Se indlæg|
Snorkling
|
|
| Nielsengt |
Lagt på d. 17/12-2007 11:33
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 10 |
Hej Jeg har aldrig været i Thailand, men har hørt meget godt om det. Bl.a. skulle der være mange steder hvor det er godt at snorkle. Er der nogen som kan anbefale nogle steder ? Jeg har snorklet i Det Røde Hav og ved Great Barrier Reef, så det skulle gerne være mindst i den klasse. Havde overvejet 2-3 uger i slutningen af marts - er det et ok tidspunkt at rejse på, hvis man vil undgå alt for mange turister ? Tak for hjælpen Tommy |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 17/12-2007 11:57
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Jeg tror ikke du finder noget i den klasse i Thailand. Har aldrig dykket i roede havet, men jeg har talt med folk som har dykket der. Vandet i Thailand er ikke lige saa klart/gennemsigtigt som i roede havet. Great Barrier Reef er vist ogsaa en stoerre oplevelse. |
|
|
|
| phitsanulok |
Lagt på d. 17/12-2007 19:09
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1054 |
Det kommer så sandelig an på hvor man dykker i Thailand, de har mange flotte steder.. :-)
Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url] Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url] |
|
|
|
|
Lagt på d. 17/12-2007 19:18
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
her er et par steder : http://divehappy....-thailand/ http://www.scubat...idive.html her er top 100 i verden : http://www.scubat...slong.html mit bedste bud i thailand må være Similan Islands ![]() |
|
|
|
| Berg |
Lagt på d. 17/12-2007 21:11
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 347 |
Jeg vil give Thordk ret. Similan Islands klart bedste sigtbarhed og flest farverige fisk ihvertfald af de steder jeg selv har dykket/snorklet i thailand Never argue with an idiot, they drag you down to their level, and beat you by experience |
|
|
|
| JWOLFF |
Lagt på d. 18/12-2007 09:05
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 37 |
Det eneste sted der bare kommer lidt i nærheden af great barrier reef er Similan Islands. Men hvorfor snorkle når man kan dykke? Kan helt klart anbefale Sunrise diving i Patong, hvis du ikke har uddannelsen. Der findes over 250 dykkercentre på phuket, og ikke alle er ligegode.Spørg efter en instruktør der hedder Ryan Fryer, en kanon gut fra Sydafrika. |
|
|
|
| phitsanulok |
Lagt på d. 18/12-2007 10:12
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1054 |
[img]http://www.sunrisediving.net/images/staff/ryan9.jpg[/img] is not a valid Image. http://www.sunris... http://www.sunris...age-1.html Jeg kun ik lade være... :-) Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url] Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url] |
|
|
|
| Nielsengt |
Lagt på d. 23/12-2007 09:09
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 10 |
Godmorgen, tak for indlæggene om snorkling. Jeg har selv "forsket" mig lidt frem til Koh Chang, Trang og Koh Tao, men det lader til at Similan Islands er stedet. Tak og god jul. Tommy |
|
|
|
| phitsanulok |
Lagt på d. 23/12-2007 09:57
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1054 |
Jeg kan kun sige at jeg har snorklet MEGET på Koh Chang :-) der er masser smukke øer, også uden turister hvis man betaler for det. Tag til fikserbyen Bang Bao ok kig lidt rundt på pier´n, der ar mange der har dykkerture og en masse dejlige resturanter og butikker. Der koster en endagstur fra: 450bath, inkl. mad og fra 8 øer og opefter. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url] Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url] |
|
|
|
| Nielsengt |
Lagt på d. 24/12-2007 12:52
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 10 |
Lyder hyggeligt og som et sted med muligheder, også for overnatning ? Tak for det tip. Er noteret. |
|
|
|
| phitsanulok |
Lagt på d. 24/12-2007 13:48
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1054 |
hoteller osv: [url]www.kohchangonline.com[/url] Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url] Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url] |
|
|
|
| Nielsengt |
Lagt på d. 26/12-2007 22:31
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 10 |
Mht til tsunamien for et par år siden: Er landet både over og under vandet tilbage til normalen igen ? Tænker her især på området i nærheden af Similan Øerne ? Mvh og tak. |
|
|
|
| phitsanulok |
Lagt på d. 26/12-2007 22:34
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1054 |
Da jeg var det sidste sagde guiderne af under vandet var det blevet BEDRE og mange NYE fisk... over vandet er alt tilbage til normalen :-) men derfor kan man jo godt sende en tanke til de mange omkomne og efterladte.
Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url] Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url] |
|
|
|
| HHH |
Lagt på d. 27/12-2007 13:15
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 10 |
Koh Chang, eller naermere omraadet omkring det har noget af det flotteste vand jeg nogensinde har set. Har lige vaeret ude og snorkle i dag ved en oe der hedder Koh Rang, og fik taget nogle sindssygt gode billeder! De ligger paa min facebook, jeg hedder Hans-Henrik Hoegsted med dansk oe.
Redigeret af HHH d. 27/12-2007 13:39 <script src="http://badge.facebook.com/badge/692899231.155.2141758038.js"></script><noscript><a href="http://www.facebook.com/people/Hans-Henrik_Hgsted/692899231">Hans-Henrik Høgsted's Facebook profile</a></noscript>
|
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

















Kan helt klart anbefale Sunrise diving i Patong, hvis du ikke har uddannelsen. Der findes over 250 dykkercentre på phuket, og ikke alle er ligegode.
