Se indlæg|
Dyrt på Phuket???
|
|
| Dennisdot |
Lagt på d. 06/01-2008 11:19
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 33 |
Hej i gruppen Min søn er lige kommet hjem fra Phuket og fortæller at alt er blevet så dyrt siden vi var der for to år siden. En tuktuk fra Patong til Karon skulle koste 4-500 Bath?? Indkøb af tøj og den slags skulle også været steget meget, det er da lidt kedeligt at høre nu når jeg skal dertil i feb. Er det mon bare min søn som husker forkert eller er der blevt dyrt på Phuket? ![]() Men det bliver sgu' lækkert at komme til Thailand igen... ![]() Mvh. Dennisdot ![]() |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 06/01-2008 11:24
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Alt er blevet dyrt paa Phuket, og saa fantastisk syntee jeg nu ikke at det er, maaske fordi jeg har vaeret fastboende der.....Tror Ajarn vil gi' mig ret.... [small]Boede der i 2 aar[/small] Redigeret af Suk Rak Ning d. 06/01-2008 11:30 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Kaosangangsteren |
Lagt på d. 06/01-2008 13:59
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 114 |
Var der i dec 07, 200bht med tuktuk fra 3road til stranden, ca 20min på gåben, men ikke dyrt hvis man er 5,.. 40-50bht med knallert taxi, købte tøj og andet i det nye indkøbs center Robinson/Jongceylon der findes masser af gode tilbud feks 3 fede Camel skjorter til 1980bht der var 40-50% rabat på mange ting, restaurenter ved beachroad er meget dyre, især farangmad er skruet godt op i pris, men går man op i landet falder priserne til et andet leje...også dyrt at gå ibyen i Banglaroad,....nej Phuket er ikke min favorit
Redigeret af Kaosangangsteren d. 06/01-2008 14:01 Skønhed kommer indefra men det gør bræk' også
|
|
|
|
| JWOLFF |
Lagt på d. 06/01-2008 14:08
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 37 |
Det er jo klart at Thailand, og især patong er blevet dyrt, det er i highseason og på de store turiststeder i Thailand er der faktisk tale om hyperinflation. De steder der bliver mere og mere populære, stiger jo i pris, det er ren logik. Se bare steder som Sonnybeach og golden sands i Bulgarien, priserne dernede er nu ca 400 % over det de var for 5 år siden. Det er en trist tendens, men desværre ret svær at komme uden om. |
|
|
|
| Dennisdot |
Lagt på d. 06/01-2008 14:49
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 33 |
Tak for svar...![]() Jamen der er jo ikke andet at gøre end at tage lidt flere lommepenge med... ![]() Så må jeg nok finde et andet sted end Phuket til næste år, men tre gange på Phuket må vel også være nok... Men det lyder da godt med et nyt indkøbscenter der, Det glæder konen sig til at blive sluppet løs i, mens jeg nok tager mig en Singabeer... ![]() Mvh. Dennisdot ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 06/01-2008 15:43
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hold da op 4-500 bath for en tur fra karon til patong, det er da godt nok blevet dyrt i forhold til dengang jeg var der. Og det var også dyrt 300 bath, dengang i 2001 sidst jeg var der. Sidst jeg var der havde jeg været der 3 gange, men jeg må indrømme den sidste gang skulle jeg nok have valgt et andet sted, så jeg tror aldrig jeg kommer der igen, med mindre bamse giver mig en tur med alt betalt, og det er jo nok utænkeligt ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 06/01-2008 16:31
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Derudover er Phuket Thailands mest vestillede provins, hvilket selvfølgelig også afspejler sig i turistpriserne specielt strandbyerne. I Phuket by er det mere lokale priser, uden den store forskel fra andre provinser, men her er det kun få turister der bo, da de selvfølgelig foretrækker strandresorts. tuktuks er svinedyre, specielt om aftenen, og deres priser er helt til grin på Phuket. At leje eget køretøj er vejen synes jeg personligt og så bare kør defensivt. Og så undgå deres internationale eller i det hele taget prangende restauranter og spis på lokale thai restauranter i sidegaderne, de lokale skal også have mad og de spiser ikke til turistpriser. VIL man have luksus eller noget der ligner på Phuket, ved stranden så koster det også. |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 06/01-2008 18:44
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
4-500 bath for en tur fra karon til patong, så vidt jeg husker omkring 5 km. Taxi mafiaen på Samui, har slet ingen skrupler ca. 800 meter i Chaweng kl. 2 om natten 400 bath. motorcykel taxi 100 bath. ![]() Godt at man har 2 ben
Redigeret af John d. 06/01-2008 18:45 john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| yeya |
Lagt på d. 06/01-2008 21:22
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
En tuktuk fra Patong til Karon skulle koste 4-500 Bath?? Skal dertil ogsaa siges, at hvis man ikke presser dem/"prutter" saa faar man lov at betale. Er man lidt erfaren, saa betaler man ogsaa betydeligt mindre. Det bedste er nok at leje en scooter (150-250 ฿ pr. doegn). Spise!! Hold jer til de smaa fortovsrestauranter..... Det er billigt og betydeligt bedre end de store "fine" steder. Lad Jer ikke skraemme af udseendet paa stedet! Kom og besøg vores nye Thailandske restaurant i Odense.
[url]www.baanjoy.dk[/url |
|
|
|
| kiml |
Lagt på d. 07/01-2008 02:47
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 686 |
jeg er pae phuket lige nu tuk tuk kata /patong 250 bath . man skal da prutte om prisen de starter ved 500 mende ved at mange siger ok ved 400 bath. har lige koebt et par solbriller start 500 b pris 100b sae deter ikke helt umuligt. har lige lejeten honda click for en en maened 4700 b helt ny koert 40 km kim |
|
|
|
| mattidk |
Lagt på d. 08/01-2008 22:21
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 256 |
jeg har oplevet det samme, lige være på phuket i julen. vi boede på laguna på Bangtao beach, det koster 600 bath per tur til patong, så det løber op til flere tusind bath i en hel uge ![]() phuket fantasea billetter koster også dyrere, nu 1500 bath kun til show og 1900 med dinner buffet, 4-500 bath mere end flere år siden. |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 





















