Se indlæg
 Udskriv debat
Elefanter trampede motorcyklist ihjel
En flok vilde elefanter har dræbt en mand og kvæstet en anden nær Hua Hin i Thailand


http://ekstrablad...373137.ece



To mænd på en motorcykel har haft et fatalt møde med en flok vilde elefanter ved ferieområdet Hua Hin i Thailand. Elefanterne blokerede en vej, og de to mænd forsøgte at køre uden om de store dyr. Men den gik ikke, rapporterer den engelsksprogede thailandske avis Bangkok Post.
En elefant gik til angreb på motorcyklen, og efterfølgende trampede elefanterne på de to mænd.
Det lykkedes en af de to, en mand på 19, at flygte og gemme sig i noget buskads, indtil han blev reddet af lokale. Han var kvæstet i hovedet og havde knoglebrud, mens den anden mand ikke overlevede mødet med elefanterne.
Dyreværnsgrupper siger, at Thailand har en elefantbestand på omkring 5000, hvoraf 2000 er vilde.


Nytårsbamsen
Redigeret af d. 31/12-2007 13:53
 
Locturian
Hm, gad vide hvor det er - De elefanter der er i Hua Hin, er pænt bundet i elefant lejrene...
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...
 
http://www.huahin-online.com
sabai sabai
Nu skriver de omkring Hua-Hin , men det er nok fordi det er det mest kendte turist område på de kanter.
Jeg kunne forestille mig at det nok nærmere er syd på mod Chumpon .

Skulle for ca. 10 år siden med en ung knægt ud i junglen og kigge på vilde elefanter . vi fandt dem også . eller de fandt os !

Det var nogle meeget sure elefanter ! , der kom efter os !

Så det var over stok og sten for at komme væk . vi måtte hoppe i floden og svømme over på den anden side , nå men nu da vi var i sikkerhed satte jeg mig på en jord knold for at hvile lidt....det skulle jeg aldrig have gjort ! ! for jord knolden var en kæmpe myretue med de store røde ! Hold da kæft de kan bide !!

Men alligevel sjov og lærerig tur !

Godt Nytår
Redigeret af sabai sabai d. 31/12-2007 16:36
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !
 
jesperfrb
Ja vilde elefanter er ikke til at spøge med, er selv blevet jagtet af en i "Khao Jai", jeg løb meget stærkt!GrinGrinGrin
Og dem der kender mig tror ikke jeg kan med min størrelse, men der kunne jegGrinGrinGrin

Nu har jeg sagt det selvWinkWink Så lynge, bamse med flere, i behøver ikkeGrin
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!


Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage
 
tuktuk
Det er sket på Vej til Kran Kachang National park her er der ca. 50 vilde elefanter der muntre sig med alle de Ananas marker og sukkerørs marker som DOLE har deroppe, har selv mødt en vild elefant deroppe engang, de har ikke fået deres navn for sjov, VILDE elefanter, kender ikke nogen thailændere der ikke er bange for dem...
med venlig hilsen

Martin Kaiser-Nielsen
Tuk Tours - Thailand

http://www.tuktou...
 
www.tuktours.dk
canis lupus
Locturian skrev:
Hm, gad vide hvor det er - De elefanter der er i Hua Hin, er pænt bundet i elefant lejrene...



Det er ikke helt sandt... jeg så vilde elefanter på vej mod pala u.
Ganske vidst, næsten helt ude ved vandfaldet.
 
tuktuk
samme sted som jeg skriver om !!
med venlig hilsen

Martin Kaiser-Nielsen
Tuk Tours - Thailand

http://www.tuktou...
 
www.tuktours.dk
rinpoche
Jep, største nationalpark i Thailand.
Kaeng Krachan.
 
Spring til debat: