Se indlæg
 Udskriv debat
Rep. af smykker
birkedhoj
Jeg fik af min nuværende kone, sådan et sæt "tro, håb og kærlighed" vedhæng i bryllupsgave. I ved hjerte kors og anker. Det blev båret hver dag indtil det var blevet så slidt, at jeg ville spare på det og lagde det væk. Til vores kobber bryllup som vi fejrede i thailand fik jeg et nyt sæt. Nu rejser vi på onsdag, og jeg har læst div indlæg om guld i Thailand, og nu tænker jeg om ikke jeg skulle få repararet det "gamle" sæt og få sat det hele sammen. Er der ide i det ? Har også nogle andre guld ting som måske kunne få nyt liv. Vi skal være i kata.

Godt nytår
Ole

xxxx
Hvis det er så slidt at det er begyndt at gå i stykker, vil det nok være lidt spild af penge, for inden længe kommer næste brud.
Om du kan finde en som kan rep Dansk guld.. hmmm jern... måske ved det ikke.. Det er jo ikke lige den slags de gør så meget i..

Suk Rak Ning
Dansk guld kontra Thai guld, saa vidt jeg ved er det kun karat'en der goer forskellen........Thai'erne regner ikke Dansk guld for noget, da det er for lille en karat...

I DK syntes vi at 14 K er blaeret, men her i TH er K. jo over 20..

Men jeg syntes da at du skal faa din tro, haab og kaerlighed lavet, den betyder vel noget for DIG.................
Redigeret af Suk Rak Ning d. 02/01-2008 17:43
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

h
de kan sagtens reparere det også dansk "jern" og det til 10 % af prisen hos en dansk guldsmed

skoge
Hmmm - vi har lige prøve det modsatte. Købte i Kata et armbånd med perler (på en "fiskesnor"Wink for 250 bath. Mormor der var modtageren herhjemme blev glad - endda meget glad for gaven. Desværre gik låsen i stykker og ved den lokale guldsmed blev der så sent som igår isat en ny lås til 85 kr. - Det der glædede os mest, var dog, at guldsmeden havde fortalt mormor, at perlerne var ÆGTE ferskvandsperler - alle 15 stk. Wink

http://www.skoge.dk
birkedhoj
Nu har jeg jo ikke nævnt noget om karat... Så jo, Suk det har da mest med minderne at gøre. Jeg har forøvrigt stadig små guldbarrer i feingold købt i Jordan, da jeg arbejdede der for mange år siden, der står 99,9 på dem. Rammerne til kæden er vist 14 eller 18 k. Men de skal jo kunne holde til at have på når man arbejder. Dem vil jeg gerne bevare. Det er jo igen det med minderne. Bruger man smykkerne hver dag, og det da ikke lige er ankerkæder, bliver de runde "ringe" som kæden føres igennem jo slidte. Det er bare dem jeg vil have skiftet.

Suk Rak Ning
birkedhoj skrev:
Nu har jeg jo ikke nævnt noget om karat... Så jo, Suk det har da mest med minderne at gøre. Jeg har forøvrigt stadig små guldbarrer i feingold købt i Jordan, da jeg arbejdede der for mange år siden, der står 99,9 på dem. Rammerne til kæden er vist 14 eller 18 k. Men de skal jo kunne holde til at have på når man arbejder. Dem vil jeg gerne bevare. Det er jo igen det med minderne. Bruger man smykkerne hver dag, og det da ikke lige er ankerkæder, bliver de runde "ringe" som kæden føres igennem jo slidte. Det er bare dem jeg vil have skiftet.

Nu var det heller ikke for at forklejne noget...........

Har en plastikperlekaede, som min x papdatter har lavet til mig da jeg boede i DK, den betyder mere for mig end min 5 B kaede med vedhaeng til over 60 TH Grande.....Wink

birkedhoj
Jeg ved det Suk. Egentlig heller ikke dig der skulle have haft den WinkGrin

bimmelim
Jeg vil anbefale dig at tage dine smykker med til Thailand og få dem repareret.
Har før fået lavet nye smykker og har også fået repareret gamle smykker med stor tilfredshed og meget billigt i Thailand.
Det er jo timelønnen man sparer mest på når man køber smykker i udlandet og ikke guldet.

www.kgi.dk
Suk Rak Ning
bimmelim skrev:
Jeg vil anbefale dig at tage dine smykker med til Thailand og få dem repareret.
Har før fået lavet nye smykker og har også fået repareret gamle smykker med stor tilfredshed og meget billigt i Thailand.
Det er jo timelønnen man sparer mest på når man køber smykker i udlandet og ikke guldet.

Er guldprisen ikke fast, uanset hvor man er ?

bimmelim
Guldprisen er ikke helt fast.
Hvis man ser på guld kan man se de forskellige guldpriser i døren på de fleste butikker.
Guldprisen er meget lige så derfor er det mest arbejdslønnen man sparer på.
Guld har en "kurs" som man arbejder ud fra på børsen som man også har med mange andre råvarer så som olie, kaffe, kakao etc.

www.kgi.dk
Suk Rak Ning
Saa er vi enige Bimmelim.

Kender en fyr der gik ind i en shop og koebte et armbaand til hans kone ( I TH ) han fik dem pruttet ned fra ca. 16.000 til ca. 10.000 THB, da konen fik det, sagde hun " Det er ikke guld " nej gu fanden er det da ikke guld, guld prutter man ikke om......Det er ca. 2 aar siden, jeg taenker at shoppen griner endnu....Grin

Det var et armbaand som man kan koebe paa et hvilket som helst markede for max. 500 THB......
Redigeret af Suk Rak Ning d. 02/01-2008 23:01

bimmelim
Træls at blive snydt.
Ville nu aldrig sætte min fod i den butik igen uanset hvad.
Butikken har en min. pris og den kan ejeren ikke gå under og det er op til ejeren af butikken at forklare kunden.
Mange af de guldsmykker som sælges rundt omkring i Thailand laves i Bangkok efter hvad jeg har erfaret.
Har flere gange bestilt fra forskellige butikker ud fra nogle billeder jeg har fundet på nettet og så kommer man 3 dage efter og afhenter smykkerne.

www.kgi.dk
xxxx
[quote]Suk skrev:
Dansk guld kontra Thai guld, saa vidt jeg ved er det kun karat'en der goer forskellen........Thai'erne regner ikke Dansk guld for noget, da det er for lille en karat...
I DK syntes vi at 14 K er blaeret, men her i TH er K. jo over 20..
[quote]

Det har du nemli ret i Suk.
Thai guld regnes i % og må svinge fra 94 til 97 % ren guld.
Det svarer til 24 karat..

Jeg kan ikke huske % satserne på 14 Karat, men det er ca en 3. del guld. plus div andre metaller.
hæ så kan vi jo begynde at regne på hvad 8 karat indeholder af guld..
Man kan så sige 8 - 14 karat har en længere holdbarhed, da det er hårdere..

Jeg har en slidt ring i thai guld, men fik sat en 14 Karat hjerte på den i DK,, de vil ikke købe den her ude pga hjertet.

h
8 karat stemplet 333 = 33,3 % rent guld
14 karat stemplet 585 = 58,5 % rent guld
18 karat stemplet 750 = 75 % rent guld
24 karat stemplet 960 = 96 % rent guld
fin guld stemplet 999 = 99 % rent guld.

Basis guldprisen er ens i hele verden foreskellen er den fortjenste som forretningen ligger oven i prisen samt den arbejdsløn guldsmeden skal have for at lave smykket.

on og kent
h skrev:

Basis guldprisen er ens i hele verden foreskellen er den fortjenste som forretningen ligger oven i prisen samt den arbejdsløn guldsmeden skal have for at lave smykket.

samt moms forskellen
kent

oliver0101
Ellers finder i bare nye smykker her.
[url]www.marjoe.dk[/url]

Spring til debat: