Foto- og video-albummene indeholder billeder og videoer af interesse for brugerne på Thailand
Portalen. Fotoalbummet er på hele 4248 billeder, blandt andet med billeder fra begivenheder
og arrangementer.
Thailand Portalen anvender cookies til at huske dine indstillinger. [Læs nærmere omkring sidens cookies].
Klik venligst på Accepter Cookies for at acceptere sidens cookies.
Hej
Af ren uvidenhed vil jeg gerne høre om silke fra Thailand er af lige så god kvalitet som silke fra Kina ? Og om det er almindeligt i Thailand og nemt at finde forretninger som forhandler. Det er primært sengetøj og lagner jeg har i tankerne.
Tak for hjælpen.
Tommy
Thailandsk silke er af glimrende kvalitet - Det er ganske almindeligt i Thailand, og kan købes over det hele - Kender ikke til kvaliteten fra Kina, så ved ikke hvad der er bedst...
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...
[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...
Thaisilke er forskellig fra kinesisk silke. Det er ofte vævet med en ujævn tråd i islettet (islettet er de tværgående tråde i vævningen)
Kinesisk silke egner sig bedre til sengetøj. Du kan sagtens finde silke der er egnet til lagner og sengetøj i Thailand. Eneste problem kan være bredde af stoffet, da silke ofte væves på ret smalle væve og i mål der ikke har meget med metersystemet at gøre.
Hvor i landet skal du hen? Det ville gøre det nemmere at sige hvor du så skulle kigge efter forretninger.
mvh.
Redigeret af ebeth d. 23/12-2007 14:31
Hej og tak for indsparkene. Jeg har ikke beluttet mig endnu, hvor jeg skal hen og hvornår. Jeg har 2 steder i tankerne: Similan eller Koh Chang. Har aldrig været i Thailand før, så jeg undersøger mulighederne pt. Er det foriøvrigt dyrt at rejse alene i Thailand ?
Hejsa nielsen først vil jeg sige rigtig god tur og jeg er 100 % sikker du bliver glad for turen nu når du skriver det er første gang du skal afsted.
Det bestemt ikke dyrt at rejse alene i thailand, alt afhængig hvad du skal. Selvfølgelig hvis du er den type der går til de gængse turist spisesteder kan det godt blive lidt dyrt, men billigt i thai målestok. Spiser du på de små thai steder kan du spise for ingen penge og der er maden også langt bedre end alle de der farlang spisesteder. Ja ok det er min mening i hvert fald, andre elsker at tage på danske spise steder, men der må jeg sige, aldrig har jeg fået så dårligt mad de gange jeg har fået dansk mad i thailand. Men det er nok fordi det bliver aldrig så godt lavet, som når man får det herhjemme.
Ha nu en rigtig god tur og pas på, det er sgu farligt at tage til thailand, det er ligesom narkotika og cigaretter du bliver afhængig af det. Men heldigvis en god afhængighed vil jeg lige sige, du kan bare se alle de rare mennesker hvordan de lider af deres afhængighed af thailand.
Ps trækker lige mine ord om rare mennesker tilbage om bamse, hæ hæ sorry jeg kunne ikke lade være. Redigeret af d. 24/12-2007 08:57
hej jsh71. Tak for dine råd. jeg skal nok tage mig agt. Er ikke så meget til turiststederne og spiser hellere lokalt, når jeg nu er taget så langt væk. Du skrev tidligere om at ville anbefale nogle steder til evt. handel med silke, men det er måske ikke det der er mest af de steder jeg har udset mig ? Grunden til at jeg kigger på de steder er pga snorklemulighederne - det er mit mål med rejsen. Mvh nielsengt