Se indlæg
 Udskriv debat
Til dem der ikke kan undvære dansk mad
Så lige det her i eb,

http://rejseliv.d...palme-oeen

JWOLFF
En meget sød historie, men come on, Frikadeller når man er i Thailand? Ikke lige min stil. Kan godt forstå han elsker Thailand, et skønt land.

JWOLFF skrev:
En meget sød historie, men come on, Frikadeller når man er i Thailand? Ikke lige min stil. Kan godt forstå han elsker Thailand, et skønt land.

Det var derfor jeg skrev den overskrift GrinGrin

JWOLFF
Ja Smile det havde jeg regnet ud. Det var netop også den der lokkede mig til at trykke på dette topic Grin Jeg kunne dog ikke lade være med at give min mening til kende, da jeg selv elsker THAI mad, dog ikke alt for stærkt.Shock

ubon lynge
Frikadellens mester på palme-øen

Ha ha ja den er god, han har og har haft et godt liv ham finn.

Jo jeg kan da også godt spise thai mad med som JWOLFF skriver skal det ikke være alt for stærkt, men efter et stykke tid der nede vil jeg nu gerne have lidt at spise, som jeg kender og hvad er så bedre end frikadeller, men det er noget af en vej at køre oppe fra ubon, men hørt jo der også var noget dansk mad op af fra ubon så det bliver nok der jeg indtager mine deller. sider og bliver helt sulten nu måske man lige skulle have lidt nat mad. Hygge Wink
Ubon.

Pibe

Boes
Her laver konen og jeg mad hveranden dag - så der bliver 50/50 Thai mad (pet-pet) og dansk husmandskost
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

huratho
Hej
Jeg laver også dansk mad. Det gør jeg af 2 grunde, nemlig at min kone elsker dansk mad, 2 at jeg har mavesår, så der skal ikke meget til før maven står af. Jeg laver frikadeller, medisterpølse, leverposteg m.m. Jeg har lige anskaffet mig en tønde som jeg kan ryge i. Så kommer den også til at stå på røget medister og røde pølser
Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

bangkoknielsen
Uha, uha, Hurato - du burde vide, at med mavesår skal man holde sig væk fra røget mad! - Men det lyder skam dejligt... Her i huset er det næsten det samme som hos jer - hver tredie dag står den på dansk mad som jeg tilbereder, - idag karbonader med stuvede ærter, gulerødder og persille - og jeg ved med sikkerhed, at min thaifamilie møder op - som sædvanligt, når der er dansk mad på bordet! Til gengæld kommer de også tit med deres retter, som jeg elsker - hvis de ikke er alt for stærke! - Jeg lider nemlig, ligesom dig af problemer med maven... - Velbekomme!

h
Dansk mad er dejligt og efter en måned uden er der ikke noget bedre en dansk husmands kost.

UHMMM tror sku den står på medister og stuet grønlangkål iaften.Grin

Jeg spiser kun dansk mad, når jeg er på besøg hos nogen der laver dansk mad, typisk min mor eller min bedste ven...

Jeg er typen der spiser resten af wasabien når sushien er spist, og min kæreste og jeg var på et lille gadekøkken i det sydlige Thailand, så bestilte hun maden (jeg fatter ikke den dialekt de taler dernede) tjeneren spurgte hvad JEG skulle have, hun sagde det er til os begge, jamen skal jeg ikke lave en mindre stærk til farang, nej nej sagde min kæreste - han spiser ALT HAHAHAHAHAHA

(det var nu meget stærkt)...

.

Ja jeg kan nu også bedst lide god thai mad, og det må meget gerne være stærkt ok med måde selvfølgelig.

Jeg har da heller ikke noget imod farlang food engang imellem, synes bare det er svært at finde nogle goder steder hvor de serverre ordenligt farlang mad og bestemt slet ikke dansk mad.

Men ok jeg gider nu heller ikke at tage helt til thailand for at spise dansk mad, som man selv kan lave meget bedre selv en de danske spiseteder jeg har været på i thailand.
Redigeret af d. 09/01-2008 11:56

xxxx
hmmm Hugo hvad har en ryge tønde med røde pølser at gøre. ??
Men du må gerne uddybe emnet lidt.
Bla hvad slags træ vil du bruge ??
Der er jo meget andet end lige medister der kan ryges.
Fisk / kæbesnitte / flæsk etc etc etc.

Her ja det er mig der er køkken chef hver dag, for hun kan ik. Eller jo hvis man kan lide noget der smager rådden / svedet og kødet er som sålelæder..Sad
Det bliver en skønsom blanding mellem Dansk og Thai.. Meget af det Danske dog peppet lidt op med Thailandske kryderier. Aftens maden som regel 2 retter.. en med godt med chili og så en neutral.
Er det egentlig ikke underlig at mange Thaier syntes ost lugter fælt, når man tænker på hvordan noget af deres stinker som Esbjerg havn en varm sommer dag. Eller værre.
Vedr. chili.
Medicinsk: Hjerte og kredsløbsstimulerende middel. Stimulerer fordøjelsen, er opkvikkende og desinficerende. Udvortes mod gigt..
Hæ det sidste vil jeg nu ikke anbefale nogen at forsøge sig med..

Lakrids plante
Medicinsk: Bronchitis, hoste, betændelseshæmmende, astma, mavekatar og mavesår, gigt, afgifter leveren, styrker immunsystemet, vanddrivende, afførende. Udvortes mod hudlidelser.

duracell
Mange danske retter får lige det sidste pif hvis man tilføjer lidt chili
frikedeller eller mørbragryde med ekstra chilli det er bare godt.

helge
Farang mad?.Morgenmad: Jeg ser helst,at jeg faar ,omelet m. tomat,bacon,loeg,naam plah og chilli,desuden toast med tandsmoer. Dertil naturligvis hoerende et par spande sort kaffe.
Resten af dagen enten spiser jeg/eller afsyrer doere med konens mad.
Med venlig hilsen. helge

Spring til debat: