikere at de tændte fuldstændigt af og angreb turisterne - hvilket også er årsagen til at de store er lænkede ved fremvisningen. Hvor de sover, ved jeg ikke; har ikke været heldig at tilbringe natten derinde, men de virkede temmelig velnærede. Der var dog et par magre heste i området.
Redigeret af Jake d. 01/01-2008 23:32 |
|
|
|
| jc |
Lagt på d. 11/03-2008 13:36
|
|
BT skriver 11.3.2008 - og det kunne ligeså godt ske i Tiger templet: De skarpe hjørnetænder fra en 180 kilo tung hunløve skar ind i halsen på Kate Drew, men den 28-årige turist slap med livet i behold. 10. marts 2008, 20:57 Af JAKOB TILMA Naturoplevelsen blev lidt for intens for den 28-årige engelske turist Kate Drew, da hun for en måned siden var på løve-tur i Zimbabwe. Sammen med en mindre gruppe gik Kate rundt iblandt en forsamling tamme løver, da et dyr i flokken pludselig besluttede sig for at ’lege’ lidt med den blonde turist. Den 180 kilo tunge løve puffede til ryggen på den spinkle pige, for kort efter at sætte tænderne i halsen på hende. Herefter begyndte den at slæbe Kate hen ad jorden. Men overfaldsløven var ikke den eneste, der syntes Kate var interessant. Hurtigt løb to andre løver også nærmere for at lege med. -Jeg var bange nok, som det var, da han trykkede mig til jorden, men da jeg så op, og så de to andre, troede jeg, at jeg var færdig, siger Kate Drew ifølge The Daily Telegraph. Parkens ansatte handlede snarrådigt, da Kate var fanget i kæmpens kæber, og med træstave fik de banket til løven, så den slap sit bytte. Det reddede Kates liv. Efter nærkontakten med savannens konge måtte Kate syes sammen med 13 sting, og først nu, en måned efter overfaldet, har hun selv set billederne af det dramatiske overfald, og det fører tankerne tilbage på nærdødsoplevelsen på savannen. -Det bringer minderne tilbage om, hvor sindssyg en oplevelse det var, siger Kate Drew til The Daily Telegraph. Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 11/03-2008 18:25
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
Generelt må jeg jo nok sige at naturen desværre er en stor penge maskine i thailand. bare se når du skal ud i de store naturresevater så er du som farang nød til at betale 400thb for en billet. og ca 20thb for en indfødt. også er det ligegyldigt om din kone/kæreste er lige så meget turist som du selv er da hun aldrig har set det før. det er jo absurt nok i sig selv.( det ville være det samme vis alle danskere betalte 20kr til zoo i kbh og alle fra aisen betaler de 175kr som det koster for en voksen. mon ikke de fleste thailændere ville mene det var unfair behandling af turister) forstå mig ret jeg er ligeglad med om det koster 400 eller 20thb bare det er ens for alle farang og thai (same same) Hov kom vist væk fra det jeg ville sige: er squ lidt træt af de penge griske svin (undskyld) der sider og undnytter dyr i alle afstøbninger og det er alt fra ham der render rundt med små gibon aber i pattaya´s natteliv og tilbyder dig et billede for 100/200thb. til ham som sider i billetlugen til deres slangeshow i chiang mai. eller hende der præsentere sig som ejer af phuket zoo hvor dyrene går rundt i små celler som var de fanger på acatrez. Har faktis kun set 2 zoologiske haver i thailand hvor jeg følte mine penge gik til et godt formål. den ene er chiang mai zoo som er alle tiders og jeg kan kun anbefale den for alle. (især deres pandaer selv om du skal betale en ny billet for at se dem.. men det gør jeg gerne når det er tydeligt at de har det skide godt) den anden zoo er så dusit zoo i bangkok alletiders men den blegner jo lidt når man tager til chiang mai bagefter ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| jc |
Lagt på d. 11/03-2008 19:42
|
|
Enig med dig b_j3ns3n. Chiang Mai Zoo er anbefalelsesværdig. Vi stod næsten og frøs i to timer, mens vi studerede pandaerne, men det var absolut prisen værd. mvh jc Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
|
| rogne |
Lagt på d. 12/03-2008 10:10
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 39 |
var i tigertempel i sep 06 sammen med eks politichefen i området så vi slap for entre, efter at jeg havde været igenem fototur hvor man bliver fulgt fra tiger til tiger undrede jeg mig over at jeg kunne trække en af tigerene i halen og min thaiven fortalte at tigerene får som han sagde beroligene urter![]() |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 12/03-2008 16:31
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
Jamen jeg har da fået fortalt at det skulle være koldt i chiang mai og min kone havde da også trøje og bukser på. men jeg synes ikke de små 25-28gr oppe nord på er så slemt. ved godt det er noget varmere nede omkring pattaya og en del varmere på puhket. men jeg har aldrig oplevet en kold dag i thailand.. Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| jc |
Lagt på d. 12/03-2008 20:25
|
|
Der var da koldt inde hos pandaerne...
Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 06/05-2008 19:22
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Her er billeder fra 'Tiger Tempel'![]() De små kan man lege med... ![]() Man følger efter tigerne, og deres munke, ned i en canyon ![]() I denne canyon bliver de bundet fast, hvorefter man gaar rundt, sammen med en ansat, og får taget billeder mens man klapper tigerne |
|
|
|
| roald |
Lagt på d. 14/12-2008 17:54
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 873 |
så har undertegnede også været på besøg, 500 baht for farang, 300 baht for thai, var lidt skuffet alle tigre var bundet, og det hele var meget hurtig overstået![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 14/12-2008 18:03
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Ak ja, meget er åbenbart sket, da vi besøgte templet var alle misserne løse........
Redigeret af Suk Rak Ning d. 14/12-2008 18:07 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.