Se indlæg
 Udskriv debat
Et par døde i pattaya igen
Davs

Ja så er der et par danskere igen som er døde
i pattaya

Den ene eEnst( kludestrammeren )
er død for nyligt af sygdomSad
Der er vist flere her på dtw som kendte Ernst
( Ære være hans minde)

Og den anden døde som følge af trafikulykke
Jeg kan ikke huske hans navn.Sad
(Men Ære være dit minde også )

Jeg ved godt at mange måske syntes det er underligt at jeg skriver det her,men da jeg ved at nogle kendte dem,
så syntes jeg lige at folk skulle vide det

bamsen

bimmelim
Det syntes jeg nu ikke der er noget galt i Bamsen.

www.kgi.dk
skoge
Hej Bamsen

Kender ikke nogen af dem - desværre/heldigvis.

Men der dør også danskere i DK hver dag - øv, men sådan er det jo.

trafik ulykke - hmmmm. dem sker der jo desværre også mange af "herhjemme", men efter mit ene besøg i Thailand skal jeg IKKE leje hverken bil eller MC. Vi/jeg lærte et sødt par at kende derude (også medlem her i DTW) og de var begge ude for et trafikuheld hver for sig - dem gik det heldigvis godt for - og vi var der kun 15 dage.
Hvad er moralen - tjaeeee, brug dine små fusser og gå rundt og/eller tage tuk tuk eller taxi - når ja, og du er stadig ikke helt sikker. Nøjagtig lige som herhjemme i lille bitte DK.
Men hvorom alting er: triste historier.....Sad

http://www.skoge.dk
pdrhan
skoge skrev:
Hej Bamsen

Kender ikke nogen af dem - desværre/heldigvis.

Men der dør også danskere i DK hver dag - øv, men sådan er det jo.

trafik ulykke - hmmmm. dem sker der jo desværre også mange af "herhjemme", men efter mit ene besøg i Thailand skal jeg IKKE leje hverken bil eller MC. Vi/jeg lærte et sødt par at kende derude (også medlem her i DTW) og de var begge ude for et trafikuheld hver for sig - dem gik det heldigvis godt for - og vi var der kun 15 dage.
Hvad er moralen - tjaeeee, brug dine små fusser og gå rundt og/eller tage tuk tuk eller taxi - når ja, og du er stadig ikke helt sikker. Nøjagtig lige som herhjemme i lille bitte DK.
Men hvorom alting er: triste historier.....Sad

Jeg lejede en 125cc scooter i sommer i Pattaya som vi kørte rundt på - brug din sunde fornuft og kør forsigtigt og fornuftigt - og ikke fyre den af som andre gør dernede , så kommer man nemmere rundt - selvfølgelig behøver det ikke være ens egen skyld , men med forsigtighed og fornuft kommer man længst på de 2 hjulede...(uden sprut!)
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

ubon lynge
Som pdrhan skriver skal man bruge sin sunde fornuft og køre forsigtigt, jeg køre selv både bil og motorcykel og bare man husker at se sig godt for, og ikke køre lige så vildt som thai;er gør kommer man både ud og hjem igen, jeg kan huske første gang i bil der nede, det var ikke så lige til at køre i venstre side, der var langt ind til fortovet de første gangeGrinGrin køre aldrig når der er kommet bare lidt sprut inden for vestenGrin vi ved jo alle hvem der vil få skylden så.
Godt Nytår Wink
Ubon.

Pibe

bimmelim
Har også kørt i Thailand men dog kun på landet og i de små landsbyer.
I de store byer eller i ferieområderne tager jeg altid taxa eller tuk tuk så skal man heller ikke lede efter parkeringspladser hvis det er bil man helst vil køre i.

www.kgi.dk
phitsanulok
Jeg har kørt i lejebil rundt i store dele af landet og scooter ude på landet og inde i Phitsanulok.

Det kan godt være lidt skræmmende, men bare man tager det roligt og passer på, så plejer det at gå ;-)
Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url]
Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url]

www.shirtfreak.dk
h
ubon lynge skrev:
Som pdrhan skriver skal man bruge sin sunde fornuft og køre forsigtigt, jeg køre selv både bil og motorcykel og bare man husker at se sig godt for, og ikke køre lige så vildt som thai;er gør kommer man både ud og hjem igen, jeg kan huske første gang i bil der nede, det var ikke så lige til at køre i venstre side, der var langt ind til fortovet de første gangeGrinGrin køre aldrig når der er kommet bare lidt sprut inden for vestenGrin vi ved jo alle hvem der vil få skylden så.
Godt Nytår Wink

sprut eller ikke sprut du er farang og får pr automatik skylden.

thai rak thai

thai rak thai

Ja det er ikke engang løgn, jeg må indrømme jeg er ved at blive vanvittig over den måde thaierne køre på. De har en top tyve liste de første 15 er dem selv 16 penge 17 kongen 18 munken 19 hunden og så kommer vi som nr 20

De køre simpelhen med hovedet under armen, jeg forstår godt det er så billigt at få kørekort i thailand.
Redigeret af d. 29/12-2007 11:37

lols
Her et par færdselsregler der er værd at kende inden man bevæger sig ud i trafikken:

Vær sikker på at stoppe dit kæretøj helt inden du betaler bestikkelse.

For at undgå trafikpropper, hav venligst lige penge, når du betaler bestikkelse til betjente.

Førere af europæiske luksus biler skal ikke stoppe ved politi tjek punkter.

Hvis du kommer ud for et mindre trafik uheld, så værd sikker på at du blokerer mindst 2 vejbaner og lad endelig vær med at flytte køretøjet før politiet kommer 3 timer senere.

Brug af horn for at vække sovende politifolk, der styrer trafiklysenes skiften fra rødt til grøndt er ikke tilladt.

Giv plads til buschauffører, der flygter fra en ulykke.

Motorcyklister skal bære hjelm, nogle gange.

Tillad korte mennesker og ældre damer at komme forrest i menneske mængden ved et forfærdeligt blodigt uheld.

Vis forsigtighed når du kører under indflydelse af alkohol, specielt når du taler i mobiltelefon samtidig.

Det er lovpligtigt for motorcyklister at have tændt lygterne om dagen.
Frivilligt om man vil tænde lygterne om natten.

En serie af hvide, rektangulære markeringer med fast afstand findes nogle steder på tværs af vejene, kaldes fodgængerovergange. Ignorer dem.

Forlys:
Hurtige blink med det lange lys kan betyde bl.a. det følgende, men også mere:
OK at køre nu.
Kør ikke frem.
Flyt dig for fanden
Hjælp jeg har problemer...

Lols

ubon lynge
h skriver

Det er nu ikke rigtig måske gange får de skylden,men da der var en thai der kørte ind i os og det var mig som kørt var det thai;en der fik skylden, og nogle venner vi har blev kørt ned af en bil, han kørte på motorcykel det var også thai;en der fik skylden der, så det er ikke hver gang farang får skylden, jeg ved godt mange siger det men de her gange passer det ikke, og det er ikke fordi vi kender politiet eller sådanWink

Ubon.

Pibe

jesperfrb
Denne tråd handler om to døde dansker i Thailand!
Nu om trafik, og køre/ikke køre i ThailandShock

Kendt forøvrigt Ernst, såvidt vides er der ingen til at betale hospitalsregning eller andet, så hvad sker er med liget?
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Suk Rak Ning
Katastofeblink = Lige ud.......

logisk.....ikke ?
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

Suk Rak Ning
At doedstallet maaske er lidt hoejere blandt farang i Pattaya kan vel ikke komme som nogen overraskelse, ikke at jeg hentyder til de 2 der bliver omtalt her, da jeg ikke kendte dem, men ja, uanset hvad er det da soergeligt..
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

JCL
Jeg kender en dansker der fik skylden fordi han blev påkørt bagfra da han holdt for rødt lys.
Begrundelsen var efter sigende, at ulykken ikke ville være sket hvis han ikke havde været tilstede Cool

Spring til debat: